Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

T0MII

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    190
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    inż. sanitarny
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Po tynkach przed wylewkami
  • imię i nazwisko
    Tomek

Dane osobowe

  • Miejscowość
    powiat wołomiński
  • Województwo
    mazowieckie

T0MII's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Raczej po, żeby tynkarz mógł łatą wyciągnąć płaszczyznę wokół okna. Wstawi tam kątowniki a tam gdzie parapet deskę. Wystający parapet będzie mu mocno utrudniał.
  2. Kup papę podkładową PYE 200 S4 SBS. To jest papa nie do rozerwania. Tylko warto taką papę przykryć to folią Bora. Uchroni ona papę przed zachlapaniem zaprawą i tynkami. Po tynkach ciężko doczyścić papę tak żeby się do niej kleiła papa którą kładziesz na chudziaka. A tak to folie utniesz, a pod nią będzie czysta papa.
  3. 5. Przypomniało mi się. Komin ceramiczny jeśli ktoś ma, a dokładnie jego trójnik. Owinąć tak 2 lub 3 warstwami tektury falistej, zapewni nam to dylatację między tynkiem a wkładem ceramicznym komina.
  4. Chyba peszel byłby pewniejszy, choć bardziej będzie przeszkadzał tynkarzowi. Jeśli przewód ci zatynkują to wyciągniesz go tylko na tyle ile go zaprawa będzie trzymać. Nadmiaru kabla na pewno w samej puszcze ukryć się nie da - ona jest masakrycznie mała.
  5. Co drugi raz bym zrobił przed tynkami wewnętrznymi: 1. Zostawić jak najwięcej syfu na podłodze. Poważnie. Ja trochę zamiotłem u siebie co by nie było że "inwestor ma bałagan to i my możemy zostawić pierdolnik". Mogłem rozsypać chociaż piasek, łatwiej wszystko by z chudziaka schodziło. Grunt mi przesiąkł brud na podłodze i przywarło. Tynkarz szpryce sprzątał od razu, ale wiadomo robił to łopatą i musiałem w kilku miejscach zdzierać szpachelką. 2. Jeśli ktoś ma papę na izolacji poziomej ścian to ją przykryć - nie wiem może jakimiś deskami szalunkowymi. Ja przy murowaniu ścian papę przykryłem folią izolacyjną. Miejsca gdzie folia się porwała trzeba było potem czyścić szczotką drucianą co by papa z izolacji podłogi przykleiła się do tego co wystaje z pod ścian. Nie chciał bym tego robić po całości. 3. Zabezpieczyć sobie deskowanie dachu czy membrane dachową, murłatę i elementy więźby. Co by potem nie skrobać. No chyba że ktoś chce zabudować takie zasyfione. 4. Warto owinąć streczem jakieś przewody do przepustów, aroty. Generalnie tynkarze u mnie zabezpieczali drzi + progi, okna, rozdzielacze, czujki alarmu. To co z ziemi wystawało to już jakoś mniej chętniej na to patrzyli.
  6. Mam te puszk kinkietowe i nie do końca zdało to u mnie egzamin. Puszka jest mała - ciężko ją później tynkarzom idealnie osadzić. Łatwo wypadają i gubią się zaślepki puszek. Ja miałem wszystko prowadzone w peszlach. Włożenie peszla o średnicy zewnętrznej 20 mm do tej puszki to też jest porażka. Nie wiem czy nie lepiej było zostawić wystający peszel i po tynkach obciąć go na równo ze ścianą.
  7. T0MII

    Posadzki - styropian

    Miej na uwadze że euro poszło w górę i od początku lutego były podwyżki cen.
  8. T0MII

    Posadzki - styropian

    26 stycznia miałem dostawę na budowę. Przy 133 paczkach wychodziło mi 185 zł za m3 (z vatem na fakture). Kupowałem w składzie który mam najbliżej. Płaciłem po rozładunku, wcześniej tylko zaliczka 1000 zł.
  9. T0MII

    Posadzki - styropian

    Ja zakupiłem TermoOrganikę Gold Dach Podłoga EPS 100. Układam ją sam i moim zdaniem jest OK. Polecał mi ją wylewkarz. Nad Swissporem się zastanawiałem, bo na FM tez miał dobre opinie.
  10. Piękna robota - miło patrzeć. Sebek napisz co za folie paroizolacyjną kupowałeś i gdzie (najlepiej jak byś jakiegoś producenta podał). No i jakie masz doświadczenia z wieszakami? Czy tu też brałeś tylko Knaufa czy może coś innego?
  11. Szczerze to nie wiem ile mi to wyszło - kosztowało ile miało kosztować. Zbierz kilka konkurencyjnych ofert i będziesz wszystko wiedział. Patrzyłem byle by za materiały jakoś nie przepłacić, ale drugi raz chyba wolał bym żeby materiały były po stronie wykonawcy. Majstry oczywiście mają podejście "Niech Inwestor kupi więcej, co by mi na pewno nie zbrakło", a ty potem latasz i zwracasz i ciężko rachunki prowadzić. U nas było to też o tyle skomplikowane że to co nie zużyte na jednym budynku szło na drugi budynek obok (budowa rodziców). Zdrowszy jest jednak układ jak płacisz za metr z materiałem. Nie boli Cię że odpad duży, że majster czegoś nie szanuje, że nie myśli o optymalizacji zużycia. W razie co to on po prostu mniej zarabia.
  12. Ile Ci tej siatki pójdzie na cały dom? 5 czy 6 rolek? Generalnie wykonawcy chwalą sobie pomarańczowego Caparola (na allegro widzę 140 rolka). Za każdą inną siatkę nie chińską będziesz musiał 120 zł za rolkę zapłacić. W ostatecznym rozrachunku może wyjdzie taniej o 100 zł. Chyba nie warto oszczędzać co by potem jednak w brodę sobie nie pluć.
  13. Jak ma być dobrze to musi kosztować. Ja za elewację robioną w 2015 roku płaciłem 52 zł m2 (sama robocizna). Do tego doliczany był cokół z tego co pamiętam 30 zł/mb. Okna liczone normalnie do powierzchni (jest przy nich jednak więcej roboty). Do tego jakaś kasa za montaż parapetów (około 20 zł za każdy parapet). 20 cm grafitu bez frezu (klej obwodowo + 3 placki), kołkowanie z zatyczkami styropianowymi, pianowanie połączeń płyt, przytarcie, zatopienie siatki (wiadomo narożniki + liswy apu - tu jak gadałem z jednym wykonawcą to przy listwach apu miał inną cenę) + jeszcze raz wyprawa z kleju, grunt + tynk mineralny (następnie przerwa technologiczna) i na to farba silikonowa x 2.
  14. Wydajność pianki zależy głównie od temperatury otoczenia. Nie liczyłem dokładnie ile wychodzi, ale do wartości deklarowanych raczej ciężko dojść.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...