Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Darek Rz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    1 558
  • Rejestracja

Darek Rz's Achievements

ELITA FORUM (min. 1000)

ELITA FORUM (min. 1000) (6/9)

10

Reputacja

  1. Witam. Czy ktoś moze podać jakiś przydatny link gdzie mogę poczytać o montażu bramy przesuwnej w miejscu gdzie jest już ułozona kostka brukowa. To co znalazłem na youtube to filmiki gdzie montaż przebiega w miejscu zupelnie niezagospodarowanym bez kostki. Ja natomiast mam kostkę ułozoną 10 lat temu. Interesuje mnie jak dobrać wysokość bramy nad kostką ( jakie są standarty ) i na jakiej wysokości wylać ławę pod rolki tak żeby to potem przykryc kostką ( by wystawaly tylko rolki) W moim przypadku slupki do bramy mam wszystkie stalowe w komplecie z bramą- nie mam ogrodzenia ze slupkami murowanymi. Niestety szukałem ekipy ktora by mi to zrobiła jednak trwalo to rok i nikt nie chce się tego podjąć !!!! . Wszyscy twierdzą że montują bramy swoje , a nie czyjeś i niestety mam problem. Firma ktora wykonala mi bramę nie zajmuje się się montażem . Wydawalo mi się że znalezienie ekipy ktora zamontuje mi bramę bedzie formalnością - myliłem się. Nie jestem osobą ktora ma dwie lewe ręce potrafię dużo zrobić sam i niestety chyba bedę musiał ją zamontować osobiscie z kims ze znajomych z rodziny. Brama jest wykonana w calosci z aluminium i waży tylko około 150kg i ma 4m w świetle plus 180cm przeciwwaga. Slupki są stalowe.Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak duza powinna byc ława w przypadku tak lekkiej bramy z aluminium. Wiadomo że będę musiał rozebrać trochę kostki żeby zalać slupki, jednak najbardziej mnie interesuje ława pod rolki- jak ją wykonać aby dalo się to przykryć kostką.
  2. Witam. Dziś żona szarpnęła za klamkę drzwi na taras i coś strzeliło. Teraz klamka obraca się w kółko i nie można ich otworzyć. Drzwi wyposarzone są w zamek na klucz. Działało to w ten sposób że najpierw zamykało się drzwi klamką w dół do końca, a potem można było zamknąć na klucz. Klamki są z obu stron drzwi .Teraz klucz się obraca i wydaje mi się że zamek działa. Po odkręceniu klamek i wyjęciu ich mechanizm otwierający z kwadratowym profilem lata w srodku drzwi, więc sądzę że jest pęknięty tak że nie przesuwa rygli bo odpadł od nich. Od strony zawiasów nie ma mozliwości ich otwarcia gdyż rygle są rozmieszczone tak że 2 są w gornej części 2 w dolnej i 2 w czołowej więc wybicie klinów nic nie da bo i tak ich nie zdejmę. Mam drugie takie same drzwi jednak bez zamka więc nie wiem czy te wszystkie przesuwane listwy są takie same, ale jakiś podgląd mam. Rama jest drewniana. Wydumałem że potrzebna mi jest jakaś blaszka tak wygięta zeby włożyć ją w drzwii trafić na rygiel i pchnąć go w dół. Chyba wszystkie wtedy by się otworzyły. Proszę o poradę jak odblokować rygle i otworzyć te cholerne drzwi bez zniszczenia ramy. Dzrwi są lewe jeśli ma to jakieś znaczenie.
