Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

swegnerowski

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

swegnerowski's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam Wiem, że na ten temat już było trochę napisane, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na swój problem. Chodzi o poradę co do kleju do przyklejenia wewnętrznych marmurowych parapetów na równą powierzchnie przygotowaną z wylewki samopoziomującej. Wiem, że takie parapety najlepiej przyklejać na biały klej do kamienia naturalnego, ale w moim przypadku jest to problematyczne, bo nie mogę parapety położyć od góry na klejoną powierzchnię tylko muszę wsunąć w podkucia w glifach. Tam jest zapas na około 0,5 cm i wsuwając parapet gęsty klej nałożony pacą zębatą zostanie zebrany. Pomyślałem, że najlepszy byłby jakiś elastyczny klej takiego typu jak do parkietów, który po chwili od nałożenia zaczyna się lekko pienić i wypełnia puste przestrzenie. Czy jest coś takiego do kamienia? Jeśli tak to poradzie jakiś konkretny. Pozdrawiam Sergiusz
  2. Wiesz co kolego, jeśli wszystkie Twoje posty na forum były w tym tonie to gratuluję określenia „ELITA FORUM”. Uwaga do moderatora. Może warto by się zastanowić nad punktami przyznawanymi przez innych użytkowników, które byłyby nadawane tym, którzy w czymś pomogli, bo jeśli tacy „fachofcy” są określani mianem „ELITA FORUM” to dobrze o forum nie świadczy. Czy poza „fachfcem” FlaschBlack’iem, któremu już dziękuje, ktoś miał podobne doświadczenia i jeśli tak to jak rozwiązał problem? Pozdrawiam
  3. Tyle, że ja chcę zgrać w drugą stronę. Zdecydowanie nie podobają mi się super gładkie ściany i na tynki CW zdecydowałem się właśnie z powodu ich faktury. A czy są możliwe odstępstwa od tej zasady? Na przykład poprzez zrobienie grubszej (2 - 3 cm) dylatacji pomiędzy ścianą a wylewka. Tak sobie kombinuję, żeby tynki zrobić na samym końcu przed wykończeniówką. W ten sposób tynkarze z jednego „rozdania” zrobią wszystko i nie będzie (przynajmniej teoretycznie) potrzeby poprawiania. W końcu wylewki są przykrywane i ewentualnych uszkodzeń, zabrudzeń itp. i tak nie będzie widać, a na tynki idzie tylko farba, która nie ukryje nawet minimalnych uszkodzeń. Pozdrawiam
  4. Co to znaczy, że „temat nadania faktury powierzchni plyt nie jest problemem”? Z rozmów z wieloma posiadaczami tynków CW wiem, że zrobienie poprawki na tynku tak, żeby jej nie buło widać jest w zasadzie nie możliwe, a co dopiero wyrównanie struktury powierzchni na zupełnie innych materiałach i to po wyschnięciu tynku. Wielokrotnie widziałem bardzo dobrze i równo zrobioną ścigane, na której po środku były koliste kręgi od zacierania otworu po przesunięciu kinkietu o kilka centymetrów. Jeśli uważasz, że poruszone przeze mnie problemy są wymyślone (rozumiem, że dla Ciebie nie istnieją) to podaj jak powinno się zrobić i dlaczego tak. Pozdrawiam
  5. Witam Mam do Was pytanie jak rozwiązać problem konieczności wykonania tynków „ na raty”? Chodzi o to, że nie wiem jak prawidłowo powinno rozwiązać się problem kolejności prac i późniejszego poprawiania tynków w miejscach, w których na początku nie da się ich zrobić (glify przy oknach, pionowe krawędzie stropu przy schodach itp.). Tynki chcę mieć cementowo wapienne ze względu na ich strukturę, ale będę zmuszony w kilku miejscach zastosować zabudowę GK (drzwi przesuwne chowane w ścianę, podwieszany sufit maskujący instalację wentylacyjną, zabudowa poddasza itp.). Czy można na taka zabudowę stosować tynk CW, a jeśli nie to dlaczego i jak wtedy rozwiązać kwestuję różnej struktury powierzchni ściany. Czy jest standardową praktyką, że tynkarze wykonują swoją pracę w dwóch etapach czyli tynki na ścianach i sufitach, a następnie poprawki i tynki na zabudowie GK i w miejscach gdzie pierwotnie nie było możliwości ich wykonania? Kolejna sprawa to kolejność prac przed zamknięciem domu. Co powinno być najpierw wylewka na podłogach czy tynki na ścianach? Okna czy tynki? Z jednej strony chciałbym jak najszybciej zamknąć dom czyli zamontować okna, drzwi i bramy garażowe, z drugiej bramy mogę (podobno) montować do wypełni wykończonego garażu. Jak to pogodzić. Pozdrawiam
