
tomekfan82
Użytkownicy-
Liczba zawartości
31 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Sokołów Młp.
tomekfan82's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Witam Czy zaprawa klejowa Solbet do cienkich spoin na cemencie białym do betonu komórkowego nadaje się również do murowania silikatów? Czy muszę kupić specjalną przeznaczoną do silikatów? Mam też ofertę na zaprawę Kreisel Murpol 125 w cenie 14,50 za worek 25 kg, tylko ta zaprawa jest na cemencie szarym. Czy lepiej kupić na cemencie białym czy szarym? Pozdrawiam
-
Witajcie drodzy forumowicze. Tutaj możecie umieszczać uwagi, komentarze, rady odnoście mojej budowy. Serdecznie zapraszam.
-
- budowanie...
- domu
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witajcie drodzy forumowicze. W życiu każdego przychodzą momenty, które są w jakiś sposób wyjątkowe. Taka chwila właśnie nastąpiła w moim życiu - zaczynam budowę domu i chcę podzielić się z Wami wszystkim co będzie dotyczyło mojej budowy Na forum jestem od dobrych kilku lat i w większości czytałem, czytałem i czytałem ...i bardzo dużo ta wiedza mi dała od strony praktycznej. Dzięki temu mogłem zaplanować budowę w najdrobniejszych szczegółach. Dodam może coś o sobie czyli inwestorze;) A więc inwestor jestem w wieku chrystusowym czyli ma 33 lata Drzew w swoim życiu posadziłem mnóstwo, syna nie spłodziłem, ale zabieram się za budowę domu Wiem, nie ta kolejność, ale tak też bywa. Od niedawna jestem sam, bo wszystko w życiu się zmieniło, dlatego z budową będę musiał się zmierzyć tylko ja przy wsparciu rodziny, na której pomoc zawsze mogę liczyć To jest bardzo ważne, bo budowa to bardzo duże wyzwanie nawet dla mnie choć sam jestem budowlańcem. A teraz pora napisać kilka słów o działce i projekcie domu. Działka jest w sam raz. Nie za duża, nie za mała. Ma 850 m2. Niestety jest to działka narożna, południowo-zachodnia czyli chyba najgorszy możliwy wariant dla inwestora. Dodatkowo z dwóch stron gmina narzuciła linię zabudowy wynoszącą 10 m i to też wymusiło, że zdecydowałem się na projekt indywidualny zrobiony na zamówienie. Jeśli chodzi o koszty to nie były astronomiczne, a dom mam dostosowany do moich potrzeb. Prawie jak garnitur od Armaniego skrojony na miarę Bryła budynku prosta, z dwuspadowym dachem, taka stodoła z garażem, bez żadnych dodatków typu okna dachowe, lukarny itd. Ja lubię proste formy, a tak naprawdę piękno tkwi w prostocie. Sam jestem skromnym człowiekiem i jakoś przepych to nie mój styl. Po drugie wszelkie te dodatki powodują wyższe koszty budowy i większe koszty ogrzewania. Dom nastawiony na słońce, a od północy tylko jedno mniejsze okno którego nie dało się zlikwidować. Garaż dołączony do domu, ale oddzielony warstwą styropianu i nieogrzewany. Przecież samochód to tylko kupa blachy i nie musi mu być ciepło, to nie człowiek Ściany będę grubości 24 cm oraz 12 cm działówki. Część mieszkalna z silikatów, a garaż z betonu komórkowego. Dom jest z poddaszem do adaptacji w przyszłości, gdybym założył kiedyś rodzinę i miał dzieci. W tym roku chcę wykonać tylko fundamenty, a w przyszłym stan surowy. Zobaczymy czy mi się uda ;> Na początku września dostałem pozwolenie na budowę po dwóch miesiącach od złożenia wniosku. Myślałem, że będzie to dłużej trwało, bo w trakcie musiałem też uzupełnić projekt, ale w starostwie w Rzeszowie jakiś większych problemów nie było. Trafiła mi się bardzo miła pani, która zajmowała się moim wnioskiem Tak więc pozwolenie jest, kierownik też już jest, geodeta wytyczy dom w przyszłym tygodniu lub w następnym. Ekipa od wykonania fundamentów w trakcie negocjacji i na razie nie wiem kiedy wejdą na moją budowę. Dziennik budowy jest, pozostaje kupić tablicę informacyjną i złożyć wniosek do powiatowego inspektora o rozpoczęciu budowy...i chyba trzymać mocno kciuki kiedy już się zacznie Jeśli ktoś chciałby coś napisać to byłoby mi bardzo miło, tylko proszę w komentarzach żeby jakiś porządek był Będę się starał na bieżąco prowadzić wpisy ze zdjęciami. Linki do dziennika i komentarzy w podpisie. Poniżej rysunki domu i działki. Żeby powiększyć zdjęcia trzeba kliknąć
-
- budowanie...