  3. Witam Temat jest ciężki , nikt nie jest w stanie mi doradzić , a dzwoniłem po całej Polsce . Kończę budowę tarasu wentylowanego i doszedłem do schodów. Jako membranę wykorzystałem folię do oczek wodnych chyba 1,5mm grubości. Mam problem z betonową powierzchnią podstopnicy schodów . Do betonu muszę przykleić tą folię jakimś klejem elastycznym który będzie bardzo mocny i trwałe na lat . Po przyklejeniu folii do betonu do samej folii muszę przykleić płytki ceramiczne (paski 15x60cm ) na znowu jakiś klej wodo i mrozo- odporny elastyczny ale oczywiście nie cementowy Płytki same w sobie nie będą przenosiły obciążeń jednak podczas chodzenia będą pewnie często kopane nogą . Najbardziej by mi pasował klej o konsystencji lepiku na zimno czyli gęsty i z możliwością nałożenia grubszej warstwy dla zniwelowania ewentualnych nierówności. Reasumując folia do betonu a do folii płytka ceramiczna - jak to zrobić. Poniżej daje link do filmu jak to wygląda - na filmie jednak nie ma ani słowa o tym czym to się klei. Od 7 mej minuty pokazują jak robi się schody gdyby komuś się chciało popatrzeć.
  4. Witam. Dziekuje za odpowiedź. Chyba jednak nie do końca wyraziłem się jasno bo w twojej wypowiedzi widze jakby niezrozumienie mojego pytania. Chce wymurowac jeden rząd cegły pomiędzy kostką a ścianą boczną tarasu a drugą juz na płycie tarasu tak żeby te dwie warstwy zgrały się na górze i tworzyły dwurzędowy murek. W jaki sposób połączyć murek ze ścianą tarasu ( a może go nie łączyć ? ) i jak wtedy dać izolację na fundamencie a jak na płycie tarasu ? pozdrawiam
  5. Witam. Wrzucałem ten wątek w dziale "Izolacje" , ale tam chyba nikt nie zagląda, a czas mnie goni i poprosze o porade tutaj. Może się uda . Mam do wykonania taki oto murek z cegły betonowej Vario. W związku z tym że nikt nie chce się podjąć takiej g... roboty muszę to zrobic sam. Był murek ze zwykłej cegły otynkowany i pomalowany. Miałem dość co roku tynkowac od nowa i malować ten nieszczęsny murek bo mróz rozwalał to cały czas. Postanowiłem go zburzyć i postawić z cegly postarzanej juz bez tynkowania. Prosze o poradę jak to zrobić zgodnie ze sztuką gdzie dawać izolacje itp. Murek będzie się składał z dwóch rzedów cegieł . Jeden rząd będzie na płycie tarasu a drugi z poziomu gruntu na bocznej ścianie tarasu i będzie się zrównywał z tym na płycie tarasu. Tak to mniej więcej planuje: Tą cegłę która jest jako pierwsza warstwa chcę chyba zostawić . Leży ona na betonowym fundamencie jednak z tego co pamiętam nie ma tam zadnej izolacji poziomej. Chce tak wyjść z poziomami żeby te dwie warstwy cegieł wyszły równo na poziomie tarasu . Mam te dwa rzędy ze sobą łączyć jak wyjdę już na poziom tarasu ? Na tym poziomie będą chyba 2 albo 3 cegły na wysokość , nie więcej . Czy dawać izolacje poziomą na tych cegłach co chce zostawić czy je lepiej skuć i zaczynac od fundamentu ceglami betonowymi. Jeśli tak to czy dawać izolację ? Fundament jest poniżej poziomu kostki więc nie wiem czy to ma sens. Czy na płycie tarasu tez dawać izolację pod cegły ? Czy ten sposób murowania pokazany na filmie wystarczy ( cegły nie sa lączone od czoła ? https://www.novum.info.pl/produkt/vario/ pozdrawiam i proszę o pomoc jak to zrobic zgodnie ze sztuką.
