Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PaWoS

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    71
  • Rejestracja

PaWoS's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Czy mogę prosić o kilka zdjęć domu na adres [email protected]
  2. Co prawda ja mam dach kopertowy ale to co chcę napisać dotyczy obu projektów. Ja układ pomieszczeń mam co do cm jak w projekcie. 1. Na pewno nie wybieraj betonu komórkowego na ścianki działowe, idź w kierunki silki. "Odgłosy" z małego wc słychać do salonu a z wanny do małego pokoju. 2. Oryginalnie mała kotłownia 3. Problem z wentylacjami w salonie i w kuchni. W zimie w salonie wyciąga a w kuchni wciąga. Na środku domu najwyższy komin i szczelne okna powodują taką zwrotkę. 4. Przydały by się drzwi z zewnątrz do garażu. 5. Ściana miedzy garażem a pralnią, wybudowałbym ją w systemie trójwarstwowym: pustak, docieplenie, pustak. Poprawiła by się akustyka oraz zyskałbym ścianę na której coś można powiesić. 6. Styropian w wylewkę o jak najlepszym współczynniku np 0.31 lub zwiększyłbym jego grubość. 7. Okna pakiet 3 szybowy, wyraźnie odczuwalne są drzwi tarasowe w zimie. Ja mam 2 szyby. To tyle co mi na szybkiego do głowy przychodzi . Powodzenia
  3. Za kilka dni podam precyzyjnie zużycie, porobię notatki stanu licznika. Poczekajmy na spadek temperatury poniżej zera bo wtedy będzie bardziej wiarygodnie. Na tą chwilę średnie zużycie mam 5 m3 ale w tym jest przekłamanie bo w miedzy czasie miałem przegląd gwarancyjny kotła i troszkę się bawiłem rozdzielaczem co zwiększyło spalanie.
  4. Kolejny sezon grzewczy rozpoczęty, więc wprowadziłem kolejne pomysły do realizacji. Po pierwsze założyłem sterownik. Rezygnuję z dodatkowych głowic z siłownikami z uwagi na to że grzeję gazem a nie węglem. żeby nie przegrzewać pomieszczeń jeszcze raz przestudiowałem instrukcję producenta rozdzielacza i ustawiłem rotometry według jego zaleceń. Na sterowniku ustawiłem cztery okresy podgrzewania do temperatury komfortowej z krótkimi przerwami (pracuję nad ich długością). Aby też za bardzo nie wyziębić podłogi temperaturę ekonomiczną ustawiłem na 19,5 st a komfortową na 20,5 st. W kominku natomiast staram się palić bardzo małym ogniem. Obserwując licznik gazu to stwierdzam że ustawiając na sterowniku temperaturę ogrzania wody na 30 st i grzejąc cały czas spalam podobnie gazu co ustawiając wyższą temperaturę i ogrzewanie pomieszczeń w krótkim czasie. Nie powoduję też takiej sytuacji że palnik się już dawno wyłączył a podłoga była za gorąca co doprowadziło do wzrostu temperatury więcej niż założyłem. Muszę popracować jeszcze nad kominkiem i myślę że uda mi się pogodzić takie rozwiązanie ogrzewania jak założyłem.
  5. Kupiłem badziewny wkład i teraz muszę z tego wybrnąć. Proszę jeszcze o info co do wysokości ustawienia wkładu. Konkretnie chodzi mi o odległość od podłogi do dolotu. A może jest ważny jakiś inny sposób montażu. Co do zakupu to kierowałem się opinią sprzedawcy (kolegi z działu kominki) i teraz po latach wiem że do tej pory brak mu wiedzy i sądzę że nie tylko ja padłem ofiarą jego porad.
  6. dTroszkę popracowałem nad moją techniką palenia i dopalanie jest w większym stopniu ale nadal proszę o pomoc jak dorobić wlot od dołu na powietrze z rury którą doprowadziłem. Ma mi służyć tylko do rozpalania drzewa które już prawie przygasa.
  7. Nie chodzi mi o palenie przy pełnym otwarciu bo wiem że to strata ale w tym wkładzie wysuszone drewno przy otwartym dolocie żarzy się i gaśnie. Popiołu nie ma więc tlen dochodzi. Dopływ powietrza jest doprowadzony pod wkład i jest sprawny. Po otwarciu drzwiczek dym idzie w komin czyli komin sprawny(po czyszczeniu). Temperatura podczas rozpalania to 22 stopnie więc zimno nie jest. Postaram się o kilka tych cegieł i sprawdzę wieczorem co proponujesz.
  8. Posiadam wkład firmy CHEMINÉES DIFFUSION o symbolu C 6. Mam go od 3 lat na budowie, służył mi do podgrzania temperatury podczas prac. Chcę go teraz zabudować. Podczas użytkowania zaobserwowałem że powietrze które otrzymuje przez dolot który znajduje się w szufladzie jest za małe. (przedni panel szuflady i dolot z pomieszczenia). Na początku tłumaczyłem sobie to mokrym drzewem. W tej chwili mam 2 letniego buka i mimo tego że jest on suchy to przy otwartym dolocie na ful zostaje niedopalona połowa drewna. Dopiero jak wysunę szufladę to jest taki cug że podrywa mi popiół do komina i ładnie się pali. Wtedy reguluję sobie szybrem i wypala wszystko. Moje pytanie polega na tym czy ma ktoś praktykę w wycięciu dolotu w obudowie i podpięciu przepustnicy. Mam rurę doprowadzoną z zewnątrz pod kominek. Jak już otrzymam odpowiedz na pierwsze pytanie to drugie dotyczy założenie trójnika przed dolotem do wkładu i wpuszczenie tego powietrza do zabudowy kominka.
