Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dawid Więckowski

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

Dawid Więckowski's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Pomijając marki musisz w ogóle zdecydować, czy chcesz zaimpregnować posadzkę lakierem, czy olejem. Ewentualnie woskiem. Polecam artykuł nt. podłóg lakierowanych i olejowanych ze znanego bezpłatnego dziennika "Metro". Artykuł znajdziesz tu: http://www.galeriaparkietu.pl/prasa.html tym artykułom nie do końca należy dac wiarę. Przede wszystkim artykuł przez ciebie polecany jest stary z przed kilku lat. W międzyczasie wiele sie zmieniło. Dzisiaj nikt nie napisałby, ze olejowane drewno mniej sie kurczy czy puchnie i dlatego nadaje się do łazienki. Prosze dac jesion lub buk olejowany do łazienki. Dzisiaj mozna tam połozyc i buk i jesion ale modyfikowany czy to termicznie czy Belmadur (tolwood). Poza tym nie da się łatwo usunąc zarysowań w poprzek włókien i głebszych niż 1mm bez widocznych sladów. wieksze (dłizsze rysy i głebsze są generalnie nie do naprawienia). Mówię o reperaturach bez śladów. Drewno olejowane daje piękny wygląd. Dzisiaj w mieszkaniach których stosowałem olej 2 składnikowy (satynowy odcień) nie ma problemów z utrzymaniem czystosci czy w pieknym stanie posadzki. Lakiery syntetyczne połozone w trzech warstwach blokują dostęp wilgoci do drewna w 100%, syntetyczne w 60%. Twardośc niektórych z nich na zarysowania wynosi w metodzie ołówkowej 7H. Twardosc i odpornośc na ścieranie idą w parze. Bardzo dobry lakier ma odpornośc na ścieranie metodą zasypową 1,0-1,2kg. Jestem zwolennikiem kazdego systemu jeżeli się sprawdza i klient jest zadowolony. Stary dąb wyglada przepieknie pod delikatnym półpołyskiem. Ale rewelacyjnie pod Bona Naturale. De gustibus not est disputantum... Artykuł jest z tego roku.
  2. Też jestem za drewnem i też z powodu pracy w tej branży. Drewno będzie cieplejsze. Można też pod parkiet drewniany zastosować ogrzewanie podłogowe wodne (wymóg: parkiet warstwowy). Parkietu nie trzeba wykańczać lakierem. Możemy wybrać twardy gatunek drewna i pokryć go olejem, co pozwala na samodzielne odnowienie podłogi bez potrzeby wzywania cykliniarza.
  3. Co do parkietu drewnianego i schodów drewnianych: Wszystkie mokre prace robimy przed pracami parkieciarskimi, w szczególności położenie ceramiki, gresu, który będzie się łączył z parkietem; w tym też pierwsze malowanie ścian, natomiast ostatnie malowanie ścian po wszystkich pracach parkieciarskich. Tu przed rozpoczęciem kładzenia gresu, ceramiki warto zapytać parkieciarza na jakieś wysokości zamontuje parkiet, czasem jest to niemożliwe bez wizyty na miejscu i zbadanie podkładu (zazwyczaj wylewki cementowej), bo jej jakość też może tu mieć znaczenie. Co do kolejności parkiet drewniany - schody: Najpierw parkiet, potem schody, żeby nie zniszczyć gotowych schodów montując parkiet. Ale: przed parkietem montujemy "noski", które są elementem schodów i należą do stolarza; robimy to po to, żeby parkieciarz miał od czego zacząć kłaść parkiet. Wysokość na jakiej montujemy nosek uzgadniamy z parkieciarzem, bo tu ważne jak grubo będzie leżał parkiet.
  4. Jakie to są panele? Drewniane, czy laminowane?
  5. jarekkur, ostatnio przy remoncie nasz parkieciarz miał problem z zeszlifowaniem "czegoś czarnego", co nie było wg niego subitem a teraz podejrzewam, że mógł to być własnie lepik bitumiczny, o którym piszesz. Maszyna, którą standardowo szlifuje wylewki w nowym budownictwie, ślizgała mu się na tym zamiast szlifować a w momencie kiedy chciał tego uniknąć obciążając maszynę sprzęt mocno mu szarpał i bał się o jego uszkodzenie. Ostatecznie po zeszlifowaniu okazało się, że tylko wierzchnia warstwa wylewki jest twarda, ale była to na tyle cienka, że załamała się pod maszyną a spodnia warstwa wylewki była w kawałkach. Udało się "scalić" wylewkę jakimś gruntem, na to poszła mata i później parkiet dwuwarstwowy 13x70x490 mm.
  6. ghost34, jarekkur, a co myślicie o usunięciu w miarę możliwości subitu/lepika, przyklejenie na to płyt OSB klejem rozpuszczalnikowym, który ew. rozpuszcza pozostały subit/lepik i potem do płyty OSB parkiet tym samym klejem lub jeśli są to większe elementy dwuskładnikowym poliuretanowym. Jeśli innym klejem to z zachowaniem odstępu czasowego od klejenia płyt do klejenia parkietu, że opary kleju spod płyt OSB nie gryzły się z klejem poliuretanowym.
  7. Pomijając marki musisz w ogóle zdecydować, czy chcesz zaimpregnować posadzkę lakierem, czy olejem. Ewentualnie woskiem. Polecam artykuł nt. podłóg lakierowanych i olejowanych ze znanego bezpłatnego dziennika "Metro". Artykuł znajdziesz tu: http://www.galeriaparkietu.pl/prasa.html
  8. Tak jak napisał zioło1980 w tej sytuacji najlepiej pozbyć się całego parkietu razem z subitem, na który był klejony parkiet. W zależności od wielkości elementów nowego parkietu (szerokość, długość deszczułek) do przyklejenia nowego parkietu można zastosować klej rozpuszczalnikowy, który rozpuszcza resztki subitu, który niełatwo usunąć. Po zerwaniu starego parkietu może się też okazać, że trzeba wylewać nową wylewkę - wtedy pozostałości subitu nie stanowią już takiego problemu. Co trzeba będzie zrobić przed rozpoczęciem wykonywania nowej posadzki drewnianej będzie wiadomo po zerwaniu starego parkiet i ocenieniu jakości podkładu. Co do lakierów polecam lakiery niemieckiej firmy z wyższej półki Berger-Seidle. Jaki parkiet chciałabyś mieć na nowej podłodze?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...