Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

DD1719504461

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

DD1719504461's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Ja jednak zostane przy trzech warstwach 188 mm MAX 120 mm styropian 88 mm modularna (1/2 max) lub 120 mm klinkier moze troche drozej ale system sprawdzony od lat no i mam pewność ze mój dom za 40, 50 lat bedzie w takim stanie jak go budowałem. ciekaw jestem czy Państwa Sciany zachowaja swoje ładne elewacje.
  2. mamy po 44 lata sym 19 córka 17 husky 3
  3. Witaj CLAUDII Oczywiscie masz racje ze kazdy materiał ma swoje wady i zalety,i zystki w zasadzie sa dobre, w moim projekcie architekr przewidział porotherm PW44 lub yutong w obydwu przypadkach ściana dwowastwowa / sciana nosna + ocieplenie/ . ja jednak uwazam ze nie jest to takie tanie jakby sie wydawało srobiłem sobie przyblizona kalkulacje i oto wynik POROTHEMR 30 15 kl twardosci kosztuje 6,36 PLN X 16 szt daje 101,44 do tego trzeba dołazyc robocizne okolo 20,00 PLN za m/kw i docieplenie powiedzny 90,00 m kw razam daje to oczywiscie w duzym przyblizeniu 210,00 PLN to ściana Twoja a teraz moja ściana porotherm UNIPOR 25 15 klasa 11szt X 5,36=58,96 styropian 10 cm w przybliżeniu 12,00 porotherm UNIPOT 115 8szt X 4,14=33,12 do tego robocizna jakies 40,00 ---------------------------------- Razem 148,08 przy suporeksie jako sciana nosna jest to jeszcze taniej oczywiscie ja jeszcze musze moja sciane otynkowac, ale mozna to zrobic zwykłum tynkiem cementowo wapiennym a całosc pomalowac jakac dobra farbą. mozna tez nic nie robic przez jakis czas i dom bedzie zdatyn do zamieszkanie, no i sciana jest mocniejsza. naturalne ze te moja wyliczenia nalezy traktowac teoretycznie ceny brałem z internetu ale uwazam ze jest to dosc prawdopodobna kalkulacja. przemysl jeszcze śwoja decyzje MUSLENIE NIE BOLI A MOŻE SIE OPŁACIC pozdrawiam darek
  4. w internecie jest mnóstwo informacji na ten temat, ja powiem tak na moim terenie a mieszkam w okolicach Radomia 80% inwestorów wybiera wlasnie gazobeton czyli SUPOREX jest sprawdzony i stosunkowi tani, z powodzieniem konkuruje z ceramiką, typu MAX cz porotherm.
  5. Witaj, wszystko zalezy od tego gdzie trafisz, jezeli w pusta przestrzen moga byc problem, ale sa na to sposoby montuje sie listwy montazowe do szafek i jest po klopocie , z tym wieszaniem to trochę zartowałem, wybierajac suporeks przedewszystkim mialem na uwadze aspekt ekonomiczny troche taniej to wychodzi w/g moich wyliczen: sciana z suporeksu około 50,00 PLN plus robocizna natomiast z ceramiki np. porotherm UNIPOR około 65 plus robocizna, niby nie wiele ale zawsze 15 słotych z metra na całosci troche sie uzbiera. /w dobie kryzysu kazdy drosz sie liczy/ pozdrawiam darek
  6. Witaj ZIBI KLINKIER jezeli chodzi o fundamenty to planuje do poziomu gruntu wylac 44cm na głebokosc 110, nastepnie reszte wymórowac z bloczka 24+styropian 10+ btoczek 12, w projekcie mam 30 centymwtrów ponad poziom, ale ze wzgledu na róznice terenu u mnie lepiej bedzie cztery warstwy bloczka / no i na ściane osłonową wyjdzie mi wtedy dwa bloczki, natomiast ściane konstrukcyjna zamierzam bydowac z suporeksa, myslałem o MAX 24 ale chyba suporex bedzie mozniejszy / no i szafki sie powiesi bez problemu/ jezeli masz jakies sugestie dot moich planów chetnie sie z nimi zapoznam pozdrawiam Darek
  7. Ja zamierzem budowac z: - ściana nośna gazobeton 24 cm - izolacja cieplna styropian 10 cm - elewacja porothen Unipor 115 lub klinkier
  8. Witam szanownych forumowiczów, na wiosne zamierzam wystartowac z budową domu 135 mkw z poddaszem zdecydowałem sie na sciane trójwarstwowa, mam jedno pytanie ile kosztuje wybudowanie 1 m kw sciany z klinkieru
  9. Amatorsko to mozna kupic np. FERM uwazam ze 14 V jest najrozsadniejszym rozwiazaniem, Jezeli uzywasz wkretarki na codzien spraw sobie cos lepszego ja uzywam Makity 14V z bateriamim czarnymi maja wieksza pojemnosc od tych czerwonych.
  10. Oczywisci do dózych płyt lepiej nadaje sie piła terczowa reczna, jest ona lżejsza od płuty no i mozna ciąc w jecna osobe, pracowałem jako stolaz i uzywalem tylko pily recznej
  11. Rzeczywiscie 100 km to spora odległosc, ale z drógiej strony 1,4 godziny to nie jest tak źle MOZNA MIESZKAC W WARSZAWIE I POSWIECAC WIECEJ CZASU NA DOJAZD. obecnie nieszkam w czwórke 80 metrowym mieszkaniu w bloku miejsca mam wiec sporo i do pracy 5 mimut a jednak sprzedaje to mieszkanie w cholere i buduje dom bede dojezdzal do pracy 25 kg ale za oknem dzialeczka zalew las a sasiedzi z daleka . przy pozytywnym nastawieniu 100 km to i tak nie duzo w porownaniu z zaletami wlasnego domku POPIERAM POMYSL pozdrawiam
  12. DD1719504461

    KOTŁOWNIA

    Witam wszystkich, zamierzam umiescic kotłownie w oddzielnym budynku mam pytanie CZY KTOS MA JUZ TAKA KOTŁOWNIE I JAK SIE TO SPRAWDZA
  13. Dzięki BRZOZA za mądre rady, przekonałes mnie do tych fundamrntów /ciekawe co na to KB, ale to juz mój problem/, jezeli nie sprawi Ci to kłopotu to mam jeszcze jedno pytanie, wymysliłem sobie sciany trójwarstwowe z MAX-a tz. 19max15styropiam12 lub8podobna cegła, z moich przybliżonych wyliczen wynika ze koszty sa podobne do scian 29max 15styropian i tynki. CHCIAŁBYM ZNAC TWOJE ZDANIE NA TEN TEMAT. chce dodac, że zmierzem roboty budowlane wykonam sam. DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDZ
  14. ROZUMIEM, że przy budowie domu bez piwnic ocieplanie fundamentow jest nie konieczne, jak to sie ma w zwiazku z tym do projektow, w tych ktore ogladelem WSZYSTKIE maja wylewana lawe lyndamentowa a nastepnie budowana sciane fundamentowa któta jest izolowana np.DYSPERBITEM w ocieplona 50 mm STYROPIANU czu mozna to zignorowac i zrobic tak jak TY sugerujesz, a co z KIEROWNIKIEM BUDOWY czy wyrazi na to zgode, przeciez to nie zgodne z projektem. pozdrawiam
  15. Moim zdaniem, żaden porządny budowlaniec nie pozwoli sobie na lanie betonu prosto do wykopu, owszem można to zrobić równo, ale co z izolacja cieplna i od wilgoci, czu bedziecie odkopywac fyndament aby to zrobic?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...