Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

gslaw

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    469
  • Rejestracja

gslaw's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. Pisałem kiedyś, że piec mi gasł podczas wietrznej pogody, problemem był niewłaściwa wartość parametru F0 (Długość system powietrzno-spalinowy) - ustawiłem na jedynkę z zera i problem znikł. Ustawia się to w menu serwisowym pieca. Po zmianie wartości parametru piec, chyba, sam zrobi sobie test (około 15min) i wyjdzie z menu serwisowego. Robiłem to raz jak miałem problemy z piecem 5 lat temu więc dokładnie nie pamiętam. Czytaj instrukcja paragraf 3.11 - oczywiście nic tam nie notujemy - piec musi się po ponownie skalibrować i to wszystko. Jesli sam się nie skalibruje po zmianie parametru to trzeba wykonać kalibrację samemu. Po wyjściu z menu serwisowego należy postepować wg poniższej procedury: kalibracja pieca - z instrukcji: "Aby przejść do fazy pełnej (tu chyba powinno być "szybkiej") kalibracji należy włączyć kocioł, ustawić przełącznik w.u. na “6 h”, przełącznik c.o. na “9 h” (Rys. 3-10) i na około 8 sekund wcisnąć przycisk “Reset” do czasu włączenia się funkcji “kominiarz” następnie w ciągu 3 sekund wcisnąć przycisk “info”." Jedyne co mogę dodać to, to że chyba najlepiej tą kalibrację wykonać przy bezwietrznej pogodzie, gdyż ze względu na silny wiatr kociołek może się jednak źle skalibrować przez co będzie więcej zużywał gazu - taka tam moja teoria.
  2. Jak najbardziej można zrobić szybką kalibrację samemu. Cytuję za instrukcją: "Aby przejść do fazy pełnej (tu chyba powinno być "szybkiej") kalibracji należy włączyć kocioł, ustawić przełącznik w.u. na “6 h”, przełącznik c.o. na “9 h” (Rys. 3-10) i na około 8 sekund wcisnąć przycisk “Reset” do czasu włączenia się funkcji “kominiarz” następnie w ciągu 3 sekund wcisnąć przycisk “info”." Jedyne co mogę dodać to, to że chyba najlepiej tą kalibrację wykonać przy bezwietrznej pogodzie, gdyż ze względu na silny wiatr kociołek może się jednak źle skalibrować przez co będzie więcej zużywał gazu - taka tam moja teoria.
  3. Co do nowych pieców ja od lutego mam 20 XTT . 12 nie brałem bo się bałem że może nie wydolić chociaż chyba bezzasadnie... stwierdziłem jednak że 1,9 vs 3,0 kW ze startu to nie jest tak duża różnica i specjalnie duże oszczędności. Min. temp. do grzania mojego domu to 35 st. (trochę podłogówki i kaloryfery) jakbym ustawił mniej to bym nie był w stanie go nagrzać. Teraz przy temp 5 do 0 st piec oscyluje w temp 36 do 40st. Piec mi nie taktuje także pobór musi być większy niż 3,0 kW - zatem w moim przypadku nie wykorzystałbym tych 1,9kW w 12XTT. Myślę, że 12 jest raczej dla mniejszych domków lub dla większych ale naprawdę dobrze docieplonych (tzn. z małymi stratami ciepła) i głównie sprawdzi się przy ogrzewaniu podłogowym. Co do samego wymiennika moi instalatorzy na moje rozterki powiedzieli "Pan tego nie czyści więc czym Pan się martwi? Proszę tylko pamiętać żeby co roku wykonać przegląd". Jedynym problemem jaki zauważam to jest, że przy podgrzewaniu wody CWU, jak szybko wchodzi na wysoką temperaturę, z wymiennika dochodzą stuki - pewnie w związku z rozszerzaniem się go pod wpływem wysokiej temp i tak samo przy schładzaniu jak skończy grzać. Na szczęście piec mam w kotłowni i na co dzień tego nie słyszę ale gdyby piec miałby być zainstalowany w strefie mieszkalnej to może to być denerwujące. Innym problemem był pojawiający się błąd 96 - ale już go rozwiązałem poprzez przestawienie parametru F0 na 1. Używam CAR bezprzewodowego - czasem zdarza mu się zgubić sygnał bo, nie wiem dlaczego, czasem wyłączy się odbiornik przy piecu - kabelki są słabo przyśrubowane albo kabel gdzieś jest załamany. Porównując zużycie za październik, do tamtego roku gdy miałem piec tradycyjny Vitopenda 100 - teraz zapłaciłem rachunek o 200 zł mniejszy - czyli około 40% mniej. Co na plus? to na pewno cena zakupu chcociaż Car kosztował mnie 1k zł
  4. Witam, Pytanie do użytkowników sterownika SUPER CAR. Mój znajomy posiada victrixa 24 z takim sterownikiem i sondą zewnętrzną - zestaw zakupiony jakieś 7 lat temu. Pytanie: jak na sterowniku Super Car zmienia się krzywą grzewczą? Osobiście mam CAR i w nim po prostu kręci pokrętłem od C.O. i zmienia się w ten sposób krzywą ale w Super Car nie widzę takiej opcji...
