Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

duch ziemi

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    57
  • Rejestracja

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

duch ziemi's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dzień dobry. Mam ocieplony wolnowiszący balkon ok 3,3 x 1,2 m, na którym zgniło to, co jest na płycie balkonowej, głównie płytki ceramiczne. Rozważam naprawę tego w systemie dachu odwróconego, bo pewnie dam radę zrobić to sam w przeciwieństwie do klasycznego uwarstwienia. Inspirację wziąłem stąd : https://receptynadom.pl/jak-naprawic-zaciekajace-balkony-zelbetowe/2/ Na płycie balkonowej zrobiłbym warstwę spadkową ( na sczepnej ) profilami Renoplast W20 do posadzek wentylowanych, na to folia EPDM, dalej XPS ( 5 - 6 cm się zmieści ), na to podkładki do płyty pewnie na jakichś płaszczyznach poszerzających, żeby bardziej rozłożyć nacisk i płyty. Co o tym sądzicie? Czy pod XPS na EPDM nie powinno być jakiejś maty odwadniającej? Jeżeli sądzicie dobrze, to jak rozwiązać następujący problem: Po skuciu tego co muszę, będę miał gołą od góry płytę balkonową ocieploną po bokach ( i pod spodem ) styropianem 8cm i ładnie zatynkowaną barankiem silikatowym. Żeby zamocować profile, ocieplenie na krawędziach płyty balkonowej nie może być większe niż 10mm. Muszę je więc usunąć i potem dać cienkie albo tak wykonać warstwę spadkową, na krawędzi której będą mocowane profile, aby warstwa ta swoim cieńszym końcem wyjeżdżała poza obrys płyty balkonowej na ocieplenie boków tej płyty i leżała zewnętrznymi fragmentami na ociepleniu. Pytanie drugie - czy da się to zrobić? Bo osobiście słabo to widzę. Boję się kwestii wytrzymałości warstwy ( zbrojenie ? ) i jakichś odspojeń i zawilgoceń na styku ze styropianem. Serdecznie pozdrawiam. Krzysztof
  2. Witam. Przepraszam za wtrącenie, ale wyszukiwarką nie znalazłem, więc zapuszczam pytanie z prośbą o ewentualną radę lub przekierowanie. Mogę mieć klimatyzator ILKA KT2.1 produkcji NRD co najmniej chyba 25 letni. Klimatyzator nigdy nie używany, zapakowany w fabryczną skrzynię z częściami zamiennymi itp., ale bez instrukcji. Wg moich ustaleń jest to coś typu pompa ciepła powietrze/woda. Na rosyjskich stronach znalazłem tą nazwę z podawaną w nawiasach informacją -70 do +120 C. Przypuszczam, że wentylatory i sprężarka są sprawne, z automatyką sobie poradzę. Czy ktoś wie, gdzie coś można znaleźć o ? Czy ktoś ma dane techniczne? Czy współcześnie da się wymienić/uzupełnić ówcześnie stosowany czynnik chłodniczy? Co można z tego zrobić? Pozdrawiam.
  3. To nie samochodowe. Jakieś od klimatyzacji czy lodówek. Z tą miedzią mi się nie podoba...
  4. Może coś chlapnę, ale nie za bardzo się znam... Wymienniki/chłodnice są zrobione z miedzi. Wszelkie reguły mówią, że miedzi nie wolno łączyć ze stalą w taki sposób, że instalacja z miedzi jest przed instalacją ze stalą, a włączając chłodnicę w obwód cyrkulacji CWU zainstalujemy miedź pomiędzy kawałkami instalacji ze stali. Proszę bardziej doświadczonych o komentarz. Pytam, bo sam chcę zrobić coś takiego jak Jasiiek71. W swoim czasie podłączyłem wentylator na próbę pod dach i znalazłem tam wystarczająco dużo ciepła, a dziś na złomie znalazłem tanie chłodnice. Pozdrawiam.
  5. Witajcie. Zrobiłem sobie próbny kolektor z grzejnika 0,48m2. Ze wstępnych, bardzo niedokładnych pomiarów wynika, że przy zachmurzeniu od 30 do 70 % ( na oko, ocenianym co godzina jako procent chmur na czystym niebie ) ale takim mglistym, że Słońce prześwieca, nawet jak jest chmura, ma ok. 180 W między godzinami 10 -14. Panel jest zorientowany na południe, przykryty najtańszą szybą, zaizolowany od spodu i pomalowany na czarno matową farbą. No i właśnie: http://www.cieploprojekt.pl/pobierz3.php?id=3 http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/solar/kolektor2.html W obu artykułach są m. in. uwagi na temat absorbenta. Wynika z nich, że pokrycie czarna farbą jest bez sensu, ponieważ jest kompletnie nieselektywne.
