Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rwxw

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    3 373
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

rwxw's Achievements

 Lider FORUM (min. 2800)

Lider FORUM (min. 2800) (7/9)

10

Reputacja

  1. Ma duże znaczenie, przy 100% podłogówki tylko bez bufora, mieszaczy i innych bajerów. W innych przypadkach bufor tylko i wyłączenie wtedy, gdy jest to na prawdę konieczne. Jeśli nie wiadomo, to warto spróbować bez bufora i jak się okaże, że jest jednak jest niezbędny, to go dołożyć.
  2. Witam

    Przeglądając forum natrafiłem na pana wpis odnośnie połączenia pompy ciepła w systemie z podlogowka i grzejnikami. Wkrótce będę montował pompę ciepła i moj instalator proponuje mi bufor lub ewentualnie sprzęgło. Dom parterowy powierzchnia 200m z garażem 30% podlogowka i 70% kaloryfery(mocno przewymiarowane żeby można na jak najniższej temperaturze) stoję przed dylematem jak to połączyć, czy bufor lub sprzęgło czy może tak jak pan sugeruje? Mógłbym prosić może więcej szczegółów odnośnie pana połączenia? Czy myśli pan ze będzie to opcja bardziej wydajna? Z góry dziękuje za jakieś porady, refleksje. Pozdrawiam

  3. Dociskaj nogami i ziemią na bieżąco. Powodzenia
  4. Super ! Tak trzymać Co tam się będą paśli pasibrzuchy i górnicy z naszej krwawicy Gratuluje rachunków.
  5. Tak Tauron bilansuje również dystrybucję. Dostałem fakturę od maja do końca grudnia (prad + ogrzewanie domu prądem przez pc) na około 130zł. Z 1kw pv otrzymuje się około 1000 kWh energii, z czego zużywa się około 30%, a reszta podlega net-meteringowi. Jak nie wierzysz sprawdź na http://pvmonitor.pl lub moją instalację na http://dev.pvmonitor.pl/user.php?idinst=15
  6. rwxw

    Używane pompy ciepła

    Niestety to widać, że na pv się nie znasz, a obliczenia masz z katalogu. Obecnie 1kw paneli pv to mniej niż 2000 zł (za nowe), do tego 3kw inwerter 1000-1500zł + kable i dodatki - przy samodzielnym montażu wyjdzie 2,5-3kzł/kW, oferty firm montujących to od 4kzł/kW. Z 1 kW osiągamy 1000kWh rocznie, z czego około 30-40% zużywamy bezpośrednio, a resztę wprowadzamy do sieci w ramach net meteringu, czyli za 1kWh wprowadzoną do sieci latem odbieramy 0,8 kWh zimą. Podsumowując: z 1kW 0,3 (lub więcej) zużywamy bezpośrednio, 0,7 wprowadzamy do sieci, a odbieramy 0,56 kWh - czyli 0,86kWh z każdego 1kW paneli mamy własne. Tak w uproszczeniu, czyli jeśli pv zwymiarujemy 1:1 w stosunku do rocznego zapotrzebowania tj. rocznie zużywamy 6000 kWh, więc budujemy 6kW instalację pv. Jeśli zbudujemy mniejszą instalację (czemu nie, można budować na raty), to więcej energii zużyjemy bezpośrednio, czyli bez wprowadzania jej do sieci. Producenci zapewniają działanie pv przez około 25 lat (niektórzy 30). Znajdź mi proszę lepsza inwestycję, niż pv. Życzę powodzenia i łapczywie czekam na wyniki twoich poszukiwań, bo chętnie zainwestuję.
  7. Najlepiej zaproś kominiarza, żeby zobaczył na miejscu jak jest, bo zdalnie łatwo coś przeoczyć. Jeśli przewód wentylacyjny jest drożny i nie masz drobnych siateczek na kratce wentylacyjnej w kuchni to znaczy że masz zbyt szczelne mieszkanie czyli w sumie za słabo rozszczelnione okna. Zostaw rozszczelnione okna, zrób nawiewniki albo wytnij więcej uszczelek. Sprawdź też, czy w łazience masz jakiś ciąg i czy te zawory zwrotne się same nie zamykają przy wyłączonym okapie, zamykając całkiem przewód wentylacyjny z łazienki, który i tak wygląda na zbyt długi, żeby bez wentylatora coś chciało ciągnąć. Piec zamknij, bo nie służy do wentylacji, żeby Ci dymu przez przypadek nie zaciągnęło od sąsiadów. Gdybyś się zdecydował na wentylator, to szczelnie zatkaj albo lepiej odłącz od komina piec kaflowy i zamuruj dziurę, żeby nie mogło zassać Ci dymu z komina.
  8. Jak nie używasz prądu, to rzeczywiście tak jest jak piszesz, ale mało kto tak daje radę Przy sieci działającej jak darmowy akumulator o sprawności 80% jest całkiem przyzwoicie, a nic się nie martw, prąd z dystrybucją nie będzie taniał.
  9. Uprość układ, tak jak kilka osób już pisało. Z pc doda powinna płynąć bezpośrednio do rozdzielaczy bez żadnego mieszacza, zaworów termostatycznych, bypasów, czy czegoś podobnego. Sprzęgła nie montuj, bo to Ci nic nie da, jak pc stanie, to kk zaraz się zrobią zimne, bo w 100l wiele ciepła nie przechowasz, więcej w podłodze. Zrób taki układ pc-> rozgałęzienie na 2 sekcje (podogówka i kk), a na każdej sekcji obiegówka->rozdzielacz i tyle. Będziesz mógł sterować niezależnie obydwoma sekcjami. Sprawdź jak to zadziała, jeśli kiepsko, to wtedy kombinuj dalej. Ocieplenie to bardzo dobry pomysł.
  10. . Bardzo dobrze napisane, żeby było tanio, trzeba wykazać trochę własnej inicjatywy, inaczej się nie da.
  11. Słabo ma się to do rzeczywistości. Przeczytaj ustawę o ustawie o OZE, która wprowadza net-metering. Jest to mechanizm dzięki któremu latem naprodukujesz sobie prądu, który zużyjesz zimą - czyli sieć jest akumulatorem. Sprawność tego akumulatora to 80%, bo za 1kWh wprowadzoną do sieci odbierzesz sobie 0,8kWh. Jaka wybrać moc pv ? Zależy od Twojego rocznego zużycia.
  12. 5cm to zawracanie gitary, zrób przynajmniej 15cm, styro jest tani, dużo więcej wydasz na kleje, robotę, siatki i tynk, a przy 5cm efekt będzie zerowy.
  13. rwxw

    Kolektor poziomy

    Kup za 50 zł opryskiwacz do roślin, to nim nabijesz i ponad 2 bary. Ciśnienie nie musi być wysokie, 1 bar w zupełności wystarczy, ja mam koło 0,1 i też jest dobrze.
  14. Całkiem przyjemny wynik. Przy takich parametrach pc to max 7kW, a w większości będzie pracować w taniej taryfie. Policz sobie koszty 3x 200m PE40, 3x 150m PE40 i 3x 150m PE32 i wybierz coś z tego. Nie da się zrobić za dużego kolektora, więc jeśli różnica w cenie nie będzie duża, to wybierz większy
  15. Załóż PE40, w 50-kę się nie pchaj, bo bardzo sztywna Jaka jest prognozowane szczytowe zapotrzebowanie na moc grzewczą ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...