  5. Pytanko, Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów ma kalkulator krzywych grzewczych (np. w excellu) do victrixa?
  6. Hej, Rozwiązałem problem błędu 96 poprzez ustawienie parametru F0 na 1 - wcześniej ustawiony był na 0 i widocznie był na granicy ciśnienia <145Pa i gdy pojawiały się wiatry pokazywał się błąd. Obecnie od dwóch tygodni, pomimo silnych wiatrów, jest spokój Uwaga po przestawieniu pojawia się błąd E72 (żądanie szybkiej kalibracji) i należy wykonać szybką kalibrację kotła - patrz rozdz 3.10 w instrukcji.
  7. ja w lutym 2017 zamontowałem 20TT + CAR2 bezprzewodowy- domek z poddaszem z 2008 roku 160m2, 30 porothem + 15 styropian + 20cm wata - supermata w domu utrzymuję około 21st. też miałem dylemat 12 vs 20TT vs EXA 24 exa odpadł ze względu na wysoką minimalną 5,4kW 12 miałem obawy - został więc 20TT co do czyszczenia wymiennika - robią to panowie z immergaza więc nie ma się czym martwić bo to ich sprawa 20TT - CWU 120L grzeje szybko i sprawnie temp. 86st CO może grzać nawet temp 30 st i się nie wyłącza. dwa mankamenty użytkowania: 1. co raz pojawia się błąd 96 - błąd zapchania komina - nic się z tym nie robi ale wkurza bo piec zamiast pracować to się wentyluje 2. szybkie nagrzewanie przy grzaniu CWU a potem spadek temp. po nagrzaniu powoduje denerwujące stuki w wymienniku - prawdopodobnie napięcia związane z rozszerzalnością temperaturową - na szczęście kociołek jest w kotłowni i na co dzień tego nie słyszę ale gdyby piecyk miał wisieć w części mieszkalnej to byłby to denerwujące. możliwe, że 12TT też dałby radę - wszystko zależy od domku i jego zapotrzebowania. Jeżeli dom nie wychładza się zbyt szybko to 12TT może być dobrą opcją - trzeba pamiętać, że piece kondensacyjne są najbardziej sprawne w zakresie 30-40st co oznacza przewymiarowaną instalację grzejnikową lub dużą ilość ogrzewania podłogowego.
  8. Witam, Czy ktoś się orientuje czy w parametrach kotła (lub CAR'a) jest jakaś opcja, że jeżeli na dworze jest np min 14stC to piecyk wyłączy się pomimo, że termostat pokojowy będzie dwał sygnał do grzania? mam victrix 20TT ERP.
  9. pytanko W moim 20xtt podczas grzania CWU pojawiają się trzaski i stuki. Piecyk grzejąc wodę osiąga temp 86st i podczas grzania ciągle w nim coś stuka... możliwe, że nagłe, znaczne podbicie temperatury powoduje naprężenia w wymienniku a później przy szybkim spadku temperatury zachodzi odwrotny proces.... ale na moje oko za dużo tych stuków. Jakbym miał mieć ten piec zamontowany w przestrzeni mieszkalnej to chyba by mnie coś trafiło od tego stukania Czy zauważyliście to samo w swoich piecach? Jak wyeliminować ten problem? pozdrawiam
  10. po prostu dla tak malej temperatury wyjściowej kotła okazuje się, że moc minimalna 1,9 kW jest za duża i piecyk się wyłącza. W dokumentacji pieca jest napisane że najwyższa sprawność jest chyba dla pracy w zakresie 30-40st, także to że oprogramowanie pieca daje możliwość zbicia temp. do 23st nie oznacza, że jest to dobre dla samego kotła i kultury jego pracy. Lepiej już zastosować jakikolwiek sterownik pokojowy lub CAR niż tak nisko zjeżdżać z temp wyjścia.