  6. Od słońca wnikającego do wnętrza kolektora ( który jest miniaturową szklarnią), w którym biegną rurki miedziane. Rurki nie są przymocowane do metalowego absorbera, bo go nie ma. Słońca wniknie tyle samo, co do normalnego kolektora, powietrze wewnątrz też nagrzeje się tak samo. Zastanawiam się, jak skutecznie odebrać ciepło od tego powietrza. Jak rozmieścić rurki względem konwekcji powietrza, upchać je gęściej, czy dać kawałek radiatora u góry... Szklanka wody luzem, o ile nie ulotni się szybciej niż raz dziennie, zrobi heat-pipe. Nie wiem, czy myślę z sensem, czy bredzę?
  7. Chodzi mi o kolektor ogrzewający wodę nagrzanym powietrzem ale bez absorbera "wielkopowierzchniowego", który jest trudny do zrobienia. A gdyby wlać do środka luzem szklankę wody, która by odparowywała i skraplała się cyklicznie na rurkach...?
  8. Witam. Jaka byłaby sprawność kolektora z powietrzem jako absorber? Wyobraźmy sobie płaską szklarnię o wygmiarach panelu, przez szybę słońce wpada do środka i oświetla czarne dno, nad którym biegną co ileś centymetrów rury miedziane z cieczą. Jak się ma efekt cieplarniany robiony przez szybę, która wpuszcza promieniowanie do środka, ale z powrotem już nie wypuszcza tyle, ile wpuściła do skuteczności kolektora z blachą absorbującą zamiast absorbującego powietrza? Ma to sens, czy głupio myslę? Krzysztof.
  9. Opiszę, jak to było u mnie wczoraj. Rozważałem teoretycznie zagadnienie aeratora itp. i zadzwoniłem do ogrodnika, który zakładał mi ogród. Powiedział, żeby dać sobie spokój z aeratorem ( chodzi o maszynę z drucikami do drapania ), bo to dla amatorów, tylko wypożyczyć od razu wertykulator, ustawić go na 1 do 1,5 cm, przejechać i potem wygrabić wydarte siano. Tak zrobiłem. tam, gdzie trawa była z niewielką ilością siana i taka raczej rzadka podniosłem nieco ostrza, bo robiła się orka. Tam, gdzie trawnik był gęsty, szło ładnie na te 1,5 cm bez efektu "szalejących imadeł". Potem, zamiast wygrabiać, przejechałem kosiarką z najniższym ustawieniem i wessało całe siano ( co ok. 60 m jazdy musiałem oprózniać worek ). Trawnik z żółtego zrobił się jasnozielony. Potem pojechałem wałem z kolcami i odwiozłem wertykulator do wypożyczalni. Całość wygląda teraz tak, jak powinien, moim zdaniem, wyglądać zadbany trawnik po zimie. Nie widać żadnych efektów orania itp. Zamierzam robic tak co roku. Trawnik założony jesienią 2007. Pogoda od kilku dni ok +10, w nocy -3. Wcześniej była zima; gdzie niegdzie w cieniu, lesie itp. leży jeszcze śnieg.
  10. A można prosić bardziej doświadczonych forumowiczów o trochę bardziej zaawansowane porady? Np. jak mocować ukośne deski wewnątrz ramek z grubszych bali? Czy frezować tam podłużne zagłębienia? Czym ewentualnie kleić? Jak rozwiązać łączenie trzech grubych belek przy okuciu w narożniku balkonu? ( Żeby było ładnie, oczywiście; stalowe kątowniki w nadmiarze wyglądają tak sobie ) Pozdrawiam. Krzysztof.
  11. Jeśli to ma być studnia niepitna, to może być płytka i zimą będzie zamarzać. Miałem kiedyś pod domem studnię na kilka kręgów ( nie pamiętam ile do kładnie ), w której lustro pokrywało się zimą lodem. Prysznic przyspieszy proces wychładzania. Krzysztof.
  12. Witam. Powiedzcie mi, czy robiąc GWC woda-powietrze na nagrzewnicy, rurę ( PEX ? )należy ułożyć w rowie i zasypać, czy trzeba zrobić to jakoś specjalnie, z podsypką itp. Czy przy zakopywaniu może sie ona uszkodzić? Krzysztof.
  13. A czy sól po zaschnięciu w porach folii nie uwali jej własności jednokierunkowego przewodzenia/blokowania wilgoci?
  14. Preparaty solne pozostaną w membranie i mogą zmienić jej własności włosowate; sprawdź na kawałku, czy po wysuszeniu folia dalej zatrzymuje wodę w jedna stronę, tak jak powinna.
  15. Witam. A powiedzcie mi, czy czujka inercyjna na oknie nie będzie odpalała w czasie co drugiej burzy lub nawet zacinającego deszczu? Czy czujka stłuczenia szkła generalnie nie jest lepsza? Zastanawiam sie własnie, co dodać do kontaktronów. Krzysztof.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...