Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

konarski

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    474
  • Rejestracja

konarski's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. Ta obróbka balkonu to chyba komuś nie wyszła patrząc po zaciekach od spodu i na ścianach. Miałem podobnie ale udało mi się to naprawić dając większą listwę okapnikową.
  2. Ja wylałem płytę betonową przy wejściu, u mnie wychodzi jeden stopień. Wykonałem zbrojony fundament na głębokości ~110cm, później poszedłem do góry bloczkami betonowymi (na sztorc) jakieś 5cm niżej niż wysokość docelowa(o tym trochę dalej). Środek zasypany kolejno: ubity piasek, gruz, dosyć gruba warstwa chudziaka (też lekko przegruzowany dla wzmocnienia). Na samej górze bloczków wykonany w koło szalunek z desek już do docelowej wysokości stopnia (oczywiście pomniejszony o grubość okładziny), na chudziak zalana zbrojona płyta o grubości około 10cm, do zbrojenia użyłem prętów 6mm zagiętych i zakotwiczonych od góry w bloczku przez co są centralnie w wylewce. Ten etap kosztował mnie ~1500zł, planuje okładać go bezfugowo granitem 60x60x3 na pełny klej ale jeszcze nie teraz, koszt dokończenia tego stopnia szacuję jeszcze na jakieś 2000zł (kamień + klej). Całości nie łączyłem w żaden sposób z budynkiem ani filarami, zachowane dylatacje więc w razie czego może pracować/osiadać jako niezależny element bez ryzyka popękania. Kostka brukowa i palisady to bezpieczny materiał do budowy bo ciężko coś popsuć (chociaż już widziałem u ludzi uciekający piasek pomiędzy palisadami) ale wizualnie dla mnie barwiony beton pozostawia sporo do życzenia. Archiwalna fota po wylaniu. http://files.tinypic.pl/i/00847/j15rezq9uxns.jpg Wstępny projekt rozmieszczenia płyt granitowych. http://images.tinypic.pl/i/00847/1nups3eigp2i.jpg
  3. Kiedyś na stronie były do pobrania "egzemplarz okazowy", 4 strony w PDF, zwymiarowane widoki z góry, przekroje boczne, może do czegoś się przyda.. Proszę podać maila na PRV. A tu kawałek naszego ogródka, robota własna https://goo.gl/photos/KmWjuqcavdfeNJkn9
  4. W Julce I miałem chyba 650m2 tynków, to też zależy ile glazury kładziesz na ściany bo tam nie daje się już tynków. Ja miałem tynki kwarcowe i skończyło się tak, że kładłem na to od nowa gładź gipsową bo nie podobały mi się, zbyt szorstkie i mało precyzyjne. Często słyszy się, że gipsowe są ładne, gładkie ale delikatne. Jestem przekonany, że każdy tynk, który dostanie krzesłem lub innym przedmiotem się uszkodzi. U mnie po 2 latach mieszkania nie mam jeszcze nigdzie żadnych uszkodzeń.
  5. Tak, na dole to cegła Robena, po długości pojedyncza, od góry w poprzek połówka. Słupki robione tylko czapeczki dokupione, profil 100/3mm, przęsła 40x20mm część pozioma i szczebelki 20x20mm, długość ~2,8m. Też mam spadek ale nie aż tak wielki, co drugie przęsło wyszedł mi uskok na jedną cegłę. Na odcinku furtki i bramy udało się bez uskoku. Na razie nie robiłem jeszcze kostki brukowej więc wszystko niestety upierniczone od podbudowy. https://drive.google.com/file/d/0B7wUMe0Y-fDuNWJPaVVxa3Vpbms/view?usp=sharing
  6. Nasze ogrodzenie: https://drive.google.com/file/d/0B7wUMe0Y-fDuOWNjR0dtcUJfMnM/view Dzisiaj zrobiłbym inne ale takie udało nam się zrobić praktycznie samodzielnie po kosztach samych materiałów.
  7. U mnie w garażu wisi grzejnik ale nie jest nawet podłączony, mniej niż 15'C nigdy nie widziałem, ciepło jest od sąsiadującej kotłowni oraz komina który jest w ścianie garażowej. Trochę ciepła na niewielkiej części daje również podłoga bo idą tam rurki od grzejników i podłogówki.
  8. Kupuje ekogroszek w workach 30kg. Zawsze jak zmieniam jakieś ustawienia na kotle czekam aż zużyje mi się cały zapas z podajnika i wsypuję tylko jeden worek, następnie obserwuję jak szybko się spali. Nigdy nie udało mi się na takim worku dociągnąć 48h, zawsze brakło 3-5h, czyli wyjdzie tak jak policzyłeś ~16kg/dobę. Co do temperatur to 23'C na dole, 25'C w dużym pokoju nad garażem u córki i 23 w pozostałych pokojach na górze są stałe, bez podganiania kominkiem. Zasobnik mam na 6 worków czyli 180kg, sprawdzone, pali się równo 11 dni. CO do ocieplenia budynku, robiłem to sam i starałem się zrobić to jak najdokładniej, wszelkie dziury piankowałem a jakieś większe przestrzenie (głównie na połączeniu dach/ściana) uzupełniałem wełną skalną. Na kotle mam praktycznie cały czas to samo ustawienie przez cały sezon grzewczy, czyli nadmuch: 40%, podawanie 8sek, przerwa 52sek, przepustnica na dmuchawie rozszczelniona na ~25%, temp. na kotle 60'C, woda użytkowa 50'C. Nad kotłem mam zawór czterodrogowy i tylko nim reguluję w przypadku gdy zrobi się cieplej/zimniej na dworze, teraz jest ustawiony na 3 (skala 0-10), jak były mrozy -15 to miałem ustawiony na 5-6.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...