Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

brqsl

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

brqsl's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. hmmm... a jak podkładamy? pod żar? trochę niewygodnie
  2. @Flava: nie tylko Tobie wydaje się to podejrzane. Takie zużycie gazu miałem ostatnio w domku wolnostojącym o powierzchni 120m^2 dogrzewając z 19 do 21st. Średnia wychodziła mi ok. 8m^3 na dobę. Normalnie przy panujących ostatnio dodatnich temperaturach nie wychodziłem ponad 5m^3 na dobę dla 19st. C. Na Twoim miejscu poprosiłbym właściciela mieszkania (wnioskuję, że to on dostaje rachunki) o sprawdzenie instalacji i pieca.
  3. brqsl

    czy to ma sens?

    miałem ostatnio identyczny problem. Dogrzewam dom kominkiem, który znajduje się na tym samym poziomie co termostat elektroniczny. Efekt był taki, że w salonie miałem 24-25 st. Celsjusza, za ścianą w kuchni 20 a na piętrze w sypialniach 17-18. Oczywiście piec się nie włączał bo termostat nie zgłaszał zapotrzebowania na ciepło. Temperatura niby OK do spania, ale od października mamy w domu małe bobo, które trzeba co chwile przewijać etc., no i grzać trzeba. Problem rozwiązałem inwestując w termostat bezprzewodowy. W tym momencie na parterze ustawiam na termostatach grzejnikowych temperaturę ok. 20st. (w razie gdyby długo nie było palone kominkiem żeby się otworzyły zawory), natomiast termostat sterujący piecem umieszczam w pomieszczeniu w którym chcę utrzymać żądaną temperaturę za pomocą pieca. Ważne jest, aby wtedy termostat grzejnikowy odkręcić na maxa w tym pomieszczeniu. Na górze mam dwie sypialnie o podobnej powierzchni więc obydwie dogrzewają się równo za pomocą grzejników a na dole kominek utrzymuje temperaturę wyższą niż ustawiona na termostatach grzejnikowych i kaloryferki są zimne. Dodatkowo piec grzeje podłogówkę, dzięki czemu w łazienkach i w kuchni (tylko tam jest zainstalowana) temperatura jest ok. Polecam takie rozwiązanie. Jeszcze nie wiem, jaki wpływ będzie na zużycie gazu, gdyż taki system funkcjonuje u mnie dopiero od tygodnia i w tak krótkim okresie ciężko stwierdzić cokolwiek, tym bardziej że mamy już wiosnę za oknami
  4. Mam pytanie dotyczące kratek. W obudowie czopucha mojej Tarnawki posiadam standardową kratkę konwekcyjną o wymiarach 50x17cm. Dodatkowo w domu zainstalowane są dwa kanały do DGP. Niestety do tej pory grawitacyjna dystrybucja ciepłego powietrza pozostawiała wiele do życzenia. Prawidłowo funkcjonowało ogrzewanie w przypadku otworu znajdującego się bezpośrednio nad kominkiem. Drugi kanał posiadający dwa wyjścia odpowiednio 1,5m i 3,5m w poziomie od kominka praktycznie nie spełniał swojej funkcji. W konsekwencji doprowadzało to do sytuacji gdzie parter domu był odpowiednio nagrzany (a nawet przegrzany) natomiast na poddaszu użytkowym utrzymywała się temperatura nawet 3st. Celsjusza niższa. Ostatnio zrobiłem mały eksperyment: otóż zasłoniłem część wspomnianej kratki konwekcyjnej w obudowie kominka i zaobserwowałem trzy rzeczy - znaczącą poprawę w wydajności DGP. Nawet ostatnia kratka zaznała ciepła, ale tam bez wyciągu mechanicznego się nie obędzie. Grunt, że dwa z trzech pomieszczeń dostają odpowiednią dawkę ciepłego powietrza, - obniżenie temperatury na parterze, oczywiście z racji zmniejszonego przekroju wylotu powietrza. Dzięki temu dom jest równomiernie dogrzany i nie ma efektu szoku temperaturowego po przemieszczeniu się między piętrami, - dłuższe spalanie drewna. I ten punkt trochę mnie nurtuje. Skoro pali się dłużej, to znaczy, że kominek nie oddaje ciepła tak jak przed modyfikacją. Czy przez to może nastąpić przegrzanie wkładu? Czy wystarczy odbiór powietrza przez DGP i mniejszą kratkę w obudowie? Bardzo proszę o opinie czy można stosować takie rozwiązanie. Jeżeli tak, to od razu kupuję kratkę z żaluzją do obudowy i będę mógł w końcu regulować dystrybucję powietrza. Amen:)
  5. Ekspertem nie jestem, ale miałem podobny problem zeszłej zimy. Niestety w domku jeszcze nie mieszkam i skapowałem się pod sam koniec sezonu grzewczego, więc nie mam dowodów czarno na białym, że po prawidłowym podłączeniu rachunki spadły. U mnie problem dotyczył poddasza (mam tam osobne zasilanie grzejników). Gdy piec pracował to po paru minutach dolne grzejniki były gorące, natomiast te górne ledwo letnie. Porównując sprawność wyszłoby ok. 10:1. Może nie miałem robionych specjalistycznych pomiarów przy projektowaniu instalacji, ale logicznym jest, że gdy w domu pracuje praktycznie tylko połowa grzejników, to piec jaki by nie był to nie dogrzeje do zadanej temeratury, a na pewno będzie się musiał dużo częściej uruchamiać.
  6. @laparia: możesz powiedzieć w jaki sposób masz wyłożony szamot w kominku? Jakiś szkic, może fotka?
  7. Czy możecie bardziej przybliżyć temat wykładania płytkami? W jaki sposób to robicie? Czy nie można uszkodzić w ten sposób wkładu? Oczywiście mówie o nieinwazyjnej formie, bez wiercenia, klejenia itp. Dla mnie celem takiego rozwiązania byłoby wydłużenie utrzymania żaru... Czasem nie ma mnie w domu do 10h i nawet jak załaduje max to się wygasza. brqsl
  8. Witam Szanownych Tarnaviaków Posiadam kominek z wkładem Comfort 16KW. Wkład jest szczelny, przy paleniu na "jedynce" i rozgrzanym wkładzie i kominie drzewo praktycznie się żarzy, od czasu do czasu pojawia się płomień. Kilka razy załadowałem dwa większe polana na noc, ale do rana nie było już żaru, natomiast żeliwo było lekko ciepłe - oceniam, że spalanie skończyło się po max 6 godzinach. Bałem się ładować "po dach" co pewnie znacząco wydłużyłoby czas spalania... Możecie powiedzieć w jaki sposób ładujecie i układacie drewno? Wzdłuż szyby czy może w poprzek? Może ktoś umieści zdjęcie? Baaaardzo mnie to ciekawi. Jeszcze druga sprawa. Czy ktoś z Was pali brykietami? Jeżeli tak to jakimi? Zamierzam zakupić na próbę takie coś http://allegro.pl/brykiet-drzewny-100-naturalny-buk-dab-dowoz-i1255673422.html Czy wielkość kawałka brykietu ma znaczenie?
  9. brqsl

