Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

M K

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    1 549
  • Rejestracja

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja

Dane osobowe

  • Województwo
    lubelskie

M K's Achievements

ELITA FORUM (min. 1000)

ELITA FORUM (min. 1000) (6/9)

10

Reputacja

  1. Witam, dołączę się do tematu. Rozważam zakup drzwi zewnętrznych dębowych CAL, biorę pod uwagę z kolekcji Vintage - drzwi Vin 11 Okrągłe. W kolekcji Vintage, standardową wersją jest Thermo gr. skrzydła 78 , dwie uszczelki, zamek M2.1 Można dopłacić 1200 netto, do standardu Arktic gr. skrzydła 90, trzy uszczelki, zamek AV3 Pytanie, czy warto pchać się w dopłatę podwyższająca koszt drzwi o ok. 30 % aby uzyskać wyższy standard cieplny? Możecie coś doradzić?
  2. Dziękuję, Panie Andrzeju. Pozdrawiam
  3. Który z tych sposobów jest lepszy, lepiej zamortyzuje (wygłuszy) pracę blachy płaskiej na tzw. rąbek-klik, na łatach? Czy na łatę 4x6, wystarczy taśma o szer. 7 cm? Odnośnie kosztów to na pewno pasek na środku będzie o wiele tańszy, niż klejenie taśmy na całej łacie. Rozmawiałem w hurtowni na temat taśmy wygłuszającej i proponowali również klejenie paskami po środku. Z tym, że mowa była o bardzo drogiej taśmie wygłuszającej z RUUKI, z tego co wiem ma ona grubość 5 mm, szerokość 10 cm. Natomiast taśmy akustyczne do profili U, można kupić o wiele taniej, jest ona trochę cieńsza ma 3 mm grubości, a dostępne szerokości to 5 cm, 7,5 cm , 10 cm.
  4. Podepnę się pod temat. Powyżej Pana wypowiedź w tym temacie - post 25. Też ma być na dachu blacha na rąbek (klik), kładziona na łatach 4/6 i kontrłatach, chodzi o częściowe zamortyzowanie pracy blachy. Panie Andrzeju czy o taką taśmę chodziło? : https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiJ_I7Sn8jaAhWJh7IKHfuyADYYABAHGgJscg&ohost=www.google.pl&cid=CAASEuRokmahX8wAbto5QHLdO_DTWw&sig=AOD64_1OuKFLpPmnzfxwh-nQIihP8jYnyw&ctype=5&q=&ved=0ahUKEwiiq4vSn8jaAhUKiiwKHWhfCsEQ9aACCDI&adurl= Taśmę kleimy do każdej łaty, po całej jej długości?
  5. M K

    Styrodur na skosach

    Wełna twarda jest mniej przewiewna, w porównaniu z wełną miękką. Lepiej izoluje, a to jest moim zdaniem najważniejsze. Minusy wełny twardej: -jest droższa od miękkiej w matach -wełna twarda występuje tylko w płytach, trzeba liczyć się z większym odpadem w porównaniu z wełną miękką. EPS wersja twardsza lub XPS położony dokładnie i szczelnie, pomalowany dobrą farbą o podwyższonym oporze dyfuzyjnym, nie potrzebuje paroizolacji. Odnośnie palca i wciskania: a/ nie wciskać b/ na skosie wykonanym z EPS / XPS położyć dwie warstwy siatki c/ wybrać wariant z GK d/ zamiast EPS / XPS zastosować gotowe płyty PIR / PUR z GK.
  6. M K

    Styrodur na skosach

    maciekkr ma już pokryty dach dachówką, więc nie wciśnie teraz płyty OSB na krokwie. maciekkr sposób ocieplenia, który podałeś wyżej ma sens. Tylko, zrobił bym to trochę prościej. Wełna twarda między krokwie, płyta OSB przykręcona do spodu krokwi, następnie styropian lub XPS przyklejony na klej poliuretanowy do OSB, Wykończenie, klej do siatki, siatka, klej do siatki, grunt, farba.
  7. M K

    Ratunku KUNA !!!

