Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ekoheat

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    95
  • Rejestracja

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • imię i nazwisko
    Ekoheat

Profil płatny

  • Tytuł
    Ogrzewanie Podłogowe Projekt, Materiały, Instalacja w bardzo atrakcyjnych cenach. Sprawdź Teraz!
  • URL Twojej strony
    http://www.ekoheat.com.pl
  • Rodzaj usługi
    Ekoheat - Twój ekspert w dziedzinie systemów ogrzewania podłogowego.
  • Lokalizacja - Płatny profil
    Cała Polska
  • Kategoria
    usługi

ekoheat's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Jest kilka patentów na instalacje w technologii suchej. Szczególnie w Skandynawii gdzie bardzo popularne są domy w konstrukcji szkieletowej, na poddaszach instaluje się często tego typu podłogówkę. Musiałbyś narysować dokładnie jak chcesz to wykonać. Natomiast my realizujemy tego typu instalacje albo na frezowanej OSB z wkładką aluminiową która rozprowadza równomiernie ciepło pod wykończenie podłogi, albo stosujemy suchy mix cementu i piasku, który tworzy niestety dodatkowe obciążenie i trzeba podać wyższą temp. zasilania żeby uzyskać optymalną wydajność w takim przypadku. Pierwsza opcja jest lepsza.
  2. Warto dodać, że drewno ma właściwości higroskopijne czyli odbiera i oddaje wilgoć z powietrza i do powietrza - na ten proces duży wpływ ma jego temperatura czyli temperatura wylewki ma duży wpływ na trwałość drewna w instalacji ogrzewania podłogowego. Wytyczne producentów tego typu wykończeń podłóg jak i praktyka mówią, że temp. deski nie powinna przekraczać 26-27oC. W wypadku gdyby była wyższa ryzyko szybkiej eksploatacji takiego parkietu znacznie wzrasta a na niektóre deski traci się gwarancje.
  3. Dobrze jest sobie najpierw policzyć jakie będzie zapotrzebowanie na ciepło i pod to dopasować cały system, więc polecam artykuło o ogrzewaniu podłogowymł: http://www.ekoheat.com.pl/ogrzewanie-podlogowe-instalacja-krok-po-kroku . Dobrze jest wszystko dopasować, żeby nie było problemów.
  4. Witam. Ze zdjęć wynika, że nie ma izolacji brzegowej (?) zwanej też taśmą dylatacyjną, która ma za zadanie po części absorbowanie nacisku rozszerzającej się wylewki. Z tego powodu będą tworzyły się mostki termiczne między wylewką a ścianami i progami co niestety niepotrzebnie zwiększy utratę ciepła i koszt eksploatacji cieplnej budynku. Co do listw dylatacyjnych, którymi dzieli się powierzchnie podłogi, teoretycznie można naciąć wylewkę w miejscu gdzie nie biegną rury, jeżeli jest taka możliwość (na jednym ze zdjęć widać chyba, że można by to zrobić od drzwi na taras do ściany, ale bez planów budynku to tylko przypuszczenie, poza tym lokalizacja dylatacji musi być uzasadniona ,czego na bazie zdjęcia nie da się ustalić). Przy takim cięciu warto posiłkować się kamerą termowizyjną, żeby upewnić się, że nie przetnie się rur (w rurach musi płynąć ciepła woda). Jest też szansa, że podłoga nie popęka a płytki nie odejdą. Jeżeli wylewka jest anhydrytowa lub do wylewki dodano plastyfikator i powierzchnie pomieszczeń są stosunkowo nieduże. Proszę pamiętać o stopniowym wygrzewaniu podłogówki. W artykule ogrzewanie podłogowe instalacja krok po kroku dostępnym tu: http://www.ekoheat.com.pl/ogrzewanie-podlogowe-instalacja-krok-po-kroku opisane jest jak zrobić wygrzewanie, ale w Pana wypadku proponowałbym zwiększać temperaturę co 3 stopnie i zamiast 1 dnia jak w artykule czekać co najmniej 2 dni. Pozdrawiam.
