Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Gonti

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    39
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Opole

Gonti's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Farby akrylowe nie są najlepsze do wykonywania przecierek. Wszystko też zależy czy będziesz je robił na gładkiej powierzchni czy na strukturze. Używając bejc zawsze należy zacząć od barwy jaśniejszej. Przy farbach akrylowych też zachowałbym taką kolejność. Na gładkiej ścianie takimi farbami łatwiej od przecierek wykonuje się gąbkowanie. Malujesz na biało a następnie bierzesz gąbkę, wycinasz ją tak by miała nierównomierny kształt i fazujesz brzeg (lub kupujesz gąbkę naturalną w markecie budowlanym lub sklepie z kosmetykami). Następnie rozcieńczasz różowy (czerwony) z białym tak by mieć kilka odcieni. Przy pomocy gąbki tamponujesz używając po kolei różnych odcieni. Jeżeli wyjdzie za ciemno gąbkujesz bielą. W ten sam sposób możesz spróbować wykonując pociągnięcia gąbką lub szerokim pędzlem ale efekt może nie być zadowalający. Jeżeli masz strukturę to malujesz na biało i na to gąbką rozcierasz różne odcienie różu.
  2. Avenss możesz zrobić tak... 1. Kupujesz bejcę Primacola (jest tania i wystarczająco dobra), jeden lub dwa barwniki o odcieniu żółci i wykonujesz przecierkę. Następnie kładziesz werniks Złoto (lepszy byłby innej firmy... ale nie będzie to co kupiłaś) i przecierasz nim tynk 1-3 razy. Werniks jest transparenty i przetarcie białej ściany nie da wystarczającego efektu. Żółcie wzmocnią kolor. 2. Pokrywasz bejcą jak w pkt.1 a następnie przecierasz patyną Złoto. Patyna jest mocniejsza od werniksu i jej grubsza warstwa może mieć prawie pełne krycie. 3. Pokrywasz bejcą i werniksem jak w pkt.1 a następnie wzmacniasz cienką warstwą „lokalnie” patyną lub patyną rozcieńczoną z werniksem. 4. Zabarwiasz werniks barwnikiem (oczywiście nie cały litr) i wykonujesz tym przecierkę. Sorki ale możliwości jest jeszcze więcej. I wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. A efektów różnych rozwiązań nie da się opisać. I najważniejsze... nigdy nie próbuj na ścianie.
  3. Werniksy nie służą do pokrywania powierzchni kolorem. Dają połysk np. srebrny lub złoty. W tynkach strukturalnych grubsza warstwa werniksu może lokalnie w zagłębieniach osadzić warstewkę „srebra” (drobinki z mazi) ale z zasady werniks jest farbą transparentną. Lepsze krycie mają patyny. Są gęste i bardziej „oleiste” ale i droższe. Są to jednak uwagi ogólne ponieważ jest dostępnych dużo produktów różnych firm o podobnych nazwach, które mają różne zastosowania i możliwości krycia.
  4. Mozaikę można wkomponować w ścianę murowanej kabiny prysznicowej. http://images45.fotosik.pl/1425/d69d6f1d72d41984m.jpg
  5. Na drugą stronę komina przyleciał nietoperz... http://images43.fotosik.pl/1419/5689ebf5a8e85c1em.jpg
  6. Jeżeli chodzi o technikę nakładania bejcy to proponuję wypróbować następujący sposób. W jedną rękę bierzemy małą gąbkę, którą nakładamy bejcę na ścianę, w drugą dużą płaską wilgotną gąbkę, która służy do równomiernego jej rozprowadzenia. Dużą gąbką pracujemy zaraz po rozłożeniu bejcy. Ważne jest aby podłoże było wstępnie zaimpregnowane – gruntem lub czystą bejcą. W przeciwnym razie bejca zostanie od razu wchłonięta przez tynk i porobią się takie plamy jak parę postów wyżej. Masy akrylowe produkowane do wykonywania tego typu wyprawek często nie wymagają impregnacji. Gipsy i kleje chłoną wodę bardzo szybko i nie ma czasu na równomierne rozprowadzenie farby. Rozwiązaniem może być położenie pierwszej warstwy bejcy zabarwionej bardzo słabo, np. bardzo jasna cytryna. Nawet jeżeli porobią się smugi to nie będą widoczne pod kolejnymi kolorami. Taką jasną bejcę kładziemy na całą ścianę. Idąc „linią cytryny” rozprowadzamy nierównomiernie np. sienę i podkreślamy zagłębienia struktury jakimś brązem. Ponieważ bejca jest materiałem transparentnym uzyskujemy przenikanie wszystkich kolorów. I jeszcze jedno gąbkami wykonujemy ruchy koliste.
