
misha81
Użytkownicy-
Liczba zawartości
75 -
Rejestracja
misha81's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Ktoś coś?
-
Cześć, na działce rekreacyjnej planuję budowę warsztato-komórki o powierzchni około 30 m2. Chcę zachować naturalny charakter okolicy, więc elewacja zewnętrzna będzie z deski sosnowej. Również od środka chciałbym wykończyć deską, o ile w ogóle będzie jakaś elewacja wewnętrzna (o tym poniżej). Na działce bywam głównie w okresie wiosna-lato-jesień, więc nie planuję ogrzewania budynku. Może wstawię kozę, żeby sobie czasami dogrzać, ale to będzie max kilka dni w roku. Mimo to zastanawiam się nad dociepleniem i tu mam kilka pytań do Was: 1. Czy budynki nieogrzewane powinno się ocieplać? Gdzieś czytałem, że wtedy nie ma różnicy ciśnień między wnętrzem i zewnętrzem co może powodować przenikanie pary z zewnątrz do warstwy izolacyjnej. 2. Czy w moim przypadku izolacja taka jak w konstrukcjach szkieletowych będzie miała sens? Od zewnątrz i środka byłaby deska a między nimi wata mineralna, i folie paroszczelna i wiatroizolacyjna. Czy bez zewnętrznej warstwy wełny i tynku wełna między deskami nie będzie ściągać wody? 3. Jeśli nie wełna między elewacją zewnętrzną i wewnętrzną, to jaka izolacja? Może piana PUR?
-
No kumam - ok, dzięki za pomoc! Będę kombinował...
-
No w sumie masz rację. Czyli rozumiem, że oś wokół której kręci się zawór musi być skierowana pionowo do góry, na to nałożyć rurkę i kręcić nią z powierzchni? Do tego jest potrzebny jakiś specjalny zawór? Teraz mam jakiś zwykły, z rączką, i on jest na pionowej rurce metalowej, więc oś ma skierowaną prostopadle do gruntu i chyba będzie to wymagało przeróbki, żeby dało się nałożyć tą rurkę do otwierania?
-
Aaa, ok.. Tylko na jesień/zimę przykrywam studzienkę watą mineralną, folią i kamieniami i odwalanie tego wtedy jest problemem. Przedłużka raczej tego nie rozwiąże. No ale pomyślę. Aha jedyny wodoszczelny elektrozawór jaki znalazłem IP68 jest chiński i nie wiem gdzie go można kupić. http://polish.water-solenoidvalve.com/sale-8240396-brass-underwater-solenoid-valve-40mm-solenoid-valve-waterproof.html
-
Jak proponujesz rozwiązać problem mrozu? Po to jest w studzience... Dzięki. Poszukam. Rozumiem, że to nie ma różnicy, że w założeniu miał być do nawadniania a nie wodociągu?
-
Na działce w studzience mam zawór odcinający dopływ wody do domku. Planuję zamontować elektrozawór, bo schodzenie tam za każdym razem jest upierdliwe. Problem w tym, że w studzience regularnie gromadzi się woda, czasami sięgając do zaworu. Ktoś wie czy są elektrozawory przystosowane do pracy pod wodą?
-
Witam, prośba o pomoc z montażem listew przypodłogowych MDF. Planuję położyć je sam, bo wygląda to na w miarę prostą pracę, ale problem w tym, że mieszkanie jest z lat 70-tych i ciężko znaleźć prostą ścianę (łuki zamiast prostych, garby itp.). W związku z tym wydaje mi się, że zamiast przyklejać listwy, lepiej będzie zmocować je na klamry, które są w stanie przyciągnąć listwę tam, gdzie za bardzo odstaje od ściany. W związku z tym kilka pytań: 1. Czy mam rację, że w tej sytuacji lepiej klamry niż klej? 2. Listwy MDF mocowane na klamry widziałem tylko w marketach - sklepy internetowe mają tylko listwy do klejenia. Czytając artykuły w necie też o klamrach piszą tylko przy listwach PCV a przy MDF, że się je kleji. Czy mocowanie MDF na klamry się sprawdza? 3. Są jakieś istotne plusy klejenia lub minusy klamer?
