Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KLIMATYZACJA W LECIE PODŁĄCZONA DO DGP - CZY SIĘ UDA?

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Mam pytanie (może bez sensu, ale co mi szkodzi), nie natknąłem się na forum na coś podobnego.

Mam zamiar rozprowadzić DGP w domu. Turbina bedzie umieszczona na stryszku i z tamtąd ciepłe powietrze termofleksami do pokoi.

Zastanawiam się czy jest taka opcja aby na stryszku postawić klimatyzator i tą samą drogą w lecie rozprowadzić zimne powietrze do pomieszczeń.

Na klimatyzacji nie znam się więc będę bardzo wdzieczny za pomoc w rozwikłaniu problemu - czy taki układ jest mozliwy w warunkach domowych i bez abstrakcji kasowych.

Liczę, że temat może kogoś zainteresować, a za podpowiedzi z góry wielkie dzięki . arek

Możesz podłączyć klimatyzator do DGP, ale nie wiem czy uzyskasz spodziewany efekt. Większość klimatyzatorów z marketów budowlanych radzi sobie tylko z jednym pomieszczeniem. Jeżeli chcesz mieć komfortową temperaturę w całym domu musisz na pewno dużo zainwestować w agregat chłodniczy. Lepiej udaj się do jakieś firmy, która wykonuję centralną klimę i dokładnie dobiorą jednostkę centralną do Twojego metrażu.

Osobiście nie raz widziałem centralne klimatyzację w domu i uważam, że taka instalacja ma więcej plusów niż minusów.

Zauważ tylko, że do ogrzewania korzystniej jest umieścić wyloty ciepłego powietrza przy podłodze (unosi się i ogrzewa całe pomieszczenie), natomiast przy klimatyzacji (chłodzeniu) przy suficie (zimne powietrze opada na dół). Musisz coś wybrać. Z drugiej strony przez wymuszenie przepływu powietrza (większa turbina) można uzyskać jego mieszanie, ale to większe straty, szumy... Pamiętaj o urządzeniach do regulacji przepływu w każdym pomieszczeniu (kratki, żaluzje, anemostaty...).