Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

impressa

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    78
  • Rejestracja

impressa's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Jak myślicie - czy posadzka epoksydowa w RAL 9001 i fronty szafek w RAL 9010 będą spójne tonalnie? Może ktoś z Was widział takie połączenie. Wiem, że posadzka będzie o ton ciemniejsza, ale to celowe, żeby nie zlewało się całkowicie z szafkami. Wiem też że zasada głosi że powinien być kontrast, ale większość kuchni (największa ściana) będzie w ciemnobrązowym fornirze, także kontrast tak czy inaczej będzie.
  2. Ekipa od wylewki zostawiła 'nie wylany' prostokąt pod puszkę do gniazd które będą docelowo w podłodze. Domyślam się, że mimo że jest to mała powierzchnia, to i tak musi przeschnąć zanim wejdą parkieciarze. W jaki sposób polecalibyście umocować rzeczoną puszkę tak żeby stanowiło to w miarę spójną całość z oryginalną wylewką? Grunt + klej do płytek ? Inaczej? Prostokąt jest tak o 10 cm szerszy i dłuższy niż puszka..
  3. No to cool. A żona jest na szczęście z tych pragmatycznych-i-nie-płaczących-nad-rozlanym-mlekiem ... przeważnie
  4. Tak - zgrywali górami okien, ale teoretycznie mogli podjechać jeszcze 1 cm do góry. W każdym bądź razie, poszukiwanie przyczyny jest na tym etapie co najmniej bezproduktywne - pytanie punktowane brzmi: czy są jakieś przeciwwskazania żeby dół skrzydła chodził 1cm nad parkietem.
  5. Okna są dwa - przesuwne i rozwierne z ruchomym słupkiem. PVC. Powód jest błędem pomiarowym o 1cm i montażowym o kolejny 1cm*(nad roletą nadstawną jest o ten 1cm za dużo miejsca na styropian - 3 zamiast 2cm).
  6. Dzięki Panowie. No to liczymy OZC. Zgadzam się z podejściem do 55/45/20 - z tym że raczej przekonuje mnie rozwiązanie z 2 obiegami, po to, żeby jak powiedział montixe - ew. puścić na grzejniki wyższą temperaturę i dać mieszaczowi ograniczyć to co pójdzie na podłogówkę. Przez większość czasu będzie to działało jak rozumiem na ok 30-40 stopniach i na grzejnikach i na podłogówce, a dopiero przy <-10* na zewnątrz (pi razy oko), podniesie się temperatura na grzejniki, a na podłogówce zostanie te 38.
  7. Łamigłówka następująca: W planach Victrix 24kW 2011 i układ mieszany (podłogówka do łazienek, wiatrołapu, kuchni a grzejniki gdzie indziej). Chałupa piętrowa. Będzie też PLC sterującym automatyką wszystkiego. Na chwilę obecną, rozwiązanie do którego doszliśmy z hydraulikiem jest takie: - Mieszacz termostatyczny rozdzielający na pod-rozdzielacze - oddzielnie na podłogówkę, oddzielnie na grzejniki. Temperatura na mieszaczu na podłogi stała - z doświadcznie montixe przewiduję 38-39*. - Pod-rozdzielaczy sztuk 3: parter grzejniki (wysokotemp.), piętro grzejniki (wysokotemp.), całość podłogówka (niskotemp.). Można by było na 2-ch ale szkoda tony rur ciągnąć na piętro do wszystkich obwodów grzejników. - W podrozdzielaczach obwodów grzewczych będzie tyle ile pomieszczeń. - Na każdym obwodzie pomieszczenia (czyli w pod-rozdzielaczach) wrzucam elektrozawór sterowany z PLC. W ten sposób zarządzam komfortem cieplnym w każdym pomieszczeniu (of kors wszędzie poupychane termometry i histerezę kontroluję sobie sam). - CAR v2 + sonda = automatyka kotłą + BONUS: podpięcie do PLC jako 'TEL-REMOTO' (czyli modułu GSM); to pozwoli mi zmieniać program w 2 trybach - ręczny gdzie będzie na stałe np 16 stopni i czasowy, zaprogramowany na CARv2 jako standard. Czyli wyjeżdżam, z komórki ustawiam ręczny. Przed powrotem do domu - cyk i kocioł wie żeby podgrzać atmosferę. OPCJE rozważone ale na razie nie przegłosowane: - DIM - inny nie Immergasowy mieszacz np TECE NIEWIADOME: - o ile przewymiarować grzejniki i na jaką temperaturę się przygotować
  8. No właśnie - jaki? Okniarze zamontowali mi tarasówki o 2cm niżej niż planowałem - czyli docelowa posadzka wyszłaby 2cm powyżej podstawy ościeżnicy. Zostanie wtedy kilka milimetrów prześwitu między parkietem i skrzydłem. Wystarczy tam dajmy na to 1cm? Oczywiście z listwy podłogowej nici. Na szczęście mogę manewrować grubością styro i wylewki - jedyny problem który by powstał gdybym się za bardzo rozpędził to schody, które trzeba by było skuwać żeby wyrównać wysokości stopni.
  9. Dzięki Mymyk - o to chodziło! Wezmę w takim razie trochę tego, trochę tego i postaram się jakoś to przemieszać z pomocą koparki. Na ogród na razie nie mam zupełnie pomysłu, więc na początek low cost.. Po paru sezonach pewnie powoli zmotywuję się do jakiegoś ładnego zagospodarowania kawałek po kawałku
  10. Sytuacja jest następująca - 50cm humusu, pod spodem piach. Teren chciałbym podnieść o jakieś 30cm, z czego gdzieś na 1/3 mam humus z wykopu pod budynek. Opcje: 1) Dokupić humus na brakujące 20cm. 2) Dokupić najtańszy piasek i zrobić przekładaniec - rozplantować 20cm piasek na obecnym poziomie terenu a na to wrzucić 10cm humusu z wykopów. Wydaje mi się że opcja 1 będzie lepsza dla roślin, ale z jednej strony nie planuję zbyt wiele oprócz trawy, a z drugiej, obawiam się że taka 80cm warstwa humusu nie przepuści chyba zbyt wiele wody i będą kałuże. Co sądzicie?
  11. Hej, Właśnie projektuję fundament punktowy pod taras i zastanawia mnie jedna kwestia - mianowicie schodek. Taras docelowo będzie jakieś 35-40cm nad gruntem, czyli 1 schodek musi być. Jak to rozwiązać? a) zrobić rząd niższych słupków betonowych w linii schodka? b) zrobić murek oporowy w linii schodka? (tak twierdzi kierbud) Jak technicznie i do jakiej wysokości nad ziemią w każdej z tych opcji najlepiej wykonać 'przykrycie' tarasu od przodu deską - tak żeby patrząc od ogrodu nie było widać słupków? Z góry dzięki za podpowiedź!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...