  6. Witam. Mam do wykonania taki oto murek z cegły betonowej Vario. W związku z tym że nikt nie chce się podjąć takiej g... roboty muszę to zrobic sam. Był murek ze zwykłej cegły otynkowany i pomalowany. Miałem dość co roku tynkowac od nowa i malować ten nieszczęsny murek bo mróz rozwalał to cały czas. Postanowiłem go zburzyć i postawić z cegly postarzanej juz bez tynkowania. Prosze o poradę jak to zrobić zgodnie ze sztuką gdzie dawać izolacje itp. Murek będzie się składał z dwóch rzedów cegieł . Jeden rząd będzie na płycie tarasu a drugi z poziomu gruntu na bocznej ścianie tarasu i będzie się zrównywał z tym na płycie tarasu. Tak to mniej więcej planuje: Tą cegłę która jest jako pierwsza warstwa chcę chyba zostawić . Leży ona na betonowym fundamencie jednak z tego co pamiętam nie ma tam zadnej izolacji poziomej. Chce tak wyjść z poziomami żeby te dwie warstwy cegieł wyszły równo na poziomie tarasu . Mam te dwa rzędy ze sobą łączyć jak wyjdę już na poziom tarasu ? Na tym poziomie będą chyba 2 albo 3 cegły na wysokość , nie więcej . Czy dawać izolacje poziomą na tych cegłach co chce zostawić czy je lepiej skuć i zaczynac od fundamentu ceglami betonowymi. Jeśli tak to czy dawać izolację ? Fundament jest poniżej poziomu kostki więc nie wiem czy to ma sens. Czy na płycie tarasu tez dawać izolację pod cegły ? Czy ten sposób murowania pokazany na filmie wystarczy ( cegły nie sa lączone od czoła ? https://www.novum.info.pl/produkt/vario/ pozdrawiam i proszę o pomoc jak to zrobic zgodnie ze sztuką.
  7. Okolice Lublina. Dodam jeszcze zdjęcia tego czegos co było kiedyś ładne ...... Donica do rozebrania i wymurowania jeszcze raz albo pokrycie jej czymś , nie wiem czym . Prosze o poradę co zrobić z tymi ubytkami ? To juz połowa szerokosci cegły odpadła . Wyrównywanie tych ubytków nie ma sensu bo co roku jest ta sama sytuacja, czyli wszystko odpada. Myślałem o wywaleniu tej cegły i wymurowanie od nowa , ale cegła klinkierową . Ma to sens ? Czymkolwiek bym tarasu nie krył to muszę te boki naprawić i to najlepiej raz a dobrze. Poradzicie ? Te łukowate schody to też makabra. Tak wygląda taras zrobiony z 15 lat temu. Chyba z 5 lat było wszystko super . Potem zaczęło się walić . Chyba najlepiej rzucic granat i uciec za siatkę A jak wygląda ta zywica poliuretanowa ? To znaczy jak wyglada beton pokryty nią ? Czy taki beton po zerwaniu płytek mozna jakos wyszlifować ( jakąs maszyną) tak zeby był jak stół ?
  8. Dziękuję za zainteresowanie tematem. No ten beton stemplowany to rewelacja. Czy masz może jakieś namiary na solidną firmę która by to zrobiła ? Widzę że ceny tej technologii sa dosyć wysokie (chyba z 400zł za metr kwadratowy) , ale jeśli wytrzyma bardzo długo to kto wie czy to nie jest najbardziej opłacalne. Może ktoś ma jakies namiary na solidną i nie najdroższą firmę ??
  9. Witam. Dziękuję za zainteresowanie. Tolo - klejenie nie wchodzi w grę . Po prostu za rok dwa będzie to samo co teraz - poodpadają lub popekają płyty - nie chce tego bo to strata pieniędzy nie małych przeciez w przypadku duzych płyt i specjalistycznego kleju który i tak jest nic nie warty kiedy woda i mróz penetruje miejsce klejenia. Elfir - odpowiednia wysokość jest aby położyć deski jednak musza być polozone po łuku bo wokół tarasu mam kostke tak jak taras polozona po łuku . Musiałbym wszystko rozwalać łącznie z kostką na ziemi gdybym chcial prostować taras .