  5. Witam. Dziękuję w imieniu Ekoheat za skorzystanie z naszej oferty i za miłe słowa. Co do cen, nie sprzedajemy chińszczyzny, nasza strategia opiera się o dostarczanie materiałów wysokiej jakości od renomowanych producentów, dlatego nie jesteśmy najtańsi. Nie da się sprzedawać materiałów z górnej półki, jeśli chodzi o jakość i trwałość, taniej od chińszczyzny czy niskonakładowych produktów. Wynika to z wyższych kosztów surowców do produkcji materiałów, co do których wymagania techniczne są znacznie wyższe. Każdy produkt ponadto przechodzi procesy kontroli jakości. Dzięki temu produkty spełniają szereg wymagających norm i są znacznie trwalsze oraz po prostu niezawodne. Z drugiej strony propagujemy filozofię precyzyjnego dopasowywania systemów ogrzewania do budynków. Za tym idzie mniejsze zużycie materiałów instalacyjnych co finalnie daje takie same lub niższe koszty zakupy materiałów w porównaniu do przewymiarowanych systemów. Jednocześnie Klienci zyskują trwalsze materiały tworzące niezawodne i energooszczędne systemy ogrzewania. Nasza oferta nie jest kierowana do wszystkich. Jeżeli szuka się najtańszych materiałów, najlepiej odwiedzić któryś z dużych marketów jednej ze znanych sieci. Pozdrawiam.
  6. Witam. Niema żadnych przeciwwskazań odnośnie instalacji ogrzewania podłogowego na piętrze. Takie ogrzewanie instaluje się tak samo jak na parterze. Pozdrawiam.
  7. Najlepiej pytać producenta parkietu i to mailem, żeby w razie jakichś problemów mieć podkładkę. Pozdrawiam.
  8. Dokładnie tak - są różni producenci, np. Barlinek 26oC, ale najczęściej spotykam się z 27oC.
  9. Witam. Poniżej wrzucam kilka informacji na temat ogrzewania podłogowego z parkietem. Wygrzewanie powinno nastąpić przed ułożeniem parkietu (nie należy układać parkietu na niewygrzany jastrych). Drewno ma właściwości higroskopijne (oddaje i pobiera z powietrza wilgoć rozszerzając się i kurcząc przy tym - potocznie praca drewna), dlatego niekorzystnie wpływają duże zmiany wilgotności powierza. Temperatura posadzki nie powinna przekraczać 27oC, ponieważ parkiet szybciej się zużyje. Wahania temperatury posadzki nie powinny być zbyt duże. Zalecana grubość parkietu to do 15mm. Parkiet warstwowy ma to do siebie, że jest mniej podatny na zużycie przez zmiany temperatur, a wiec dobry wybór. Temperatura czynnika grzewczego zależy od długości obwodów i ich zagęszczenia - od tego też zależy temperatura podłogi. Jak wyżej temp. posadzki nie powinna przekraczać 27oC, więc max temperatura zasilania w okolicach 35oC (temperatura posadzki również w dużej mierze zależy od sposobu rozłożenia rur ). Pozdrawiam.
  10. Witam. Z ciekawości zapytam jaki jest mniej więcej czas reakcji w Twoim przypadku, kiedy przykładowo otworzysz okna i temperatura spadnie do 16oC w salonie. Ile czasu potrzebujesz do uzyskania 22oC? Jakie jest pokrycie podłogi w salonie i jaka wysokość pomieszczenia? Pozdrawiam.
  11. Witam. Zdecydowanie ze styropianem lub nawet styrodurem (lepsze parametry izolacyjne). Generalnie polecam na spód folię przeciwwilgociową (czarna polietylenowa), na to styrodur np 7cm, na to folia aluminiowa do odbijania promieniowania cieplnego (srebrna z podziałką) - trzeba ją skleić przy pomocy taśmy i kłaść na małą zakładkę. Na to najlepiej wylewka anhydrytowa 55mm. Pozdrawiam.
  12. ekoheat