- domu
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam Widzę, że odezwali się posiadacze Isomuru. To dobrze Zakładając ten temat chciałem skłonić do dyskusji i widzę, że mi się udało. Nie neguję stosowania Isomuru, bo myślę że w sposób znaczący ogranicza mostek termiczny na styku ściana-fundament i podnosi temperaturę w tym miejscu. Gdyby naprawdę ograniczał o 70% to byłoby świetnie Nawet gdyby byłoby to 50% to i tak bardzo dobrze. Ciągle szukam odpowiedzi ile byłoby to w moim przypadku gdy rocznie przez ten mostek będę tracił około 2000 kWh. Do ilu kilowatogodzin Isomur ograniczyłby te straty? Wie ktoś? Bo ja nie i nie mogę dojść ile. Co do odporności na zawilgocenia to szkoda, że producent nie robi pustaka z xps-a tylko ze zwykłego styropianu. Ograniczyłoby to nasiąkliwość. Stahlton podaje maksymalną nasiąkliwość do 4%. Mogłoby być lepiej. Generalnie parametry pustaka są następujące: - współczynnik przewodności cieplnej dla Isomuru Plus: λpion=0,33 W/m*K, λpoz=0,14 W/m*K - wytrzymałość na ściskanie: 20 Mpa - maks. nasiąkliwość: do 4% objętości - współczynnik przewodności cieplnej dla styropianu EPS (25 kg/m3): λEPS= 0,035 W/m*K - współczynnik przewodności cieplnej dla lekkiego betonu: λBeton=0,56 W/m*K Patrząc na pustaka stosunek powierzchni przekroju lekkiego betonu do styropianu wynosi 1:1. Czy to naprawdę działa kochani forumowicze?
-
Gdy policzę tak jak mówisz to otrzymam: - w poziomie U = 0,53 [W / m2*K] - w pionie U = 1,85 [W / m2*K] I co dalej? Wyciagnąć średnią z tych dwóch i przyjąć średnią w obu kierunkach i taką przyjmować do obliczeń? Wtedy U = 1,19 [W / m2*K].
-
Zakładam straty ciepła na metr kwadratowy i styropian o λ = 0,04 W/m*K. Odpowiednio U = 0,31 [W/m2*K] dla posadzki gdzie mamy 10 cm styropianu i U = 0,12 [W/m2*K]. Jako że w pierwszym przypadku ΔT = 9°C to roczne straty wyniosą 14 kWh. W drugim przypadku ΔT = 16°C więc roczne straty to 9,7 kWh. Odpowiedź nasuwa się sama;)
-
U dla Isomuru policzyłem w standardowy sposób tak jak liczy się dla przegród. Grubość przegrody d=11 cm. Wziąłem λpoz=0,14 W/m*K chociaż chyba to jest błąd bo to lambda pozioma, a kierunek przepływu strumienia cieplego jest w dół bo do fundamentów. Natomiast Rsi oraz Rse jak dla strumienia przepływu w dół. Natomiast reszta standardowa. Czyli: U = 1 / Rt [W / m2*K] Rt = Rsi + R + Rse [m2*K / W] R = d / λ [m2*K / W] Opory przejmowania ciepła: Rsi = 0,17 [m2*K/W] oraz Rse = 0,04 [m2*K/W] bo kierunek przepływu w dół.
