Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

alberciq

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    49
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

alberciq's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, potrzebuję pomocy szukam i znaleźć nie mogę, a wiem że kiedyś to widziałem... jak rozwiązać problem z bramą garażową na płycie izolowanej? są dwa problemy - jeden w miarę prosty, bo trzeba rozłożyć styrodur również w świetle ścian przy bramie garażowej, aby zniwelować mostek termiczny - projekt tego nie przewidywał.. ale jest też drugi problem - styrodur jaki by mocny nie był, to w tym miejscu nie wytrzyma ciągłego jeżdżenia samochodem - jest na to jakiś sposób? Ja właśnie kończę rozkładać styrodur pod płytę i będę się zabierał za zbrojenie, czyli mam ostatni moment aby jakieś modyfikacje wprowadzić.
  2. Mam pytanie odnośnie podbudowy pod płytę.. zdjąłem humus, pod spodem piasek, ale mam spadek na działce, dodatkowo wyszło że w najniższym miejscu(jeden narożnik) było wcześniej kopane. Generalnie z jednej strony domu po zdjęci humusu praktycznie nie muszę nic nadsypywać, natomaist z drugiej strony muszę nadsypać pół metra, no i w tym miejscu gdzie kiedyś było coś kopane tam do żywego, żółtego, dobrze zagęszczonego podłoża brakuje mi jeden metr. Czym to zasypać? piaskiem aby było jednorodne podłoże pod płytą? kruszywem? w okolicy sprzedają coś takiego zwanego "UTEX" to jakieś popioły z ciepłowni, podobno z czasem to wiąże i spełnia zadanie chudziaka... Jeszcze mam kwestie zagęszczania, mam do dyspozycji zagęszczarkę płytową 90kg, taką mogę pracować do woli - skrupulatnie zagęszczać warstwami, choćby po 10cm, na koniec całość bym przejechał wypożyczoną zagęszczarką ~250kg - czy wystarczy?
  3. @ GrasshopperXTR a nie lepiej jak byś umieścił rozdzielacz na przeciległej ścianie kotłowni przy drzwiach? będziesz mieć o kilka metrów krótsze pętle, zyskujesz na materiale (rury + izolacja) oraz na oporach - pompa mniej prądu weźmie, do tego nie ma ryzyka że kotłownia będzie przegrzana jak by izolacja nie była skuteczna tak jak byś sobie tego życzył.
  4. Super robota, te (pod)parapety to czym frezowałeś? będziesz dawał taśmę paroszczelną od wewnątrz i coś paroprzepuszczalnego od zewnątrz?
  5. Po prostu miałem stycznośc ze sprzedawcami drwewna, czyli ludźmi tworzącymi nowe jednostki miar zbliżone do objętości, temu się chciałem upewnić jak to jest w przypadku XSP. Dzięki za wyjaśnienia. Co do wymiarów płyty.. Wszędzie można znaleźć informacje że płyta ma wymair 1265x615 i zamawiając według tych wymiarów może ich zabraknąć...
  6. Wiam, XPS jest sprzedawany wedle objętości, ten "nasz" pod płyty ma zakładkę. Mam więc pytanie - jak się liczy objętość takiego styro z zakładką? Całkowity rozmiar płyty to 1265x615mm a powierzchnia krycia, czyli tak naprawdę ten wymiar co nas interesuje, to jest 1200x600mm niby nic, 15mm, ale dla płyty ~150m^2 i grubości 20cm to wychodzi już 1m^3 różnicy!
  7. Oczywiście że nie ma sensu przewymiarowywać, jak Ci będzie za zimno w te kilka dni w roku, to po prostu ustawisz na piecu wyższą temperaturę i zrezygnujesz z kondensacji, z mniejszą sprawnością ale będzie działać wszystko. P.S. a czemu nie robicie podłogówki? nie zauważyłem aby była o tym wzmianka,..
  8. Tyle że ławy robi się na gruncie naturalnym, a nie na nasypanym, jak to ma miejsce pod płytą, pod ławami pilnuje się aby ten grunt nie naruszyć, dodatkowo ławy są poniżej poziomu przemarzania więc i ryzyko wysadzenia nie istnieje.
  9. Płyty jeszcze nie mam, dopiero pozwolenie na budowe się załatwia, ale kombinuje już teraz, bo później nie będzie na to czasu i będzie sie robiło na skróty. Płytę wylewam na wiosnę, więc teraz nie jestem w stanie sie wypowiedzieć na temat jej równości, chciałbym i będę dożyć do tego aby była jak najlepsza. Nie jest to niemożliwe, w najgorszym wypadku wyleję tylko wylewkę samopoziomującą, odchyłek większych niż milimetry niedopuszczam. Co do profilu poszarzającego/podparapetowego czy jakiegokolwiek innego, zapewne lepiej jak on jest niż jak go niema, ale nie chcę wychodzić na taras "po drabinie", więc jeżeli miał by on być, to okno musze zainstalować poniżej górnego poziomu płyty. Stąd właśnie chciałem rozpocząć dyskuje na ten temat bo nie znalazłem podobnego wątku. Do tego montaż ma być maksymalnie energooszczędny. Ale niekoniecznie w warstwie ocieplenia, bo inne okna nie będą wysunięte (z wątku tasiemca o montażu w warstwie ocieplenia wynika że nie jest to opłacalne). Dziękuję za odpowiedzi i zapraszam do dalszej dyskusji.
