Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

maxtor

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    122
  • Rejestracja

maxtor's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Ja też mam położone panele bez listew dylatacyjnych. Na razie nie mam żadnych problemów, a wygląd całych, jednolitych płaszczyzn cieszy oko. W razie kłopotów nie ma problemu z wykonaniem przerw dylatacyjnych i założeniem listew (opieram się na zdaniu ekipy montującej panele). Zwróćcie uwagę na przerwy dylatacyjne przy ścianach - nie powinny być zbyt duże, bo jeśli będziecie chcieli założyć listwy inne niż oryginalne (ja zakładam dębowe, takie jak cała stolarka "drzwiowa"), to nie wygląda zbyt ładnie jeśli listwy są grube i nie licują się z futryną drzwi. pzdr maxtor
  2. Witam, Kratka z żaluzją, jaka zamontowałem u siebie jest metalowa, posiada gęstą siatkę (ochrona przed robactwem), blaszki są zamocowane sztywno (w żadnym razie nie "dyndają się") i podlegają precyzyjnej regulacji przy pomocy pokrętła (blaszki ustawione poziomo - pełny wlot powietrza, każda inna pozycja pozwala na przymknięcie wlotu, aż do całkowitego zamknięcia). Jeśli nie korzystam z kominka, to całkowicie zamykam wlot powietrza z zewnątrz, przy temperaturach poniżej 0 stopni nieco przymykam wlot (wtedy kominek pobiera część powietrza z zewnątrz, a część z pomieszczenia w którym się znajduje druga kratka wlotowa - w dolnej części obudowy kominka). Przy bardzo niskich temperaturach wlot zewnętrzny powinien być mocniej przymknięty, bo bardzo ciężko ogrzać tak wychłodzone powietrze. Przepustnica zamontowana przy kominku (dostępna w sklepach Jotula) też jest niezłym rozwiązaniem, może nawet lepszym, bo nie zmusza nas do wychodzenia na zewnątrz domu w celu regulacji wlotu powietrza. Chciałem u siebie zamontować obydwa rozwiązania, ale fachowiec, który montował mi kominek zżymał się, że chciałbym obsługiwać swój kominek przy pomocy "pilota" i dałem spokój (mam też zamontowane DGP (turbina na na poddaszu), a regulator obrotów turbiny zamontowałem przy kominku. Wszystko działa bez zarzutu. Jeszcze jedna uwaga dotycząca kratek z żaluzją - nie wolno montować ich na WYLOTACH gorącego powietrza umieszczonych na obudowie kominka (nawet jak blaszki są ustawione poziomo, to i tak częściowo ograniczają powierzchnię otworu) pzdr maxtor
  3. Witam, Rura doprowadzająca powietrze nie musi mieć spadku na zewnątrz, może przebiegać poziomo. Jeżeli chodzi o jej położenie pod podłogą, to im głębiej, tym lepiej. Powinna być przykryta jak największą warstwą styropianu. W przeciwnym przypadku powietrze z zewnątrz będzie wychładzało podłogę. Jeżeli myślisz o rurze o przekroju 150 mm (ok. 200 cm2 - taką powierzchnię dopływu powietrza zalecająw fachowych czasopismach), to lepiej zastosować dwie rury o średnicy 100 mm lub wykonać z blachy przewód o przekroju prostokąta 100x200 mm (tak właśnie zrobiłem, ale teraz zastosowałbym dwie rury po 100 mm - tańsze rozwiązanie). Pozwala to na przykrycie rury styropianem. Oczywiście na zewnątrz kratka z żaluzją. pzdr maxtor
