Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dr_Fell

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    76
  • Rejestracja

dr_Fell's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

11

Reputacja

  1. Potrzebuję połączyć kawałki wykładziny - niestety już po czasie dowiedziałem się, że wykładzinę pętelkową należy ciąć wzdłuż linii tkania. Ponieważ niestety będę ciął w poprzek, muszę czymś zabezpieczyć krawędzie. Na anglojęzycznych forach znalazłem informacje, że służy do tego "seam sealer" ale nie mogę znaleźć odpowiednika w PL - dzwoniłem już do 2 sklepów z wykładzinami i nie wiedzą o co chodzi... Czy ktoś wie, jak nazywa się taki środek w PL i gdzie go dostać?
  2. Potrzebuję zbudować ściankę działową z możliwie dobrą izolacją akustyczną oraz dobudować izolację do już istniejącej ściany. Izolacja termiczna nie ma znaczenia, akustyczna w zakresie ludzkiej mowy. Zwróciłem uwagę m.in. na wełnę rockwool (rocksonic, rockslab sonic). Żadnej z tych płyt nie ma na stronie Rockwool w dziale izolacji akustycznej... Informacji o Rockslab Sonic w ogóle nie mogę znaleźć - to jakaś wersja markietowa? EDIT: Ok... udało mi się conieco ustalić. Rocksonic jest wycofana, obecnie dostępne są Rocton Super i Premium oraz marketówki Rockslab (Sonic w wersji Leroy Merlin, Acoustic w innych marketach. Sonic chyba nieco słabsze niż Acoustic). Udało mi się znaleźć trochę danych - np. wykres ponoć od Rockwool'a wg którego Rockslab ma lepsze tłumienie niż Rockton (najlepszy był Rocksonic głównie ze wzgl. na niski zakres) oraz zewnętrzne testy Rocktona (zewn. lab na zlecenie Rockwool) z którego wynika, że jest świetny też w niskich zakresach. Będę wdzięczny za dod. info nt tych trzech płyt. Z wykresu "od Rockwoola" wynika, że Rockslaby są nawet lepsze niż Rocktony - natomiast wg. strony mają lepsze parametry...
  3. TLDR: Bardzo Wam dziękuję za dyskusję i wszystkie pomysły. Mam dzięki temu kilka opcji, z których w dowolnej kolejności skorzystam: - Kołki i wkręty Fischer, w wypadku problemów z dostaniem wkrętów z płaskim łbem dam podkładki pod stożkowe. - Koelner, Hilti - Sprawdzić inny sklep "za rogiem", zaryzykować, może ma innego dostawcę - Sprawdzę też oznaczenie kołków (dzięki Kaizen), może faktycznie tu leżał problem? Pozdrawiam! Dzięki Hilti szukałem, znajdowałem tylko do metalu i drewna, ale poszukam lepiej. Koelner - super. Generalnie chodzi o to, żeby były jakiekolwiek markowe, bo wtedy jest szansa, że producent będzie kontrolował jakość. Sprawdzę to (oznaczenie) przy okazji. Pewnie lepiej tak jak piszesz, ale to tylko tekturowe szafki z IKEI Może i każda rada cenna - zwracam jednak uwagę kolegi na to, że pisałem o wkręcaniu "tak że łapa puchnie" wkrętów Fischer, które nie pękały. Przy tych pękających nie miało co puchnąć Pisałem też o tym, że te "moje" kołki były kupione właśnie "w sklepie za rogiem" i jeden pękł zanim do końca go dokręciłem a pozostałe zanim dokręciłem je porządnie, dlatego szukam czegoś poleconego, żeby nie tracić kolejny raz czasu. Piszę dość rozwlekle i rozumiem, że różne rzeczy mogą umknąć.
  4. Ceny kołków w marketach zabójcze faktycznie. Widziałem na alledrogo, trochę się boję podróbek, w razie czego zapytam Cię o sprzedawcę, u którego kupowałeś. Ja głównie szukam dobrych i sprawdzonych wkrętów, kołków przy okazji (tu już wiem, że Fischer ). Z wkrętów może Spax? Są jakieś alternatywy? Może jest jakiś sprawdzony i przeciętnie drogi producent, którego stal trzyma parametry, choćby marketowy. Oczywiście może tak być, że problemem były kołki, miałem nawet taki pomysł, że te moje się zapiekają jak kręcę wkrętarką, więc ostatni wkręt poszedł w całości powoli małą grzechotką i też urwany, zanim zdążyłem go do końca wkręcić. Może