-
Ostatnio naszło mnie przyjrzeć się dokładnie mostkom termicznym bo i ja za jakiś czas będę zaczynał budowę i padło na połączenie ściana-fundament. Częsty dylemat jak, czym i czy warto ten mostek likwidować. Oczywiście najlepsza płyta i możemy spać spokojnie Na rynku są jednak pustaki które mają likwidować ten mostek. Myślę oczywiście o Isomurze;) Czy warto stosować Isomur czy nie? Myślę, że spróbuję rozwiać wątpliwości tych którzy się zastanawiają przez poniższe dane. Wiadomo że najważniejszym branym pod uwagę współczynnikiem dla przegród jest końcowe U [W/m2*K] czyli współczynnik przenikania ciepła. Kilka przykładów: Ściana grubości 24 cm. - beton komórkowy odmiany 600 - U = 0,58 [W/m2*K] - pustak ceramiczny - U = 0,74 [W/m2*K] - silikat N-24 - U = 1,88 [W/m2*K] - żelbet - U = 2,85 [W/m2*K] Producent Isomuru nie podaje nigdzie U, tylko λ [λpion=0,33 W/m*K, λpoz=0,14 W/m*K], a pustak ma tylko 11 cm wysokości czyli współczynnik przewodzenia materiału U wyjdzie na poziomie 0,95 [W/m2*K]. Gdyby policzyć z uwzględnieniem λpion to U=1,75 [W/m2K]. Wtedy wyjdzie tragicznie Stahlton skuteczność Isomuru szacuje na około 70% rozwiązania teoretycznego czyli pełnej izolacji od dołu materiałem izolacyjnym. Taką 100% skuteczność zapewnia oczywiście izolowana płyta fundamentowa. Tylko i wyłącznie. Pozwoliłem sobie policzyć U takiej płyty o podobnych założeniach czyli płyta żelbetowa grubości 25 cm izolowana od spodu 10 cm XPS o λ=0,035 W/m*K. Współczynnik U = 0,31 [W/m2*K]. Teraz najlepsze Porównajmy U płyty i U Isomuru. Isomur ma ponad 3-krotnie gorszy współczynnik więc gdzie jest te 70% skuteczności? Powinien mieć U na poziomie 0,5 a ma prawie dwa razy tyle. W moim przypadku jesli chodzi o roczne straty ciepła przez ten mostek (13,6 m2) to około 1970 kWh rocznie, a obliczenia są przyblizone. Koszt energi niech każdy policzy sobie sam, ale wyjdzie ponad 200 m3 gazu. Gdyby zastosować Isomur straty zmniejszą się do około 866 kWh rocznie czyli gazu pójdzie 122 m3 mniej. Gdybym zrobił płytę dla powyższych założeń to straty wyniosłyby tylko 276 kWh. Koszt zakupu Isomuru to prawie 4500 PLN czyli miałbym prawie 10 kubików styroduru pod płytę Czy warto stosować Isomur odpowiedzcie sobie sami Sam się kiedyś nad tym zastanawiałem. Jeśli w obliczeniach gdzieś się pomyliłem to mnie poprawcie Moim zdaniem Isomur to marketingowa ściema za dużą kasę, bo cudów nie ma
-
Isomur - likwidacja mostka cieplnego. Tańszy zamiennik?
tomekfan82 odpowiedział tojato → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Witam Też zastanawiam się nad likwidacją mostka ściana-fundament. Nad tym czy warto likwidować mostki termiczne nie ma się co zastanawiać. Pozostaje tylko zawsze pytanie jakim kosztem. Ktoś pytał ile ciepła ucieka przez ten mostek rocznie? Ano sporo. W moim przypadku Isomur lub cokolwiek podobnego byłoby wskazane, bo ściana z silikatów Myślę, że spróbuję rozwiać wątpliwości niektórych przez poniższe dane. Wiadomo że najważniejszym branym pod uwagę współczynnikiem dla przegród jest końcowe U [W/m2*K] czyli współczynnik przenikania ciepła. Kilka przykładów: Ściana grubości 24 cm. - beton komórkowy odmiany 600 - U = 0,58 [W/m2*K] - pustak ceramiczny - U = 0,74 [W/m2*K] - silikat N-24 - U = 1,88 [W/m2*K] - żelbet - U = 2,85 [W/m2*K] Producent Isomuru nie podaje nigdzie U, tylko λ [λpion=0,33 W/m*K, λpoz=0,14 W/m*K], a pustak ma tylko 11 cm wysokości czyli współczynnik przewodzenia materiału U wyjdzie na poziomie 0,95 [W/m2*K]. Gdyby policzyć z uwzględnieniem λpion to U=1,75 [W/m2K]. Wtedy wyjdzie tragicznie Producent skuteczność Isomuru szacuje na około 70% rozwiązania teoretycznego czyli pełnej izolacji od dołu materiałem izolacyjnym. Taką 100% skuteczność zapewnia oczywiście izolowana płyta fundamentowa. Pozwoliłem sobie policzyć U takiej płyty o podobnych założeniach czyli płyta żelbetowa grubości 25 cm izolowana od spodu 10 cm XPS o λ=0,035 W/m*K. Współczynnik U = 0,31 [W/m2*K]. Teraz najlepsze Porównajmy U płyty