  4. Cały dom wewnątrz mamy pomalowany Tikkurilą - Optiva 5. Jakość bez zarzutu. Jako grunt stosowaliśmy najtańszą Śnieżkę. Jedyne zastrzeżenie jakie mam to sufit - farba mogłaby być nieco bardziej matowa (Optiva 5 ma nieco połysku, co na sufitach nie jest zbyt mile widziane). Przy zakupie udało się nam wynegocjować rabat 20%. Farba na pewno jest godna polecenia. pzdr maxtor
  5. Mamy parapety dębowe grubości 4 cm, po obu stronach wchodzą w ściany po 5 cm i wystają ponad grzejnik ok. 2 cm (są zamocowane 10-12 cm powyżej grzejników). pzdr maxtor
  6. Witam, Gdzie się tylko dało scianki działowe wymurowaliśmy z Porotermu 11,5 cm i teraz sobie chwalimy. Moim zdaniem im mniej ścian z płyt k-g tym lepiej. pzdr maxtor
  7. Po długich namysłach wybraliśmy Veluxa. Klamki na górze są dla nas lepszym rozwiązaniem, a ich wysokość ustaliliśmy tak, aby każdy do nich swobodnie sięgał. Jakość bez zarzutu. Moge jeszcze dodać, że kolega, który jest właścicielem firmy produkującej tradycyjne okna PCV i przy okazji sprzedaje okna dachowe (inne niż Velux) zdecydowanie polacał Veluxa. pzdr maxtor
  8. Zdecydowaliśmy: w najważniejszych pomieszczeniach (salon, jadalnia) - korek 1,8 mm, a w pozostałych pianka 6 mm. Wg. sprzedawców korek jest droższy (najtańszy znależliśmy po 8,90 PLN za m2, co jest ceną niewiele wyższą od pianki), ale znacznie lepszy od pozostałych podkładów pod panele. Podłogi będą układane za tydzień. O naszych odczuciach damy znać. pzdr maxtor
  9. Tradycyjne: RADSON; Łazienkowy: PURMO Novella. pzdr maxtor
  10. Mam położony styropian+siatka+klej. Tynki planuję położyć na wiosnę (tynk akrylowy, silikatowy lub silikonowy). Czym pokryć ściany przed zimą, żeby potem nie "gryzło" się z tynkiem. pzdr maxtor
  11. Stolarz kończy nam wykonywać dębowe stopnie i podstopnice na schody. Drewno będzie bejcowane (teak), a potem lakierowane. Jaki lakier możecie polecić? Oczywiście ma być jak najbardziej odporny na ścieranie i inne uszkodzenia (nasz pies waży ok. 55 kg). Zależy mi na dobrej jakości (nie będę oszczędzał niż na cenie lakieru). W historii forum poza Duluxem nie znalazłem nazw konkretnych lakierów. pzdr maxtor
  12. Możesz powiedzieć jakich argumentów przeciwko drewnianemu tarasowi używali doradzajšcy Ci architekci i budowlańcy. Może wycišgnę dla siebie jakieœ wnioski. Na razie jestem zdecydowany robić taras drewniany. Dom jest pod lasem, na działce pełno sosenek i brzóz. Myœlę, że beton i płytki nie "zagrajš" w takim otoczeniu. pzdr maxtor
  13. Czy ktoś z Was ma pomysł na mocowanie desek tarasu inny niż drogie systemy: Deck-dry czy Ingel (oczywiscie taki, który pozawala na ukrycie śrub). Ja myslę o wykonaniu nierdzewnego elementu (tworzywo, aluminum?) z trzema otworami na śuby. Dwa boczne otwory byłyby przeznaczone do łączenia desek tarasu pomiędzy sobą, a ten trzeci, środkowy do mocowaniu takiego panelu dwóch desek do podłoża (legary, kratownica). Może ktoś z Was już przećwiczył taki pomysł? A może takie elementy łączące można gdzieś kupić? Mam jeszcze trochę czasu, bo taras planuję wykonać w przyszłym roku, ale za wszystkie sugestie będę wdzięczny pzdr maxtor
  14. Myślę o całym szarym o wsp. przew. ciepła <0,032 W/(m.K). Chodzi mi o redukcję grubości ocieplenia. pzdr maxtor
×
×
  • Dodaj nową pozycję...