Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Razir

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

O Razir

  • Urodziny 30.05.1973

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    informatyk
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Łódź
  • Dzielnica
    Stoki
  • Województwo
    łódzkie

Razir's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Koniec budowy, czas na polecenia dobrych fachowców. Będę edytował ten post dodając kolejne sprawdzone na mojej budowie ekipy. 1) Brukarz - Firma GLAZ-BRUK, Pan Rafał Siemaszkiewicz, tel. 605-727-827, 2) Dekarz - Firma Witand, Pan Andrzej Wilhelmi, tel. 603-375-564, 3) Geodeta - Firma ArPreGeo, Pan Przemysław Kurgan, tel. 510-866-603, 4) Drzwi zewnętrzne – Firma Pakro, Pan Paweł Kucharski, tel. 602-597-403. Kilka słów dlaczego właśnie powyższa Firma: Założyłem bramę segmentową Hormanna z przetłoczeniem poziomym. Chciałem dobrać drzwi, z certyfikatem bezpieczeństwa, w złotym dębie (jak brama), o idealnie dobranym odcieniu forniru do bramy. Aby przetłoczenia z bramy i drzwi pokrywały się. I żeby jeszcze drzwi były na wysokość 230cm, tak aby licowały ze szczytem bramy. I wiecie co, takie właśnie zrobił Pan Paweł. Pozdrawiam i życzę samych dobrych ekip na placu Waszej budowy.
  2. To ja jeszcze podam moje rzeczywiste koszty grzania (dom nowy pierwszy sezon): październik - 300,- listopad - 400,- grudzień (szacunek podług pierwszych 7dni) - 700,- temperatura minimalna 21st. ale ostatnio w grudniu toczę walkę aby opanować gada, potrafi zrobić duchotę podłogówką. Chłodzę rekuperatorem z nawiewem 10stopni. Znajomy z pracy ma trochę mniejszy dom i piec na ekogroszek. Jak się dowiedział jakie mam koszty na gazie to przyznał, że spalił w każdym z tych miesięcy więcej kasy. Powiedział, że gdyby teraz mógł to gazowe z butli by stawiał. Jego piec na groszek był droższy od naszego Junka btw
  3. Da radę 14-3. Mam dom 160m2 plus podgrzewany garaż 40m2 wszystko ocieplone 12cm styro. Działam na tym kociołku ostatnie dwa miesiące (moja wiedza ogranicza się do -10st) i cały czas obniżam temperatury bo jest nam za gorąco, celujemy w 20st. Konfiguracja: Wspomniany Junkers 14-3, zasobnik 120, IPM 2, FW200, sprzęgło, czujka pogodowa. W projekcie mam zapotrzebowanie 11KW na ogrzanie budynku. Rodzina 2+1 woda grzana na 50st, tylko natryski bez moczenia w wannie. Nie mam świadomości że może zabraknąć ciepłej wody. Góra kalafiory przewymiarowane, dół podłogówka.
  4. Witam mam Junkersa Cerapur Smart ZSB 14-3C i staram się go lepiej zrozumieć. Pytanie: Czym różnią się grzanie od oszczędzania dwa ustawienia dla uszczegółowienia pytania: przykład 1) ustawiamy parametry obiegu grzewczego (w FW200), dla obiegu nr 1 ustawiamy poziomy temperatur: grzanie - 21st, oszczędzanie - 15st, pzamroż - 5st. i definiujemy Program A: P1 grzanie od 06:00 P2 pzamroż od 22:00 przykład 2) ustawiamy parametry obiegu grzewczego (w FW200), dla tego samego obiegu ustawiamy poziomy temperatur: grzanie - 24st, oszczędzanie - 21st, pzamroż - 5st. i definiujemy Program A: P1 oszczędzanie od 06:00 P2 pzamroż od 22:00 Czyli 21st. zostało przypisane raz do grzania raz do oszczędzania lecz cały czas odnosi się do tego samego okresu czasu. Czy kocioł będzie pracować tak samo w obydwu przykładach? Pytam, bo według instrukcji definicje grzania i oszczędzania są następujące: grzanie = maksymalna wymagana temperatura pomieszczenia (np. gdy w pomieszczeniu przebywają osoby preferujące komfort cieplny). oszczędzanie = średnia wymagana temperatura (np. gdy wystarczy niższa temperatura pomieszczenia lub jeśli wszystkie osoby są poza domem, bądź śpią, a budynek nie powinien się zbyt mocno wychłodzić).
  5. Witam, na wstępnie chciałem napisać że piękny domek udało Wam się wybudować. Jak rozumiem jest to Wasz pierwszy dom, więc jesteście żywym przykładem na to, że przysłowia nie zawsze muszą się sprawdzić. Mówię tu o tym przysłowiu z budowaniem pierwszego domku dla wroga ... Napisałeś wcześniej: Tu mam pytanie, bo mam konflikt otwarty z moim projektantem od wentylacji. Mam w salonie zaplanowaną kozę z zewnętrznym doprowadzeniem powietrza. Projektant w salonie zostawił kanał wentylacji grawitacyjnej twierdząc, że tam gdzie jest kominek tam pomieszczenie traktowane jest jako kotłownia. Nie przekonują go moje uwagi że kominek mam w wersji z obiegiem zamkniętym (powietrze wchodzi opd podłogą do stopy kózki). Starałem się go przekonać że zakazane jest mieszanie wentylacji grawitacyjnej z mechaniczną. On upiera się, że gdy wentylacja przestanie działać to może dojść do zaczadzenia. Z drugiej strony jeśli nie mam napływu powietrza do salonu z zewnątrz to i tak ten przewód wentylacji grawitacyjnej nie zadziała, nie wyciągnie mi tego czadu (nie wywoła podciśnienia w szparach drzwi i okien by mnie od tego czadu uratować). Dodatkowo Pan projektant ostrzegł mnie, że nikt mi nie odbierze budynku bez takowego kanału wentylacyjnego przy kominku. Jak Ty to widzisz?
