Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

silencer7

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    222
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana silencer7 w dniu 16 Stycznia 2023

Użytkownicy przyznają silencer7 punkty reputacji!

silencer7's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

18

Reputacja

  1. Taka sytuacja: styropian grafitowy zaciągnięty jedną warstwą białego kleju w którym jest zatopiona siatka. Następnie ma na to iść druga warstwa kleju wyrównująca. Na tę drugą warstwę pewnie kiedyś przyjdzie jakiś tynk. Sęk w tym, że w tym sezonie niestety nie da rady zrobić drugiej warstwy i w związku z tym chciałbym tę pierwszą warstwę zabezpieczyć jakoś na zimę a drugą warstwę zacząć na przyszłą wiosnę. Chciałem więc to po prostu zagruntować pod drugą warstwę kleju żeby zabezpieczyć, zmniejszyć nasiąkliwość no i trochę wzmocnić, ale zastanawiam się jakiego powinienem użyć gruntu. Czy wystarczy to zagruntować zwykłym gruntem budowlanym takim jak np. ten Kreisel: https://sklep.kreisel.pl/gruntolit-b-300-grunt-budowlany-5l,3,778719,31659 biorąc pod uwagę, że to jeszcze nie będzie ostateczne gruntowanie przed tynkowaniem?
  2. Ściana szczytowa wymurowana jest do wysokości dolnej krawędzi krokwi. Krokwie mają wysokość 18 cm. Czyli między górną krawędzią ściany szczytowej a deskami jest 18 cm przerwy. Ściana szczytowa jest „na strychu”, który będzie nieużytkowy. Majster, który mi to robił mówił mi, że tę w tę szczelinę powinienem wcisnąć wełnę lub styropian. Wydaje mi się, że najrozsądniej byłoby wcisnąć tu 20 cm wełny. To jest moje pierwsze pytanie – czy tak będzie ok? większy rysunek: https://i.imgur.com/KLNHd31.jpg Idąc dalej – jak będę przyklejał do tej ściany później styropian to jeśli dobrze rozumiem, powinienem „dociągnąć” go do samej góry, czyli do desek – tak żeby praktycznie przylegał do desek pod dachem. W związku jednak z tym, że pewnie trudno będzie dociąć każdą płytę styropianu do dokładnego kąta dachu, pewnie najlepiej by było po prostu zrobić tam jakąś szczelinę np. 1-2 cm i czymś to wypełnić. Czy wtedy to mógłbym po prostu wypełnić pianką? Proszę o info czy dobrze kombinuję, ew. o wyprowadzenie z błędu. większy rysunek: https://i.imgur.com/t9F41i9.jpg
  3. Sytuacja u mnie jest taka: Pod zespołem okiennym wychodzącym na taras mam wklejoną folię EPDM. Folia przyklejona jest pod drzwiami tarasowymi w zagłębieniu a następnie jest wywinięta na podbudowę, która jest pod oknem - tak jak na poniższym rysunku. większy rysunek: https://i.imgur.com/nfstz2F.jpg Dom będzie ocieplony styropianem 20 cm, ale dookoła domu będzie cokół ze styropianu 15 cm, który będzie mniej więcej do wysokości poziomu podłogi w domu. Parapet pod drzwiami tarasowymi myślę, żeby zrobić z płytek żeby można było na nim stanąć bez obaw. W związku z tym, że pod drzwiami tarasowymi jest to zagłębienie mam wątpliwości co do pustej przestrzeni, która powstanie jeśli przykleję cokół tak jak planuję. Czy tę przestrzeń, która tam powstaje powinienem czymś wypełnić przed wykonaniem parapetu? Jak to się powinno wykonać?