  7. Przykład użycia prostej mozaiki. Na ścianie kominowej zamieszkały dwie sowy. http://images50.fotosik.pl/1426/cfb0bfd01071f93fm.jpg
  8. I druga część mozaiki przy schodach... http://images39.fotosik.pl/309/f6ec07501c38f436m.jpg
  9. Przykład zastosowania mozaiki do ozdobienia klatki schodowej. http://images40.fotosik.pl/309/5867a7bc970a3e5cm.jpg
  10. Oferuję wykonanie prostych mozaik ceramicznych do ozdoby łazienek, kuchni, werand, ogrodów zimowych według gotowych projektów lub na życzenie indywidualne. Mozaiki są wykonywane ręcznie. Przykładowa mozaika „Duszek na drzewie” zamieszczona poniżej ma wymiary 50x100 cm, 13 mm grubości. Została wykonana z 230 kawałków wyciętych ze ściennych płytek ceramicznych, naklejonych na sklejkę 4 mm. Mozaika do samodzielnego montażu na ścianie. Można ją mocować na klej lub na wkręty. W sklejce znajduje się sześć otworów do mocowania wkrętów. W miejscach tych płytki nie zostały przyklejone (należy to zrobić po przymocowaniu mozaiki do ściany). Fugowanie w tradycyjny sposób. Cena 350 PLN + transport. Tel. 601897967. http://images35.fotosik.pl/1224/fd677fb8f0241381.jpg
  11. Kawałek ściany i struktura na zbliżeniu wykonana z tynku gipsowego. Zdjęcie nie oddaje do końca charakteru struktury – tynk pokryty jest werniksem „złoto” co nie jest widoczne. http://images43.fotosik.pl/1344/0a19681af006404am.jpg http://images49.fotosik.pl/1297/90c3ed3ddc57e639m.jpg
  12. Eksperymentowałem ostatnio z tynkiem gipsowym i oto jedna z próbek. Materiały: goldband, bejca matowa, barwniki (zółty, siena, brąz). http://images39.fotosik.pl/1285/161537af44ebb930med.jpg
  13. Na rynku znajdują się w sprzedaży różne gładzie i gipsy szpachlowe, które mają w specyfikacji technicznej kładzenie dwóch lub trzech warstw na mokro. Czy ktoś ma doświadczenie, z którymś z produktów. Który z nich nadaje się najlepiej do finalnego wygładzania na mokro. Znalazłem następujące produkty Cekol 68 Rigips - Gips Ekstra Szpachlowy Gips Francuski Cekol GS-150 Stabil PM-61 Franspol GS-3 Pomijam gładzie wpienne, tynki gipsowe oraz Multifinish.
  14. Na filmie położenie trawertynu to bułka z masłem, a w rzeczywistości dla osoby, która "pierwszy raz" to nie jest takie łatwe. Film przedstawia dobrze etapy nakładania trawertynu więc jedynie kilka luźnych uwag. 1. W marketach znajdziesz jeszcze 3-2 firmy oferujące trawertyn. Zazwyczaj mają wywieszone próbki. Porównaj efekty i cenę. 2. Zazwyczaj jest do wyboru trawertyn drobno- i gruboziarnisty. Łatwiejszy do położenia jest ten drobny. 3. Materiału na 1m2 wychodzi więcej niż podają na opakowaniu. Ile? Zależy od ręki i oczekiwanego efektu. 4. Pierwszą warstwę kładź maksymalnie cienko. Mogą być prześwity między ziarnami. Ważniejsza jest warstwa druga. 5. Pamiętaj o zmoczeniu ściany wodą przed położeniem każdej warstwy tynku. 6. Do wydrapywania próbuj różnych narzędzi. Paca wenecka z filmu może być za szeroka. Spróbuj wąskiej szpachelki. 7. Należy dokładnie wygładzić powierzchnie między wydrapywaniami. 8. Wydrapywania zaczynamy wykonywać gdy tynk zaczyna wiązać. Drapiesz/gładzisz i tak w kółko. Jeżeli tynk jest zbyt rzadki trochę poczekaj. Należy uważać by nie drapać pierwszej warstwy. Jeżeli masa zbyt stwardniała można ją lekko spryskać wodą. 9. Uważaj przy wybarwianiu. Jeżeli powierzchnia została zaimpregnowana lakierem w niedostatecznym stopniu, to barwnik może łatwo wsiąknąć w tynk i trudno go usunąć. Należy mieć pod ręką gąbkę z wodą do przecierania ściany. 10. Jeżeli zależy Ci na białym tle spróbuj wybarwiać tylko wżery przy pomocy pędzla. Trochę z tym zabawy ale na niewielkich powierzchniach do wykonania. 11. Odpuść 2-3 kg masy i najpierw wypróbuj kładzenie np. na płycie k-g. To Obowiązkowo. To tyle mi przyszło do głowy. Powodzenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...