Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

eRaf

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    447
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kaszebe
  • Województwo
    pomorskie

eRaf's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. Dziękuję za odpowiedź. Na razie jestem na etapie wyboru konfiguracji. Czy jest jakaś wykładnia prawna tego stwierdzenia iż moc maksymalna podawana do Operatora we wniosku o przyłączenie uinstalacji określą suma mocy zainstalowanych paneli a nie moc falownika ?
  2. Prośba o poradę. Instalacja wschód- zachód, dach dwuspadowy 45stopni. Mam możliwość instalacji na każdej elewacji po max 6.8kWp ( wschód 6.8, zachód 6.8 czyli razem moc paneli 13.6kWp, w sumie 30 paneli). Do tego zakladam falownik Solaredge SE9k z optymalizatorami. Pytanie jaką moc podaję się na wniosku o przyłączenie mikroinstalacji w Energa? Suma mocy paneli czy moc falownika? W moim przypadku moc max. jaką mogę oddać do operatora jest ograniczona mocą falownika. Poza tym fizyczna moc maksymalna nigdy nie będzie w tym wypadku sumą mocy paneli z dwóch przeciwstawnych połaci. Zależy mi aby oficjalnie nie przekroczyć 10kW i mieć odbiór 80%. Panele przyłączane są do sieci poprzez falownik więc moim zdaniem to inwerter decyduje o mocy jaka idzie do sieci operatora. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
  3. Podbijam temat. Obecnie już wiele firm oferuje "Bilansowanie 1:1". Jedni umożliwjaą odbiór "energii w 100 %" w drugiej strefie taryfy G12w, a inni przez cały czas. Dodatkowo ew. nadwyżki niewykorzystanej energii można wykorzystać "pod innym adresem". W zależności od oferty trzeba oczywiście podpisać umowę z konkretnym operatorem, także na czas nieokreślony. Ktoś może coś więcej na ten temat powiedzieć? Czy opisywane zalety są realne? jakie są wady? Może ktoś robił bilans/porównanie "tradycyjnej oferty" z "bilansowaniem 1:1"? Szczególnie interesująca jest mozliwość odzysku 1:1 przez 24h/365 oraz wykorzystanie nadwyżek w innej lokalizacji. Jak ktoś przerabiał ten temat to prośba o informacje. Pozdrawiam
  4. Czy korzystając z ulgi termomodernizacyjnej (zakup i montaż PV) trzeba udokumentować demontaz starego pieca aby móc skorzystać z tej ulgi? Wg zapisów m.in.: "Przedsięwzięcie termomodernizacyjne – co to jest? Mianem przedsięwzięcia termomodernizacyjnego określamy: ulepszenie, którego rezultatem jest redukcja zapotrzebowania na energię wykorzystywaną na potrzeby ogrzewania budynków mieszkalnych oraz podgrzewania wody użytkowej" wg mnie nie trzeba ale chcialem się upewnić Np. w Czystym Powietrzu taki obowiązek jest.
  5. eRaf

    Piece DuoHeat - czy warto??

