Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marekg54

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

marekg54's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Generalnie kier. bud. powinien zaakceptować rodzaj stosowaych materiałów konstrukcyjnych w budynku w tym również ściany . 1. ściany powinny posiadać odpowiednią wytrzymałość i trwałość 2. powinny być przy tym wąskie bo budujemy powierzchnię mieszkalną ( przy różnicy 10 cm grubości na jednej kondygnacji tracimy około 4 m2 x 2 kond.= 8 m2 8m2 x 2500zł/m2= 20 000 zł ). 3. budujemy ścianę bez mostków termicznych na trzpieniach , wieńcach nadprożach , belkach i na ścianach szczytowych. 4. używamy materiałów na konstrukcję bud. o zbliżonej sprężystości ( bo będzie zła współpraca i powstaną pęknięcia i rysy dotyczy to głównie żelbetu i gazobetonu ) . 5. ściana powinna być szczelna bo jeżeli tak nie będzie to wówczas kiedy wystąpi różnica ciśnień na nawietrznej i zawietrznej dojdzie do znacznych strat ciepła ( powstanie nadmierna wymiana powietrza i nie ma większego znaczenia ze ściana jest otynkowana i ocieplona ) - warto sobie szybko policzyć jak to się przedstawia w przypadku pustaków ceramicznych mocowanych na pióro- wpust . Przy pionowych połączeniach występuje szpara 0,3 cm przy 2500 szt pustaków to 22cm x 0,3 x 2500 szt= 16500 cm2 co daje otwór 128 cm x 128 cm ( straty takie jak przy jednym ciągle otwartym oknie ). 6 . I kwestia grubości izolacji - w przypadku styropianu przyrost oporu cieplnego najbardziej gwałtownie przebiega do grub. 20 cm w związku z tym opłaca się dać te min. 20 cm , to w budynku jest najbardziej trafioną inwestycją . Wszelkie rozwiązania techniczne dot. urządzeń grzewczych i tak są uzależnione od zapotrzebowania na ciepło ( im mniejsza moc grzewcza tym tańsze urządzenie ). z poważaniem M.Glapa tel. 601077771
  2. Warstwy od góry :żelbet około 25 cm( konstruktor winien wyliczyć zbrojenie płyty),styropian min. eps 200(gęstość min 25kg/m3) o grub. min 16cm (zależne od klasy energetycznej budynku),paroizolacja najlepiej plastpapa grub 0,7 mm, pospółka grub. zależna od grubości humusu (należy zasypkę zacząć na rodzimym, stabilnym jednorodnym gruncie) zagęszczoną zagęszczarką o masie 400-500 kg. więcej wiadomości pod nr 601077771
  3. Jeżeli budujesz na Dolnym Śląsku to zadzwoń do mnie na nr 601077771 pokżę Tobie dom pasywny, który można traktować jako dom wzorcowy itd.
  4. Jeżeli chcecie dobrze budować to zapraszam do domu pasywnego w Smolcu ul. Cisowa nr 1 . Zorganizujemy szkolenie dla inwestorów , mój tel. 601077771 Wskazana byłoba kilku osobowa grupa chętnych inwestorów .
  5. Gdybym dzisiaj budował dom, to fundament byłby płytowy z izolacją pod płytą ( jest to rozwiązanie szybsze,tańsze i lepsze ,bo likwiduje wszystkie mostki termiczne na styku ława-mur fundamentowy-ściana parteru).Ściany zewn. wykonałbym w technologii "THERMOMUR" (bo ściana jest już ocieplona ,bez mostków termicznych ,jest wąska-bo przecież buduje się pow.mieszkalną ,jest wytrzymała i mrozoodporna ,stolarka montowana bez mostków termicznych i w końcu ściana niedroga ) .Dach więźba tradycyjna pokryta panelami również w technologii Thermodom ( bo wówczas mogę pokryć dach najtańszą dachówką typu BRASS czy IBF byle był rozstaw 33 cm taki dach nie przecieka ,nie muszę stosować łat , kondrłat i wiatroizolacji i likwiduję mostki na grzbietach ścian szczytowych .I napewno zastosowałbym wentylację mechaniczną z rekuperatorem z wmontowanym czujnikiem kontrolującym poziom dwutlenku węgla . Pozwoliłoby mi to rozwiązanie wymieniać powietrze w sposób optymalny ,a nie założoną krotność to są duże oszczędności. No i na koniec wmontowałbym stolarkę oczywiście tworzywową o współczynniku nie gorszym niż 0,7 W/m2K . Jeszcze jedno bardzo dużą wagę przywiązałbym do szczelności budynku .Niestety wszystkie drobnowymiarowe elementy ścienne posiadaję wspócześnie połączenie na pióro-wpust tworząc w sumie potężne nieszczelności ,które dotkliwie odczuwa się podczas zimowych wiatrów .
