Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hauzer

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    30
  • Rejestracja

Hauzer's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Do tych mniejszych nie trzeba mieć szczypiec ale się przydają. Już ten film mario oglądałem. Pewnie zrobię na próbę kotwę do pustych i się zobaczy jak trzyma - najwyżej dla pewności więcej ESów dołożę to ciężar się rozłoży.
  2. Na puste przestrzenie trafię w 90% przypadków to wtedy takie kołeczki wystarczą? http://forum.muratordom.pl/images/attach/jpg.gif Boję się tylko czy tak można cały ciężar sufitu osadzić tylko na ściankach dziurawki. Niby cegły oblane dookoła betonem T_T
  3. Ale zwykłe rozporowe na tyle długie żeby zakotwiły się w betonie czy te przeznaczone do pustych powierzchni? I czy plastikowe czy metalowe? W składzie budowlanym L.. doradził mi kołki plastikowe do pustych przestrzeni Ø 6 ale jak na nie patrze to wydają mi się mizerne a jeszcze do tego czy cegła wytrzyma obciążenie sufitu podwieszonego.
  4. Witam, zabieram się za samodzielne wykonanie sufitów podwieszanych mam wątpliwości co do doboru kołków montażowych. Wieszaki jakie chciałbym użyć to ES a strop to ułożona cegła dziurawka, między prętami zbrojeniowymi, i na to wylany beton - grubość całości to około 10 - 12 cm. Ze względu na brak miejsca między cegłami (pręty) kołki musza być umieszczone w cegle - tylko jakich kołków użyć? Podwieszone mają być płyty 12mm + wełna 70mm.
  5. Dziękuje Wam za wyjaśnienia - teraz jestem odrobinę mądrzejszy. Nie wiem jeszcze, co będzie w umowie - szukam na teraz rozwiązania bankowego, który pomogłoby mi przyśpieszyć "wprowadziny" Nie wiem też czy bank będzie tak bardzo restrykcyjny. Na teraz LTV wychodzi około 40% z tym, że budynek nieużytkowy nie może stanowić zabezpieczenia.
  6. To właściwie rozbija się o pożyczkę na dokończenie budowy - bank będzie wymagał aby budynek został dopuszczony do użytkowania. I tego potrzebuję. Nie znam się na tych przepisach, pojęciach a kierbud tak mi wytłumaczył, że mam tylko większe wątpliwości. Ja przez wykończone miałem na myśli w ogóle zaadaptowane - myślałem, że tak sobie w stanie surowym zostanie i już. Na tyle duży jest projekt, że sam parter to i tak jest się gdzie rowerami ścigać dookoła stołu (zamiast za robotę trzeba było się zabrać za robienie dzieci - byłoby dla kogo budować pokoje:) ) edit po kilku minutach myślenia ;p A ok teraz widzę różnicę między jednym pojęciem a drugim - dziękuje że zwróciłaś mi na to uwagę. Teraz tylko pytanie czy dla banku to wszystko jedno jak zakończy się cała procedura - ważne tylko żeby budynek był skończony i prawnie mógł być zamieszkały? To już pewnie muszę się dowiedzieć u doradcy.
  7. 1. Ja rozumiem - nie mam pretensji po prostu nie wiedziałem, że takie jest prawo - odnośnie CO / kominki. 2. Ale ta cała pompa jest wyraźnie wpisana w PnB jako przyłącz - z tego co kierbud mówił to co jest wpisane powinno być wykonane. 3. Jak zaczynałem przygodę z budową to pamiętam że musiałem dokupić projekt zamienny instalacji CO - sam nie chciałem gazu podciągać ze względu na odległość i koszty samego przyłącza. Wykreślenie w ogóle CO nie wchodziło w grę dlatego też ta pompa jest wpisana choć od początku wiedziałem, że to melodia przyszłości. Wtedy się nie zastanawiałem, że mogę mieć problemy z odbiorem T_T A tak właściwie to co się może stać jak zgłosiłbym zakończenie budowy bez tej instalacji, a odbiór by nie przeszedł (oczywiście jakby w ogóle zrobili kontrolę bo ta - jej obligatoryjność- jest wykreślona z PnB) - są jakieś kary finansowe z tytułu zawracania głowy urzędnikowi.
  8. Myślę, że tu chodzi o kominek bez instalacja - wolnostojący i ogrzewający jedno pomieszczenie - tak jak trzony kuchenne, czy piece (kaflowe? - nawiasem mówiąc wolałbym stojaki niż te wszystkie wynalazki nowoczesności ;p - od nowa moda i tyle) Ale z tym muszę się porozumieć z kimś z urzędu - czy jak zmienię ogrzewanie to będzie konieczna zmiana pozwolenia - kominek jako taki był wpisany w projekt ale bez instalacji DGP czy płaszcza wodnego. Ile ludzi tyle opinii na ten temat ;p http://www.ogrzewanie-kominkowe.pl/pozostale/kominek-jako-jedyne-zrodlo-ciepla/ Ciekaw jestem czy faktycznie urzędy w różnych częściach kraju interpretują te przepisy tak swobodnie i niby są ludzie którzy z tym problemu nie mieli ale są i tacy co musieli się nagimnastykować i montować jakieś inne źródło, choćby dla picu.