  10. Witam. Nie było mnie tutaj z 10 lat . Ale jak trwoga .... Być może ktoś mi pomoże, być może. Dom budowałem w 2005 roku i niewiele wiedziałem. Przyszło mi do głowy wylać sobie betonowy taras z łukowatymi bokami i łukowatymi schodami..... wiem wiem na głupotę nie ma rady, ale naprawdę nikt mi wtedy nie doradził żeby nie robić tej durnoty. Położyłem na to płytki..... Po ok 5-6 latach zaczęło się to co było do przewidzenia. Płytki zaczęły odchodzić głównie na schodach, a na powierzchni tarasu pękać . Przez kilka lat łatałem to , jednak teraz mam juz dosyć. Chcę zerwać to gówno i położyc coś , no właśnie co ? Chce zapomnieć o problemach z odpadającymi płytkami wiec żadnego kleju. Ktoś z was napisze -człowieku jest milion tematów jak to zrobić a ty piszesz kolejny. Nie zgodzę się nie ma nic o tym jak to zrobić kiedy taras ma łuki .... dużo luków. Są porady czym pokryć taras, ale kwadratowy/prostokątny : - deska tarasowa - odpada bo nie da się wyłozyć łukowatych schodów bez miliona kawałków docinek , trójkątów które za rok dwa i tak odpadną . - płyty betonowe na podkładkach - odpadają bo na łukowatych brzegach schodów , czy płycie tarasu trzeba będzie docinać różne małe kawałki takie których nie zamocujemy niczym tym bardziej nie położymy na podkładkach brzegowego kawałka 5x10cm .... wielu takich kawałków. - kamień podobają mi się takie nieregularne jednak to tez trzeba kleić - odpadnie za kilka lat i będę miał to samo co teraz -odpada . - Kostka , nie da się położyć na taras. Oczywiście "fachowcy" piszą cyt należy zrobić na betonie podsypkę piaskową 5cm i na to położyć kostkę - bzdura gdyż woda która dostanie się pod kostkę będzie spływała (spadek) w kierunku "od domu" razem z piaskiem czego skutkiem będzie zapadanie się kostek , nie chce mi się nawet myśleć co będzie robił mróz z zamarzniętą wodą pod kostką na płycie tarasu albo na schodach wyłożonych kostką . Jednych słowem "pomocy" , czy ktoś z kolegów i koleżanek jest w stanie poradzić coś ? Myślałem o jakichś posadzkach wylewanych elastycznych ( wtedy kształt tarasu nie będzie miał znaczenia, jednak czy ktoś ma takie rozwiązania u siebie powiedzmy 10 lat i nie widzi żadnych uszkodzeń ? Poza tym mój taras betonowy ma już kilkanaście lat i beton po zarwaniu płytek nie będzie w idealnym stanie- płytki odejdą na pewno razem z kawałkami betonu- będzie nierówno. Sam nie wiem czy nie lepiej rozwalić to to i zbudować od nowa .Jednak koszty takiej operacji będą ogromne bo płyta tarasu jest mocno zazbrojona a skruszonego betonu będą ciężarówki Liczę na pomoc. ps. Zapomniałem jeszcze o jednej ważnej rzeczy. Mój taras ma 36mkw z czego połowa jest zadaszona dlatego różnice zalewania wodą śniegiem i zamarzania są bardzo duże. Na części zadaszonej oczywiście nie ma praktycznie żadnych uszkodzeń. problemy zaczynają się na linii zakończenia zadaszenia i dalej.
  11. Witam Dziś byłem w sklepie ogrodniczym i miałem w ręku Chwastox Extra 300 i napisane na nim jest że zwalcza chwasty dwuliscienne więc dlaczego "Broń Boże" ??
  12. No trochę denerwuje. Nie jestem zwolennikiem stosowania środków chemicznych i nigdy ich nie stosowałem (nawet drzewka i niektóre warzywa pryskam tylko gnojówką z pokrzyw) , jednak chwast ten praktycznie w dwa sezony opanował 40% mojego trawnika (ok 1000mkw) więc jak znasz jakiś sposób bez chemii to proszę o podpowiedź.
  13. Witam Dziękuję za zainteresowanie tematem. Mam to na trawniku . Roundup trawy nie ruszy ??? Mozna pryskać ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...