  6. Najbardziej rozpowszechnionym wszędzie jest strop teriva I -gęstożebrowy ,nie wymagający dźwigu można go wszędzie montować ,oczywiście pamiętając o żebrach rozdzielczych ( najlepiej 2 fi 16 ). Jest najtańszym stropem . Stosuje się go w projektach ,bo jest wszędzie dostępny.Natomiast płyty są dobre wówczas gdy występują obciążenia skupione , łatwiej jest rozłożyć naprężenia na większą powierzchnię.
  7. Wykonałem 6 szt fundamentów płytowych pod domki jednorodzinne jako kierownik budowy. Prawda jest taka ,że płyty są tańsze bo: mniejszy nakład robocizny , mniej betonu , nie trzeba używać szalunków (szalunkiem jest izolacja termiczna ) ,likwiduje się mostki termiczne na styku fundamentu i ściany parteru , zmniejsza się naprężenia pod fundamentem (pow. płyty jest około 5x większa niż pod ławami, nie zagłębiamy się więc unikamy kontaktu z wodą gruntową . A słup może stać na płycie jedynie należy sprawdzić czy nie spowoduje przebicia płyty , wymagane są stosowne obliczenia konstruktora.PROBLEM JEST Z WYKONAWCAMI nie wiedzą ile wycenić i z reguły mocno zawyżają cenę usług. Jednak jak wykonają jedną taką płytę już o zwykłych fundamentach nie chcą słyszeć .Drugim aspektem jest norma ,która nakazuje posadowienie bud. poniżej strefy przemarzania , a pod płytą z izolacą termiczną przemarzanie nie występuje , bo temperatura taka jaka w gruncie czyli zawsze dodatnia (4-8st.) . Służę doświadczeniem .tel.601077771
  8. Odnośnie tego nieszczęsnego słupka wykonuje się to w taki sposób , iż słupek posiada własny fundament oparty poniżej strefy przemarzania , płyta jest tylko pod częścią ogrzewaną budynku , posiada od spodu parizolacjęnku i izolację termiczną adekwatną do klasy energetyczej danego budynku. Jednak należy obliczyć osiadanie stopy , żeby nie doszło do niepotrzebnych naprężeń w wyższych częściach konstrukcji budynku.
  9. Jako kierownik budowy wykonałem sześć takich fundamentów i doszedłem do wniosku ,że jast to znacznie tanisze i wykonane mniejszym nakładem robocizny.Więc musi fundamentowanie być tańsze.Wystarczy policzyć ilość betonu w ławach,murze fundamentowym,chudym betonie i porównać to z ilością betonu w płycie ( pod domek jednorodzinny parter +poddasze to około 25 cm grub.) Ale najistotną sprawą jest wyeliminowanie mostku termicznego na styku fundamentów i ściany parteru.Naprężenia pod płytą z racji jej powierzchni będą około 5x mniejsze niż w przypadku ław fundamentowych . Czyli bezpieczeństwo konstrukcji w przpadku płyty jest większe niż ław fundamentowych.Wszystkie roboty stanu"0" wykonywane są szybciej i mniejszym nakładem pracy, roboty ciężkie jak zdjęcie humusu, uzupełnienie podsypki ,zgęszczenie podsypki wykonywane są mechanicznie . Czas wykonania płyty w przypadku prostego domku to 5-6 dni. Nie zagłębiamy się z fundamentowaniem ( o ile nie musimy) więc unikamy kontaktu z wodą gruntową . Polecam naprawdę jest to dobre rozwiązanie.Służę radą mój telefon 601077771
×
×
  • Dodaj nową pozycję...