koszulka za mało elastyczna i za słabo się poddawała w tym betonie? Może za dużo materiału miała i nie miała się gdzie rozchodzić? Nie wiem. Z taką sytuacją się pierwszy raz spotykam, żeby mi tak wkręty pękały. Te wkręty dla mnie faktycznie szły z dużym oporem, ojciec, z którym je wkręcałem i też jeden urwał (pracował wiele lat w budowlance), mówi, że jak wkręcał Fishery, to czasami mu łapa puchła, a ma dużą. Tu mówi, prawie nie poczuł oporu i kołek urwany. Samemu mi głupio, że takie cyrki z okazji prostego mocowania szafek, ale ilość pracy, jaką dołożyło urwanie tych 3 kołków była tak duża, że po prostu wolę dołożyć i zaoszczędzić sobie pracy na przyszłość.
  5. Pytanie jak pytanie, Twoja odpowiedź mądra też nie jest, za to chamska i owszem. "Gdzie" może dotyczyć sprzedaży wysyłkowej albo np. ogólnopolskiej sieci - do tego nie jest potrzebna lokalizacja - zresztą sam sobie to podpowiadasz w kolejnym zdaniu. Jestem z Sosnowca, ofertę Casto / Obi przejrzałem i jest dość uboga. W necie też mam problem, może to kwestia zmęczenia, jutro spróbuję jeszcze raz. Zależy mi na grubościach do 8mm i długościach w przedziale ok. 60 - 100 + płaski łeb wkręta. Znalazłem "przewodnik po zamocowaniach" Fischera i wynika z niego, że powinienem celować w kołki z wkrętami Duopower (8x65) i ramowe (długość powyżej 65). Zaczynam się chyba orientować w oznaczeniach wkrętów i powoli coś tam znajduję dzięki temu. Wygląda na to, że ramowe takie jak chcę dostanę pewnie w którymś z Casto / Obi / Leroy. Jeśli ktoś zna w mojej okolicy jakiś sklep stacjonarny z dobrymi cenami i sporym asortymentem chętnie przyjmę, jeśli nie - będę wdzięczny za sugestie sklepów internetowych.
  6. To teraz jeszcze powiedz mi, gdzie mogę kupić Fischera, który spełnia wymagania o których pisałem
  7. Trochę dziwna sprawa. Mam ja sobie w swoim mieście sklepik, w którym często się zaopatruję w różne budowlane rzeczy. W wypadku kołków fajne jest to, że mają właściwie wszystko, kombinacje łba, grubości, długości. Ostatnio parę rzeczy montowałem (IKEA), mocowana szafek wiszących IKEA mają to do siebie, że łeb musi być szeroki i płaski, więc używałem 8x80 - idealnie się mieszczą pod plastikową osłoną mocowania. Kiedy za 1szym razem poszedł mi wkręt kilka tyg temu, myślałem że to wypadek przy pracy. Ale dzisiaj na 6 wkrętów poszły 3, części nawet nie zdążyłem dokręcić do końca (otwory kręciłem o połowę za głębokie po pierwszej wpadce, więc to nie problem). Może robię jakiś błąd, którego nie jestem świadomy, może sklep ma felerną partię. Wkręty z oznaczeniem 8.8 . Czy ktoś może mi polecić naprawdę dobre kołki, dla których da się znaleźć wersje z sześciokątnym łbem (albo innym płaskim - np. torx), takie dla których można dostać grubość 8 i długość 60,65?
  8. Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pomogły nam podjąć decyzję. Konsultacje "rodzinne" (tata sporą część życia robił remonty) przyniosły podobne wnioski - zawaleniem to nie grozi, zamaskować się da. Zdecydowaliśmy się, że bierzemy, czekamy czy właścicielka zaakceptuje cenę jaką jesteśmy gotowi zapłacić. Pozdrawiam
  9. Witajcie, rozważamy z żoną zakup mieszkania w 4 piętrowym bloku na parterze, decyzję musimy podjąć do dzisiaj. W jednym z pokoi na suficie i ścianie (prawdopod. działowej, nie mam pewności) są spore pęknięcia po obu stronach w tym samym miejscu (zdjęcia poniżej i plan z zaznaczonymi pęknięciami). Sprzedający mówił, że sąsiedzi na górze usunęli ścianę nad ścianą na której są pęknięcia. Pęknięcia ewidentnie powstały stosunkowo niedawno (są pod tapetą na jednej ze ścian). Czy to taka "zwykła sprawa" w wielkiej płycie, czy jest sie czego obawiać? Plan rysowałem "na oko". Miejsca pęknięć zaznaczyłem na czerwono na planie.
  10. dr_Fell

