Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jozwiaks

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    78
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    mgr inż. inżynierii środowiska
  • Mój klub zainteresowań
    ABC instalacji
  • imię i nazwisko
    Sebastian Jóźwiak

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Międzyrzecz
  • Kod pocztowy
    66-300
  • Województwo
    lubuskie

jozwiaks's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Proszę dać znać tylko czy wiadomość dotarła bo nie wyświetla się mi w wysłanych :/ Dodatkowo mogę dopisać, że kwota kredytu to by było 85tyś + 30tyś remont. Razem 115-120tyś. Wkład własny chyba lepiej by było zostawić 20tyś, a pozostałe 10tyś by mogło pozostać na obsługę okołozakupową: notariusz, jakieś nieplanowane koszty itp. pozdrawiam
  2. Na dzień dzisiejszy są raty na łączną kwotę 500zł,ale to będzie spłacone do końca roku (wzięte sprzęty AGD, aby była historia kredytowa Inwestycję oraz kredyt i tak planujemy na przyszły rok, bo od tego okresu ma wejść system dopłat do domów pasywnych. Z czystej ciekawości zapytam, jak wygląda nasza sytuacja w oczach doradcy? Czy będziemy wiarygodni dla banku? Czy lepiej poczekać, odłożyć, wygonić żonę do pracy? pozdrawiam
  3. Witam, zastanawiamy się z żoną nad budową domu. Koszt budowy szacujemy na 200tyś + działka 60tyś. Powierzchnia użytkowa ok 75m2, całkowita ok 100m2. Budynek stawiany w technologi szkieletowej pasywnej (dla potrzeb dotacji domów pasywnych od przyszłego roku). Sytuacja rodzinna i finansowa: 3osoby, dochód mój na umowę o pracę bezterminową 2500netto + dochód z działalności za ten rok 40tyś netto (działalność od tego roku), żona aktualnie bezrobotna (po urodzeniu córki w tym roku zrezygnowała z pracy). Pieniadzę na wkład własny to 30tyś, ale wolałbym je zostawić na koszty okołobudowalne + formalne. Czy jest możliwość otrzymania kredytu na taką budowę w naszej sytuacji? Czy warto iść do banku? pzdr i z góry dziękuję za odpowiedź
  4. hmm, dziwna sprawa. Wystąp do nich o podanie podstawy do stosowania takich przeliczników, a nie innych. Dodatkowo możesz przejść się po sąsiadach i zobaczyć jakie oni mają przeliczniki przy takich samych grzejnikach.
  5. wg mnie zarówno jedne jak i drugie są dobrej klasy. Weź te które są tańsze.
  6. prąd i gaz może być zryczałtowany, tzn nie ważne czy masz 2 metry czy 15 metrów płacisz tą samą kwotę. U mnie wychodzi ok. 1,8 za przyłącze. Wodę możesz policzyć za 100 zł/metr i powinno być dobrze. Jeżeli do tego dochodzą projekty to ok. 500-700 za projekt jednego przyłącza.
  7. jak najbardziej możesz tak zrobić. Pierwsze co musisz zrobić to uzyskać warunki od gazowni, później projekt, uzgodnienie i zgłoszenie do starostwa. Czekasz 30 dni (albo krócej jeśli starostwo odpisze) i do dzieła. Jeśli chcesz zrobić od razu instalację gazową w budynku to musisz uzyskać pozwolenie na budowę.
  8. jeśli dajesz PC no to musisz zadbać o porządny projekt. Przy projekcie zacznij od obliczenia zapotrzebowania na ciepło, później podziel podłogi na strefy grzewcze (o dł. pętli do 100m) i odpowiednim rozstawieniu. Projektuje się zawsze na danym materiale, ale każde inne są równoważne, tzn jesli projekt jest na pexie Wavin, to każdy inny pex nic nie zmieni oprócz jakości i ceny. Jeśli coś niejasne to pisz śmiał
  9. jozwiaks

    jakie ogrzewanie?

    hehe w tych butlach to byś gazu nie zdążył donosić A tak na poważnie jeśli gaz to w dużej butli koło kamienicy, tańszy byłby gaz z sieci. Można również wstawić kocioł na paliwo stałe - w mieszkaniu, lub w piwnicy. Wszystko zależy na co się godzisz i jakie masz wymagania.
  10. instalacja c.o. powinna zostać tak zaprojektowana, aby możliwe było ogrzanie mieszkania nawet jak za ścianą nikt nie grzeje. Swoją drogą spółdzielnia może podjąć jakąś śmieszną uchwałę ustalającą minimalną temperaturę.
  11. trzeba jeszcze wyzaczyć rośliny, które mogą być podlewane od gór (zraszaczami), a które od dołu(przewody rzsączające). Później dobierasz zraszacze, tak aby ich zasięg się ciut pokrywał. Różne zraszacze, różn strefy i odległości zraszania - wszytsko zależy od inwencji twórczej
  12. dodatkowo warunki techniczne nakazują izolowanie przewodów jeśli przewody będą w warstwie pomiędzy styropianem to nie trzeba ich dodatkowo izolować
  13. Różnica pomiędzy Wavinem, a Kaczmarkiem jest następująca: Wavin inwestuje dużo pieniędzy w promocje, foldery, katalogi i różnego innego typy granty Kaczmerek też inwestuje ale mniej. Różnica w cenie wiadomo z czego wynika Mogę powiedzieć, że w budowie i eksploatacji nie ma różnic. Rura jest rurą i tam nie ma co się popsuć, co najwyżej ktoś może ją źle położyć. A na koniec mogę Wam powiedzieć, że co roku układam kilkanaście kilometrów kanalizacji i nigdy nie spotkałem się z problemami złych rur kanalizacyjnych. Ważne aby były spełnione parametry tzn. wymagana sztywność obwodowa oraz rodzaj materiału (PVC niespieniony - lity). W PVC spienionym może się wytrzeć dno
×
×
  • Dodaj nową pozycję...