Trociu 15.03.2009 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 a gdyby tak nie mówiac nikomu ,przeciac te szerokie deski co tak natury pracuja na dwie warstwy 5 i 15 mm i ta 15 mm warstwe obrócic prostopadle do warstwy wierzchniej aby trzymała stabilnie warstwe wierzchnia to co było by ok Hmmm. A czy tak właśnie nie robią desek warstowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ersste 15.03.2009 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Tak wałsnie robi sie deski dwuwarstwowe i moim zdaniem dla urzytkownika powinien to byc produkt lepszy niz lity ,podłogi warstwowe w powodu oszczednosci producentów i stosowania warstw wierxzchnich 3 mm i podkładu z miekiego drewna sa traktowane jako cos gorszego ,Wielu mioch odbiorców potwierdza ze podłoga 6 mm warstwy wierzchniej i 15 mm deswna lisciastewgo jako warstwa nosna to cos całkiem innego od tradycyjnych warstwówek .[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Paulina N. 15.03.2009 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Jak Wam się sprawuje deska Barlinecka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 16.03.2009 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Jak Wam się sprawuje deska Barlinecka? Tak deski lite jak i warstwowe wymagają przede wszystkim wyjątkowo starannego przygotowania podłoza jak doboru klejów. Jest to sprawa nadrzędna. Nastepnie wilgotnosc drewna 8-10%. Najlepszym drewnem będzie dąb cięty radialnie. W wyniku takiego cięcia otrzymuje się usłojenie stojace o niskim pęcznieniu/skurczu i to o prawie 50% od desek z usłojeniem fladrowym/leżącym. Deski selekt czy ekslusiv są bez sęków prawie w jednej tonacji kolorystycznej. Ponieważ jest bardzo trudno o pozyskanie takiego materiału, który na szerokości 14cm i długości ponad 150cm będzie bez sęków, biela i w jednym odcieniu, to czas oczekiwania na takie deski jest wyjątkowo długi i są one bardzo drogie. Nie znam producentów którzy produkują takie deski na bieżąco. Okres oczekiwania na 100m2 może trwac nawet i kilka lat. Większośc z producentów oferuje deski w natur i rustikal. Deska lita przy grubosci 25-32mm powinna miec szerokosc od 100-130mm. Wtedy jest najstabilniejsza przy zachowaniu w/w warunków i dodatkowo odpowiedniego klimatu otoczenia takiej podłogi. Deski te posiadają warstwy użytkowej nad wpustem od 10-14mm. Deski warstwowe dębowe najlepiej zachowują się na sklejce lisciastej wielowarstwowej 6-8 warstw. Warstwa wierzchnia to 6mm a czasami i więcej 8mm. Jednak wszystkie te rodzaje wykonania desek wymagają odpowiedzialnych i doświadczonych parkieciarzy wyposażonych w wiedzę i urządzenia do pomiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 16.03.2009 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Witam, także chętnie poczytam o sprawdzonych firmach (deski dębowe). Mamy do zrobienia ponad 150m2 i bardzo mi zależy na opiniach. Nawet sprawdzone firmy nie wysyłaja desek prosto z pieca. Często przechodzą one pewną drogę w róznych warunkach. Dębów jest około 15 gatunków, lecz nie różnią się zbytnio od siebie twardością czy wrażliwością na wilgoc. Czasami kolorem. Jednak to odbiorca-kupujacy powinien sprawdzic co kupuje lub zlecic sprawdzanie wykonawcy, ewentualnie dokonac zakupu z usługą. Wszelkie wymagania powinny byc naniesione w umowie. Deski powinny byc zgodne z wymaganiami normy PN-EN 13629 i 13990, miec również odpowiednią wilgotnośc do pomieszczeń w których będzie użutkowana np. mieszkanie 8-10% deska lita. deska warstwowa 6-11% PN EN 13489. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jokka 01.10.2009 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2009 podbije temat, bo włąśnie stał się dla mnie mega aktualny poszukuje desek na podłogę ok 80m2, gdzie znajdę ? Polecicie jakas firmę? moze być na pw Na co zwracac uwagę? czy coś się zmieniło przez te pół roku od ostatniego wpisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jupi 03.10.2009 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2009 Witam. Posiadam na całej powierzchni poddasza (oprócz łazienki i kuchni) podłogę drewnianą sosnową polakierowaną lakierem, drewno zostało zakupione w najzwyklejszym składzie drewna za ok. 60zł za metr klasa pierwsza, bardzo dobrze wysuszone (sprawdzaliśmy wilgotnościomierzem procent wilgotności), lakierowane trzy razy i planujemy raz jeszcze polakierować po całkowitym zakończeniu remontów. Wiadomo