Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

shatex

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

shatex's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. shatex

    dachówki wentylacyjne

    Chcesz powiedzieć przez to że każdy dach pokryty gontem jest z założenia źle wentylowany przez pełne deskowanie i papę ? No chyba nie. Pełne deskowanie + papa to bardzo dobre rozwiązanie aczkolwiek wymaga wiedzy jak dobrze wykonać wentylacje takiego dachu. Dachówki wentylacyjne są tu tylko dodatkiem. Jak sprawdzasz to że nie masz problemów z wilgocią ? Jaką masz pewność że wełna nie jest zawilgocona ? Jeśli na dachu są przeszkody w postaci okien kominów to przecież przepływ powietrza jest utrudniony a w niektórych miejscach wręcz niemożliwy. A jak są kosze i nawpychane tam kliny uszczelniające to jak tam ma wpływać powietrze ? A jak dach ma tylko 30 stopni pochylenia albo poniżej to tutaj przepływ grawitacyjny jest znikomy. Jak krokwie są długie to też jest problem. No chyba że mówimy tutaj o altance.... I jeszcze jedno - ciekaw jestem jakiej firmy masz taśmę lub wywietrznik kalenicowy pod gąsiorami ? Czy aby nie z MDM ?
  2. shatex

    dachówki wentylacyjne

    Wady dach. wentylacyjnych za stroną: http://www.phd.pl/poradnik/wazne-dachowki-wentylacyjne/ na samym dole. Jest to argument tym bardziej że klienci też oszczędzają na membranie dachowej licząc że skoro mają dobrą dachówkę to to załatwia sprawę szczelności. Natomiast papa na pełnym deskowaniu co moim zdaniem jest najlepszym rozwiązaniem to już stosowana jest marginalnie przynajmniej w moim rejonie (małopolska zachodnia) Kiedyś też dawałem sporo dachówek wentylacyjnych do wycen to nawet jak klient to zaakceptował to wracał i korygował ilości po rozmowie z dekarzem Teraz daje mniej więcej jedną na metr kalenicy (bez lukarn) i wszyscy są zadowoleni. To i tak dużo w porównaniu z konkurencją....
  3. shatex