    Zwrot VAT

    Niestety, okazało się, że spora część faktur jest z 2011. Próbuję to jakoś ogarniać właśnie. Czy mogę to w sobotę wysłać pocztą, czy ostatni dzień kiedy mogę złożyć wniosek to ten piątek?
  11. dr_Fell

    Zwrot VAT

    W sobotę i niedzielę nie złożę chyba? Na szczęście okazało się, że jutro mam wolne. Kupiłem interaktywny arkusz kalkulacyjny, może będzie trochę łatwiej i zabieram się do roboty. Czy wystarczy kopia notarialnego aktu kupna, czy muszę ją jakoś notarialnie potwierdzać za zgodność itp?
  12. dr_Fell

    Zwrot VAT

    Hej. Potrzebuję pilnej pomocy. Przespałem trochę czas na złożenie wniosku o zwrot VAT (zakupy w 2012 i 2013) i zostały mi na to dwa dni a właściwie pół dnia jutro - pojutrze pracuję i nie dam rady złożyć wniosku. Bardzo proszę o kilka informacji, które pomogą mi opracować chociaż część faktur. Chyba największy problem to kwestia kodów towarów uprawnionych do zniżki - one zmieniały się co jakiś czas i w obecnej klasyfikacji tamtych kodów (z faktur) już nie ma - jak mogę to ogarnąć, posługiwać się starymi klasyfikacjami i wykazami towarów uprawnionych do odliczeń? Czy wniosek można złożyć pocztą - jaka data wtedy decyduje? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i linki
  13. W moim syfonie do połączenia przelewu z syfonem służy jakiś peszel. Peszel jest nasuwany na końcówkę, która odprowadza wodę do syfonu, tuż pod zlewem. Tu pojawiają się wątpliwości - czy to ma prawo być szczelne? Końcówka i peszel są z dość twardego materiału, nie będą idealnie przylegać, a ja nie chcę żeby mi kapało na dół. Pytam, bo teraz to będzie prościej w razie czego uszczelnić (czym? silikon? trochę pakuł i pasty?) niż jak już wpuszczę zlew w blat i skręcę wszystko. Nie mogę teraz zrobić zdjęcia ale wygląda to podobnie: https://media.castorama.pl/media/catalog/product/cache/0/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/S/y/Syfon_do_zlewozmywaka_1-komorowego_z_przelewem-505237-120195.jpg Tylko że karbowanie u mnie na końcówce jest słabsze w dodatku...
  14. Witam, pomalowałem parapety i belki drewniane w mieszkaniu Vidaronem, teraz chciałbym to zabezpieczyć (szczególnie parapety i dolne części belek) przed ścieraniem. Jaki lakier będzie odpowiedni, w miarę twardy (parapety) i nie odpadnie? Warstwa Vidaronu na parapetach jest dość gruba. EDIT: Użyję prawdopodobnie lakieru do parkietów Vidaron (alkidowo - uretanowy).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...