  4. Proszę pomóżcie zrozumieć mi różnice między tymi dwoma typami oczyszczalni. Czytałem kilkanaście opisów różnic obu rozwiązań, ale tak naprawdę, żaden z nich nie rozwiewa jasno moich wątpliwości. Z tego co wyczytałem oczyszczalnia drenażowa ma jak sama nazwa wskazuje drenaż rozsączający, ew. studnię chłonną gdzie przekazywane są ścieki po podczyszczeniu i przekazywane dalej do gruntu. Natomiast opisy biologicznych mówią o tym, że np. "Oczyszczone ścieki mogą być wykorzystane jako woda techniczna np. do nawadniania ogrodu." Nie znalazłem jednak wyjaśnienia w jaki sposób i gdzie te ścieki są gromadzone. Czy to jest tak, że oczyszczalnia biologiczna działa w taki sposób, że po oczyszczeniu ścieki trafiają do jakiegoś szczelnego zbiornika z którego później tę wodę można wypompować i np. właśnie podlać trawnik? Czy właśnie tak to działa i tak można to zamontować?
  5. Powiedzcie mi czy błędem będzie jeśli rury wywiewnej nie wypuszczę pionowo przez dach tylko poziomo przez ścianę szczytową i zakończę jakąś kratką wentylacyjną? Rurę mam przy samej ścianie i aż się prosi żeby to tak zrobić bez ingerencji w dach.
  6. Czy beton komórkowy przed tynkami trzeba zagruntować jakimś środkiem gruntującym czy można po prostu bezpośrednio przed robotą zlać ściany wodą? Jak robią tynkarze? Szczerze mówiąc trochę mnie przeraża ilość gruntu jaką trzeba byłoby zużyć żeby zagruntować wszystkie ściany od góry do dołu. Jak to robicie? Ew. jaki grunt do tego? Rozcieńczony czy nie?
  7. Wiesz co ja się jeszcze na nic nie zdecydowałem. Czyli co sugerujesz żeby wszędzie dać 20-tkę?
  8. Super, a zmierzasz do... ? Ja nie "czuję" takich małych przekrojów dlatego założyłem ten temat. Wydawało mi się to ekstremalnie mało dlatego "zahaczyłem" wyżej o te wężyki bo sam w obecnym domu mam takimi podłączoną umywalkę, WC, zlew i nie uważam żeby strumień wody był za mały. Sam napisałeś, że: A u mnie taka instalacja właśnie będzie. Tylko ja tak jak napisałem 16-tki dałbym tylko do umywalek, zlewu, WC i pralki a do prysznica i wanny 20-tki. Wszystko z rozdzielacza. Co o tym sądzisz?
  9. Oglądałem ostatnio wężyki plecione, te którymi zwykle podłącza się baterie np. umywalek. O dziwo nawet te 1/2 calowe też mają ok. 7 mm prześwitu, więc wychodziłoby na to samo. No to chyba najrozsądniej byłoby dać 16-tkę do umywalki, zlewu, przyłącza pralki, WC a 20-tkę do wanny i prysznica. Tak jak pisałem wyżej - to będzie na rozdzielaczach, więc żadnych innych połączeń i zwężek np. w podłodze nie będzie.
  10. Planuję instalację wody użytkowej w domu w systemie rozdzielaczowym. Z tego co widzę większość stosuje do wody rurę pex 16x2 mm taką samą jak do podłogówki. . Oglądałem złączki do tych rurek np. kolanka i widzę, że w najwęższym miejscu one mają tylko 7 mm średnicy. Czy to nie jest za mało? Czy do wody użytkowej nie powinienem zastosować pex 20 do każdego punktu od rozdzielacza?
  11. Kotłownia oznaczona na rzucie. Chciałbym wyprowadzić sobie wodę na zewnątrz przy garażu (niebieska linia) oraz po drugiej stronie (zielona linia) i zakończyć kranami. Wodę w oba miejsca mogę doprowadzić rurką na chudziaku, później po wewnętrznej ścianie w górę i poziomo na zewnątrz. Nie mam jednak pomysłu jak to zrobić żeby umożliwić spuszczanie wody na zimę. Chyba, że wystarczy zakręcić wodę na danej rurce w kotłowni i odkręcić kran na zewnątrz (ale wydaje mi się, że to nie wystarczy bo w rurce nadal będzie woda)? W przypadku wyprowadzenia wody na zewnątrz bezpośrednio z kotłowni na zewnętrzną ścianę (czerwona linia) problemu nie widzę bo na wewnętrznej ścianie (w kotłowni) daję zawór spustowy i po problemie, w garażu od biedy też mógłbym taki zawór założyć, ale co z pokojem? Jak to zrobić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...