    dachówki wentylacyjne

    No chyba raczej 16, gdzie ty chcesz te 30 dachówek tam wcisnąć ?? No chyba że dodatkowo poza tym że wzdłuż kalenicy to jeszcze w koszach oraz pod i nad oknami tylko pytanie który dekarz tam da te dachówki ? (dlaczego powinno się je tam dać ? - powietrze wpływa okapem i dopływa do okna i pod oknem powinna być wentylacja aby był swobodny wypływ powietrza) Poza tym na garażu jest kąt 35 st i długość krokwi poniżej 6,5 m - jest szkoła która mówi że w takim wypadku nie ma potrzeby dawania wentylacji. Jeśli mamy dach dwuspadowy (bez żadnej lukarny i innych przeszkód) 12 m kalenicy i krokwie 6,5 - 7 m, kąt dachu powiedzmy powyżej 35 st to dasz tam 12 czy 24 szt wentylacji a może jeszcze inna liczba ? Moim zdaniem 12 będzie ok Zbyt duża liczba dachówek wentylacyjnych może być równie szkodliwa jak za mała. A na marginesie - w swojej praktyce wyliczania dachów spotykam się z tym jak klienci przychodzą z wyliczeniami dachówek od konkurencji, to tych dachówek jest skandalicznie mało albo w cale (wentylacyjnych). I jeśli teraz ja do wyceny wrzucę odpowiednio więcej to z góry przegrywam ofertę. Tłumaczenie że są potrzebne nic nie daje. Więc klienci zadowoleni że zaoszczędzili kupują ich tylko kilka i są przekonani że jest ok.....
  4. A jeszcze prościej przyjąć należy że na 1 m3 wchodzi 380 sztuk - z uwzględnieniem kanałów.
  5. Dzięki za linka. A ten twój pomysł ciekawy
  6. Witam, remontuje stary dom. Jest to dom z poddaszem. Na parterze będzie łazienka a nad nią otwarty taras - w ścianie szczytowej jest okno balkonowe Strop łazienki od góry jest ocieplony tylko 5 cm warstwą styropianu bo na więcej nie pozwoliło wyjście na taras. Planuje od środka ocieplić strop łazienki jeszcze 5 cm warstwą ocieplenia pod sufitem podwieszanym. Nie wiem czy lepiej zastosować styropian czy wełnę ? Jeśli styropian do przyklejany klejem ale czy dawać paroizolacje na styropian ? Jeśli wełna to daje paroizolacje. Czy wełnę lepiej zamontować na profilach czy przykleić klejem ? Z góry dzięki za porady i wskazówki.
  7. Witam, jestem na etapie robienia ocieplenia na poddaszu i zastanawiam się nad wyborem oświetlenia. Myślałem o halogenach ale wiem że jest problem z wydzielającym się ciepłem. Podobno są jakieś halogeny które większość ciepła wypromieniowują do przodu ale nie wiem czy warto w nie inwestować (jak one się fachowo nazywają ?). Może wystarczy zostawić odstęp miedzy wełną a G-K ? Pytanie tylko jaki? Wiem też że sposobem są doniczki ceramiczne. Czy te doniczki montuje się przed położeniem foli ? Jeśli tak to jak to się ma do ciągłości paroizolacji ? A może lepszym wyjściem są "pająki" ? Chyba że jest jakieś lepsze rozwiązanie niż halogeny. Bardzo proszę o ewentualne linki do stron gdzie ten problem jest poruszany ewentualnie do jakichś dobrych sklepów gdzie można by coś wybrać.
  8. Witam, od niedawna mam podłączony kocioł Warmet Kostrzewy obsługiwany przez oryginalny sterownik (wentylator) i dodatkowo przez sterownik Unicontrol mix (pompy, cwu). Na piecu mam ustawianą temp. 68 stopni. Na obwodzie CO 40 stopni, 45 zasobnik. dom nieocieplony, nie mieszkam tam, dokładam 2 razy na dobe jak już piec jest dośc wychłodzony i zadna temp. nie trzyma. Pogodówka na razie wyłaczona - brak czasu na dogranie ustawień. W trybie serwisowym sterownika Unicontrol mix jest funkcja ochrona powrotu - mam ja włączoną. Jest tam tez taki parametr jak minimalna temp. powrotu - fabrycznie było 40 stopni. Uznałem że za mało i dałem 55 stopni. Problem w tym że teraz dość długo trzeba czekać na uzyskanie zadanej temp. na kotle i na CO (priorytet cwu wyłaczony) - prawie 2 godziny. Wychodzi na to że najpierw jest podgrzewany powrót. Chciałem zapytać użytkowników majacych taki sam lub podobny sterownik z ochroną powrotu o to jak to jest u nich ustawione ? Może zostawić ustawienie 40 stopni ? W ten sposób piec sie podgrzeje szybciej a jak już będzie uzyskana zadana temp. na piecu to moze powrót i tak będzie miał wieksza temp, niż te 40 stopni (?) A czemu upieram sie akurat przy tych 55 stopniach - a choćby dlatego że w instrukcji kotła jest zalecenie by utrzymywać ja powyżej 55. Ale wychodzi na to że ta funkcja sie nie bardzo sprawdza. A może przy dokładaniu ustawić 40 stopni a jak sie już piec rozgrzeje dać ochrone na 55 i częściej dokładać tak by sie piec nie wychładzał ? Wtedy łatwiej będzie te 55 stopni zapewnić. Czujnik powrotu jest zamocowany i zaizolowany troche powyżej wlotu wody do kotła.
  9. Czyli lepszym rozwiazaniem wydaje się opróznienie instalacji cwu. tylko co z korozja zasobnika, nie bedzie szybsza czy intensywniejsza ?
  10. Jest to jakis pomysł
  11. Niby tak, tylko jak sie "zasmierdzi wodaw zasobniku" to potem wiecej roboty z czyszczeniem. Tak mi sie wydaje.
  12. Chyba poprostu co jakiś czas w lecie napale w piecu, podgrzeje wode do 70 stopni na pare minut i włacze cyrkulacje żeby przeszła goraca woda przez rury. No i upuszcze trocze wody z kranu.
  13. A ile woda może stać w instalacji niepodgrzewana ?
  14. A co z woda w przeponowym naczyniu które zabezpiecza zasobnik ? Jak wyglada sprawa wody w nim ? jeszcze jedno mnie ciekawi: "Pamiętaj o jednym, nie możesz pozbyć się wody ze zbiornika wewnętrznego (przynajmniej tak jest w mojej instrukcji obsługi) żeby nie narazić go na uszkodzenie przez ciśnienie panujące w zbiorniku zewnętrznym." Czyli jak np z powodu awari (pęknieta rura w zimie ) nie bedzie zasilania na dopływie zimnej wody do zasobnika to woda zostaje w srodku (zasobnik ponizej poboru wody ) i nie ma niebezpieczeństwa że zbiornik wew, sie uszkodzi ? Oczywiscie jesli sie nie właczy cyrkulacji
  15. hm nie pomyślałem o tym. Czyli trzeba by wyłaczyc pompe CWU i zamknąć dopływ wody zasilajacej zasobnik tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...