Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

malin_f1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

malin_f1's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam To ja tylko opiszę swoje doświadczenia z taktowaniem i modulacją, niestety tematem zainteresowałem się dopiero w 3 roku eksploatacji. Czy kocioł pracował u mnie od początku źle... nie sądzę, ale teraz nie jestem stanie tego odtworzyć. Po 3 latach sytuacja wyglądała tak że z modulacją nie schodził poniżej 25%, liczba zapłonów na dobę w okolicach 60-70. Reasumując po wizycie serwisu fabrycznego problem został rozwiązany. W moim przypadku winna okazała się głównie elektronika pieca. Na szczęście u mnie nie ma problemu z kominem chociaż ten jest dość nietypowy bo ma po drodze 2 kolana 90% ale dzięki temu zakładam, że nie ma problemów z zawirowaniami i odprowadzeniem spalin. Poza tym moje testy wykluczyły komin jako przyczynę problemu, serwis zresztą to potwierdził. W chwili obecnej moduluje bez problemu do 11%, Liczba zapłonów spadła do 8-10 na dobę gdzie gdzie ok 5 idzie na podgrzewanie wody w zasobniku. Kocioł pracuje na 2 temperaturach normalna i zredukowana o 2 stopnie na noc. Generalnie chciałem tutaj podziękować firmie Viessmann za uczciwe podejście i rozwiązanie problemu. Natomiast tak świadomych użytkowników tego kotła jest niestety niewielu i powiedzmy szczerze 98% użytkownik nie monitoruje pracy tego pieca, a sprzęt jest super co by o nim nie powiedzieć tylko trzeba mieć świadomość że musi mieć idealne warunki pracy (komin) Niestety większość instalatorów nie ma o tym pojęcia, czasem zdarza się wręcz, że wiedza użytkowników w kwestii kodowania i ustawienia pieca jest większa niż instalatorów, ale cóż dziś takie czasy, liczy się szybki pieniądz. Jak popsute to wyrzucić i kupić nowy. Niestety dotyczy to każdej dziedziny naszego życia ot takie chore czasy. Mimo wszystko sprzęt godny polecenia i gdyby będę potrzebował postawić nową kotłownię to skorzystam z oferty firmy Viessmann. Pozatym trzeba mieć trochę szczęścia mi trafiła się super pomocna lokalna firma instalacyjna którą polecam wszystkim z czystym sumieniem (Warszawa i okolice) no i serwis fabryczny stanął na wysokości zadania za to wszystko duży plus. Wiadomo pierwsze urządzenie sprzedaje salon, kolejne serwis... Pozdrawiam PS Ktoś wie jak w aplikacji mobilnej przestać zużycie kwH na m3?
  2. faktycznie dom pasywny napewno nie jest ale wybudowany z solidnych materiałów i fachowo wiem bo byłem na budowie od początku i troszkę znam się na budowlance. Wracając do CWU piszecie że najlpeiej jak piec 2x na dobę się włączy żeby nagrzać wodę ok... ale jak długo taki zasobnik trzyma temp? To raz a dwa czy woda w zasobniku uzupełniana jest zawsze na bierząco i podgrzewana do zadanej temp czy dopiero jak opróżnimy zasobnik np 80% to dobiera wodę i podgrzewa ? A może to wszystko można ustawić w piecu ? Czy jak woda skończy się w zasobniku bo zalaliśmy wannę to czy takie piec dalej grzeje wodę przepływowo ?
  3. Dziękuję za odpowiedź. Upatrzyłem sobie Junkersa CERAPUR MODUL moc CO 14,2kW zasobnik 100L następny ma 21kW i 150L . Wydajność C W U odpowiednio 21,1 l/min, 32,4 l/min. Myślę że ten mniejszy 14kW będzie aż nad to... mam rację przy zapotrzebowaniu na CO 8,5kW w projekcie. Jeszcze taka wątpliwość jak działa taki kocioł? tzn skąd jest ciepła woda? czy zasobnik jest cały czas podgrzewany i utrzymywana jest zadana temp. czy woda jest grzana przepływowo i np w momencie użycia 2, 3 kranu na raz dopiero wtedy wykorzystywany jest zasobnik jako taki zapas ? jak jest z ekonomiką takiego pieca w lecie?