    ProStaś, jaki konkretnie używasz programator czasowy do sterowania II taryfą w duoheat'ach ? Wszystkie grzejniki DH masz podłączone do jednej fazy ?
  6. Nie eniu, chodzi o zwykłą przepustnicę, którą jotul nazywa dwójnikiem z regulacją: http://www.jotul.com/pl/wwwjotulpl/Main-Menu/Akcesoria/Cieple-powietrze/Czci-do-poboru-powietrza/Dwojnik-z-regulacja/ moja wina iż od początku nie nazywałem tego przepustnicą, nie jest szczelna na 100% - ma wycięcie, wiadomo jakie
  7. Nie zgodziłbym się z ta opinią, to iż nie poradzili sobie z drzwiczkami (2 próby) nie znaczy iż są do bani. Oprócz drzwiczek jestem w pełni zadowolony z działania tego pieca, jak i kuchni kaflowej, o czym pisałem wyżej: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?157303-Kominek-z-masą-akumulacyjną-obudowy-odzysk-ciepła-ze-spalin&p=4641238&viewfull=1#post4641238 Być może mawiązę z nimi ponowny kontakt w sprawie 3-ciej próby poprawy osadzenia drzwiczek, tak będzie najrozsądniej chyba, sam się na pewno nie podejmę tej roboty. Nazwy firmy nie wymienię, z tego co wiem robią dużo rekonstrukcji starych zabytkowych pieców, był nawet b.duży artykuł w "Kominki" ale to akurat nie przesądza iż są dobrzy czy źli, tylko iż ktoś dostrzegł ich pracę. Pzdr
  8. no to wszystko jasne niestety ta robota będzie musiała troszku poczekać - sezon grzewczy się skończył a sezon polowy właśnie się zaczął znowu trzeba sadzić drzewka i takie tam, równolegle trwa "proces wykończeniówki" ... Na pewno zdam relację/fotorealcję z wykonanej naprawy. W tym miejscu "wielki szacun" dla Ciebie eniu za cenne i merytoryczne uwagi i podpowiedzi oraz za to co robisz i w co się bawisz Ja oprócz piecokominka i kuchni kaflowej, które już użytkuję, mam w planach jeszcze jeden piecokomineczek do pokoju 14m2 (40m3) ze ścianką grzewczą do sąsiedniej łazienki (ścianka wymurowana z cegły na górkalu), na razie temat odłożony na "tłustsze" czasy. Na koniec mam jeszcze pytanko do Ciebie, które wcześniej zadałem: "Jak już pisałem wcześniej doprowadzenie powietrza rurą fi110 mam nieszczelne (dwójnik z regulacją Jotul) i aby poprawić sprawność teoretycznie mogę jeszcze wstawić przepustnicę tatarka w ten kanał (jeszcze nie mam płytek na podłodze w pomieszczeniu obok przez które biegnie ten kanał), czy wg Ciebie eniu warto ?" Pzdr
  9. Faktycznie, otwory na śruby pokrywają się z umiejscowieniem tych 4 blaszek, więc jest tak jak piszesz. Tylko iż te blaszki nie stykają się wewnątrz na styk ze ściankami, czyli cała futryna drzwiczek (z szybą) trzyma się na zaprawie pod nimi (tego co z niej zostało) i tych 4 śrubach, chyba. Myślałem iż te blaszki są fabryczne od Hajduka. Reasumując: zdemontować obie ramki z drzwiczkami, zdemontować i wyrzucić 4 wąsy, wybrać starą zaprawę z całego otworu, przygotować nową ościeżnicę (A) z blachy powiedzmy 1,5mm, której głębokość będzie równa głębokości otworu minus powiedzmy 0,5cm z każdej strony (ościeżnica ta wchodzi pod obie ramki na całym obwodzie), dodatkowo (mój pomysł do weryfikacji) do tej ościeżnicy przymocować (przyspawać) drugą ościeżnicę (B) o szerokości otworu pomniejszonej o 2x0,5cm (j.w.) oraz o głębokość obu ramek (ta ościeżnica nie będzie wchodziła pod ramki drzwiczek ale będzie się z nimi licowała (minus parę mm). Oczywiście ościeżnica A i B tworzy jedną całość. Do ościeżnicy A od strony paleniska dospawać nowe, lepsze wąsy. Wykonać uszczelnienie pomiędzy ościeżnicą A a ramkami obu drzwiczek (wąskie paski), wykonać uszczelnienie pomiędzy ościeżnicą A a wnęką pieca na całej głębokości/obwodzie. Przykręcić ramkę żeliwną drzwi ażurowych wiercąc i gwintując otwory w żeliwie do ościeżnicy A, przykręcić ramkę drzwiczek szklanych do ościeżnicy A przez te 4 ww. otwory. Nie zapomnieć o wycięciu/nacięciu w ościeżnicy A podłużnego otworu na skobel od klamki przeszklonych drzwiczek. Ościeżnicę w widocznych miejscach pomalować żaroodporną farbą/lakierem. Na zewnątrz szczelinę pomiędzy ramką ażurowych drzwiczek a kaflami wypełnić odp. fugą (jaką ?). eniu prośba o ew. korektę Pzdr
