Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Daniel__

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

Daniel__'s Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Gładź zostawała tylko w ewentualnym ubytku, dołeczku. Musi być coś miękkiego aby łatwo zeszlifować. Najważniejsze z moich rad to to aby nie próbować łatać przed pomalowaniem śnieżką grunt bo później problem to przytrzeć na równo z tynkiem . Polecających szlifowanie żyrafą naprawdę podziwiam - ja sobie tego nie wyobrażam, spore ryzyko:) Obawiam się że żadna farba nie pokryje Ci rys i piachu aby efekt był dobry.
  2. Ja zrobiłem tak... Najpierw przetarłam całe ściany delikatnie papierem 120 na pacy. Usunęło to góreczki. Tylko nie za mocno aby nie przetrzeć i nie wyszedł "piach" z tynku. Później pomalowałem wszytko śnieżką grunt. Dopiero teraz halogen w rękę i możesz zacząć poprawiać. Jakąś miękką gładzią poprawiasz dołeczki i rysy, później przycierasz te miejsca delikatnie. Dzięki pomalowaniu wcześniej śnieżką da się to fajnie przytrzeć. Bez wcześniejszego malowania przy przycierani gładzi z tynku przy "łacie" wycierał się piach. Jakieś większe łaty poprawiałem Śnieżką i gotowe. Na mikro poprawki poszedł od razu kolor. Oczywiście zbyt dużych niedoróbek tak nie poprawisz. U mnie na jedną ścianę i na sufity musiała pójść gładź. Tylko nie planuj zbyt ciemnych kolorów...
  3. nadal nie w temacie no ale... Tak doczytałem że przy wygrzewaniu... to jak była temperatura w domu przy temperatury zasilania 45stopni przez tydzień? 30stopni? 35? Bo u mnie temperatura powietrza jest niższa o 2 stopnie niż posadzka. i pewnie z 5 stopi niż realna temperatura zasilania podłogówki.
  4. Wygrzane. Delikatnie przerwa powiększyła się jeszcze przed wygrzewaniem, gdy beton dobrze wysechł. Po wygrzewaniu nie zmieniała swoich rozmiarów. Jak można przy podłogówce w całym domu utrzymać temperaturę zasilania 45 C? Ale pytanie było co zrobić z tą dylatacją skoro jej nie potrzebuje i nie chcę. Czym zakleić. Siatka w kleju tylko? Ogrzewanie podłogowe wiec nei mogę wiercić i dawać kotew jakichś.
  5. Nie pamiętam dokładnie bo mój projekt bez większych kombinacji ma poniżej 100m2 według definicji używanej w odliczeniu ale z tego co kojarzę garderoby również się nie wliczają do powierzchni użytkowej. A to już daje naprawę spore możliwości regulacji tej powierzchni.
  6. Przez wylewkarzy została zrobiona niepotrzebna dylatacja w wylewce. Czym ją zespolić? Ma być położony gres 60x60. Ogrzewanie podłogowe wszędzie. Nie było wstawianej żadnej pianki tylko przecięcie packą podczas wylewek. Drugi problem to dylatacje w drzwiach. Mam je w nie najlepszym miejscu bo zrobili w osi ściany a nie pod drzwiami gdzie powinny łączyć się kolory płytek. Mniejsza część płytki wystająca za dylatację powinna być przyklejona na silikon? Jaki? Czy może jakiś specjalny klej?
  7. Jak robisz takie grube stopnie? Są z normalnie z pełnego drewna czy obłogowane? Jak są klejone? Jak popytałem stolarzy to zrobić coś grubszego niż 4cm to już wielki problem.Jak chcę 6cm to musi być klejone z dwóch warstw bo nie maja dostępu do grubszego materiału.
  8. Jak to jest z termofleksami perforowanymi? Pył z wełny którą są izolowane nie dostaje się do kanału przez tą perforację? Domyślam się że, przy nawiewie jest nadciśnienie i nie ma prawa a przy wywiewie nie ma to znaczenia dla użytkownika.
  9. Stelaż na skosach montuje na grzybkach, W jednym pokoju krokiew wypadła mi 80cm od ściany. Muszę kombinować dodatkowe wieszaki? Jak to podwiesić dodatkowo? Czy wystarczy że dam wieszaki 80cm od ściany i niecięta płytę i utrzyma się spokojnie na profilu przyściennym?
  10. krótkie pytania.... 1.jeśli profil CD mam w jednym odcinku na całą szerokość skosu to dam radę go włożyć w profile UD przy ścianach i założyć na wieszaki grzybkowe? 2, jakimi wkrętami przykręcać wieszaki grzybkowe? jaki wymiar? Fosfatowane czy żółte?
  11. Tak jak pisałem: " Może w tym kalkulatorze przesadziłem z dodawaniem poprawek. Największą zmianą jest wentylacja mechaniczna która może ograniczyć zużycie według charakterystyki o 30% co daje 33,6kWh/m2. Reszta to mniejsze zmiany które powiedzmy pokryją różnicę pomiędzy wykonawstwem a wyidealizowaną charakterystykę biura które zapewne nie brało pod uwagę żadnych nieprzewidzianych mostków i niedoróbek. Styro było 20cm tylko zamierzam dać grafit." Ewentualnie jeśli ktoś jest w stanie doradzić w sprawie grubości wylewki i rozstawu rurek to proszę przyjąć te 33kWh. Co do mocy kotła to jak obliczyć (oszacować) maksymalne zapotrzebowanie dobowe takiego domu? tak powiedzmy przy -10, czy -20 to ile dobowo muszę wtloczć do domu KWH? oczywiście przy założeniu tych 33kWh/m2/rok.
  12. Może w tym kalkulatorze przesadziłem z dodawaniem poprawek. Największą zmianą jest wentylacja mechaniczna która może ograniczyć zużycie według charakterystyki o 30% co daje 33,6kWh/m2. Reszta to mniejsze zmiany które powiedzmy pokryją różnicę pomiędzy wykonawstwem a wyidealizowaną charakterystykę biura które zapewne nie brało pod uwagę żadnych nieprzewidzianych mostków i niedoróbek. Styro było 20cm tylko zamierzam dać grafit. Mógłby ktoś doradzić jeszcze co do grubości wylewki? Wivaldi jaką dajesz grubość wylewki na parterze a jaką na poddaszu?
  13. Ale ja mam projektowaną charakterystykę energetyczną budynku... mam również "kalkulator" na stronie biura... Zlecenie OZC niewiele zmieni. To że będą rurki jest pewne i na kable już się nie zdecyduje. Do grubości wylewki nie ma znaczenia czy rurki czy kable.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...