Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

robert_core

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    60
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    opolskie

robert_core's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dzięki, co znaczy K na dobrym poziomie? czy miałeś na myśli to, że im większa kumulacja ciepła, tym ustawić K na wyższym poziomie? Co do czujników temperatury podłogi to w termostatach elektronicznych które mam były w zestawie, ale żeby je zamontować musiałbym kuć bruzdy w ścianach żeby umieścić tam czujnik. Generalnie musiałbym to przewidzieć na etapie przed malowaniem i wylewką, a tak się nie stało. Znasz jakiś darmowy program żeby to OZC obliczyć? Pozdrawiam Robert
  2. Witam, podzielcie się proszę doświadczeniami dotyczącymi optymalnego ustawienia krzywej grzewczej w swoich kotłach kondensacyjnych. Wiem, że u każdego może to wyglądać inaczej ,ale chodzi o pewne Wasze obserwacje które ostatecznie wpływają na oszczędne zużycie gazu. Dom ma powierzchnię około 170 m2 i ~ 450 m3, ocieplony styropianem grafit 20 cm, rekuperator Bartosz z odzyskiem ciepła, do tego okna na profilu Schuco o parametrze o ile pamiętam 0,8. W całym domu jest ogrzewanie podłogowe. Na dole w części pomieszczeń tj. korytarz i kuchnia są płytki, reszta to panele. W górnej części za wyjątkiem łazienki oczywiście panele. Kocioł jakim dysponuję to Buderus GB072 24 KW ze sterownikiem RC35 ( umieszczony jest w korytarzu), do tego moduł MM10 i sprzęgło. W rozdzielaczu elektrozawory na głowicach i w związku z tym, sterowanie w pomieszczeniach odbywa się za pomocą regulatorów pokojowych. Na zewnątrz jest czujnik temperatury. Pytania mam takie: 1. Jaką temperaturę min i max. zasilania ustawić, biorąc pod uwagę, że w dużej części domu są panele i podłoga nie powinna przekroczyć 29 stopni. 2. Jak ustawić parametr „k” w RC35 dotyczący wpływu temperatury wewnętrznej na pracę kotła, biorąc pod uwagę to, że kumulacja ciepła jest na bardzo dobrym poziomie. 3. Jakie inne parametry w RC35 brać pod uwagę, żeby w miarę optymalnie kocioł zużywał gaz 4. Do ilu zmniejszyć moc kotła Pozdrawiam Robert
  3. Witam, podzielcie się proszę doświadczeniami dotyczącymi optymalnego ustawienia krzywej grzewczej w swoich kotłach kondensacyjnych. Wiem, że u każdego może to wyglądać inaczej ,ale chodzi o pewne Wasze obserwacje które ostatecznie wpływają na oszczędne zużycie gazu. Dom ma powierzchnię około 170 m2 i ~ 450 m3, ocieplony styropianem grafit 20 cm, rekuperator Bartosz z odzyskiem ciepła, do tego okna na profilu Schuco o parametrze o ile pamiętam 0,8. W całym domu jest ogrzewanie podłogowe. Na dole w części pomieszczeń tj. korytarz i kuchnia są płytki, reszta to panele. W górnej części za wyjątkiem łazienki oczywiście panele. Kocioł jakim dysponuję to Buderus GB072 24 KW ze sterownikiem RC35 ( umieszczony jest w korytarzu), do tego moduł MM10 i sprzęgło. W rozdzielaczu elektrozawory na głowicach i w związku z tym, sterowanie w pomieszczeniach odbywa się za pomocą regulatorów pokojowych. Na zewnątrz jest czujnik temperatury. Pytania mam takie: 1. Jaką temperaturę min i max. zasilania ustawić, biorąc pod uwagę, że w dużej części domu są panele i podłoga nie powinna przekroczyć 29 stopni. 2. Jak ustawić parametr „k” w RC35 dotyczący wpływu temperatury wewnętrznej na pracę kotła, biorąc pod uwagę to, że kumulacja ciepła jest na bardzo dobrym poziomie. 3. Jakie inne parametry w RC35 brać pod uwagę, żeby w miarę optymalnie kocioł zużywał gaz 4. Do ilu zmniejszyć moc kotła Pozdrawiam Robert
  4. Witam, jeśli jest ktoś na forum z Opola lub bliskich okolic, kto korzystał z usług firmy zajmującej się sprzedażą i montażem okien. Interesują mnie najlepiej okna na profilu Schuco, albo Veka, a sama firma żeby miała pojecie o ciepłym montażu takich okien itp. Z góry dziękuje Pozdrawiam