-
Witam, trochę wody w Wiśle upłynęło, ale w końcu zabieram się za realizację tego podestu. Na wstępie dziękuję wszystkim, co do tej pory pomogli. W sumie konstrukcję już omówiliśmy, ale nie wiem jak ładnie wykończyć podest od frontu. Mam trzy warianty i nie wiem na który się zdecydować, a głowię się już kilka dni. Poglądowe rysunki są w załączeniu. Legenda (patrząc od dołu do góry): - pionowe słupki z kantówki 7x7 postawione przy ścianie, - na słupkach przy ścianie położona kantówka 7x7, - na wysokości słupków w kantówce zrobione wpusty na profile stalowe 30x30x3, położone w poprzek podestu, - na profilach i kantówkach położona płyta OSB 18, - na płycie klejona deska podłogowa I teraz jeśli chodzi o wykończenie frontu to takie pomysły: 1) Dostawione od przodu dodatkowe słupki, na których położona jest w poprzek podestu kantówka. Nad czym się zastanawiam to czy kantówka 7x7 wytrzyma ciężar siadania i stawania na niej przy wchodzeniu na podest. Bo jest na tyle szeroka, że bierze ciężar na siebie a będzie miała ok 220cm i podparta będzie tylko 7cm z lewej i prawej i pomiędzy nimi przykręcona kątownikami do OSB. 2) We frontowym słupku wycięte miejsce na oparcie podestu a od przodu listwa 7x3,5. Od przodu będzie to wyglądało dobrze, bo i listwy i słupki będą miały po 7 cm szer. Tylko znowu nie wiem jak z wytrzymałością listwy narażonej na obciążenie. Też byłaby podparta na słupkach + kątowniki. Przy czym w tym wariancie mniej będzie obciążona listwa a bardziej płyta. 3) Trzeci pomysł chyba najbardziej wytrzymały, ale od frontu wyglądał by dziwnie: patrząc od góry byłaby listwa tylko na wysokość OSB i desek, potem front belek, potem słupki. A po środku niczym nie zasłonięty profil metalowy. Prośba o pomoc jak to wykończyć.
- 6 odpowiedzi
-
Drzwi przesuwne naścienne "wpychane w ościeżnicę"
misha81 odpowiedział misha81 → na topic → Okna, okna dachowe, drzwi, bramy garażowe
No dzięki za info. Chyba nic nie wykombinuję, i zamontuję zwykłe drzwi. Chociaż wg mnie to niezagospodarowana nisza na rynku... -
Drzwi przesuwne naścienne "wpychane w ościeżnicę"
misha81 odpowiedział misha81 → na topic → Okna, okna dachowe, drzwi, bramy garażowe
@jak_to_mozliwe Zdecydowanie nie o to chodzi... A propos minuty szukania: @finlandia Dzięki - zadzwoniłem do przedstawiciela Eclisse, ale powiedział, że nie kojarzy na rynku czegoś takiego, ale kiedyś widział w jakimś japońskim systemie. Ale użył terminu "drzwi zmieniające płaszczyznę" i to trochę pomogło, bo znalazłem takie systemy do szaf: https://www.youtube.com/watch?v=f-swqO3HLSk -
Drzwi przesuwne naścienne "wpychane w ościeżnicę"
misha81 odpowiedział misha81 → na topic → Okna, okna dachowe, drzwi, bramy garażowe
Dzięki za sugestie, ale w katalogach tych firm nic takiego nie znalazłem. Teść wie tylko tyle, że takie drzwi są w jednej naleśnikarni w Chałupach To chyba muszę zakończyć poszukiwania tego Świętego Gralla... -
Witam, chcę zamówić drzwi przesuwne naścienne, ale ich wadą jest niska dźwiękoszczelność. Natomiast podobno istnieją (teść takie widział) drzwi, które po przesunięciu w światło otworu, dopycha się i wpycha w ościeżnicę. Jak ruch bocznych drzwi w samochodach typu VW Transporter. Przejrzałem katalogi największych producentów, ale nigdzie czegoś takiego nie znalazłem. Google też nie pomaga i nawet nie wiem jakie hasło wpisać. Jeśli ktoś się spotkał z takim systemem, to jak on się nazywa i jacy producenci mają w ofercie? Czy takie dopychanie za każdym razem jest wygodne i na ile podnosi szczelność? Czy taki system nie jest bardziej narażony na awarie?
-
Dzięki za pomoc! Mam jeszcze kilka pytań: - dlaczego profile kłaść krótszym bokiem? Czy będą dzięki temu bardziej wytrzymałe na naprężenia? - czy to ma znaczenie, żeby przekrój profilu był prostokątny? - jeśli profile mają mieć 10mm, to chyba będzie cholernie trudno się w nie wwiercić po położeniu na nich OSB. Wkręt 3mm, ścianki po 3mm czyli zostaje 1mm marginesu błędu.
- 6 odpowiedzi
-
W małej sypialni zamierzam zrobić podest na całą szerokość pomieszczenia (2,27m) o długości ok 1,5 metra. Pod podest będzie wsuwany materac a na nim będzie fotel i jakaś niewielka komoda. Do dwóch równoległych ścian przymocuję kantówki drewniane, które dodatkowo podeprę, a pomiędzy nimi chcę położyć jakieś legary, na nie płytę OSB a na nią deskę podłogową. Będzie to w zasadzie kopia tego projektu: http://boniffacy.blogspot.com/2012/11/podest.html Mam pytania: - chciałbym, żeby całość była jak najniżej, żeby dało się łatwo wejść na podest. W związku z tym zastanawiam się czy legarów, zamiast z kantówki, nie lepiej zrobić z płaskowników. Jaką powinny mieć grubość, żeby konstrukcja była stabilna i wytrzymała ciężar 2-3 osób? Ich długość to będzie te 227 cm od ściany do ściany. Lepiej stalowe czy aluminium? A może profile? - zakładając, że legary byłyby co 30-40 cm, to jakiej grubości płytę OSB dać? I jak ją najlepiej przymocować do płaskowników/profili? Pozdrawiam
- 6 odpowiedzi