Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

RafalT88

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    54
  • Rejestracja

RafalT88's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dzięki Panowie za cenne podpowiedzi. Co do Quadro to chyba dobrym rozwiązaniem mogło by być ocieplenie komina watą od strony ściany, bo niewątpliwie zaletą tego systemu jest samo-nagrzewanie się zaciąganego powietrza do pieca - co ponoć podnosi sprawność tego urządzenia. A może macie doświadczenia albo oreientację cenową. Jak się mają koszty komina systemowego do komina murowanego? Są porównywalne?
  2. Wielkie dzięki za podpowiedź bo jeden dylemat mam już z głowy. A skoro jest ktoś kto zna się na kominach to mam jeszcze jedno pytanie. W projekcie mam kocioł z otwartą komorą spalania i komin o przekroju kwadratowym 21 x 21. Jeżeli zastosował bym kocioł z zamkniętą komorą to czy mogę zredukować przekrój komina. Przeliczając pole powierzchni z kwadratu na koło wychodzi mi że powinienem kupić system o przekroju 22 cm. Sporawo, zważywszy że taki kocioł ma zainstalowane urządzenia wymuszające ciąg (tak mi się zdaje) pozdrawiam
  3. Witam wszystkich czytających Jestem na etapie kończenia stanu zerowego i nie długo będę musiał podjąć dezycyzję jakiego rodzaju komin zamierzam wystawić. Raczej jestem zdecydowany na komin systemowy, ale w domu planuję mieć dwa źródła ogrzewania: 1 - piec gazowy jenofunkcyjny z zamkniętą komorą spalania 2 - kominek z płaszczem wodnym Pytanie mam takie, czy w takim przypadku potrzebuję dwóch kominów? Wydaje mi się że tak. Jeżeli tak to w przypadku pieca zastosował bym komin koncentryczny Schiedel Quadro a w drugim komin Rondo. Czy mam rację? A może najpierw powinienem wybrać konkretny model pieca. A może wystarczy jeden komin o większej średnicy? Proszę o podpowiedź. pozdrawiam
  4. Dzięki za odpowiedzi. Moje obawy o mury wzięły się stąd, że kiedyś czytałem posta na forum, w którym ktoś szukał odpowiedzi na pytanie czemu po dwóch zimach ma popękane ściany (dom nie otynkowany). Niektórzy sugerowali, że beton komórkowy jest nasiąkliwy i jak przyjdzie mróz to bloczek może pęknać. Ile w tym prawdy nie wiem ale taką historię czytałem
  5. Dopiero teraz, to jest w połowie roku udało mi uregulować wszystkie moje sprawy i jestem gotów do rozmowy z bankiem na temat kredytu. Spodziewam się, że jak dobrze pójdzie to pieniądze będę miał na początku sierpnia. Czy ten miesiąc a właściwie ta pora roku jest odpowiednia na rozpoczęcie budowy? Ekipa mówi że potrzebuje 2,5 m-ca na postawienie stanu surowego otwartego bez więźby - czyli mamy październik i chałupkę ze stropem pierwszego piętra. Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie? Co możecie drodzy forumowicze doradzić? Może się wstrzymać z całością do marca przyszłego roku żeby nie zostawiać nieotynkowanych murów na zimę. Ma to znaczenie? pozdrawiam
  6. Polecam fajną stronę prezentacji rozwiązań ICOPAL - filmy i szczegółowe zdjęcia. Ja by najmniej jestem pod wrażeniem. Jest tam fajny film od podstaw jak posadowić fundament, jak zaizolować (kolejność, warstwy) dobre dla wszystkich od laików po fachowców http://www.mojalbum.com.pl/Foto-XGRSHIOM.jpg http://www.mojalbum.com.pl/Foto-DH4YS7PU.jpg
  7. Szczerze - pojęcia nie mam!!! Ale pewnie coś jest skoro tak sugerują w fachowych pismach. Nie zastanawiałem sie nad tym (może jakiś kit albo masa silikonowa) ale skoro ktoś by chcial mieć "super szczelne" połączenia to może pogrzebać w internecie.
  8. Dla pewności jeśli chcesz można zastosować uszczelnienie ja na rysunku http://www.muratordom.pl/images/odtwarzanie_izolacji_pionowej_1fD(1).jpg
  9. Jac37, myślę że masz podobnie jak w moim projekcie "Baltazar" to znaczy: Beton B20 (14 cm) -> papa -> Styropian (6 cm) -> Folia -> Gładź cementowa (4 cm) -> wykończenie czyli płytki (2 cm). U Ciebe jest pewnie tak samo bo to w miarę standardowe rozwiązanie. Przewody możesz schować częściowo w styropianie (żeby nie tracić ciepła do ziemi) a częściowo w gładzi. Jeżeli chodzi o siatkę Q188 to w hurtowni dostaniesz taką od ręki (Q188 to symbol). Zbrojenie górą i dołem to siatka stalowa zatopiona w płycie betonowej przy jej dolnej krawędzi i górnej. pozdrawiam
  10. Jaro71, przejrzałem Twój dziennik - SUPER. Na prawdę ciekawa historia budowy domu. GRATULUJĘ. Odnośnie płotu to rzeczywiście ciekawy pomysł z tymi prefabrykowanymi elementami betonowymi. Muszę się nad tym zastanowić tym bardziej, że jak piszesz wychodzi taniej. Dzięki wszystkim za porady
  11. Może to i głupie pytanie ale czy można bez betoniarki. Na przykład wymieszać w jakiejś wannie piasek z cementem i dolać trochę wody a później wymieszać łopatą albo mieszadłem na wiertarce? Możliwe, czy raczej nie praktyczne? Odnośnie dolewania to masz na myśli żeby wylać warstwę betonu w całym korycie (szalunku) a później następną i następną...aż do końca?
  12. Forumowicze Na pewno ktoś z was samodzielnie wykonywał ogrodzenie działki, ale nie to frontowe tylko ściany boczne i tylna. Chcę wykonać sam takie ogrodzenie ze słupków metalowych i siatki ogrodzeniowej. Napiszcie proszę, jak przygotowaliście beton (albo cement - nie wiem)? W betoniarce czy w inny sposób? Jaki powinien być skład mieszanki? Proszę o Wasze doświadczenia
  13. Nieśmiało się przypominam jeśli wiecie to napiszcie bo ja nic nie znalazłem necie:
  14. OK, jak będę miał kierownika budowy to jeszcze to przegadam choć rzeczywiście obciążenia podłogi na gruncie nie mogą być za wielkie przy grubości betonu 15 cm. Co do garażu to chyba jednak warto taką siatkę pozostawić tak jak w projekcie, acha sorki tam projektant zaleca zbrojenie taką siatką ale górą i dołem (z Waszych odpowiedzi wnioskuje że moze to być pojedyncza siatka w środku płyty?) Oświećcie mnie jeszcze drodzy forumowicze co to znaczy że gładź cementową na styropianie zbroić przeciwskurczowo (Muszę sprawdzić czy ten projekt jest dla domu który wybrałem czy dla schronu przeciwlotniczego?)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...