  5. Dzięki, ale pytanie na które nie uzyskałem odpowiedzi, to czy prawidłowym rozwiązaniem jest, jeśli folia paroizolacyjna pójdzie na drugą warstwę wełny ( 10 cm) a dopiero na to ruszt? mój wykonawca chce tak zrobić, ponieważ stwierdził, że jak folia pójdzie na ruszt, to podziurawi folię, dlatego musi być pod rusztem. Czy to prawda i jakie jest rozwiązanie zgodne ze sztuką? Pozdrawiam Robert
  6. Witam, niebawem czeka mnie docieplenie poddasza ( 180 między krokwie i 100 na krokwie) Po rozmowie z wykonawcą pojawiły się pewne pytania, na które nie znam odpowiedzi, mianowicie: 1. czy folia paroszczelna powinna być mocowana na drugą warstwę wełny i potem ruszt i dopiero płyta g-k, czy może w takiej kolejności, wełna między krokwie+mocowanie rusztu+wełna pod ruszt+folia paroszczelna+płyta g-k. Problem pojawił się w momencie, gdy wykonawca powiedział, że jeśli filia będzie mocowana na ruszt to przy mocowaniu płyty g-k poprzecina tę folie. 2. w jaki sposób mocuje się drugą warstwę wełny przy założeniu, że ruszt miałby być mocowany po zamocowaniu właśnie tej drugiej warstwy. 3. czy dobrym pomysłem jest zastosowanie wełny Rockwool tzn., 180 toprock i 100 superrock, czy może dopłacić do Isovera supermata 4. czy prawdą jest, że podczas cięcia Rockwoola w powietrzu fruwają małe igiełki, które łatwo dostają się do płuc i później z nich nie wychodzą. 5. czy płyty g-k muszą być jakieś super jakości, czy nie warto przepłacać akurat do tego etapu prac. Z góry wielkie dzięki za konstruktywne odpowiedzi. Robert
  7. Nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że to rozwiązanie jest nieporównywalne z tym polegającym na montażu na kotwach, gdzie okno jest całkowicie wysunięte poza mur. Sądzę, że jest to jakiś bardzo dobry kompromis w którym ja nie widzę wad, ale po to właśnie założyłem temat żeby ktoś mógł je ewentualnie wskazać.
  8. He he też tak pomyślałem wiesz, jak zakładałem temat. Może się z tego zrobić podobny tasiemiec jak m.in "ogrzewający elektrycznością wystąp".
  9. Tak, zapomniałem napisac, że będą też tasmy paroprzepuszczalne Illbruck. Dając styrodur po bokach 3 cm stracę 6 cm na szerokości okna, bo nie przewidziałem tego wcześniej, no ale cóz.. Pozdrawiam
  10. Witam, niebawem czeka mnie montaż okien i drzwi, dlatego zmusiłem się i przestudiowałem różnych opinie na temat możliwości. Montaż na kotwach nie wchodzi w grę ze względu na cenę, ale również fakt, że wysuwając całe okno na kotwach nie zmieszczą mi się rolety. Jest jednak jeszcze jeden równie ciekawy sposób, który daje bardzo podobne efekty, mianowicie wysuwając okno o około 2 - 3 cm poza lico muru tak, że znajdzie się ono częściowo w warstwie ocieplenia. Zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem, żeby wnękę wokół okien wykleić styrodurem, tak że po bokach będzie po 3 cm, natomiast pod nadprożem i w miejscu parapetu styropor 5 cm. Poniżej zamieszczam prosty schemat jak ja to widzę, dlatego z góry wielkie dzięki za konstruktywne uwagi. http://zapodaj.net/beb4036e4ff4.jpg.html albu poniżej http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87f473ab0ddb245c.html Pozdrawiam
  11. Doczytałem, że zapotrzebowanie na moc liczy się w uproszczeniu następująco: kubatura (powierzchnia x wysokość) x 40 w przypadku budynków ocieplonych, lub 60 w przypadku budynków nie ocieplonych. W moim przypadku 450 m3 ( bez gzrażu) x 40 W/m2 = 18 KW, do tego gdyby dodać 30% na CWU to wychodzi 23,4 KW. Czy gdzieś popełniłem błąd? jeśli tak, to napisz jak ty szacujesz zapotrzebowanie na moc kotła.
  12. Witam, proszę o radę w wyborze kotła gazowego kondensacyjnego. Dom po kilku zmianach wygląda tak: http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/sara/0/275 1. ściany porotherm 25 P+W+ styropian 20 cm 2. dachówka ceramiczna+ocieplenie wełną mineralna 30 cm 3. rekuperator z odzyskiem ciepła 4. okna U - 0,8 W/m2 5. liczba domowników - 4 osoby 6. mają być też solary Pozdrawiam Robert
×
×
  • Dodaj nową pozycję...