ze sosna jest dość miękka w porównaniu z dębem więc trzeba polakierować bardzo twardymi lakierami i nie ma mowy o wejściu w szpilkach. W salonie mamy długość desek 4,20 wyciszone watą i styropianem i nie ma żadnych dziwnych odgłosów w czasie chodzenia, czasami jedynie drewno strzeli lub zaskrzypi ale takie uroki podłogi która jakby ciągle pracuje. Z żadnymi szczelinami nie ma problemów gdyż robią się one właśnie gdy drewno schnie, jeśli jest dobrze wysuszone i dobrze dociśnięte w trakcie układania nie powinny się robić. U nas drobne szczeliny zrobiły się w miejscu gdzie pod spodem idzie komin, więc jest tam ciepło i troszkę źle zostały tam zamontowane deski, ale planujemy to na końcu poprawić -troszkę szpachlu i będzie dobrze Dodam że podłoga była montowana na legary gdyż jest to budynek dość stary i na poddaszu nie było do tej pory podłóg a tylko płyty. My jesteśmy zadowoleni a podłoga będzie na lata- można wycyklinować i od nowa pomalować lakierem ,woskiem czy czym nam się bedzie podobało w razie zmiany gustu-nowa podłoga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skibusia 16.10.2009 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Poszukujemy desek dębowych, ok. 160 m2.Bardzo podobają mi się dębowe Pelgrim Dymiony Biały (do obejrzenia na: http://www.podlogi-esco.pl/).Ich cena - 289 zł/m plus jeszcze cena robocizny jest zbyt wysoka dla nas.Czy może ktoś polecić coś podobnego, ale w lepszej cenie?Czy ktos może ma deski Esco i może się wypowiedzieć na temat ich jakości oraz użytkowania? Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 16.10.2009 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Poszukujemy desek dębowych, ok. 160 m2. Bardzo podobają mi się dębowe Pelgrim Dymiony Biały (do obejrzenia na: http://www.podlogi-esco.pl/). Ich cena - 289 zł/m plus jeszcze cena robocizny jest zbyt wysoka dla nas. Czy może ktoś polecić coś podobnego, ale w lepszej cenie? Czy ktos może ma deski Esco i może się wypowiedzieć na temat ich jakości oraz użytkowania? Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczna. Odwiedź firmę Quercus w Gdyni ul Gedymina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alala 09.11.2009 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2009 Jak juz pisałam w którymś temacie o podłogach, z własnego doświadczenia mogę polecić deski dębowe z firmy Panmar Wood. Pomieszczenie, w którym zostały ułożone nabrało takiego charakteru że mmmmmmmmm.... Co więcej, nie spodziewałam się że olejowana podłoga to taki "bajer". Jest specjalny środek do pielęgnacji podłóg Panmaru, uzywa się go raz na kilka miesięcy. Jak na razie zdążyłam go raz uzyć. Coś niesamowitego, deski wygladają jak nowe. Polecam wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Connor 16.11.2009 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Witam! Zamierzam ułozyć w remontowanym domu podłogę z litej deski dębowej. Oferowane w handlu deski mają wymiary od 9 do 14 cm szer, 20-22 mm grubosci oraz różną długość od 50cm do 2,5m. Podłoga ma być ułożona na legarach ( wylewka betonowa wymagałaby długiego schnięcia). Mój pomysł jest taki: 1. cienka wylewka samopoziomująca dla wyrównania nierówności stropu zelbetowego ułatwiająca ułożenie legarów. 2. ocieplenie i izolacja wilgociowa pomiedzy legarami 3. płyta OSB na legary dla usztywnienia konstrukcji 5. deska dębowa z frezowana z 4 stron Jako że zamierzam podłogę ułożyć sam a chciałbym uniknąć błędów prosze o poradę w następujących kwestiach 1. sposób wyciszenia podłogi (ew. pianka pomiędzy deską a płytą osb) 2. dobór wymiarów desek tak by uniknąć odkształceń) 3. sposób mocowania deski wkręty czy gwozdzie? czy dawać wkret lub gwozdz w pióro od węższej strony deski czy tylko po długości? czy lepiej je przykleić do OSB 4.grubość płyty osb.jedna czy dwie warstwy płyt? 5. czy konieczne jest mocne dociskanie desek do siebie czy przy tych wymiarach lepiej nie dociskac? 6.legary- mocowac czy nie ? rożne opinie slyszalem czytałem gdzieś ze warto naciąć legary w poprzek do 1/3 grubości na pewnych odleglościach dla rozładowania ew napreżeń Czy wogóle to rozwiązanie ma sens? proszę o porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Connor 16.11.2009 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2009 Witam! Zamierzam ułozyć w remontowanym domu podłogę z litej deski dębowej. Oferowane w handlu deski mają wymiary od 9 do 14 cm szer, 20-22 mm grubosci oraz różną długość od 50cm do 2,5m. Podłoga ma być ułożona na legarach ( wylewka betonowa wymagałaby długiego schnięcia). Mój pomysł jest taki: 1. cienka wylewka samopoziomująca dla wyrównania nierówności stropu zelbetowego ułatwiająca ułożenie legarów. 