Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kosadob

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    56
  • Rejestracja

kosadob's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam. Jak byś czytał ZE ZROZUMIENIEM to byś wyczytał, że już WYBUDOWAŁEM! I nie była to wyprawa z motyką.......tylko fajna przygoda, między innymi dzięki temu forum. Jak będę miał chwilę i okiełzam jak wstawiać zdjęcia to pokaże dom za połowę ceny jaką tutaj się sugeruje i wmawia przyszłym inwestorom. No chyba, że jak już wspomniałem Firma budująca od A do Z, ale wtedy nie mówimy "wybudowałem dom, tylko wybudowali mi dom, a ja zapłaciłem"!!!
  2. Witam. No właśnie lokalizacja, nie wiem może koszty robocizny gdzieś indziej są większe, ale..... ja mieszkam w tak BEZNADZIEJNYM regionie (jeżeli chodzi o produkcję materiałów) w mojej okolicy prawie NIC nie ma. Przez to koszty dostawy są tak wysokie, że w kilku przypadkach nie opłacało mi się zamawiać towarów prosto od producenta, a to znacznie obniżyłoby koszty. Mieszkam w lubuskim, ale w części "gorzowskiej" i niestety wszędzie do wiekszego przemesłu mam daleko, a tutaj widzę jeszcze potencjał do obniżenia kosztów, np lokalizacja w pobliżu Śląska - idealna. Z drugiej jednak strony, nie zamieniłbym bezpośredniej bliskości jezior i lasów w mojej bardzo bliskiej okolicy.
  3. Witam. Najlepiej nie da rady! Ale jak się bardzo chce i umie poszukać materiałów to DA RADĘ! Na dzień dzisiejszy wydałem kasę z kredytu, ale kończę już układać panele na podłogach i wcale nie najtańsze (ok. 60 pln za metr), płytki juz są, drzwi wewnętrzne czekają na montaż, też nie najtańsze (DRE), pozostało zrobić przód, czekam na zwrot VAT, powinno starczyć. Oczywiście SAM malowałem ok. 700 m2 ścian i sufitów x 4 z gruntowaniem. Farby nie najtańsze (w przewadze Beckers), sam układam panele, sam układam płytki, sam ocieplałem poddasze. Czyli sam zrobiłem to co potrafię oraz to co mogłem technicznie, dysponowałem odpowiednim sprzętem. Budowałem ekipami - murowanie, konstrukcja oraz pokrycie dachu, wykonanie CO+kanaliza, elewacja, posadzki. Przed rozpoczęciem budowy większość patrzyła na mnie jak na "jakieś zjawisko" dom o pow. po podłogach pk. 250 m2 za 350-370 kpln - DUREŃ, mówili potrzebne lekko 600 kpln, gdybym tyle miał, zrobiłbym zamiast płytek (także nie tanich) granity, zaiwestowałbym w wymyślne meble kuchenne itp., ale tyle nie miałem i jak widać MOŻNA wybudować dom za przyzwoitą kwotę. Tym wszystkim, którzy powiadają, NIE DA RADY napiszę jedno, przepłacacie "fachowców", albo "firmy" kroją Was na kosztach materiałowych. Nie wyobrażam sobie zlecenia budowy domu firmie w opcji "z materiałem' w cenie xxxxx, jak myślicie jaki materiał "daje" Wam firma? no chyba, że macie możliwość wyboru materiałów, ale tutaj to chyba cena jest także odpowiednia. Generalnie - do wprowadzenia muszę poinstalować łazienki (wszystko kupione) nie najtańsze firmy KOŁO, założyć baterie nie najtańsze - firma HansGrohe, wstawić drzwi wewnętrzne, posprzątać i się przeprowadzić, oczywiśie pozostaje kwestia ogrodu i podwórka, ale co byśmy robili później??? Koszt ogólny ok. 400 kpln, czyli ok. 1,6 kpln za m2 z NIE NAJTAŃSZYCH (jak tutaj "doradzano") materiałów. Pozdrawiam, może jak będzi więcej czasu założymy dziennik budowy.
  4. Witam. Ja także używałem i używam nadal tych farb. Maluję nowo wybudowany dom, kupa metrów. Mam porównanie do Nobilesa, różnica porażająca w powłoce na ścianie na korzyść oczywiście Beckersa. Ale....miałem potworny problem z oddzieleniem kolorów, Ani Blue Dolphin, ani mnej żółta, ani bardziej żółta taśma tej farby się nie trzyma!
  5. No nie wiem, u mnie okna 13 szt. w okleinie dwustronnej złoty dąb prawie 13 tyś. z montażem oczywiście. Okna dobre z dobrymi okuciami, oczywiście PCV, miałem ofertę z trzecią szybą, no ale to był wydatek ok. 19 tyś. Oczywiście system 3 szybowy MUSI być w odpowiednim "ciepłym" profilu, mi oferowali 7 komorowy i właśnie ten profil podbijał cenę, bo dołożenie 3 szyby w "zwykły" profil różnica wychodziła na poziomie 2 tyś. Ja wykańczam dom dość duży 204 m2 i napiszę tak: Tynki wew. 15.000 CO + kanalizacja + woda + kotłownia + robocizna (tania) ok. 36.000 w tym dość drogi piec i ok. 120 m2 podłogówki. Elektryk 10.000 Elewacja liczę ok. 20.000 Posadzki + styropian 8.000 Brama garażowa 4.000 Wełna na poddasze (dobra), Płyty RB, i cała reszta do tego + robocizna ok. 10-12 tyś, Pozostaną drzwi wewnętrzne, drzwi zew., okładziny podłóg, płytki, malowanie.