  10. Witam Przekopałem forum ale nie znalazłem, jak źle przeszukałem i jednak taki temat jest to proszę nie bić ale wskazać gdzie go znajdę.. Mianowicie.. Będę miał płytę fundamentową, ogrzewaną, na tej płycie odrazu będzie posadzka(płytki) No i jak tu teraz zamontować okno tarasowe, aby próg był jak najniższy (okno zwykłe)? Dodatkowo chciałbym, aby było jak najcieplej się da, stosując montaż warstwowy, a okna wysunięte lekko(~3cm) poza lico ściany. Ściana 2W, płyta ocieplona 20cm XPS Jakie mam opcje: 1. olać sprawę i zamontować na płycie najniżej jak się da - powstanie dość wysoki próg 2. zrobić w płycie "schodek" na profil ale tu widzę drobny problem wykonawczy... tu pytanie jak głeboki należało by ten schodek zrobić? 3. rozwiązanie niby najlepsze - zamontować okno w warstwie ocieplenia na systemowych kotwach np JB-D albo MOWO, ale to rozwiazanie też jest najdroższe 4. przykręcić od zewnątrz do płyty jakiś kątownik stalowy - tu równiez montaż w warstwie ocieplenia ale taki "chałpniczy" i nie bez wad, może wyjdzie nieco taniej niż powyżej są jakies inne opcje? Raczej nie chciał bym niższego profilu dolnego bo to podobno nienajszczęśliwsze rozwiązanie, HS'a też nie chce bo kosztuje swoje. Kolejną kwestią jest jak to ocieplić od zwenątrz? bo rozumiem że parapet ma wejść pod profil, tym samym nie ocieplę profila od zewnątrz - tu chyba niewiele da sie wykombinować..
  11. Nie mogę zgodzić z pierwszym stwierdzeniem, składają pompy z podzespołów, wsadzają swoje sterowanie, do swojej obudowy - to raczej nie mieści się w ramach pojęcia importer. Jeżeli chodzi o wiedzę tu a forum, to absolutnie masz racje, na szkolenie poszedłem tylko dla tego że to godzina drogi na i cena była kusząca. Na tym szkoleniu potwierdiło się w zasadzie wszytko o czym tu się pisze, a dodatkowo trwa krócej niż przeczytanie tego wątku:) i nie irytuje się specjalistów z tego forum po raz setny zadając to samo pytanie.
  12. Pozwole sobie nieco zaspamować, ale myślę iż z korzyścią dla forumowiczów firma Hewalex jako producent miedzy innymi pomp ciepła organizuje szkolenia dla instalatorów. koszt szkolenia 50zł brutto! szkolenie trwa cały dzień, dają jeść pić(niestety tylko bezalkoholowe) i tłuką do głowy dość sporo wiedzy. Byłem widziałem, polecam http://www.hewalex.pl/strony/szkolenia-instalatorow.html P.S. analogiczne szkolenie jest z kolektorów słonecznych.
  13. Czy ktos z Was ma czujniki temperatury pod ziemią zakopane? Intereuje mnie jaka jest temperatura na granicy przemarazania nad DZ zakopanym głębiej? Czyli np kolektor na 1,5..2m granica przemarazania 1m - jaka temperatura będzie w okilcach powiedzmy 1,1m Pasowało by mi poprowadzić rurę przelewową ze studzienki deszczowej nad kolektorem, znaczy krzyżowała by się z nim - nie zamarznie to to?
  14. I kolejne pytanie do szanownych Grupowiczów... Podpowiedzcie czy takie planowane przezemnie rozłożenie kolektora spiralnego jest akceptowalne? http://s6.ifotos.pl/mini/dolnezrod_nwnxhxs.png przez działkę biegnie mi magistrala wodociągu, nie widziałem tej rury ale podobno to fi1000mm zasilająca połowę górnego śląska No i kusi mnie aby jak nabliżej tej rury choć jedną pęte rozłożyć, ryzykując nawet że zostanie zniszczona w przypadku jakiejść konserwacji owego wodociągu. Ten wodociąg podobno jest jakieś 3m pod ziemią. Generalnei to jak wspominałem wyżej, planuje rozłożyć 5 petli po około 150m fi32 każda, z czego jedna będzie do GGWC Odległośc od fundamentów około 2m Odległosć od płotu 1m odległości między spiralami minimum 2m długośc każdej spirali około 20m Rozdzielacz w kotłowni (lewy górny narożnik domu) domiegówki będą dość długie, ale to chyba dobrze - też zawsze się coś ogrzeją po drodze..
  15. I jeszcze jedno pytanie z innej beczki.. Na jakiej głębokości zakopać DZ? Było robione badanie gruntu pod dom, czyli parę metrów od miejsca gdzie będzie zaczynał się kolektor. do 1,8m mam piasek, poniżej 1,8m jest glina, woda gruntowa w zimie około 1m poniżej ternu, z tendencją do podchodzenia 0,5mppt przy opadach. Rejon - górny śląsk, przemarzanie 1m warianty: - dokopać się do gliny ale jej nie ruszać, kolektor rozłożyć na niej, na tej glinie jako że jest nieprzepuszczalna zawsze będzie się gromadzić woda. - zakopać go w glinie, jako że oddaje więcej energii - zakopać tuż pod granicą przemarzania
×
×
  • Dodaj nową pozycję...