  4. Czy nikt nie jest w stanie mi pomóc ?
  5. Nowy dom 130m2 użytkowej docieplony 15cm + 25cm porotherm Wg projektu zapotrzebowanie na ciepło CO 8,5kW Czynnik grzejny woda 75/55 st Dół podłogówka w kuchni 9m2, hall 6m2, łazienka 3,5m2 do tego 3 grzejniki w reszcie pomieszczeń Góra podłogówka w korytarzu7m2 i łazience 6m2 do tego 5 grzejników. Przewidziany kominek na dole z rozprowadzeniem do każdego pomieszczenia za wyjątkiem łazienek. Instalacja CW z cyrkulacją Kotłownia oddzielna w domu na parterze 3,5m2 z nawiewem. Podstawowe pytanie jaki piec... Wg mnie tylko dwa rozwiązania z tego co już się naczytałem... obydwa z zamkniętą komorą spalania. 1. Czy piec stojący razem z zasobnikiem przez co droższy w zakupie, droższy w serwisowaniu ale czy ekonomiczniejszy w użytk. od rozwiązania nr2? (Jaki zasobnik? alu-krzem, czy nierdzewka jaka pojemność…) 2. Czy piec wiszący jednofunkcyjny a pod nim oddzielnie zasobnik. Jak dobrać moc takiego pieca żeby wodę w zasobniku przewiduję 120L grzał w miarę krótko (i ekonomicznie) Priorytety 1. Komfort używania ciepłej wody w 2-3 kranach jednocześnie (oczywiście chwilowo) Najdalsze ujęcie CW w kuchni ok 5m od pieca. Instalacja CW z cyrkulacją. 2. Które rozwiązanie będzie tańsze w eksploatacji w skali całego roku? Chcę uniknąć błędów jak np mój szwagier gdzie w domu 200m2 ma Vitodensa 333 z zasobnikiem chyba 130L, a grzeje tylko na podłogówce na pow 20m2 do tego w 3 grzejnikach w całym domu... a CW ciągle oszczędza i piec grzeje może CW 2-3 razy na dobę, a tak jest zimna praktycznie... Niestety ma kiepską sytuację finansową i musi oszczędzać... Rozumiem że do pieca musi być jakieś dodatkowe sterowanie żeby oddzielnie chodziły grzejniki a oddzielnie podłogówka. No i jakie sterowanie do pieca chciałbym mieć równomierną temp wszędzie przewiduję że 22-23st w nocy może spadać do 21st. Chcę uniknąć przegrzewania domu. Ile muszę szykować kasy na takie piec z całym oprzyrządowaniem ? Co do marki i konkretnego modelu to na razie bez znaczenia bo najpierw chcę wybrać odp. Rozwiązanie, oczywiście w miarę tanie. Z góry dziękuję za pomoc.
  6. poprawna... czy jedna kratka na pomieszczenie czy po dwie? i czy wystarczy jak będzie wywiew na strych tylko?
  7. Jak pozbyć się wilgoci z domku letniskowego używanego przez cały rok gdzie w sezonie jesień –wiosna również czasem tam jeżdżę(średnio raz na miesiąc na kilka dni), a jak nikogo nie ma to temperatura w środku utrzymywana na poziomie 7-8st grzejnikiem elektrycznym. W rogach ścian tylko za szafkami, regałem itp. Pojawiają się pleśniowe naloty (nie duża powierzchnia ok. 5x5cm), a w domku ogólnie czuć wilgoć i dość nieprzyjemny zapach. Na pewno teraz przy okazji remontu i budowy kominka zrobię podwójną wentylację w każdym pomieszczeniu z wyjściem na strych. Gorzej z jaką kol wiek izolacją fundamentów itp. Proszę o jakieś porady co z tym fantem zrobić. Jak pozbyć się tego zapachu. KONSTRUKCJA DOMKU Dom drewniany na fundamencie nie izolowanym 9x8 m konstrukcja drewniana na fundamencie lanym . Wylewka na około fundamentu domu szeroka na 60cm. podwójna papa na fundamencie z góry ale ta papierowa niestety na to już bezpośrednio dechy i konstrukcja ścian. Przekrój ściany 2x deski calówki jedne pionowo drugie poziomo, jakaś folia, wata 15cm, folia, i karton gips. Podłoga drewniana między legarami siatka ogrodzeniowa rozciągnięta a na niej wata 10cm i deski podłogowe. Od legarów do gruntu jakieś 20cm powietrza (porobione kratki wentylacyjne z każdej strony fundamentu. na suficie KG obłożony szczelnie kasetonami styropianowymi, potem 10cm waty i deski calówki zabite szczelnie na strychu. Na dachu blacha trapezówka bez ocieplenia jakiegokolwiek. Brak wentylacji poza łazienką. Ogrzewanie elektryczne każdym pomieszczeniu salon z aneksem, 2 sypialnie, łazienka. W tym roku stanie kominek z rozprowadzeniem do każdego pomieszczenia przez strych.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...