i U Isomuru. Isomur ma ponad 3-krotnie gorszy współczynnik więc gdzie jest te 70% skuteczności? Powinien mieć U na poziomie 0,5 a ma prawie dwa razy tyle. Isomur to marketingowa ściema za duże pieniądze. W moim przypadku jesli chodzi o roczne straty ciepła przez ten mostek (13,6 m2) to około 1970 kWh rocznie, a obliczenia są przyblizone. Koszt energi niech każdy policzy sobie sam, ale wyjdzie ponad 200 m3 gazu. Gdyby zastosować Isomur straty zmniejszą się do około 866 kWh rocznie czyli gazu pójdzie 122 m3 mniej. Gdybym zrobił płytę dla powyższych założeń to straty wyniosłyby tylko 276 kWh. Czy warto stosować Isomur odpowiedzcie sobie sami -
Witam Będzie to dom indywidualny. Działka na której będzie stał to najgorszy z możliwych układów czyli południowo-zachodnia z wjazdem od południa;) Dodatkowo w warunkach zabudowy jest nieprzekraczalna linia zabudowy wynosząca 10 metrów. Dlatego moja decyzja o projekcie indywidualnym. Na razie szukam projektanta w rozsądnej cenie:) A teraz coś o mojej przyszłej chałupie. Nieduży dom typu stodoła z garażem, budowany z silikatów gr. 24cm. Prosty dwuspadowy dach kryty blachą. Na dole domu cały program domu, łącznie z dużą sypialnią. Poddasze do adaptacji kiedyś albo wcale Jest miejsce na dwa przestronne pokoje i łazienkę. Nie będę się rozpisywał, bo wszystko jest na poniższych rysunkach. Będę wdzięczny za wszelkie rady i pomysły innych forumowiczów którzy już zbudowali albo dopiero będą budowali. Lepiej teraz coś zmienić, gdy jeszcze nie zleciłem zrobienia projektu niż później. Na poniższych rysunkach to co narysowałem. Więcej szczegółowych rysunków nie umieszczałem. Żeby wyświetlić większy rysunek należy otworzyć prawym klawiszem myszy "pokaż obrazek". -działka http://fotoo.pl//out.php?i=937412_dzia-ka.jpg - koncepcja http://fotoo.pl//out.php?i=937413_rzutkoncepcja.jpg - elewacje http://fotoo.pl//out.php?i=937414_elewacje.jpg - rzut parteru, szczegółowy http://fotoo.pl//out.php?i=937415_rzutparteru.jpg
-
Witam W przyszłym roku zaczynam budowę domu. Działkę już mam i jak większość z Was forumowicze staję przed wyborem projektu domu. Będzie to projekt indywidualny, bo niestety mam bardzo nietypową działkę. Jest to działka narożna przy której od południowej i częściowo zachodniej strony przebiega gminna droga. Jest ona asfaltowa i łączy moją miejscowość z sąsiednią. Wstępnie opracowałem dwa warianty jak rozmieścić dom na tej działce i jak usytuować wszystkie pomieszczenia. Wszystko na załączonych dwóch rysunkach. Chciałbym aby pokój dzienny był od południowej, nasłonecznionej strony. Na dole planuję też sypialnię i chciałbym aby była zacisznym miejscem. Najlepiej przedstawię oba warianty. Czerwoną przerywaną linią wyznaczyłem nieprzekraczalną linię zabudowy, którą mam w warunkach zabudowy wydanych przez gminę i to trochę utrudnia, gdyż ogranicza obszar zabudowy. Myślę, że koncepcje są na tyle czytelne, że nie będzie problemu z tym co na rysunkach. Kółka mniejsze i większe to oczywiście istniejące już drzewa lub dopiero do posadzenia. Od strony zachodniej i południowo-zachodniej jest posadzony żywopłot. Wariant A. Wejście od wschodu, garaż od wschodu, pokój dzienny od strony południowo-zachodniej, sypialnia od północnego-zachodu. W tym wariancie w pokoju dziennym i sypialni bardziej będzie odczuwalny hałas od przejeżdżających samochodów. http://fotoo.pl//out.php?t=617693_dom-wariant-a.jpg Wariant B. Wejście od zachodu i garaż od zachodu. pokój dzienny od południowego wschodu, a sypialnia od wschodu. Uważam ten wariant za lepszy gdyż garaż będzie tłumił hałas od zachodu a pokój dzienny będzie tylko jedną ścianą skierowany w stronę drogi. W tym wariancie sypialnia będzie w zacisznym miejscu. http://fotoo.pl//out.php?t=617694_dom-wariant-b.jpg Czy ktoś również miał podobny problem z usytuowaniem domu na działce i mógłby podzielić się doświadczeniami, uwagami i radami? Czy ktoś miał podobną działkę? Będę również wdzięczny za uwagi dotyczące układu pomieszczeń.
