Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wozio

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

wozio's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Z wilgotnością przy wentylacji mechanicznej jest tak, że walczy się raczej ze zbyt suchym powietrzem w zimie a latem to poniżej tego co na zewnątrz nie zejdziesz choćbyś nie wiem jak wentylował, no chyba że GWC obniży wilgotność nawiewanego powietrza. Ja na początku też się obawiałem wilgotności po prysznicach czy kąpielach ale w praktyce nie ma to żadnego znaczenia. W zimie reku chodzi na minimalnych obrotach cały czas, w lecie na jakieś 50% cały czas.
  2. Myślałem, pytanie ile to wytrzyma? 10mm to pewnie długo ale ile bedzie kosztowac, z tego co widze za sama blache jakies 1200 zł
  3. Ja wymieniałem korytko trójkątne na ta to półokrągłe z własnej inicjatywy podczas robienia kostki sądząc że będzie się łatwiej wjeżdżać. No i w sumie wjeżdża się minimalnie łatwiej, ale niestety tylko minimalnie. Opcję z kratką już rozważałem, jest to opcja najlepsza pod względem trwałości niestety cenowo jest koszmar, jakies 1200-1300 zł (tam jest tego 6mb). Dlatego dopytuje o inne opcje. Jeśli rozbiorę to teraz i wymienię na coś innego to na co? Tam musi spływać woda. Jak patrzyłem po ulicy to ludzie mają takie same cieki trójkątne jak miałem ja oryginalnie ale o wiele płytsze, a ja nie mogę czegoś takiego nigdzie znaleźć.
  4. Witam, Mam taką oto "rynienkę" między moim podjazdem a ulicą: https://drive.google.com/file/d/0B8qhPbdJ7DSgdTRMaTM2X29rSFE/edit?usp=sharing Teraz pytanie jak to załatać żeby się dało normalnie przejeżdżać. Pierwsza myśl to rzucić na to jakąś blachę albo kratownicę, ale niestety albo ceny zaporowe albo zero gwarancji jakiejkolwiek trwałości. No i druga myśl to zalać to betonem, zostawić tylko z centymetr dwa zagłebienia żeby woda spływała i jeszcze ewentualnie jakąś rurkę wzdłuż na dnie położyć coby kałuża za długo nie stała po drugiej stronie. Co o tym myślicie? Będzie to w miarę trwałe? pozdr
  5. Mogę polecić Immergasa ze względu na 5 letnią gwarancję (oczywiście przy corocznych płatnych przeglądach przez serwis). U mnie chodzi 4 rok i na razie odpukać bez problemów. Sterowanie trochę drewniane (ja mam starsze teraz to nowe jest chyba lepsze), pogodówkę w ogole mam odpiętą i nie zauważam różnicy w spalaniu, ale ja mam grzejniki wszędzie, u Ciebie z podłogówką może być inaczej. pozdrawiam
  6. Jak wam się spieszy to możecie osuszacz postawić, nawet taki mały jak chodzi całą dobę to sporo wody wyciąga z domu.
  7. Nie podgrzal, ta temperatura tP to temperatura powietrza zasysanego z zewnatrz przed wymiennikiem. Mozliwe ze jest odczyt jest zafalszowany, ja to rozumiem tak ze jak rekuperator zalacza ochrone przeciwzamrozeniowa na u5 to zasysane powietrze w rekuperatorze sie zatrzymuje i ogrzewa, jak wentylator rusza to temperatura od razu spada.
  8. No u mnie tez niestety jest tak ze ochrona przeciwzamrozeniowa oscyluje caly czas pomiedzy u4 a u5 tzn wentylator nawiewny sie wlacza i wylacza okresowo. GWC nie mam ale miec bede na nastepna zime na pewno bo teraz widac jak to jest potrzebne. Rurki mam na szczescie zakopane tylko nagrzewnica, pompka i reszta pierdolek do zalatwienia
  9. wozio

    temperatura za GWC

    Ile Ci go nadmuchuje? Tyle samo co wyciąga? Bo jeśli automatyka przeciwzamrożeniowa działa w Twoim rekuperatorze tak samo jak w moim to może być tak że nadmuchuje na przykład 3x mniej powietrza niż wyciąga właśnie po to aby nie dopuścić do zamarznięcia wymiennika. Efekt jest taki że pozostała część powietrza jest wsysana do budynku nieszczelnościami. A chyba nie po to robiłeś wentylację mechaniczną z rekuperatorem żeby teraz powietrze Ci omijało całą tą instalację prawda? Po to są właśnie nagrzewnice wstępne oferowane przez chyba wszystkich producentów rekuperatorów żeby podgrzać to powietrze wstępnie do temperatury powyżej 0 żeby rekuperator pracował cały czas optymalnie. My tutaj zamiast nagrzewnicy wstępnej elektrycznej wstawiamy nagrzewnicę GWC.
  10. wozio

    temperatura za GWC

    A to zobacz bo u mnie przy obecnych temperaturach praktyczne cały czas chodzi na maksymalnej ochronie przeciwzamrożeniowej czyli wyłączony jest wentylator nawiewny. Efekt zapewne jest taki że zasysa zimne powietrze nieszczelnościami budynku. Nie do końca mi się to uśmiecha więc będe się starał uruchomić GWC jak najszybciej. Na szczęście rurki mam zakopane
  11. Nie jestem pewien, ale jakis powod tego zachowania musi byc. Sprawdziles moze jakie sa rzeczywiste predkosci wentylatorow u Ciebie?
  12. O jest ktoś zainteresowany tematem Ja się coraz bardziej skłaniam ku zmontowaniu bramki, którą zalinkowałem tylko zmodyfikować musiałbym firmware żeby wszystko szło do pcta i żeby pc mógł odpowiadać. A czasu brak koszmarnie... Pozdrawiam
  13. Każdy wentylator ma określoną minimalna moc przy której może pracować, poniżej niej się po prostu zatrzymuje. Ta moc daje przy określonych oporach jakieś tam obroty które to dają jakąś tam wydajność, jeśli opory są zbyt małe obroty przy minimalnej mocy są zbyt duże żeby utrzymać 50 m3/h i wychodzi z zadanej mocy większa wydajność. Założę się że w miarę zabrudzania się filtrów rzeczywista wydajność zacznie spadać aż osiągnie 50m3/h. Jak opory będą dalej rosnąć to sterownik będzie zwiększał moc wentylatorów żeby utrzymać te 50m3/h. Przynajmniej ja to tak rozumiem, że to tak działa.
  14. Oczywiście że kalibruję. Nie da się bez kalibracji skasować tego komunikatu o filtrze. A sprawdzić aktualne wydajności wentylatorów można sprawdzić w samym rekuperatorze przytrzymując OK i F przez 5 sekund, pojawia się wtedy zestaw parametrów bardzie zaawansowanych. Jest tam aktualna wydajność wentylatorów z rozbiciem na wyciąg i nawiew. Myślę, że ta minimalna wydajność wynika z tego że wentylatory nie są w stanie pracować przy niższej mocy, a ta daje właśnie te 77 m3/h. W miarę wzrastania oporów na filtrach ta wartość będzie malała. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...