
Hauzer
Użytkownicy-
Liczba zawartości
30 -
Rejestracja
Hauzer's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Do tych mniejszych nie trzeba mieć szczypiec ale się przydają. Już ten film mario oglądałem. Pewnie zrobię na próbę kotwę do pustych i się zobaczy jak trzyma - najwyżej dla pewności więcej ESów dołożę to ciężar się rozłoży.
-
Na puste przestrzenie trafię w 90% przypadków to wtedy takie kołeczki wystarczą? http://forum.muratordom.pl/images/attach/jpg.gif Boję się tylko czy tak można cały ciężar sufitu osadzić tylko na ściankach dziurawki. Niby cegły oblane dookoła betonem T_T
-
Ale zwykłe rozporowe na tyle długie żeby zakotwiły się w betonie czy te przeznaczone do pustych powierzchni? I czy plastikowe czy metalowe? W składzie budowlanym L.. doradził mi kołki plastikowe do pustych przestrzeni Ø 6 ale jak na nie patrze to wydają mi się mizerne a jeszcze do tego czy cegła wytrzyma obciążenie sufitu podwieszonego.
-
Witam, zabieram się za samodzielne wykonanie sufitów podwieszanych mam wątpliwości co do doboru kołków montażowych. Wieszaki jakie chciałbym użyć to ES a strop to ułożona cegła dziurawka, między prętami zbrojeniowymi, i na to wylany beton - grubość całości to około 10 - 12 cm. Ze względu na brak miejsca między cegłami (pręty) kołki musza być umieszczone w cegle - tylko jakich kołków użyć? Podwieszone mają być płyty 12mm + wełna 70mm.
-
Dziękuje Wam za wyjaśnienia - teraz jestem odrobinę mądrzejszy. Nie wiem jeszcze, co będzie w umowie - szukam na teraz rozwiązania bankowego, który pomogłoby mi przyśpieszyć "wprowadziny" Nie wiem też czy bank będzie tak bardzo restrykcyjny. Na teraz LTV wychodzi około 40% z tym, że budynek nieużytkowy nie może stanowić zabezpieczenia.
-
To właściwie rozbija się o pożyczkę na dokończenie budowy - bank będzie wymagał aby budynek został dopuszczony do użytkowania. I tego potrzebuję. Nie znam się na tych przepisach, pojęciach a kierbud tak mi wytłumaczył, że mam tylko większe wątpliwości. Ja przez wykończone miałem na myśli w ogóle zaadaptowane - myślałem, że tak sobie w stanie surowym zostanie i już. Na tyle duży jest projekt, że sam parter to i tak jest się gdzie rowerami ścigać dookoła stołu (zamiast za robotę trzeba było się zabrać za robienie dzieci - byłoby dla kogo budować pokoje:) ) edit po kilku minutach myślenia ;p A ok teraz widzę różnicę między jednym pojęciem a drugim - dziękuje że zwróciłaś mi na to uwagę. Teraz tylko pytanie czy dla banku to wszystko jedno jak zakończy się cała procedura - ważne tylko żeby budynek był skończony i prawnie mógł być zamieszkały? To już pewnie muszę się dowiedzieć u doradcy.
-
1. Ja rozumiem - nie mam pretensji po prostu nie wiedziałem, że takie jest prawo - odnośnie CO / kominki. 2. Ale ta cała pompa jest wyraźnie wpisana w PnB jako przyłącz - z tego co kierbud mówił to co jest wpisane powinno być wykonane. 3. Jak zaczynałem przygodę z budową to pamiętam że musiałem dokupić projekt zamienny instalacji CO - sam nie chciałem gazu podciągać ze względu na odległość i koszty samego przyłącza. Wykreślenie w ogóle CO nie wchodziło w grę dlatego też ta pompa jest wpisana choć od początku wiedziałem, że to melodia przyszłości. Wtedy się nie zastanawiałem, że mogę mieć problemy z odbiorem T_T A tak właściwie to co się może stać jak zgłosiłbym zakończenie budowy bez tej instalacji, a odbiór by nie przeszedł (oczywiście jakby w ogóle zrobili kontrolę bo ta - jej obligatoryjność- jest wykreślona z PnB) - są jakieś kary finansowe z tytułu zawracania głowy urzędnikowi.
-
Myślę, że tu chodzi o kominek bez instalacja - wolnostojący i ogrzewający jedno pomieszczenie - tak jak trzony kuchenne, czy piece (kaflowe? - nawiasem mówiąc wolałbym stojaki niż te wszystkie wynalazki nowoczesności ;p - od nowa moda i tyle) Ale z tym muszę się porozumieć z kimś z urzędu - czy jak zmienię ogrzewanie to będzie konieczna zmiana pozwolenia - kominek jako taki był wpisany w projekt ale bez instalacji DGP czy płaszcza wodnego. Ile ludzi tyle opinii na ten temat ;p http://www.ogrzewanie-kominkowe.pl/pozostale/kominek-jako-jedyne-zrodlo-ciepla/ Ciekaw jestem czy faktycznie urzędy w różnych częściach kraju interpretują te przepisy tak swobodnie i niby są ludzie którzy z tym problemu nie mieli ale są i tacy co musieli się nagimnastykować i montować jakieś inne źródło, choćby dla picu.