-
Witam Mam dylemat odnoście rodzaju konstrukcji dachu. Wszystko jest na załączonym rysunku ale do rzeczy . Budynek na którym będzie znajdował się dach ma rozpiętość w osiach ścian 9,26m. Dach będzie leżał bezpośrednio na stropie, nie będzie żadnych ścianek kolankowych czyli krokwie będą mocowane do murłaty, która jest zakotwiona do stropu. Krokwie będą połączone między sobą jętkami. Na całym dachu planuję zrobić sztywne poszycie z płyt OSB. Pokrycie dachu-blacha. Ale do rzeczy. Czy w takim przypadku jak mój i przy takich założeniach przekrojów elementów więźby jest możliwe niestosowanie słupów? Na razie planuję na poddaszu strych, ale może kiedyś je zagospodaruję, dlatego nie chciałbym słupów w środku pomieszczeń. Długość krokwi to około 7,4m, rozstaw krokwi to 0,8m. Spełnione są też warunki przy tego rodzaju konstrukcji dachu czyli: - długość krokwi od murłaty do jętki <4,5m - długość krokwi od jętki do kalenicy <2,5m Dodatkowo każda krokiew będzie podparta słupkiem (zaznaczone w czerwonym polu). W przyszłości po zagospodarowaniu poddasza słupy te będą zabudowane i będą pełnić rolę ścianki kolankowej o wysokości 150 cm. Czy ktoś miał podobną rozpiętość budynku i konstrukcję dachu i może podzielić się doświadczeniami? Rysunek poniżej. Należy kliknąć w rysunek, aby powiększyć. http://fotoo.pl//out.php?t=489308_dach1.jpg
- 1 odpowiedź
-
- dach
- jętkowy-czy
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Skosy lane - czy w tym przypadku niemożliwe?
tomekfan82 odpowiedział Bullineczka → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Witam Moim zdaniem mogą być problemy z wykonaniem takich skosów. Z tego co widzę dach jest czterospadowy. Na poddaszu zaprojektowane są tylko ściany działowe, brakuje ścian nośnych, które przeniosłyby ciężar tych skosów oraz ciężar dachu. Można oczywiście zaprojektować podciągi, ale w budynkach czterospadowych jest to dużo trudniejsze niż w domach dwuspadowych. Moim zdaniem w tym konkretnym projekcie na poddaszu należałoby zrobić nastepująco: - zamiast ściany działowej między schodami a sypialnią (6) zrobić ścianę nośną - między łazienką (4) a garderobą (3) oraz sypialnią (2) też zrobić ścianę nośną zamiast działówki Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ???- 7 odpowiedzi
-
- lane
- niemożliwe?
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
dom ciepły, pasywny albo 3 lub 5 litrowy
tomekfan82 odpowiedział mxxxx → na topic → Dom energooszczędny i pasywny - projekt, budowa, życie
Witam Mam pytanie odnośnie likwidacji mostka termicznego. Czy to w ogóle ma sens ? Mam na myśli koszty poniesione na pustaki cokołowe. Jaki procent ciepła ucieka przez ścianę do fundamentów ? Ja będę budował parterówkę. Wyliczyłem, że koszty zastosowania isomuru to około 4.5 tys, a gdybym chciał dać szkło piankowe to aż 8 tys pln. Ja planuję bardzo dobrze ocieplić dom. Moje założenia to 30 cm styropianu w podłodze, 25 cm grafitowego styro na ścianach i pewnie ze 40 cm w dachu. Do tego zamierzam wykonać WM z rekuperatorem i kupić bardzo ciepłe okna. Pewnie w moim przypadku koszty roczne ogrzania domu będą na niskim poziomie. Teraz się tak zastanawiam czy dokładać te 5 tys. na likwidację mostka między fundamentem a ścianą zewnętrzną czy lepiej wydać te pieniądze na lepszy rekuperator albo lepsze okna albo na grubsze ocieplenie ścian. Ile rocznie mogę więcej dokładać do kosztów ogrzewania bez tych pustaków ? Ma ktoś jakieś rozeznanie ?- 13 442 odpowiedzi
-
- dom 3 litrowy
- dom ciepły
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam. Ja także wysłałem zapytanie do zakładu w Hedwiżynie. Dostałem najlepszą ofertę ze wszystkich producentów. Wraz z wliczonym transportem i rozładunkiem dostałem następujące ceny: - T-24 - 2.99 PLN Brutto - T-12 - 1.62 PLN Brutto Jeśli chodzi o jakość pustaków produkowanych przez firmę Megola to myślę , że nie jest źle i nie warto przepłacać za Silkę. Kilka osób tu na forum budowało silikatami z Hedwiżyna i chyba byli zadowoleni.