Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

INSTALATOR

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    63
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

INSTALATOR's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Gwizdki Jeżeli wiesz to podaj jaką nazwę, jakiej firmy są twoje rury z tworzywa.
  2. Może zastosować specjalne preparaty chemiczne do czyszczenia instalacji.
  3. VPS z całym szacunkiem nie było cię u mieczotronixa a stawiasz na odległość diagnozę ? zastanawiające. Przecież był tam kolega niezły i serwisant autoryzowany ty nie jesteś serwisantem. Myślę że serwis ma większe doświadczenie i wiedze. Nie bierz sobie tego postu do siebie takie po prostu są moje przemyślenia. Jestem ciekaw co było u mieczotronixa rzeczywiście i kto miał rację.
  4. 7600,00 brutto Z pompą ładującą zasobnik i konsolą Easymatic E (pogodówka)
  5. Dobry jest również kocioł olejowy wiszący kondensacyjny
  6. Ogrzać deski? Większość z nas wie, że najlepszym sposobem wykończenia ogrzewania podłogowego jest gres, terakota lub kamień, ale czy jedynym? Wielu specjalistów, na myśl o położeniu drewnianej podłogi na ogrzewanie podłogowe dostaje gęsiej skórki. Okazuje się jednak, że dla chcącego nic trudnego, ale należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Marek Konstańczak, kierownik działu technologii i wdrożeń Barlinek S.A. jest specjalistą w tej dziedzinie: "Jeżeli zdecydujemy się na ten krok, już na etapie projektowania musimy zadbać o to, aby system ogrzewania oraz rodzaj podłogi były odpowiednio dobrane. Związane jest to przede wszystkim ze specyficznymi cechami fizycznymi różnych gatunków drewna, a w szczególności wrażliwością na zmiany temperatury i wilgotności. Dlatego nie nadają się do tego celu podłogi z klonu, buku czy grabu. Mają zbyt duży współczynnik skurczu (powinien być jak najmniejszy), a jasny kolor może dodatkowo uwidaczniać powstające podczas "pracy drewna" szczeliny". Specjaliści odradzają również wykorzystanie parkietu tradycyjnego lub desek litych, ponieważ te rodzaje wykończenia są zbyt grube i stwarzają za duży opór cieplny. Musimy pamiętać, że podłoga nie może tamować przepływu ciepła do pomieszczenia, dlatego współczynnik oporności przewodzenia ciepła powinien być jak najmniejszy. Wybór podłóg o grubości przekraczającej 15 mm znacząco obniży skuteczność ogrzewania i spowoduje podniesienie kosztów eksploatacji. Korzystne parametry mają podłogi warstwowe, takie jak np. deska barlinecka - łatwa w układaniu podłoga drewniana. Krzyżowe ułożenie poszczególnych warstw (w przypadku deski barlineckiej są to trzy warstwy naturalnego drewna) zapewnia odpowiednią ochronę w warunkach ciągle zmieniającej się temperatury i wilgotności. Dodatkową zaletą jest pokrycie deski już w warunkach fabrycznych lakierem lub olejem - stosowane substancje z pewnością sprawdzą się w warunkach ogrzewania podłogowego. Szczególnie polecane są podłogi produkowane z drewna merbau, doussie, iroko, jatoba albo typowo polskiego dębu czy akacji ze względu na odpowiednie parametry skurczu i przewodzenia ciepła. W przypadku zastosowania ogrzewania podłogowego pod podłogą drewnianą, istnieje niebezpieczeństwo wysychania lub starzenia się zastosowanego kleju. Korzystnym rozwiązaniem są więc podłogi układane w systemie bezklejowym. W przypadku deski barlineckiej ścisłe zespolenie poszczególnych elementów zapewnia złącze barclick - autorskie rozwiązanie barlineckich technologów. Nie wymaga ono użycia podczas montażu substancji klejących i elastycznie reaguje na zmiany wilgotności oraz temperatury. Jeżeli jednak zdecydujemy się na montaż parkietu lub mozaiki musimy pamiętać aby zastosowany klej zachowywał swoje właściwości i elastyczność nawet w przypadku dużych wahań temperatury. Najlepsze do tego są wszelkie kleje poliuretanowe. Wykorzystanie powierzchni drewnianych do wykończenia ogrzewania podłogowego jest dość skomplikowane. Wymaga od układającego odpowiedniej wiedzy technicznej, staranności i odpowiedniego doboru materiałów. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom takim jak podłogi warstwowe (np. deska barlinecka) jest to w tej chwili jak najbardziej możliwe, a piękno naturalnego drewna z pewnością wynagrodzi nam duży nakład sił i pracy. Warto zapamiętać: - użyj gotowej podłogi warstwowej albo parkietu z cienkich elementów (mozaika 8-10mm, deszczułki 10-14mm), - aby drewno się nie paczyło należy dopilnować, by w czasie układania parkietu jego wilgotność nie wykraczała poza dopuszczalny zakres (7-9% dla klepki i mozaiki, 6-8% dla podłóg warstwowych), - ponieważ drewno ułożone na podłodze grzejnej podlega o wiele większej zmianie temperatur i wilgotności niż normalnie, powstawanie małych szpar jest nieuniknione i trzeba się do tego faktu przyzwyczaić, - materiały pomocnicze (np. lakiery, kleje i zaprawy wyrównujące i gruntujące) muszą być odporne na podwyższoną temperaturę i są oznaczane specjalnym logo "ogrzewanie podłogowe". Źródło: http://www.barlinek.com.pl
  7. Ile grzejników i jak prowadzona instalacja (system trójnikowy czy rozdzielaczowy) ? Jaki kocioł bo za 1200 PLN w tym naczynko wyrównawcze (otwarte ?) + bojler to chyba tylko węglówka.
  8. Dostałeś 30% upustu i sądzę że to max.
  9. Żarty sobie robi ten handlowiec. To tak jakby porównać telewizor np. Trilux i Panasonic czy też są takie same?
  10. Oczywiście są oryginalne pompki do odprowadzenia kondensatu tylko koszt takiej pompki to wydatek 1400 zł Można to wykonać w inny sposób i znacznie tańszy. Najlepiej wykonać małą studzienkę lub jakiś pojemnik o poj 50-100 litrów poniżej kotła i wstawić pompę z pływakiem (koszt pompki w martetach ok 100zł) i gotowe
  11. Feft Miejsce na zbiornik olejowy jest za blisko kotła. http://www.piotrpikula.republika.pl/foto/images/PA140024.jpg Zbiornik musi być oddalony od kotła przynajmniej 2 m. Odległość ta może zostać zmniejszona do 1 m (np. w małych kotłowniach), pod warunkiem zainstalowania pomiędzy zbiornikiem a kotłem osłony zabezpieczającej przed promieniowaniem cieplnym. http://dom.wp.pl/obrazki/zdjecia/zbdom_3.gif Jaka jest jego pojemność ?
  12. Ja miałem podobnie za duży kocioł i gotowanie Rozwiązałem to w bardzo prosty sposób żadnej elektroniki. Zastosowałem miarkownik ciągu. Wcześniej uszczelniłem wszystkie drzwiczki od kotła sznurem azbestowym aby nigdzie nie łapał lewego powietrza. Ponieważ na kotle nie było wejścia na montaż miarkownika wspawałem mufę na zasilaniu i zamontowałem miarkownik. Z miarkownika łańcuszek do drzwczek które zasysa powietrze. Ustawiam miarkownik powiedzmy na 60 st, gdy temp zastanie osiągnięta drzwiczki zamknięte gdy po jakimś czasie temp spadnie drzwiczki się lekko uchylają i jest dostęp powietrza do spalania. Działa to już cztery lata i jest super powiem więcej spadło nawet zużycie węgla. Do kotła chodzi się dokładać tylko raz dziennie. Tak wygląda http://www.domer-pleszew.pl/img/in_mcp.jpg
  13. W niektórych grzejnikach korki lub mocowania są osobno. Miałem kiedyś grzejniki z oryginalnymi mocowaniami których nie można było wykorzystać gdyż były one na wykończoną ścianę. Potrzebne były mocowania na niewykończoną ścianę i oddalona tylna płyta grzejnika od ściany o 9cm (ściany okładane płytami k-g) Jeśli się nie mylę to w Brugmanie trzeba dodatkowo dokupić. invx podaj jakiej firmy masz grzejniki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...