-
Togo nie wiedziałem - myślałem, że instalacja kominka z rozprowadzaniem ciepłego powietrza załatwi sprawę. W końcu co to za różnica czy kocioł spalinowy czy wkład kominkowy. Z tego co tu jest napisane to może być o ile zostanie wpięty do instalacji grzewczej: DGP / płaszcz wodny http://muratordom.pl/instalacje/kominki-i-piece-wolno-stojace/kominek-jedyne-zrodlo-ciepla-w-domu-czy-mozna-go-zainstalowac-w-kazdym-domu,35_10830.html
-
Nie dadzą ze względu na brak pompy czy poddasza? Można w trakcie budowy wnieść zmiany w pozwoleniu na budowę? google nie boli ;p Znalazłem taki artykuł http://muratordom.pl/budowa/przed-budowa/istotne-zmiany-w-projekcie-budowlanym-w-trakcie-budowy-domu-prawo-budowlane,13_10455.html, ale w nim nie ma wyszczególnionego aby zmiana sposobu ogrzewania była istotną zmianą. Z poddaszem faktycznie może być różnie ze względu na to, że niedokończone może zostać uznane za zmianę charakteru piętra. Pytanie tylko co z tą pompą (teraz żałuję, że to wpisałem w projekt )
-
Witam, w pozwoleniu na budowę mam wpisane - budowa budynku mieszkalnego z przyłączami: wody, kanalizacji sanitarnej, energii elektrycznej oraz zewnętrzną instalacją grzewczą z kolektorem gruntowym i pompą ciepła. Moje pytanie jest takie czy otrzymam pozwolenie na użytkowanie domu (odbiór) jeżeli taki zgłoszę a nie wykonam instalacji pompy ciepła? Ze względu na koszty temat pompy chciałbym zostawić na czas późniejszy a obecnie wystarczy jak będzie kominek z nadmuchem. Nadmienię jeszcze, że w projekcie przewidziane jest poddasze użytkowe które również planuję zaadaptować (wykończyć) kiedyś tam jak będzie mi ono faktycznie potrzebne. Pozdrawiam
-
Witam serdecznie, nie jestem budowlańcem ale sytuacja zmusiła mnie do rezygnacji z usług specjalistów (w kieszeni już nawet dziur nie mam ;p) Mam rozprowadzoną kanalizację ale tylko pod "ślepa wylewką" i wypuszczone punkty pod przyłącza. Muszę na szybko samemu zrobić już finalne przyłącza - zlew, umywalki, pralka itd. Wszystkie wypusty ponad wylewkę są z fi110 - chciałbym same przyłącza wpuścić w ściany (pod tynk). Do pralki, zmywarki, zlewu i umywalki planuję rury fi50 - są przewidziane trzy odpowietrzenia ponad dach (dwa fi110 + jedno fi75). Teraz pytanie czy poprawnie będzie wykonane podłączenia: 1. zlew + zmywarka: do wypustu 110 redukcja na 50 potem kolanku 45* + 45* + trójnik 45* (zlew na wprost + w bok zmywarka) + odpowiedniej długości rury + kolanko 90* wyjścia ze ściany do syfonów 2. umywalka + pralka: analogicznie jak wyżej 3. umywalka w łazience: redukcja 110/50 + kolano 45* + 45* + rura + kolanko 90* wyjścia ze ściany I jeszcze na jakiej wysokości nad podłoga mają te przyłącza się znajdować? Do smarowania uszczelek wystarczy "ludwik"? Olej silnikowy raczej odpada Dziękuje za rady - jakbym mógł to bym zapłacił hydraulikowi )
-
- kanalizacja
- podłączenia.
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Ale tu cisza zapadła Kto wybudował to mieszka i się cieszy a kto buduje to nie ma czasu ;P Ja po zrośnięciu kości i rehabilitacji podciągnąłem rękawy i w tany z retrusem. Wylałem chudy beton na gruncie, wymurowałem działówki na parterze, rozprowadziłem kanalizacje. Dużo nie dużo ale zawsze do przodu i własnymi rękami
- 1 652 odpowiedzi
-
- projekt
- projekt domu
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Ściany działowe z suporexu / zaprawa pierwszej warstwy
Hauzer odpowiedział Hauzer → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Też chciałem na "gotowej" ale zostało mi trochę cementu, piasku i wapna. Z chęcią wykorzystałbym to co jest zamiast wyrzucać i kupować nowe. -
Witam, Zabieram się za "samodzielne" murowanie ścianek działowych. Będę do tego używał suporexu 12 (taki materiał w dobrej cenie był blisko na składzie) i mam kilka pytań. izolacje już zrobiłem a i podłoże jest solidne (prawie jak pod nośne) - rozumiem z tych ogólnie dostępnych poradników, że pierwszą warstwę bloczków powinienem osadzić na zaprawie i teraz pytanie czy cementowej czy cementowo - wapiennej (różne źródła różnie podawały). I jakie proporcje ma mieć ta zaprawa? Jak już uporam się z poziomowaniem a zaprawa zwiążę powinien "przeszlifować" bloczki tak aby uzyskać maksymalnie równą powierzchnię a następnie osadzać pozostałe warstwy na cienką spoinę z kleju? Głównie mam problem z tą zaprawą - nie znalazłem jednej konkretnej odpowiedzi jaka ona ma być tak żeby spełniała swoje funkcje. Z góry dziękuję za odpowiedź.