  9. Togo nie wiedziałem - myślałem, że instalacja kominka z rozprowadzaniem ciepłego powietrza załatwi sprawę. W końcu co to za różnica czy kocioł spalinowy czy wkład kominkowy. Z tego co tu jest napisane to może być o ile zostanie wpięty do instalacji grzewczej: DGP / płaszcz wodny http://muratordom.pl/instalacje/kominki-i-piece-wolno-stojace/kominek-jedyne-zrodlo-ciepla-w-domu-czy-mozna-go-zainstalowac-w-kazdym-domu,35_10830.html
  10. Nie dadzą ze względu na brak pompy czy poddasza? Można w trakcie budowy wnieść zmiany w pozwoleniu na budowę? google nie boli ;p Znalazłem taki artykuł http://muratordom.pl/budowa/przed-budowa/istotne-zmiany-w-projekcie-budowlanym-w-trakcie-budowy-domu-prawo-budowlane,13_10455.html, ale w nim nie ma wyszczególnionego aby zmiana sposobu ogrzewania była istotną zmianą. Z poddaszem faktycznie może być różnie ze względu na to, że niedokończone może zostać uznane za zmianę charakteru piętra. Pytanie tylko co z tą pompą (teraz żałuję, że to wpisałem w projekt )
  11. Witam, w pozwoleniu na budowę mam wpisane - budowa budynku mieszkalnego z przyłączami: wody, kanalizacji sanitarnej, energii elektrycznej oraz zewnętrzną instalacją grzewczą z kolektorem gruntowym i pompą ciepła. Moje pytanie jest takie czy otrzymam pozwolenie na użytkowanie domu (odbiór) jeżeli taki zgłoszę a nie wykonam instalacji pompy ciepła? Ze względu na koszty temat pompy chciałbym zostawić na czas późniejszy a obecnie wystarczy jak będzie kominek z nadmuchem. Nadmienię jeszcze, że w projekcie przewidziane jest poddasze użytkowe które również planuję zaadaptować (wykończyć) kiedyś tam jak będzie mi ono faktycznie potrzebne. Pozdrawiam
  12. Witam serdecznie, nie jestem budowlańcem ale sytuacja zmusiła mnie do rezygnacji z usług specjalistów (w kieszeni już nawet dziur nie mam ;p) Mam rozprowadzoną kanalizację ale tylko pod "ślepa wylewką" i wypuszczone punkty pod przyłącza. Muszę na szybko samemu zrobić już finalne przyłącza - zlew, umywalki, pralka itd. Wszystkie wypusty ponad wylewkę są z fi110 - chciałbym same przyłącza wpuścić w ściany (pod tynk). Do pralki, zmywarki, zlewu i umywalki planuję rury fi50 - są przewidziane trzy odpowietrzenia ponad dach (dwa fi110 + jedno fi75). Teraz pytanie czy poprawnie będzie wykonane podłączenia: 1. zlew + zmywarka: do wypustu 110 redukcja na 50 potem kolanku 45* + 45* + trójnik 45* (zlew na wprost + w bok zmywarka) + odpowiedniej długości rury + kolanko 90* wyjścia ze ściany do syfonów 2. umywalka + pralka: analogicznie jak wyżej 3. umywalka w łazience: redukcja 110/50 + kolano 45* + 45* + rura + kolanko 90* wyjścia ze ściany I jeszcze na jakiej wysokości nad podłoga mają te przyłącza się znajdować? Do smarowania uszczelek wystarczy "ludwik"? Olej silnikowy raczej odpada Dziękuje za rady - jakbym mógł to bym zapłacił hydraulikowi )
  13. Ale tu cisza zapadła Kto wybudował to mieszka i się cieszy a kto buduje to nie ma czasu ;P Ja po zrośnięciu kości i rehabilitacji podciągnąłem rękawy i w tany z retrusem. Wylałem chudy beton na gruncie, wymurowałem działówki na parterze, rozprowadziłem kanalizacje. Dużo nie dużo ale zawsze do przodu i własnymi rękami
  14. Też chciałem na "gotowej" ale zostało mi trochę cementu, piasku i wapna. Z chęcią wykorzystałbym to co jest zamiast wyrzucać i kupować nowe.
  15. Witam, Zabieram się za "samodzielne" murowanie ścianek działowych. Będę do tego używał suporexu 12 (taki materiał w dobrej cenie był blisko na składzie) i mam kilka pytań. izolacje już zrobiłem a i podłoże jest solidne (prawie jak pod nośne) - rozumiem z tych ogólnie dostępnych poradników, że pierwszą warstwę bloczków powinienem osadzić na zaprawie i teraz pytanie czy cementowej czy cementowo - wapiennej (różne źródła różnie podawały). I jakie proporcje ma mieć ta zaprawa? Jak już uporam się z poziomowaniem a zaprawa zwiążę powinien "przeszlifować" bloczki tak aby uzyskać maksymalnie równą powierzchnię a następnie osadzać pozostałe warstwy na cienką spoinę z kleju? Głównie mam problem z tą zaprawą - nie znalazłem jednej konkretnej odpowiedzi jaka ona ma być tak żeby spełniała swoje funkcje. Z góry dziękuję za odpowiedź.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...