    Biblioteki do PRO100?

    a ja mam problem ze standardową biblioteką w programie, a dokładnie z elementami wyposażenia kuchni. Czy mógłby mi ktoś wystawić/podesłać paczkę z plikami *.meb z lokacji : \Biblioteka\Elementy\Wyposażenie kuchenne mój adres e-mail: [email protected] Korzystam z wersji 4.4.2 DEMO z witaminką, ale to nie powinno mieć znaczenia. Pozdrawiam
  10. W sumie roboty jest więcej, bo oprócz tego będą jeszcze schody tarasowe w tej samej "technologii". Tym razem 4 stopnie, ale bez podestu. Spróbuję się potargować, może zejdą do 1500 za obydwie konstrukcje
  11. Witam, mam do zrobienia schody ażurowe jednobelkowe. Będą to schody zewnętrzne. Zakres prac: wykop pod fundament, szalunek, wylanie. Stopień 30x100cm, ilość stopni:2 + podest 120x200cm - chodzi mi o stan surowy (czyt. sam beton). Ile może kosztować robocizna za stopień/całość? Wstępna wycena "na oko" to 1000pln. Nie wydaje się to Wam trochę za dużo? Pozdrawiam, Brqsl
  12. Moge takze prosic? Z gory dziekuje ja też się uśmiechnę
  13. nie masło, tylko woda a stąd, że skrapla się zimą w punkcie rosy. W tej chwili nie przechodzi przez styropian. a w Ameryce to się całkiem inaczej buduje Rozumiem, że piszesz o ścianie dwuwarstwowej? ależ proszę
  14. Wobec tego jakie spelnia zadanie druga warstwa? I czy w takim razie jest w ogole sens ja stosowac?
  15. zbigmor mógłbyś opisać przekrój takiego rozwiązania ze szczeliną? Między ścianą a styro? Czy wtedy nie będzie uciekać ciepło tym kanałem(pozbawiając sensu dodatkową warstwę...)? Wełnę, jak rozumiem, trzeba wentylować, ale to chyba od zewnątrz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...