  6. Witam Nie mogę znaleźć takiej informacji, więc zapytam na forum. Ile może kosztować cena samej robocizny za zrobienie kompletnej instalacji wodnokanalizacyjnej i centralnego ogrzewania w domu ok. 160m2? Kompletna tzn. wszystko, co jest do zrobienia: instalacja kotłowni wszystkie punkty (dwie łazienki, małe WC, kuchnia, trzy wyjścia na zewnątrz domu do podlewania ogrodu) i instalacja centralnego ogrzewania ok. 100 m2 podłogówki i ok. 10 grzejników. Dostałem cenę 11 000 PLN bez faktury i się zastanawiam czy nie za dużo . Pozdrawiam Sergiusz Wegnerowski
  7. Jak dupnie, to ściganie kierownika będzie najmniejszym problemem Tak czy inaczej dzięki za informacje widzę, że te wszystkie oferty za 1 500 PLN i mniej są nic nie warte. Pozdrawiam Sergiusz
  8. Dzięki za odpowiedź. Przy budowie domu jednorodzinnego (o ile się dobrze orientuję) nie muszę mieć oficjalnego inspektora nadzoru, natomiast kierownika jak najbardziej. Czyli odpowiadając na pytanie potrzebuję kierownika, ale … Nie zależy mi jedynie na tym, żeby ktoś ostemplował dziennik tylko również przypilnował wykonawców tak by wykonali swoją pracę zgodnie z zasadami sztuki. Z Twojej wypowiedzi, zrozumiałem, że kwota 5 000 PLN przy poważnym podejściu do swoich obowiązków wcale nie jest jakaś wygórowana. Jeszcze się nad tym trochę pozastanawiam zanim podejmę ostateczną decyzję. Tak czy inaczej jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam Sergiusz
  9. Witam Właśnie w poniedziałek równałem teren i zapłaciłem 100 PLN/h. W okolicach Warszawy to jest taka średnia cena. Pozdrawiam Sergiusz
  10. Witam Czyżbym zadał aż tak trudne lub niewygodne pytanie, że nikt nie może mi na nie odpowiedzieć? Pozdrawiam Sergiusz
  11. Witam Wszystkich To jest mój pierwszy post na forum więc się pokrótce przedstawię. Nazywam się Sergiusz Wegnerowski mieszkam w Warszawie i właśnie zaczynam budowanie domu dla swojej rodziny. Dom ma powstać w gminie Nadarzyn ok. 35 km od centrum Warszawy. Obecnie mam prawomocne pozwolenie na budowę i zaczynam „kompletować” wykonawców na pierwszy etap czyli na zrobienie stanu zero, który chciałbym zakończyć jeszcze w tym sezonie. W zasadzie brakuje mi jeszcze kierownika budowy i tu pojawiła się problem. Kolega polecił mi człowieka, który pełnił u niego na budowie rolę „dodatkowego” inspektora nadzoru. Dodatkowego, ponieważ inwestycją był segment w zabudowie szeregowej wykonywany przez dewelopera, a kolego chciał, żeby ktoś zupełnie niezależny patrzył wykonawcy na ręce. Ten człowiek to emerytowany inżynier budownictwa ze wszystkimi możliwymi uprawnieniami i ogromną wiedzą. Jestem z nim po wstępnych ustaleniach bez żadnych zobowiązań. Z tych ustaleń wynika, że ów człowiek liczy sobie ok. 250 – 300 PLN za wizytę na budowie i ocenia, że przy domu jednorodzinnym takich wizyt wymagających nadzoru będzie kilkanaście. W każdym bądź razie powiedział, że w kwocie 5 000 PLN powinniśmy się zamknąć. Z drugiej strony rozmawiałem z przyszłymi sąsiadami, którzy polecają mi kierownika budowy za 1 000 – 1 400 PLN. Buduje dom po raz pierwszy i wszystkie zagadnienia w tym zakresie są w zasadzie dla mnie nowe, ale rozbieżność cenowa wydaje mi się bardzo podejrzana. Czy ten za 5 000 PLN próbuje mnie naciągnąć, czy ten za 1 000 PLN potrzebuje na flaszkę, a obecnie jego uprawnienia mają wartość papieru na którym zostały kiedyś wydrukowane? Prawdą jest, że ten droższy miałby pełnić dodatkowo funkcję nadzoru, ale czy to jest tyle warte i czy przypadkiem kierownik budowy nie powinien pełnić także takiej funkcji. Napiszcie proszę ile płaciliście/płacicie swoim kierownikom i co oni w ramach swoich obowiązków robili poza wypełnianiem dziennika budowy. Pozdrawiam Sergiusz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...