  10. Troszku byłem "wyjechany" i w zakładanym terminie nie byłem w stanie nic więcej napisać. Teraz do rzeczy: ad.1 drzwi siedzą dość mocno ponieważ dodatkowo są przymocowane śrubami, chyba na kołki :???: z lewej strony (naprzeciwko zawiasów, 2 śruby), od środka mają 4 wąsy, jak je mocniej szarpię to prędzej wpadłyby do środka niż na zewnątrz. To co proponujesz eniu ? myślisz może o dospawaniu dodatkowej "ościeżnicy" do ramki drzwi wewnętrznych i zlicowaniu jej z ramką drzwi ażurowych a całą zaprawę pomiędzy oba ramkami "wydłubać". Widać iż po dwóch sezonach użytkowania tego piecokominka wypełnienie zaprawą pomiędzy oba ramkami (w ościeżnicy) nie sprawdza się. Reasumując zależy mi aby: a. ta przetrzeń pomiędzy ramkami jakoś wyglądała i żebym nie musiał co sezon uzupełniać wykruszoną zaprawę b. całość (drzwiczki) były szczelne, trzeba by także nad ramką drzwiczek zrobić trwałe uszczelnienie, z czego ? Jak już pisałem wcześniej doprowadzenie powietrza rurą fi110 mam nieszczelne (dwójnik z regulacją Jotul) i aby poprawić sprawność teoretycznie mogę jeszcze wstawić przepustnicę tatarka w ten kanał (jeszcze nie mam płytek na podłodze w pomieszczeniu obok przez które biegnie ten kanał), czy wg Ciebie eniu warto ? Pzdr
  11. a co z tym wymiennikiem było nie tak ?
  12. Z tym włóknem ceramicznym to cenna podpowiedź, przyda się tu i gdzie indziej również. Z tymi drzwiczkami zapewne macie rację ale jednocześnie chodzi o to aby ich konstrukcja i osadzenie pozwalała zapewnić szczelność, jak to zrobić ? Poza tym każdy taki piec jest inny, inne wymiary, więc drzwiczki dla palenisk szamotowych lub podobnych biorąc to pod uwagę muszą być zamawiane na wymiar No chyba że kupujemy gotowca (drzwiczki) i do niego dorabiamy konstrukcję. Oprócz Hajduka ktoś jeszcze w PL robi drzwiczki na wymiar ?
  13. eniu ad.1 muszę sprawdzić, a nastapi to nie szybciej niż w czwartek ad.2 tak, chociaż jest mała szpara pomiędzy opaska tych drzwi a kaflami - taka uroda tego typu piecy, tak myślę (zał.zdj.) ad.3 mam kolegę, który zrobi wszystko ze wszystkiego w kwestii kowalstwa i ślusarstwa więc nie będzie problemu ze spawaniem Pzdr
  14. Prośba o podanie konkretnego produktu lub jeżeli materiał "tymi ręcami" będzie lepszy prośba o podanie przepisu na jego wykonanie coby wypełnić szparki/fugi pomiędzy obudową stalową płyty kuchennej a kaflami w miejscach gdzie występuje znaczna różnica temperatur. Na ostatnim zdjęciu w tą szparę włożyć np. cienki sznur uszczelniający (jak do drzwiczek) i całość zakleić ? czym ? tutaj nie będzie tynku na cegle. Bohusz może coś polecisz gotowego ze swojego składu ?
  15. Mój wykonawca raczej nie poradził sobie z tematem mocowania drzwiczek przeszklonych i to dwa razy, to fakt. W takim razie jak to powinno być wykonane, przecież obecnie w kilku wątkach dyskutuje się piecokominki oparte na palenisku szamotowym lub podobnym do którego trzeba zamocować jakieś drzwiczki. Gdzie te firmy mające porządniejsze drzwiczki ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...