    Ogrzewanie podłogowe

    Witam. Tu znajdziesz szczegółową informację na temat przykładowego systemu sterowania ogrzewaniem podłogowym - system używa termostatów bezprzewodowych: http://www.ekoheat.com.pl/images/stories/Termostaty%20radiowe%20i%20regulacja.pdf Pozdrawiam.
  13. Witam. Może warto zastanowić się nad na przykład powietrzną pompą ciepła + kominek z płaszczem wodnym. System w miarę bezobsługowy, moc pompy warto dobrać tak, aby dostarczała 80% zapotrzebowania na ciepło budynku, żeby zredukować jej koszt eksploatacji przez cały rok, a w wypadku najchłodniejszych dni w roku (zazwyczaj nie więcej niż 2-4 tyg./rok) wesprzesz się kominkiem. Do tego bufor by się przydał do magazynowania energii na CWU i ewentualnie do trzymania małego zapasu ciepłej wody dla podłogówki i magazynowania energii odbieranej z kominka. Wtedy przez cały rok CWU możesz nagrzewać przy pomocy pompy na nocnej taryfie bez zabawy z dosypywaniem paliwa do pieca, podłogówka też faza ładowania w taryfie nocnej i ewentualnie 2-3 h na dziennej w zależności od zapotrzebowania na ciepło - wtedy też robisz zapas CWU do czasu wskoczenia taryfy nocnej. Taki zasobnik 500/35l dałby radę na zapotrzebowanie na CWU dla 4 osobowej rodziny - tu schemat: http://www.kyasol.co.za/revamp/images/heat_sources/buffer_tank/how_it_works.png - możesz go spiąć z innymi źródłami jak solary itp. Korzyści: - brak konieczności palenia przez cały rok, aby uzyskać CWU, - powietrzna pompa ciepła jest znacznie tańsza od pompy z dolnym źródłem, ma całkiem przyzwoity COP, - kiedy z żoną będziesz chciał się napić wina przy kominku dodatkowo dogrzejesz sobie CWU - koszt inwestycji w takim wypadku nie jest drastyczny, za to koszt eksploatacji i poziom bezobsługowości całkiem przyzwoity plus masz praktyczny system - z taką pompą bez przeszkód możesz zastosować niskotemperaturowy system ogrzewania jak podłogówka, o której pisałeś - możesz pompę wykorzystać do chłodzenia w lato Pzdr.
  14. Ty to jak byś mógł, to byś mi ten bufor do czoła przykleił. Napisałem wcześniej jak dobieramy źródło ciepła i optymalizujemy system pod kątem kosztów eksploatacji, słabo spostrzegawczy jesteś. Poza tym wyciąłeś sobie kawałek wypowiedzi, która w kontekście ma kompletnie inne znaczenie i czepiłeś się jak rzep psiego ogona. Masz tyle postów na kącie, więc chyba powinieneś już umieć poruszać się po forum. Nie będę Ci niczego udowadniał, bo z chęcią obejdę się bez Twoich kolejnych "przyjaznych" postów. Idź pomęczyć kogoś innego.
  15. A ja czuję, że czego bym nie powiedział to i tak będzie źle, bo Ty wiesz najlepiej ze wszystkich. Pisałem już o tym o co pytasz, więc nie będę się powtarzał. Dla mnie jesteście obrońcami wyznania jedynej słusznej waszej prawdy i jak ktoś mówi coś innego to od razu jest jazda jak na spotkania u o. Rydzyka. Sorry, to nie moja bajka i jeszcze trochę i będę współwinnym za Smoleńsk, zdrajcą z dziadkiem z Wermachtu . Zresztą tak na prawdę moja odp nie jest Ci potrzebna do merytorycznej dyskusji tylko do wyszukania kolejnych detali, do których dorobisz historię po czym mi nawrzucasz od złodziei okradających ludzi, marketingu i inne takie bzdury. Nie jest mi to do szczęścia potrzebne, za każdym razem jest tak samo, zaczyna się pozornie merytorycznie a potem jest obrzucanie "szajsem". Więcej nie dam się nabrać idź "popolemizować" z kimś innym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...