  9. Gratuluję kostki. Ja mieszkam na budowie od lutego. Mieszkam i powoli wykańczam. Na początku spałem w salonie bo nie było podłóg w pokojach ale jakoś przetrwałem. Aktualnie jestem po montażu paneli drewnianych oraz mam w końcu kupione i założone futryny z drzwiami. Czeka mnie zabudowa wkładu kominka, dokończenie rozprowadzeń z kominka, wyburzenie ścianki w garderobie i przesuniecie jej w celu zlicowania (moje nie dopatrzenie) i docieplenie poddasza. I najważniejsze co mnie czeka to reklamacyjna wymiana dachu. Prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu w końcu przyjedzie ekipa wynajęta przez creaton. Po ich odejściu będę mógł wykonać docieplenie poddasza z spokojnym sumieniem że a nuż tam nie ma dziur w folii. Jeśli chodzi o nowych nabywców projektu to z uwagi na to że jestem sprzedawcą materiałów budowlanych, widzę że popularne są domy typu Tadeusz G2 (właśnie taki wyceniam).
  10. Z uwagi na to że nie ma sprzęgła to staram się by woda na powrocie utrzymywała się na poziomie około 30 stopni i na zasilaniu wtedy ustawiam około 35 co daje to że kocioł pracuje na najmniejszym zużyciu gazu. Tak wyglądają moje obserwacje. Bardzo pomocny jest mieszacz w rozdzielaczu bo ton wyrównuje temperaturę wody w układzie. Kaloryfery na tą chwilę są dwa, jeden w łazience a drugi w garażu gdzie zawór ustawiłem na około 12 stopni i prawie wcale nie dogrzewa. Na tą chwilę wróciłem do pracy po urlopie i skupiłem się na zaległościach więc prace w domu zatrzymały się. Również temperatura na zewnątrz sprzyja temu że piec gazowy jest wyłączony i grzeję tylko kominkiem.
  11. Jak na razie nie ma zimy i nie przetestuję do końca możliwości regulacji ale po kilku dniach zabawy z skręcaniem pieca zyskałem to że przez kilka godzin kiedy mogę palić w kominku to temperatura podłogi delikatnie spada. Na noc ustawiam temperaturę 30 stopni i to wystarcza do utrzymania 22 stopnie w pomieszczeniach. Zużycie gazu na tą chwilę spadło do 4 m3 ale przecież i za oknem dodatnie temperatury więc to nic nie znaczy. Ostatnio jak byłem w Castoramie to widziałem schemat podłogówki z użyciem zaworu termostatycznego który miałby się znajdować w ogrzewanym pomieszczeniu wpięty w obieg. Jakoś nigdy nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Nie biorą.c pod uwagę walorów estetycznych pewno to było by najprostszym rozwiązaniem dla mnie.
  12. Post stary ale jak ktoś poszukuje hurtowni w Tarnowie to proszę pisać do mnie. Postaram się pomóc. Jestem pracownikiem jednej z nich ....
  13. Zapytałem bo tu właśnie tkwi przyczyna że Ty masz rację ale w odniesieniu do własnej instalacji. Ja dążę do maksymalnej kontroli wody która wraca na kocioł, nie mam sprzęgła po za mieszaczem w rozdzielaczu za pomocą którego chcę uzyskać w miarę idealną temperaturę na powrocie co spowoduje zwiększenie wydajności kotła. Zamknięcie całkowicie obwodu na kilka godzin i otwarcie nie powoduje prawie żadnej reakcji na zegarach na rozdzielaczu . Nie wyziębia mi też drastycznie płytek- temperatura spada stopniowo. Natomiast kocioł jest odciążony czyli ma do ogrzania mniej wody. Myślę że wyciągam odpowiednie wnioski. Nie jest moim celem zamknięcie przepływu a tylko zwiększenie wydajności pieca wykorzystując cieple powietrze dzięki któremu również podłoga tak szybko się nie wyziębi jak w nie ogrzewanym pomieszczeniu.
  14. Liwko ,jaki masz rozdzielacz do podłogówki a w zasadzie nie jaki tylko co ma w wyposażeniu?
  15. Nie napisałem że chcę wystudzić podłogi, wprost przeciwnie. Jeśli dobrze rozumie pracę takiego termostatu i siłownika to on stopniowo ogranicza przepływ cieczy. Temperatura wylewki obniży się o kilka stopni a nie wystudzi a w pomieszczeniu będę miał dalej ciepło. Nie wiem jeszcze czy zainwestuję w bezprzewodowe sterowanie bo jak prześledziłem instalację elektryczną to bardzo blisko rozdzielacza dojdę po peszlach. Bardzo proszę o dalsze wypowiedzi, zależy mi na opiniach tych co maja instalację z piecami kondensacyjnymi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...