Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

brts

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    46
  • Rejestracja

brts's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. witam, chciałlem niedługo zmierzyc się z tematem olejowania podłogi, niby wydaje się to całkiem proste ale nie za bardzo mam odwagę samemu bez jakiegoś doświadczenia zabrać się za olejowanie drogiego parkietu. Czy możecie polecic jakies ciekawe artykuły odnośnie olejowania podłogi drewnianej? konserwacji czyszczenia itp itd? chciałbym uzyskać jakieś bardziej wizualne informacje niż np. tutaj http://www.epodloga.pl/porady.php?artykul=jak_prawidlowo_olejowac_podloge lub w art. temu podobnych. Szukałem jakis filmikow żeby to sobie obejrzeć ale na nic ciekawego nie znalazłem. czy olejowanie jest żeczywiscie takie proste czy wymaga jednak średniej/duzej wprawy? z gory dzieki za odpowiedz.
  2. Dużo ciekawych rzeczy na temat wszelkiego rodzaju podłóg w tym olejowanych i lakierowanych można poczytac na stronce http://www.epodloga.pl bo jedne i drugi maja swoje plusy i minusy więc wydaje mi się, że trzeba raczej samumu dobrze zaznajomic się z tematem i podjąc decyzję , który rodzaj będzie nam lepiej odpowiadał. Pozdrawiam,
  3. Ja ten temat poruszyłem już jakiś czas temu, i wydawało mi się opisałem go w miarę dokładnie. Problem z zamocowaniem okuc pojawią się stąd, że w projekcie jest zastosowany chyba ytong 54cm a często ściany wykonane są z innym materiałów. U Ciebie 24cm, u mnie porotherm 30 wiec różnica w grubości ściany dośc spora i wychodzi problem z mocowaniem ukuc wykonanych zgodnie z projektem. Okucia muszą się "zaprzec" o ścianę kolankową, która jest cieńsza o kilka cm a ich cofnięcie powoduje zmianę konta dachu i tym samym krokwie narożne, które są w okuciach nie współgrają z krokwiami bocznymi. Te rozwiązania, które napisałaś są jak najbardziej prawidłowe, chyba że masz już wieniec i robienie tego typu rzeczy wydaje mi się raczej dośc problematyczne. U mnie został po prostu zwiększony rozmiar murłaty co odpowiada analogicznie podniesieniu ścianki kolankowej pod murłatą ale dla mnie było to prostsze rozwiązanie bo miałem już gotowy wieniec. ps. jeśli chodzi o obniżenie wieńca pod okucia to odradzałbym takie rozwiązanie ze względu na idące w nim zbrojenie, chyba że jesteś jeszcze przed jego wykonaniem i dało by radę zrobic jakiś konkretny szalunek i inaczej to wylac. pozdrawiam,
  4. Nie, na tym podciągu ( "belce" ) ma byc położona tylko murłata. Ewentualnie cos dołożone jeśli została podniesiona ścianka kolankowa, ale ogólnie różnica poziomów jest dośc spora;))
  5. Ja za robotę - fundament, parter, strop, poddasze + ścianki działowe murowane, bez schodów, bez tarasów dałem ~ 40tyś, dach więźba + dachówka ceramiczna, wstawianie okien, rynny, wszelkie obróbki ~20tyś. Zgadzam się co do skomplikowania projektu pewnie są łatwiejsze - dach to jeden z elementów drugi to cała masa podciągów, które wymagają dobrego i czasochłonnego szalowania. Budowę zaczynałem pod koniec 2008r. i jakoś taniej nikt mi tego zrobić nie chciał a miałem cała masę kosmicznych wycen sięgających nawet 90tyś zł za SSO;)) Odradzałbym sugerowanie się wycenami tylko i wyłącznie z forum, lepiej pozbierać nr. tel. do różnego rodzaju okolicznych wykonawców zrobić sobie x kosztorysów i wybrać taki, który nam najbardziej odpowiada pod względem cenowym jak i ekipy ( czy z polecenia czy z przypadku ).
  6. Witam, Mam pytanie odnośnie ilości wełny do ocieplenia poddasza, kiedyś przeglądając forum znalazłem takie dane: (Libra II) Wełny wyszło 180 m2. 180m2 /20 i 180m2 /5 Czy możecie potwierdzić, że gdzieś tyle tego potrzeba ? I napisać ile miej więcej poszło wam płyty GK 12,5x2600x1200 ? Dzięki i pozdrawiam ps. Jak rozwiązaliście napowietrzenie instalacji sanitarnej? bo jak dla mnie te 3 kominki wentylacyjne w jednym miejscu to się to ni jak nie mają do napowietrzenia dużej łazienki na garażem ... no chyba, że się mylę i te rury są właśnie do tego
  7. Prawie tonę. Jeśli wykonane są zgodnie z rysunkami technicznymi. Wszystkie dodatkowe informacje na temat okuć znajdują się w żółtej książce dołączonej do projektu.
  8. To nie jest błąd projektu. Problem leży prawdopodobnie w szerokości ściany jaką masz na poddaszu. W projekcie jest bodajże ytong grubości 36,5cm. Ja stawiałem dom z porothermu 30 i miałem różnice 6,5cm. Jak okucie było dosunięte maksymalnie krokwie narożne nie współgrały z pozostała częścią dachu, dopiero po odsunięciu o 6,5cm od ścianki kolankowej kąt był ok ale mocowanie tego w taki sposób nie wchodziło w grę bo pręty mocujące okucie przebiły by zbrojenie wieńca. Murłata została podniesiona o 6cm i wszystko jest ok. Raczej nie doszukiwał bym się "spaprania" czegoś przez ekipę. Pozdrawiam,