  6. Witam. Kupiłem i użytkuję na własne potrzeby przy budowie domu, Makitę UC4030A i jest ...... SUPER
  7. Witam. Też miałem dylemat, kupiłem 3x11 Drabex, dobrze wykonana drabina.
  8. Witam. U mnie dom 204 metry pow. użytkowej, 11 grzejników do zamontowania, podłogówka dół ok. 60 m2, góra to samo, cała kotłownia do uzbrojenia, szafki, zasilanie wodne - będę musiał tylko powiesić baterie, kanalizacja, najlepszy "fachura" w mojej okolicy, robocizna wyceniona na ok. 6 kpln, początek kwiecień 2013. Materiał + piec ok. 30 kpln.
  9. Że na wylot to ja wiem, nie oto mi chodzi, nie jestem aż taki "tempy" abym pytał, czy otwór mam zrobić w murze, czy w styropianie, ja pytam gdzie zamocować kratkę, czy w murze, czy w warstwie ocieplenia!!! Prościej, do czego tą kratkę przyczepić, a i w jaki najprostszy sposób wyciąc otwór w Solbecie 24?
  10. Witam. Gzie montujemy taką kratkę? w ścianie, czy w warstwie ocieplenia?
  11. Witam. U mnie także jak wczoraj poszedłem na budowę to byłem w szoku, jak mokra jest mambrana od strony wnętrza, aż po więźbie ciekło. Ja mam co prawda stan surowy zamknięty (mambrana Tyvek Supro, dach. ceramiczna, okna PCV), nie mam ocieplenia poddasza. Czy to jest normalne, dach nigdzie nie przecieka, już to sprawdziłem przy opadach deszczu jesienią, sytuacja ze skraplającą się wodą pojawiła się dopiero po mrozach po których przyszła odwilż.
  12. Witam. My budujemy według tego projektu, taras jednak przenieśliśmy na drugą stronę budynku (u nas jest to strona połódniowa) wyjścia z dwóch pokoi na dole. Nawet teraz w grudniu jak jest słoneczny dzień jak u nas dzisiaj na tarasie fajnie się siedzi. Oczywiście nasz dom nie jest wykończony, jesteśmy na etapie stanu surowego zamkniętego (dach + okna). Teraz zimowa przerwa, ruszamy na początku marca jak pogoda pozwoli z elektryką, tynkami, CO itd. Jak dla nas projekt idealny, rodzice na dole, my na górze tak jak mieszkamy teraz tylko powierzchnia mieszkalna x2 Do tej pory wydaliśmy ok. 180 kpln, ale w tym dużą część stanowiła robocizna, wykończeniówkę robię sam.
  13. Witam. Także zastanawiam się jak to zrobić, gdyż też mam w tym momencie "dziurę" między krokwiami. Czy możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź, jak przymocować ten styropian do murłaty, rozumiem, że od zewnętrzej strony. Następna kwestia, to jaki system ocieplenia zastosować Rockwool (Toprock + Superrock), czy też może Isover, tańsza wełna, ale czy odpowiednia na skosy?
  14. U mnie też pięć okien dachowych Velux GGL - 4 szt. oraz GGU - 1 szt. (łazienka), rynny stalowe w kolorze złotym Flamingo. Do tego wyłaz dachowy także Velux. FV poszły do rozliczenia, zobaczymy co się da odpisać.
  15. Witam. Na dzień dzisiejszy jest zrobione: Budowa w stanie surowym zamkniętym, czyli: ściany z Solbetu 25, dach - dachówka ceramiczna Roben, (membrana Tyvek Supro), okna PCV kolor dwustronny złoty dąb. Wszystko rozliczone, koszt ok. 160.000 zł. Umówiony elektryk, koszt całej elektryki ok. 12.000 zł, hydraulik umówiony, koszt całej hydrauliki + C.O. z kotłownią ok. 36.000 zł. Tynki ok. 14.000, posadzki ok. 8.000 zł. ocieplenie poddasza z materiałami ok. 10.000 zł. Elewacja ok. 10.000 zł. Drzwi ok. 9.500 zł, brama do garażu wyceniona na 3.800 zł. Razem: 263.300 zł + 3.000 za nieokreślone wydatki wyjdzie za stan developerski. Dom o powierzchni użytkowej 204 m2, całkowitej z garażem w bryle i kotłowni ok. 300 m2, średnia stanu developerskiego ok. 887 zł za metr pow. całkowitej lub 1.305,00 zł za metr powierzchni uzytkowej,
×
×
  • Dodaj nową pozycję...