Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

astronauta83

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

astronauta83's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. dzwoniłem do producenta. powiedzieli że gwarancji nie stracę jak zrobię otwór z klapką bo sami też je wprowadzili w drzwiczkach zasypowych.
  2. Mi nie chodzi o prawo jakim kieruje się ubezpieczyciel ale ogólnie o prawo w naszym kraju które mówi o użytkowaniu pieców c.o itd.
  3. Pytałem poważnie i takiej też oczekiwałem odpowiedzi. Wiem ze Pana sumienie może być inne i może Pan mnie nie akceptować. Jeśli jednak może mi Pan pomóc uzyskać te informacje będę wdzięczny za pomoc.
  4. Już dość długo myślę nad zamontowaniem do mojego kotła KPW ale zaczęło mnie ostatnio nurtować pytanie czy to legalne. Wiem że nikt tego nie sprawdza itd. ale chodzi tu raczej o moje własne sumienie które jest takie a nie inne.
  5. "Juzef" czy możesz mi odpisać?
  6. Widziałem na zdjęciach że w klapce w drzwiczkach zasypowych wstawia się szkiełko przez które można podejrzeć co się dzieje w komorze pieca? Gdzie można takie szkiełko kopić bo zapewne musi to być szkło jakieś specjalne które wytrzyma duże temp. Zastanawiam sie w jaki sposób można regulować tą kierownicą? Czy przez te śruby nie nagrzewa sie blacha drzwiczek? Rozumiem ze one mają przechodzić przez całe drzwiczki na wylot? Jakie długość powinna byc rurka i jaki ma byc wymiar otworu zakładając ze będzie w kwadracie czy prostokącie? Jakiej grubości ma być ścianka tej rury? Czy ma byc ona zwężona na końcu? Czy cegła zwykła czerwona może być użyta zamiast szamotowej? Jaka jest miedzy nimi różnica?
  7. Czy może ktoś pomóc mi rozwiązać mój problem?
  8. Komora załadowcza mieści ponad 60kg węgla wiec ze względów ekonomicznych pale w większości drewnem. Drzwiczki mogę mieć przerobione za darmo wiec pozostaje kwestia jak je przerobić. Jak duży ma być ten otwór? Czy ma byc centralnie na środku? Czy dospawać tez do tego kawałek rury wycelowanej w środek paleniska bo widziałem że cos takiego też sie stosuje z jakimś pozytywnym skutkiem. Możesz mi coś doradzić? Nie mam klapki w dolnych drzwiczkach. Rozszczelniam same drzwiczki. Po rozpaleniu jak piec złapie temperaturę około 50 stopni zostawiam tak około 3-5mm. Gdy na dnie pozostaje sam żar z węgla to na koniec palenia muszę zwiększyć szczelinę na ponad 5mm żeby dobrze sie wszystko dopaliło, inaczej przygasa. Dlaczego przy paleniu ciągle na ściankach kotła widzę smołę? jak jej sie pozbyć?? Czy wykładanie pieca cegłami pomoże mi coś zaoszczędzić, usprawnić?
  9. Witam. Posiadam kocioł Defro Optima Komfort Plus Nowa Linia 30 kw. Wymiary komory załadowczej to około 47x47x47. Piec ma wentylator z którego nie korzystam. Posiada 4 drzwiczki bez żadnych otworów:(nowe wersje tego pieca maja otwór w drzwiczkach od popielnika w mojej tego niema). Piec jest na węgiel i drewno. Postaram się opisać krótko moje przygody z tym piecem. Na początku gdy go kupiłem zapalałem tradycyjnie od dołu i dokładałem do pełna. Opał spalał mi się w ciągu 2-3 godzin. Ciągle robi sie smoła zwłaszcza na bocznych ściankach pieca. Po pewnym czasie zacząłem zapalać od góry. Wynik palenia około 4-5 godzin na pełnym załadunku(drewno, wegiel, drewno- tak ukladam opał). Jest to dla mnie duży skok ale muszę często zaglądać do pieca żeby sterować dopływem powietrza w dolnych drzwiczkach lub inaczej sprawdzać czy nie przygasa lub za bardzo sie nie rozkręca. Gdybym tego nie pilnował na pewno tego wyniku by nie było. Zdałem sobie po pewnym czasie sprawę ze brakuje mi w drzwiczkach zasypowych otworu który by mi dostarczał powietrze od góry bo gdy jest dostarczane od dołu to opal sie szybko zajmuje ogniem, jesli bym go pozostawił bez nadzoru i spala. Wczoraj spróbowałem wiec rozpalić od góry z lekko rozszczelnionymi drzwiczkami zasypowymi. Wynik był dużo lepszy niż z zamkniętymi ale za to była mniejsza temperatura na piecu średnio 50, zapewne komora sie wychładzała przez rozszczelnione drzwiczki załadunkowe (trudno było uzyskać większą bez znacznego rozszczelnienia dolnych drzwiczek popielnika), drugi plus to osadzało się mniej sadzy i jakby mniej smołowało. Wiem ze nie można palić z rozszczelnionymi drzwiczkami bo to niebezpieczne, nie można spędzać w kotłowni zimy i rozpalać kilka razy na dobę wiec postanowiłem poprosić was którzy czytacie mój post i potraficie mi pomoc o informacje jak udoskonalić mój piec aby opał pali mi się długo i żebym nie musiał do niego często zaglądać. A teraz trochę informacji odnośnie domu które możliwe ze maja jakieś znaczenie dla tego kto chce mi pomoc. Dom około 250m2, piwnica parter i poddasze, jeden pustak, 15 cm styropianu, wełny 25cm ale za to mam więcej okien niż w tradycyjnym domu i potrzebuj zwłaszcza w duże mrozy długiego palenia bo inaczej sie szybko wychładza. Komin wysokości od czopucha około 10m, wsad fi 180 ze stali żaroodpornej.
  10. s9 pat podobnie myślałem żeby unigruntem to pomazać. Tylko zastanawiam sie czemu mam to potem szlifować? Jesli Unigruntem pomalował bym to w tym roku to czy na wiosne przyszłego roku bede musiał to szlifować? Jaki jest tego cel? Czy nie mogł bym np. pomalowac odrazu farba gruntującą pod tynk? I jeszcze jedno pytanie które chodzi mi po głowie, co może stac sie elewacji jesli przez 2 lata wogle jej nie zagruntuje i po tym czasie pomaluje farba i poloże tynk? Słyszałem ze i tak ludzie robią...
  11. Witam pomocnych przyjaciół. Chciałbym prosic o pomoc w rozwiązaniu problemu ktory od jakiegos czasu chodzi mi po głowie. Mój dom został ocieplony i przygotowany do położenia tynku pod koniec tamtego roku. Miałem w tym roku połozyć tynk ale jest jeszcze tak dużo prac na zewnątrz i w środku które moga spowodować zabrudzenie lub uszkodzenie elewacji że termin ten musze pszesunąc o kolejny rok. W związku z tym nasówa mi się pytanie czy muszę zabezpieczyc elewację jakims płynem, farbą elewacyjną żeby budynek mógł przestac w takim stanie jeszcze rok? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...