Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tomek_W

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    296
  • Rejestracja

Tomek_W's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. Na wstępie dzięki za odpowiedź. Masz rację. No więc jeśli chodzi o producentów, to wygląda to następująco: 1. Profine Wrocław 2. Adams 3. Eko-Okna 4. Teamplast lub Domel (opcjonalnie) Jeśli chodzi o montaż, to jedyne co jest podane to kotwy i PUR. W jednym przypadku są opcje dodatkowe w postaci: ciepłego montażu (3 500), ciepłych listew podokiennych (1 000) czy zewnętrznych taśm rozprężnych (1 900). Pozdrawiam
  2. Koledzy, czy ktoś może mnie nieco oświecić w temacie wyboru okien? Akurat w tym tematem nigdy się nie zajmowałem i jestem "zielony". Otrzymałem takie oferty (wypisałem najważniejsze chyba rzeczy): 1. KOMMERLINK 76 - okucia: ROTO - 3 uszczelki - 3 szyby, Ug=0,5, ciepła ramka - zgrzew V-Perfect z dodatkowym polerem - Uw od 0,8 do 0,96 W cenie demontaż starych okien (1 000 PLN) oraz montaż na kotwy i PUR (3 700 PLN) Całość: 26 800 2. VEKA SL 82 - okucia: SIEGENIA TITAN - Uw od 0,76 do 0,88 W ofercie nie ma mowy o ilości uszczelek czy szyb. Podejrzewam, że też po 3. W cenie demontaż starych okien (tak przypuszczam) i montaż (5 600 PLN) Całość: 31 500 3. DECCO EkoSun 82 (SIX) - okucia: ROTO - ciepła ramka - Uw od 0,77 do 0,96 W cenie demontaż, montaż wraz z obróbką tynkarską (5 100 PLN) Cena: 23 300 4. VEKA 82 MD - ciepła ramka - 7 komór - Uw okna referencyjnego (1,23 x 1,48) = 0,74 W cenie demontaż i montaż (5 800 PLN) Całość: 29 900 5. Blue Evo 82 - ciepła ramka - 6 komór - Uw okna referencyjnego (1,23 x 1,48) = 0,74 W cenie demontaż i montaż (5 800 PLN) Całość: 26 200 Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam Tomek
  3. Witam wszystkich serdecznie. W ramach termomodernizacji, będę chciał skuć płytki i wylewkę w loggi (wyjście widoczne na zdjęciu). Pod płytkami jest wylewka (5-6cm) oraz przypuszczalnie warstwa Supremy (taki wynalazek z PRL, mający niby funkcję termoizolacji, też o grubości 5cm). Zamiast wylewki i Supremy chcę położyć ok 10cm pianki PIR. Pytania mam następujące: - jaką hydroizolację radzicie zrobić pod i na płyty PIR? - jaką posadzkę położyć na PIR? Chcę uniknąć robienia nowej wylewki. Poradzicie cosik? Pozdrawiam T.
  4. Nie badałem nigdy wilgotności. Inna rzecz, że od czasu kiedy ten granulat tam wsypałem, to de facto nieszczególnie ten dom był zamieszkały. W każdym razie nie w trybie ciągłym. W związku z tym pary pojawiało się niewiele. Teraz będę chciał się tam przeprowadzić i stąd konieczność przeprowadzenie szerszej termoizolacji. Wylewkę chcę skuć, żeby położyć EPS. Chodzi oczywiście o ocieplenie. Wiem, że będzie z tym w cholerę roboty, ale cóż
  5. Witam. Będę chciał się zabrać za termoizolację dachu i stropu nad poddaszem. Konstrukcja jest tam nietypowa i stąd moje wątpliwości. Na zdjęciu (plik nr 3) czerwoną linią zaznaczony jest kształt stropu. Między murłatą a środkową płatwią przekrój dachu jest taki, jak na rysunku "STROP.1", a więc zaczynając od wnętrza: tynk, cegły "dziurawki", nadbeton, krokwie, deskowanie, papa i blacha. W części poziomej ("STROP.2") warstwy są następujące: tynk, cegły "dziurawki", nadbeton, płyty typu suprema, wylewka. Na chwilę obecną przestrzenie między krokwiami są wypełnione granulatem styropianowym. Chcę to zmienić, a poza tym, na tej powierzchni poziomej skuć wylewkę, wywalić te supremy i... no właśnie:-) Planowałem położyć twardy styropian i na to jakieś najzwyklejsze panele na "klik". Z tego strychu korzysta się sporadycznie, więc wg mnie takie coś by wystarczyło. Blokuje mnie tylko sprawa migrującej pary. Co byście sugerowali? Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam
  6. Szpilki? Nie bardzo rozumiem. Byłbyś tak miły i podpowiedział o co chodzi? Zakładałem izolację z pianki PIR, a więc bardzo twardej. W założeniu warstwa izolacji opiera się o ściany boczne pomieszczenia, więc myślałem, że to wystarczy.
