Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

bartek42

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

bartek42's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Dziękuję za odpowiedzi. Zatem - jestem po termowizji. Cały dom, wzdłuż ścianki kolankowej / murłaty, ma ubytki ciepła. Ewidentnie widać to na kamerze. Dodatkowo - są miejsca słabiej zaizolowane w obszarze połaci dachu. Głównie punktowe, jakby ktoś ręką wypchnął kawałek izolacji. Ciężko będzie dołożyć ocieplenie w formie kolejnej warstwy. Wiązałoby się to z dołożeniem kolejnej warstwy KG, stelarzu itd... dużo brudnej pracy, do której cieżko przekonać rodzinę. Przy pomiarze kamerą, którą robił właściciel firmy zajmującej się docieplaniem celulozą, stwierdził, że tu najbardziej pomoże właśnie taki materiał. Niestety, nie umiem przeliczyć jego potrzebnej ilości. Co gorsza, rozpiętość cen jest znaczna. Od 390PLN za 1m3 wraz z robocizną i dojazdem (300km w jedną stronę), po 1150 PLN za dzień roboczy i dodatkowo 1100 za 3m3 materiału. Skąd mogą brać się tak duże różnice? Pytanie - skoro przedostaje się wiatr, to co się będzie działo z materiałem? Celulozą? Nie wypadnie? Nie wywieje jej? W okapie dachu jest podbitka drewniana.
  2. Dobry wieczór, Zakupiłem dom, mniej więcej 7-letni. Wydaje mi się, że ocieplenie poddasza nie jest do końca poprawnie wykonane. Jak wieje silniejszy wiatr (tak od 35-40 km/h), to czuć na poddaszu, że robi się chłodniej - dużo szybciej niż na parterze. Dach jest ocieplony wełną mineralną (albo skalną) - dość sztywna, grubości 15 centymetrów, widać, że izolacja wiatroszczelna jest, jest też folia paroizolacyjna. Ocieplenie jest pociągnięte do samego szczytu dachu (podłoga strychu nieocieplona. Martwi mnie to, że z gniazdek czuć powiew zimnego powietrza, jakby od ściany kolankowej. Wełna na strychu też wygląda różnie - raz jest wgniecona i powstaje mostek, raz jest dość równo z krokwiami. Na razie postanowiłem ocieplić wełną sufit poddasza, aby ciepło nie uciekało na strych. Znalazłem też ogłoszenia, jakich wiele, o naprawie izolacji metodą wdmuchiwania celulozy lub waty. Wydają się sensowne. Zamierzam przeprowadzić badanie termowizyjne, natomiast mam pytanie do wszystkich, którzy mają doświadczenie w naprawie takich sytuacji - jak naprawić ten dach dobrze, ale przy zachowaniu rozsądnych kosztów?
  3. Witam wszystkich! Chciałbym podłączyć się pod temat. Planuję ocieplenie fundamentu domu, którego jedna część została wybudowana około 1920 a druga około 1960. Najstarsza część budynku jest sucha, nic się nie dzieje. W części z lat 60 w narożniku budynku wychodzi wilgoć, stąd pomysł z ociepleniem fundamentu. Wilgoć najprawdopodobniej jest zasysana z podłoża (kawitacja?). Obawiam się jedynie, że ten fundament nie będzie prawidłowo skonstruowany... Nie znam jeszcze jego głębokości ani materiału, który jest pod powierzchnią gruntu. Nad gruntem widać narożnik z "czerwonych" cegieł wchodzący w głąb opaski. Dalsza część podstawy budynku jest z kamienia - wystaje na około 5cm ponad opaskę. Do sedna: Czy w przypadku, gdyby okazało się, iż fundament jest zbyt mały, lub zaszłaby konieczność izolacji jego spodniej części, można go w ogóle podkopać? Grunt jest jednolity, płaski - nie ma gliny oraz żwirów. Budynek nie ma pęknięć, spoiny między cegłami są standardowe i raczej nie kruszeją. Znajomy mi doradzał, aby zrobić to w następujący sposób: odkopać cały fundament, zobaczyć jak głęboko sięga a następnie (w razie konieczności) podkopać się do żądanej głębokości na odcinku 1m i tam wylać betonową ławę lub po prostu wsunąć folię. Niestety - nie jest on z wykształcenia budowlańcem. Nawet jeśli jego teoria jest słuszna, to czy takie podkopanie - niezależnie czy to będzie na głębokość 5cm czy też 50cm - nie spowoduje naruszenia konstrukcji? Czy po takiej operacji trzeba będzie dodatkowo zagęścić grunt?
  4. Witam! Mieszkam w budynku z 1920 roku bez podpiwniczenia. Fundament wykonany jest z kamieni, ściany z cegły o grubości około 40-50cm z izolacją termiczną /styropian/. Od czasu kiedy tu mieszkam, w rogu budynku, wewnątrz pokoju, przy podłodze wychodzi WILGOĆ a z nią GRZYB... Co jakiś czas usuwałem go preparatem grzybobójczym marki SAWO. Dawał radę, ale odkąd zaczęliśmy w tym pokoju mieszkać - intensywność narastania tego grzyba wzrosła. Co zrobić, aby powstrzymać wilgoć i grzyba? Słyszałem, że można zrobić podcinanie budynku na długości około 1m i założenie izolacji poziomej (której tu na pewno nie ma). Jest też iniekcja krystaliczna... Co zrobić? Jaką metodę wybrać? Ile będzie to kosztować? Kto to zrobi w województwie Kujawsko-Pomorskim?
  5. bartek42

    Panele ścienne

    Tak jest, właśnie o coś takiego mi chodzi http://edittaandkuba.myphotoalbum.com/view_photo.php?set_albumName=album02&id=DSC05978 Tylko jak to wykonać, gdzie to kupić? W wątku, który jest umieszczony powyżej nie znalazłem takowego opisu...
  6. bartek42

    Panele ścienne

    Witam Z góry zaznaczę, że jestem laikiem, nie zajmuje się na codzień remontami czy aranżacją wnętrz, dlatego proszę o wyrozumiałość Zastanawia mnie temat paneli ściennych drewnianych. Znalazłem panele dwóch firm, które w przybliżeniu mieszczą się w wymiarach 2600x200x14mm, ale czy są gdzieś dostępne panele o wymiarach innych, np 1000x500mm ? Pozostaje jeszcze element wykończeniowy Chciałbym, aby każda płyta o wymiarze 1000x500mm była otoczona ramką w kolorze srebrnym (aluminium). Stąd powstaje kolejne pytanie: czy jest to szeroko dostępne w jakimś markecie budowlanym ? Chciałbym uniknąć łączeń przypominających panele podłogowe lub sidding... Jeżeli ktoś miał styczność z takim zagadnieniem, proszę o pomoc Może znajdzie się jakiś ciekawy pomysł na proste, tanie i szybkie wykonanie takiej dekoracji ściennej Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...