Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dasal

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

Dasal's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Jareko, czy możesz bardziej rozszerzyć, ten temat z folią. Już kiedyś myślałem o tym, aby okleić szybę folią, tak jak zabezpiecza się szyby w samochodach (jednostronnie folia). Mam tylko kilka pytań: Czy taką folie da się samemu przykleić, czy trzeba firmę do tego nająć? Jaki to koszt tej foli z przyklejeniem? Czy folia nie będzie żółknąć po kilku latach od słońca? Czy to wystarczające zabezpieczenie przed wypadnięciem wybitej szyby z ramy? Jest jeszcze opcje z hartowaniem szkła. Dopłata do hartowanego szkła 4mm w tej samej cenie co klejenie 2x3mm. Przenikalność wtedy zostaje nie zmieniona, ale jak rozumiem, żeby się dobrze zabezpieczyć to trzeba zahartować wszystkie 3 szyby a nie 1 lub 2 szt. więc koszt rośnie jeszcze bardziej. Pozdrawiam
  2. Hej, postanowiłem założyć ten wątek, ponieważ nie znalazłem przez ostatnie 3 godz. nic konkretnego na temat bezpieczeństwa dzieciaków w domach gdzie montujemy dzisiaj duże przeszklenia, a jednocześnie chcemy zapewnić naszym przegrodą najlepsze właściwości cieplne. Otóż mam w domku 2 duże okna od podłogi prawie pod sufit 1500 x 2300 oraz przesuwne okno 2800 x 2300. Zamówiłem okna, ale facet w salonie zabił mnie pytaniem, czy ma doliczyć szyby bezpieczne. Generalnie po dużych negocjacjach wyszło, że do fixa dajemy od wewnątrz szybę klejoną 2x3mm w pakiecie 3 szybowym, oraz dla przesuwki tarasowej po obu stronach szkło bezpieczne klejone 2x3mm za dopłatą 1200 zł. Niby to nie dużo, i zgodziłem się na tę dopłatę. Ale moje wątpliwości wzbudził fakt, że współczynnik przenikania ciepła wzrasta przy zastosowaniu klejonych szyb, ponieważ zmniejsza się szczelna wypełniona argonem. - dla naszego standardowego pakietu 3 szybowego mielibyśmy dla szyby U = 0,6 (szyba 4/12/4/12/4). - dla pakietu 3 szybowego i szyby 2x3/10/4/10/2x3 przenikalność wyniesie około u = 0,8 - dla pakietu 3 szybowego i szyby 4/12/4/10/2x3 przenikalnosc wyniesie około u = 0,7 (współ. U - wg. Pana z salonu okien) I oto mój dylemat. Chciałem mieć jak najlepsze okna pod kątem przenikalności. Ale czy, przy zastosowaniu klejonki te całe pakiety 3 szybowe nie tracą już trochę na znaczeniu? Czy opłaca się wchodzić w tak duże koszty, w imię zasady, że posiada się 3 szyby? Szerokość pakietu nie da rady zwiększyć, bo profil PCV ma pewne ograniczenia aby wyglądał jako tako. Pozdrawia wszystkich, którzy zechcą konstruktywnie rozchwiać moje wątpliwości:)
  3. Dasal

    Izolacja pianą PUR

    Ja podjąłem decyzje, ze zostawiam szczelinę i jadę wszystko wełną mineralną. Po prostu sufit będzie troszkę niżej (30 cm). Mam już deski, a papa podkładowa termozgrzewalna będzie kładziona na dachu jak temp wzrośnie powyżej 5 st.C.
  4. Dasal

    Izolacja pianą PUR

    Przecież zgadzamy się z Tobą co do tego, ze PUR jest najlepsza jako izolacja dachu (szczelność, izolacyjność cieplna). Mamy tylko wątpliwości, czy nasze deski i krokwie miedzy papą oraz pianką PUR nie zbutwieją od wilgoci, czy to tej pochodzącej z drewna, czy to z pewnych drobnych przecieków i skroplin, które zapewniam Cię, zawsze będą miały miejsce pod dachówką, gdzie jest tyko jedna warstwa papy wierzchniego krycia. Myśląc o tym w tym tygodniu wpadłem na pomysł, żeby zamiast papy położyć folie paro-przepuszczalną, taką specjalną na deskowany dach. Widziałem ją kiedyś na składzie z mat bud i wydawała się bardzo konkretna, pod-filcowana i bardzo mocna. W ten sposób wilgoć, która będzie wędrować zgodnie z jej naturalnym kierunkiem do góry, będzie sobie spokojnie odparowywać pod dachówki. Co o tym myślicie??? Koszt tej foli porównywalnej z papą termozgrzewalną ok. 8 - 10 zł.
  5. Dasal