  6. Jak w temacie, mam do sprzedania stemple po budowie. Lokalizacja Łódź - Stoki 1) 300 (dł) , 144 (ilość) , 3,- (za sztukę) 2) 330 (dł) , 62 (ilość) , 3.5 (za sztukę) 3) 450 (dł) , 9 (ilość) , 4,- (za sztukę) Odbiór osobisty. Dla zainteresowanych wyślę fotki. Całość do sprzedania jednemu odbiorcy.
  7. Witam i proszę o odpowiedź na poniższe pytanie: Mam taka sytuację, mój budowany budynek jest dostawiany do istniejącego już budynku w granicy. Czy mogę wybudować komin (w nim przewody do wentylacji i do pieca kondensacyjnego) jako część mojego ogniomuru. Komin fizycznie będzie przylegał do budynku sąsiadującego i wychodził powyżej ogniomuru tego istniejącego budynku na wysokość 30cm (a co jeśli budynek sąsiadujący nie ma ogniomuru, czy mój komin tym bardziej może być częścią mojego ogniomuru? ). Zgodnie z wyszperanymi w necie wytycznymi co do stawiania kominów: „jeśli komin znajduje się obok przeszkody, a odległość między nimi jest mniejsza niż 1,5 m, wylot komina musi się znaleźć co najmniej 30 cm nad górną krawędzią przeszkody.”
  8. Oddam GRUZ miejscowość ŁóDŹ można wykorzystać na utwardzenie drogi lub inne cele. Gruz będzie z rozbiórki przedwojennego domu (cegła). Prace rozbiórkowe planowane na maj 2010.
  9. Dziękuję wszystkim za rady. Jak widzę jest to do wykonania, czy warto ryzykować, to już inna kwestia.
  10. Nefer Zgoda dostanę pozwolenie na budowę z uwagi na działkę typu tramwaj. Chciałbym jednak pominąć, jeśli to możliwe etap ponownego wydawania warunków. Rozwiązanie, które zaproponował mi architekt wydaje się być drogą na skróty i to mi odpowiada pod warunkiem, że nie narusza przepisów prawa budowlanego. robert skitek tak zgadzam się, że rozbudowa i nadbudowa też musi być zgodna z przepisami i jest w moim przypadku. Mój budynek nie będzie "większy w ścianie bocznej ani na wysokość" od już stojącego w granicy budynku sąsiadów. Konstruktor powiedział, że mogę sięgnąć bryłą aż po granicę już istniejącego budynku, ale nie mam takiej potrzeby. Czyli jak mam w istniejącym budynku fundament z cegieł bezpośrednio na piasku, a teraz ze względu na wyliczone większe obciążenie wymagane jest wzmocnienie fundamentu (co w praktyce oznacza całkowite rozebranie budynku) to wystarczy załączyć do projektu rysunek nowego fundamentu? Kawałek ściany rozumiem, ale czy fundament też tak można? To wygląda na lekkie przegięcie. Jeśli jest to jednak ogólnie przyjęty i stosowany "myk" to bardzo mi to odpowiada.
  11. Występuję o rozbudowę/nadbudowę/przebudowę budynku, który stoi od granicy do granicy mojej działki, która ma całe 11m to jest coś jak segment z okresu II Wojny Światowej. Jak napisałem wcześniej, jeśli wystąpię o rozbiórkę to będę musiał się później odsunąć nowym budynkiem od każdej z granic o przynajmniej 3 metry co da mi tramwaj a nie budynek mieszkalny. Zakładając że każdy z sąsiadów nie zgodzi się na budowę w jego granicy, a może się niezgodzić! W projekcie będę miał obliczone nowe fundamenty na całej powierzchni budynku, czyli części nowej i starej, tak by fundament wytrzymał nowo zaprojektowany (cięższy) budynek.
  12. A widzisz Aglig ja nawet nie wiem, że takie sformułowanie w pozwoleniu na budowę pozwoli mi na wymianę wszystkich ścian w rozbudowywanym budynku łącznie z ławami fundamentowymi (bo budynek będzie także nadbudowywany). Jeśli to jest takie proste to super. Rozumiem, że dopóki trwa budowa, to pierwszy jej etap, którym będzie rozbiórka budynku nie jest traktowany jako samowolne rozebranie budynku lecz jako etap budowy. Czy tak to mam rozumieć?
  13. Oczywiście ruszam z pracami dopiero po otrzymaniu pozwolenia na budowę. Dobrze wiedzieć że w pozwoleniu musi być umieszczony taki zapis. Może to normalne ale ja się obawiam o to że jak zacznę rozbierać elementy "słabe" konstrukcyjnie, a wiem już że wszystkie ściany będą słabe, to życzliwy sąsiad może złożyć donosik o rozpoczęciu rozbiórki a takiej nie zamierzam zgłaszać, bo muszę po przyklepanej przez urząd rozbiórce dostać pozwolenie od sąsiadów na wybudowanie się w granicy ponownie. A na to mogą się łaskawie nie zgodzić! Chcę "ugrać" postawienie nowego domu w oparciu (częściowo) o obrys fundamentu budynku istniejącego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...