  7. Witam wszystkich. Planuję małą rewolucję w CO i zamontowanie buforu ciepła. Ze względów architektonicznych bardzo pasowałoby mi umieszczenie go w piwnicy, pod schodami. Niestety nie zrobiłem zdjęcia, które pokazałoby to miejsce, ale chyba nietrudno to sobie wyobrazić. W każdym razie kubatura tego miejsca wygląda tak, jak na załączonym rysunku. Pokazane wymiary są brutto, a więc bez pomniejszenia o warstwę izolacji. Myślę o izolacji w postaci pianki PIR, żeby zminimalizować jej grubość, a tym samym uzyskać jak największą objętość netto samego bufora. Moje pytanie dotyczy wymuszonego kubaturą KSZTAŁTU takiego bufora, bo standardowo mają one postać pionowego walca (chodzi oczywiście o warstwowy rozkład temperatury). Czy według Was taki kształt ma sens? Powtarzam, że nie chodzi mi teraz o kwestie wykonawcze, czyli konieczność spawania tego na miejscu, sprawę wpasowania tego w tę przestrzeń i ułożenia/montażu izolacji. Będę wdzięczny za Wasze opinie i sugestie. Pozdrawiam Tomek
  8. OK, to rozumiem. Jednak o jaką ewentualną wilgoć chodzi? Wilgoci w płycie zerowej już dawno nie ma. Pozdrawiam T.
  9. Witam wszystkich. Jestem na etapie początku prac wod-kan-co i jedna kwestia mnie zastanowiła. Chodzi mi mianowicie o folię kładzioną pod EPS dach/podłoga, na który później pójdzie wylewka. Rozumiem sens kładzenia folii na EPS, w sensie zapobieżeniu wciekania betonu w szczeliny między bryty EPS. Jaki jest jednak sens kładzenia jej na płytę zero (na parterze), albo nadbeton stropu (na piętrze)? Może mnie ktoś oświecić? Nie chodzi mi oczywiście o koszty, bo te są zupełnie pomijalne. Chodzi mi po prostu o sens. Pozdrawiam Tomek
  10. Przede wszystkim witam ziomków z Wrocka. Bardzo pewni siebie jesteście, a tymczasem ja te krople na wylewce pod kratkami widziałem na własne oczy. OK, zostawmy to. A jak widzicie jakieś systemowe połączenie kolanka czy trójnika (to już nieważne) z wylotem tych kanałów? Są prostokątne o wymiarach 160 x 120. Przychodzi Wam coś do głowy? Pozdrawiam Tomek
  11. Znajomy mówił mi, że miał z tym problem. Nie jestem pewien czy chodziło o skropliny, czy o wodę z zacinającego deszczu. W każdym razie miał też wlot kanałów w stropie, ale zrobił kratki w poziomie, a więc przymocował je do lica stropu. Mówił, że niestety pojawiały mu się krople wody pod kratką. Stąd koncepcja trójnika. Pozdrawiam Tomek
  12. Witam serdecznie. Mam małą zagwozdkę z wentylacją, i ciekaw będę Waszych sugestii. Kanały wentylacyjne zaczynają się od linii stropu (zdjęcie w załączeniu). Muszę teraz zrobić ich zakończenie, w sensie wloty, w sensie kratki:-) Pierwotnie przyszło mi do głowy oprawienie kolanek tak, żeby ich wlot (a więc lico kratek) było w pionie, a więc prostopadle do stropu. Podobno jednak lepiej jest w takiej sytuacji wstawić pod takimi kształtami wentylacyjnymi nie kolanek, a trójników. W takiej sytuacji ewentualne skropliny będą mogły zgromadzić się w zaślepionym zakończeniu trójnika. Będą mogły odparować w wolnym czasie. Będę ciekaw Waszej opinii jak to powinienem zrobić. Pozdrawiam Tomek
  13. Witam Odświeżam temat po 12 latach:-) Pytanie do Kol Jareko. Dzwoniłem do VBH i to też do oddziału we Wrocławiu. najdroższe korektory to ok 35 PLN (a nie 70 PLN jak sugerowałeś) i wg rozmówcy jest to zwykły pisak z farbką, więc rewelacji nie będzie. Miałeś na myśli coś innego? Podpowiesz coś proszę? Z góry dziękuję i pozdrawiam Tomek
  14. Witam. Chcę zrobić betonowe daszki na słupki ogrodzeniowe. Mają być w kolorze ciemnego brązu. Pierwotnie myślałem o barwieniu w masie, ale z tego co widzę po deklarowanych efektach pigmentów, to chcąc osiągnąć taki kolor, musiałbym masę betonową składającą się w 50% z pigmentu:-) W związku z tym pójdę pewnie w stronę barwienia powierzchniowego. Oprócz koloru, chodzi mi też o to, żeby powierzchnia nie była taka "sucha", tylko żeby na powierzchni powstała widoczna warstwa. Czy ktoś z was może cosik takiego polecić? Pozdrawiam Tomek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...