Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

aadamuss24

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    3 580
  • Rejestracja

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    mieszkam

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Poznań

aadamuss24's Achievements

 Lider FORUM (min. 2800)

Lider FORUM (min. 2800) (7/9)

10

Reputacja

  1. Esc gdyby jeszcze była znana faktyczna kaloryczność gazu to pomiary byłyby super Co roku zima słabsza a zużycie gazu w metrach takie samo . pozdr adam
  2. Speedygonzales jeśli już piszesz o komforcie cwu to raczej wiesz co znaczy brak komfortu wtedy tylko stojąca lodówka z zasobnikiem warstwowym 150 litrów - ma największy wydatek cwu. pozdr adam
  3. Polecam mchy i porosty takie jak na dachy. Mam 3 lata i jest bezobsługowo.
  4. Już gdzieś pisałem, że im gęściej są rurki tym mniejszy komfort w okresach przejściowych bo podłoga zimna. Dobrze by było zrobić jedną pętlę co 20 cm i drugą pomiędzy rurki pierwszej, uruchamiać jedną lub dwie w zależności od temperatur. U siebie mam co 8,5 cm i ok 2 km rury i daje radę pompa 40. pozdr adam
  5. Motylek pierwszą wersję mam pod domem drugą planuję zrobić pod drugim budynkiem który będzie gospodarczym. Przy drugiej opcji nie muszę od razu dawać ocieplenia co zmniejsza mi koszty bo teraz budynek nie będzie ogrzewany. Pierwsza wersja w domu sprawdza się dobrze, bardzie stawiałbym na cieńszą wylewkę niż na akumulacyjność, ale tu już zależy kto czego potrzebuje. pozdrawiam adam Tak się jeszcze przyjrzałem tej opcji nr 2 i nie podoba mi się ta opaska która częściowo wchodzi pod płytę. Nie znam się na obliczeniach ale może to inaczej osiadać niż na piasku ? i utrudnia wykonanie płyty, i tak już wersja druga jest trochę gorsza niż pierwsza więc dosunięcie opaski do czoła płyty powinno wystarczyć. Co myślicie ? Dziwne też, że przy pierwszej opcji brak jest opaski ?
  6. rydzadam - u siebie nie mam foli pod styro bo tak na zdrowy rozum na piaskach nie ma tam jak się dostać woda. Okap dachu i opaska metrowa dookoła płyty zapsikana pianką daje dosyć szczelne połączenie. Od dołu wody nie podciągnie, ważne zaby z rynien gdzieś wodę łapać. Co do przepustów w płycie to warto zrobić chociaż dwa dodatkowe od pomieszczenia w którym będzie szafa elektryczna do gdzieś na zewnątrz plus miejsce gdzie ma być tv. pozdr adam
  7. Płytę planuję bez ocieplenia tak więc nie jest dla mnie istotne czy xps czy eps. Czy przy wykorzystaniu włókien mogę sobie wywiercić otwór wiertnicą później w miarę potrzeb czy muszę mieć gotowe przepusty wcześniej ? Strop z gotowych płyt kanałowych, mury z ytonga, jakiś dach. pozdrawiam
  8. A bez xps i prętami zamiast włókien to można ? W czym lepsze są włókna ? Proszę o rozjaśnienie pozdrawiam
  9. Nawet zimą nie miałem zalanego garażu przy wjeżdżaniu z błotnej/zaśnieżonej drogi autem na dużych kołach. Były jakieś kałuże które parowały, w ostateczności można to przetrzeć szmatą, u mnie wsiąkało w piach z opon.
  10. Potrzebuję zrobić projekt płyty, proszę o jakieś aktualne namiary na projektantów. pozdrawiam adam
  11. Darować sobie spadek chyba, że masz tam zamiar mieć myjnię
  12. Też wykorzystuję sosny do zacieniania. Podcinane dołem i formowane górą. Nie zasłaniają a dają cień. Czołgista co to za system za 6-7 tys ? Całe zapotrzebowanie ma pokryć ? pozdr adam
  13. Oil and Gas dokładnie o tym samym od początku piszemy, że gwc to nie klima tylko dodatek przeciwzamrożeniowy do reku. Kamil przy takich wymiarach i korzystnych cenach okien zbyt dużych korzyści finansowych nie osiągniesz zmniejszając powierzchnię okien więc warto pilnować tylko ilości nasłonecznienia. Panele fv i aku to koszt około 60 tys pln - czy warto ? Teraz ciekawostka - przez 8 dni ogrzewania c.o. i c.w.u. w normalnym trybie ale podczas nieobecności - temp. w domu min. 20 stopni, temp. zewnętrzne 0-7- zużycie prądu na pompę ciepła 7 kWh dziennie. pozdrawiam adam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...