  11. nowe pytanie nowicjusza: kocił 20xtt co oznaczają parametry d 0.0 i d0.1 w menu info? Niby wg instrukcji d0.0 jest nieużywany ale podczas pracy zawsze pokazuje 78, a jak nie pracuje to jest --. d0.1 zazwyczaj wskazuje u mnie 31 - 33 - czy to jest chwilowa moc kotła 33% z 20,5 kW? edit d0.1 to chyba prąd jonizacji - czyli można powiedzieć czujnik obecności płomienia d 0.0 - nie wiadomo
  12. Dzięki Montixe, czytałem te tabelki kilka razy i nie wiem jak nie znalazłem tego parametru t2... chyba myślenie tunelowe ;D czytałem wątek od początku i koniecznie chciałem znaleźć parametr P0 Wszystko jasne! Jeszcze raz dzięki za pomoc! jakkolwiek nie mam pojęcia jak można nagrzać dom zasilając go temp. 30 - 35*C - chyba trochę przespałem postęp w docieplaniu domów od ostatnich 10 lat P.S. Pewnie jeszcze mi się zdarzy zadać pytanie nowicjusza. Do tej pory używałem ekogroszku a jako drugie źródło miałem Viesmanna Vitopend 100 - i właśnie go wymieniłem na immergssa licząc na oszczędności bo Wiesiek wciągał gaz jak szalony.
  13. Witam, od wczoraj jestem posiadaczem victrixa x20 TT ERP - przesiadłem się z ekogroszku Obecnie użytkuję kociołek z sondą zew. oraz sterownikiem ON/OF euroster 2005, zamówiony CAR bezprzewodowy podzedł do serwisu bo nie mógł się skomunikować z odbiornikiem albo piecem :/ Z racji, że instrukcja kotła jest dziwnie pokrętna i niezrozumiała mam pytanie co do ustawienia grzania CWU dla tego kotła. Jak wejść w parametry kotła i który konkretnie parametr odpowiada za ustawienie sposobu podgrzewania CWU w kotle TT? wspominany parametr P0 dla kotła x20TT wg instrukcji ustawia się w zakresie 0-99% jak P1 i P2 również więc nie ma możliwości ustawienia 1 , 2 albo 3. Gdzie znaleźć wspomniane przez pegaz 4 ustawienia grzania? Obecnie mam ustawienie, które dopuszcza duży spadek temp CWU zanim piec się włączy a wolałbym żeby startował jak mu spadnie o 2st. Jeszcze jedno pytanie. Mam ustawioną krzywą grzewczą na 2.0 i piec pracuje mi z temp 42-47 st przy 1*C wg wskazań sondy zewnętrznej. Jak to możliwe że inni piszą, że na krzywej 3.5 mają na wyjściu 33*C? Ja przy krzywej 3.5 pewnie miałbym z 60*C. z góry dziękuje za pomoc
  14. wosku, może spróbuj odłączyć regulator pokojowy i przejdź na piecu w grzanie ciągłe. Przy takich temperaturach jak teraz regulator pokojowy zaczyna być zbędny. Ciągłe wychładzanie domu i doganianie temp. wzmaga apetyt pieca. Co prawda 25kg to nie mało ale jeszcze tragedii nie ma - ja mam podobne spalanie. Co prawda masz naprawdę dobrze docieplony dom, co powinno przełożyć się na małe spalanie.... może węgiel jest kiepskiej jakości i nie daje tyle ciepła.... a jak nie to, to zapotrzebowanie budynku na ciepło jest spore - bo może nie wygrzałeś całości na sezon zimowy (mam na myśli ściany, podłogi, meble itd) pzdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...