    Izolacja pianą PUR

    Też chciałem zrobić u siebie PUR w wersji otwarto-komórkowej, ale cały czas mam wątpliwości, jeżeli chodzi o tę wilgoć - zarówno w drewnie, jak i ewentualnych niewielkich nieszczelnościach dachu. Mam dach z desek i papy, zakładam sznurek i wełnę i nawet jak coś tam się skropli, czy przecieknie to odparuje przez otwartą kalenice. Pianka namięknie, to na moje oko nawet w formule otwarto komórkowej będzie trwało wieki to odparowanie, bo gdzie ma to tak naprawdę odparować - przez papę na zewn. w deski. Gdzie? Trzeba by było robić także jakąś szczelinę wentylacyjną na moje oko, wtedy to ma jakiś sens. Tylko to już chyba skórka nie warta wyprawki. Ale może ktoś mądrzejszy wie lepiej i udowodni, ze wilgoć sobie gdzieś odparuje. Wtedy z miłą chęcią zapłacę nawet te 72zł/m2 aby mieć szczelny termicznie dach - bo o to tutaj chodzi.
  6. Dzięki za Wasze uwagi. Rozmawiałem w tym tyg. z magikiem od odwiertów i potwierdził, ze u niego w domu podłoga zupełnie wystarcza jako bufor. Temperatura spada max 1-1.5'C w ciągu dnia po pracy nocnej, gdy na zewnątrz nie mniej niż -10'C. To mi spokojnie wystarczy, więc bez sensu dodatkowe koszty bufora i obsługi. Pytanie do użytkowników Ecopower'ów. Jak sterownik obsługuje 2 taryfe? Doczytałem, że można ustawiać 2 taryfy, ale jak PC reaguje. Czy ustawiamy priorytet dla 2 taryfy i dopiero załącza się w droższej gdy spada temp. poniżej jakieś progu. Czy ktoś już to przetestował.
  7. Teren jest duży i może zostać wykorzystany pod kolektor poziomy, może być także ułożony częściowo pod sączkami POŚ. Ale jeżeli ma być mniej wydajny to może faktycznie odwierty w lepszej cenie szukać. Spotkałem się ostatnio z firmą robiącą odwierty po 49 zł (cena PROMO w sezonie zimowym ale zawiera sondę, zalanie glikolem i próby szczelności, więc wszystko czego mi trzeba na dziś dzień).
  8. A dlaczego nie stosować bufora CO? Czy 500l to za mało do takiej podłogi? Bufor tak naprawdę przy tej inwestycji to niewiele, zaczyna się od 1500 zł. Chciałbym max wykorzystać taryfę nocną do grzania CO.
  9. Witam, Chciałbym się przedstawić na tym forum. Buduje domek pod Łodzią - jednorodzinny o pow. uż. 189 m2 (250m2 po podłogach), z cz. podpiwn. (70m2) i garażem na 2 auta 60m2 (garaż i piwnice nieogrzewane - odizolowane od reszty budynku). GZ ogrzewanie podłogowe + went mech z odzyskiem, kominek tylko rekreacyjnie, bez dystrybucji (no być może pośrednio przez went. mech). Ocieplenie 20cm na 25-porothermie oraz 30 na dachu i 20 na gruncie. Okna 3 szybowe + roletami zew. Staram się zadbać w szczegółach aby dom był jak najbardziej energooszczędny. Działka 3000 m. niezalesiona. Grunt piasek (naprawdę tylko piasek - lekko wilgotny - wody gruntowe daleko pod ziemią). Od pewnego czasu interesuje się pompami ciepła. Byłem zawsze zdecydowany na ekogroszek, ze względy na koszty, ale ostatnio po namowach znajomych interesuje się właśnie pompami ciepła, głównie ze względu na wygodę korzystania z tego typu urządzeń w przyszłości i koszty ich eksploatacji w przyszłości. Nie stać mnie było na markowe pompy ale już na takiego Ecopowera, czy Ekopola tak (zwłaszcza jak zrobię wymiennik poziomy) TAK. Na tym etapie rozważam firmy: - Euteris (cena dość wysoka ale dają monitoring on-line) - Ekopol-system - mało jeszcze wiem - Ecopower (najbardzie preferowana aktualnie) też jest monitoring i soft start. - Exoterm (niby najbardziej efektywna, ale czy to nie gra marketingowców) Dotychczasowi oferenci dobierali PC: PC 10-12 KW DZ - pionowy wymiennik 250 mb (5*50m) - lub 1000mb poziomy wymiennik na obszarze około 1000m2 - mam miejsce - ale ten piach:( + 500l na bufor CO + 500l na bufor CWU W związku z tym może koledzy drodzy pomożecie mi się zdecydować na producenta PC oraz na rodzaj DZ. Chciałbym sondy pionowe, ale ich cena, z drugiej strony poziome 1000mb i pytanie czy wyda w zimie w tym piachu. Może ktoś się jeszcze wypowie na temat PC Euteris lub Exoterm. Pozdrawiam Dasal
  10. Nie ma sie co uśmiechać. Łódź b-20 za 190zł/m3 + 250 zł za godz pracy gruchy + dojazd okolo 100 zł. to wychodzi nieco ponad 210 za m3 PRZY 20m3 bez szemranego netto. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...