    Jeżeli to prawda, bałaby to rewelacyjna metoda odstraszania kuny domowej. W jakiej postaci kupiłeś naftalinę (naftalen), proszek czy granulki? Ile tego kupiłeś wagowo, jaki koszt?
  8. Ekofiber, czy granulat doskonale nadaje się na powierzchnie płaskie. Natomiast w skosach, może osiadać szczególnie jak będzie słabo zagęszczony. Jeżeli jest u góry tylko membrana, to nie pchał bym tam ekofibru czy granulatu. Membrana na pewno zostanie wypchnięta i osiadanie izolacji będzie spore.
  9. Może taki: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiWn-DBpJDMAhUGRhQKHczSCVgQFggcMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.perlit.pl%2Fzrob-to-sam%2Fperlitobeton&usg=AFQjCNF0D_5ddB-S5MXNFJe0YrwOFBlobg
  10. Poczytaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?218170-Test-klej%C3%B3w-do-styropianu-(subiektywny) http://forum.muratordom.pl/showthread.php?212779-JAK-KLIE%C4%86-styropian-GRAFITOWY
  11. M K

    izolacja poddasza pianką

    Niby dlaczego złe jest rozwiązanie wykonania szczeliny, zaproponowane przez drapek? Jeżeli dodatkowo przez szczelinę, będzie zapewniony przepływ powietrza, od okapu do kalenicy to będzie w porządku. Zastosowanie w tym miejscu zamiast płyty, membrany paroprzepuszczalnej, raczej na pewno spowodowałoby znaczne zamknięcie szczeliny. Ponadto dokładne położenie folii paroizolacyjnej od strony pomieszczeń oraz położenie GK np.: w dwóch warstwach i dobre uszczelnienie połączenia GK ze ścianami, praktycznie, uniemożliwi przedostawanie się wilgoci z pomieszczeń do warstwy izolacyjnej.
  12. M K

    izolacja poddasza pianką

    Moim zdaniem takie połączenie wełny i styro ma sens. Gęsta wełna między krokwie, płyta MDF przykręcona do spodu krokwi, na to przyklejamy styro na klej poliuretanowy. Szpary pomiędzy płytami styro oraz łączenia ze ścianami piankujemy. Następnie zaprawa klejowa do siatki, siatka, klej, grunt, dobra farba. W ten sposób , mamy ciepłą (grubość warstw jest istotna), szczelną izolację stropu oraz skosów poddasza.
  13. M K

    izolacja poddasza pianką

    Jeżeli już chcesz łączyć dwa materiały izolacyjne, to może zamiast pianki zastosuj styropian. Można go wykończyć klejem na gładko, tym samym niepotrzebne są: folia, wieszaki i regipsy. Ponadto styro jest tańszy od pianki natryskiwanej.
  14. M K

    "Dekalog palacza"

    Jak najbardziej się zgadzam, cytuję: 6. Kontrolę stanu technicznego przewodów kominowych, o której mowa w ust. 1 pkt 1 lit.c, powinny przeprowadzać: 1) osoby posiadające kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim w odniesieniu do przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych; 2) osoby posiadające uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności w odniesieniu do przewodów kominowych, o których mowa w pkt 1, oraz do kominów przemysłowych, kominów wolno stojących oraz kominów lub przewodów kominowych, w których ciąg kominowy jest wymuszony pracą urządzeń mechanicznych.
  15. M K

    "Dekalog palacza"

    Przez nieświadomość lub czasami niedbałość, mylony jest obowiązek rocznego przeglądu, z obowiązkiem czyszczenia kominów np.: co trzy miesiące. Jedno i drugie jest obowiązkowe tylko, że roczny przegląd stanu technicznego przewodów dymowych musi wykonać kominiarz. Natomiast w domach jednorodzinnych, daczach, domkach letniskowych, nie ma obowiązku aby to kominiarz wykonywał czyszczenie kominów, z częstotliwością określoną w rozporządzeniu. Za nie wykonanie czyszczenia komina we własnym domu, nie ma kar urzędowych. Natomiast jak mamy ubezpieczony budynek od pożaru, to z reguły ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania, jeżeli nie wykonano rocznego przeglądu kominiarskiego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...