  9. U mnie poszło 24m3 miało być 26m3 ale w betoniarni coś źle zapisali i przyjechało ile przyjechało. Majster mi mówił ze potem brakowało i musieli zbierać z innych miejsc także 28,5m3 razem z tarasem nie wydaje mi się przesadzone. Dodam jeszcze, że u mnie było zalewane wszystko w całości - filary, nadproża nad oknami, strop. pozdrawiam,
  10. Jasne już ani słowa o okuciach Bardziej chodziło mi o informacje dla innych Librowiczów a nie rozliczanie kto ile za co dał. Wcześniej przejrzałem całe forum i nie spotkałem się z takim tematem Razem z projektem zamówiłem sobie podstawowy kosztorys ( wycena na IV kwartał 2007r. ) i tam konkretne wymiary blachy wycenione są na 1300zł a do tego dochodzą jeszcze odpady i robocizna. Wydawało mi się, że warto napisać coś więcej na ten temat żeby brać to także pod uwagę przy wykonaniu kosztorysu np. SSO. ja tego pod uwagę nie brałem i koszt tych okuć był dla mnie dużym zaskoczeniem. pozdrawiam
  11. hmm, wszytko wyglądało mega solidnie, projekt miał , więc nie sądzę żeby ryzykował katastrofe budowlaną instalując mi okucia niezdolne do utrzymania tej konstrukcji , dach stoi od 2 lat, nie wiem czy jest to jakiś wyznacznik soldności dachu ale nie mam żadnych pękniec czy zarysowań na scianach ani na łaczeniach płyt g-k na poddaszu. pozdro Skąd takie ceny, tak jak napisałem wcześniej wystarczy przejrzeć sobie materiały dodatkowe i zobaczyć jaka jest waga samej blachy. Wieszak jest wykonany z blachy 10mm a te okucia narożne z 14-tki łącznie całość waży coś koło tony. U mnie po porównaniu cen z 3 miejsc wyszło średnio jakoś 3zł na kg blachy wiec już sama cena materiału to +-3tyś brutto. Jak mój ślusarz zobaczył te schematy to delikatnie mówiąc "popukał się w czoło";)) i namawiał mnie na zrobienie wieszaka z 8-ki a reszty max z 10-tki. Jak to przeliczyłem to wyszło tego jakoś 1tyś zł oszczędności. Wcześniej czytając forum widziałem nie raz nie dwa wpisy na temat przewartościowanej więźby i jakiś monstrualnych przekrojach krokwi więc zdecydowałem, że zrobię te okucia zgodnie z projektem mając w pamięci domy bez dachów po huraganie jaki nawiedził moje okolice jakiś rok temu... Za 1200netto wykonując okucia zgodnie z projektem blacha musiała by kosztować jakieś 1,2zł netto za kg to chyba trochę nie realne a gdzie do tego jeszcze jakaś robocizna? pozdrawiam,
  12. Jakiś czas temu poruszałem już temat okuć ale nie było wtedy odzewu;)) Wydaje mi się, że 3900 netto za te okucia to nie jest jakaś wygórowana cena, ale należy pamiętać że do tych czterech potężnych okuć potrzebny jest jeszcze niemały wieszak, który "spina" 4 główne krokwie. Ja za cały komplet 4 narożne okucia, wieszak i jeszcze jakąś płaskowniki płaciłem w sumie grubo ponad 5tyś ( wyszło by około 5tyś ale w moim zestawieniu jest błąd i źle rozpisane są blachy - Libra II, projekt zakupiony jakiś rok temu więc przy okazji przestrzegam wszystkich, żeby dobrze to sprawdzić albo uczulić ślusarza ) Skąd taka cena? sama waga blachy to praktycznie tona + cięcie plazmą + robocizna ślusarza i stąd taki kosmiczny koszt. Przeglądając galerię widziałem, że dużo ludzi rezygnuje z tych okuć i robi słupy na poddaszu, po to żeby uniknąć tych dodatkowych wydatków. Trzeba pamiętać tylko o sprawie, która już została tutaj poruszona, jeśli chce się później mieć gładź na ścianie i słup będzie schowany w zwykłej działówce 11,5 przykładowo to ściana będzie pękać, widziałem coś takiego u znajomego (inny projekt) i jakoś mało estetycznie to wygląda;)) Jak wybiera się projekt to nie zwraca się raczej uwagi na takie rzeczy wychodzą one dopiero w czasie budowy i taki dodatkowy wydatek 5tyś to może nieźle pociągnąć po kieszeni. Ja robiłem zgodnie z projektem ale jak bym chciał oszczędzać to też wstawiałbym słupy a potem się zastanawiał jak poradzić sobie z pękającą ścianą, bo sposobów jest pewnie cała masa i na pewno wyjdzie to taniej niż 5tyś ) pozdrawiam,
  13. Ja płaciłem za beton podobną cenę do twojej, za całość beton+dowóz+pompa 16m3 płaciłem 5tyś z małym hakiem. Cena oczywiście brutto. Beton z renomowanej firmy jestem pewien, że B20 to B20. Przy cenie końcowej trzeba patrzeć na wszystko - ilość kilometrów do betoniarni ale też na to, że niektórzy podają cenę netto bo udało im sie załatwić coś bez faktury. Jeśli masz fakturę to z 15-stu m3 betonu za 305zł brutto m3 dostaniesz jeszcze około 675zł zwrotu z różnicy vat 7%->22% to też w ostatecznym rozrachunku daje całkiem inna cenę. pozdrawiam,
  14. 100zł za mk dachu kopertowego + garaż ? szok... Jak dla mnie najbardziej rozsądna obecnie cena to 80zł mk dachu kopertowego "na gotowo". Bez problemu można znaleźć dobrych fachowców co zrobią to w takiej cenie. pozdrawiam,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...