2. ocieplenie i izolacja wilgociowa pomiedzy legarami 3. płyta OSB na legary dla usztywnienia konstrukcji 5. deska dębowa z frezowana z 4 stron Jako że zamierzam podłogę ułożyć sam a chciałbym uniknąć błędów prosze o poradę w następujących kwestiach 1. sposób wyciszenia podłogi (ew. pianka pomiędzy deską a płytą osb) 2. dobór wymiarów desek tak by uniknąć odkształceń) 3. sposób mocowania deski wkręty czy gwozdzie? czy dawać wkret lub gwozdz w pióro od węższej strony deski czy tylko po długości? czy lepiej je przykleić do OSB 4.grubość płyty osb.jedna czy dwie warstwy płyt? 5. czy konieczne jest mocne dociskanie desek do siebie czy przy tych wymiarach lepiej nie dociskac? 6.legary- mocowac czy nie ? rożne opinie slyszalem czytałem gdzieś ze warto naciąć legary w poprzek do 1/3 grubości na pewnych odleglościach dla rozładowania ew napreżeń Czy wogóle to rozwiązanie ma sens? proszę o porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 17.11.2009 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Witam! Zamierzam ułozyć w remontowanym domu podłogę z litej deski dębowej. Oferowane w handlu deski mają wymiary od 9 do 14 cm szer, 20-22 mm grubosci oraz różną długość od 50cm do 2,5m. Podłoga ma być ułożona na legarach ( wylewka betonowa wymagałaby długiego schnięcia). Mój pomysł jest taki: 1. cienka wylewka samopoziomująca dla wyrównania nierówności stropu zelbetowego ułatwiająca ułożenie legarów. 2. ocieplenie i izolacja wilgociowa pomiedzy legarami 3. płyta OSB na legary dla usztywnienia konstrukcji 5. deska dębowa z frezowana z 4 stron Jako że zamierzam podłogę ułożyć sam a chciałbym uniknąć błędów prosze o poradę w następujących kwestiach 1. sposób wyciszenia podłogi (ew. pianka pomiędzy deską a płytą osb) 2. dobór wymiarów desek tak by uniknąć odkształceń) 3. sposób mocowania deski wkręty czy gwozdzie? czy dawać wkret lub gwozdz w pióro od węższej strony deski czy tylko po długości? czy lepiej je przykleić do OSB 4.grubość płyty osb.jedna czy dwie warstwy płyt? 5. czy konieczne jest mocne dociskanie desek do siebie czy przy tych wymiarach lepiej nie dociskac? 6.legary- mocowac czy nie ? rożne opinie slyszalem czytałem gdzieś ze warto naciąć legary w poprzek do 1/3 grubości na pewnych odleglościach dla rozładowania ew napreżeń Czy wogóle to rozwiązanie ma sens? proszę o porady Proponuję następujące rozwiązanie: 1. LEGARY - wypoziomowane i przytwierdzone śrubami do stropu, ułożone prostopadle do planowanego ułożenia desek, w rozstawie osiowym ok 40cm. Tu należy uwzględnić łączenie płyty na legarze. Przestrzeń pomiędzy legarem a stropem wypełnić podkładkami i pianką montażową. W tym przypadku legar jest elementem konstrukcyjnym podłogi i nacięcia są zabronione. Wylewanie masy jest kosztowne i nieuzasadnione. Wylana płaszczyzna nigdy nie pokryje się z płaszczyzną konstrukcji podłogi, a różnice będą powodem póżniejszego skrzypienia. 2. IZOLACJA z folii a na niej izolacja termiczna w ułożeniu umożliwiającym przepływ powietrza nad izolacją a pod płytą OSB. 3. PŁYTY OSB z wpustem i wypustem gr. 22mm przytwierdzone wkrętami do legarów. Dla wyciszenia na legarach ułożyć paski filcu. Zachować odległość całej konstrukcji podłogi do ściany od 1 do 1,5 cm zależnie od jej powierzchni . 4.MONTAŻ. W przypadku klejenia, wybrać deski takie, jakie się będą podobać i pasować do wnętrza. Polecam klejenie dwuskładnikiem WAKOL PU 210 po uprzednim przeszlifowaniu płyty. Dodatkowo sztyftowanie w boczne pióro deski w celu lepszego dociśnięcia deski do płyty w trakcie montażu. Sprawdzić dokładność wysuszenia desek. W przypadku równomierności w wysuszeniu /8 - 10%/ sporadycznie 7 lub 11%, deski układać szczelnie. Wilgotność sprawdzić przy zakupie. Deski o innej wilgotności nie nadają się na podłogę do pomieszczeń zamieszkałych. W sytuacji montażu na gwożdzie czy wkręty, technicznie polecałbym deski szerokości do 8 góra 10 cm, ze względu na mniejszą możliwość odkształceń przy zmianach mikroklimatu pomieszczeń. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 17.11.2009 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 dodam: legary suche 8-11% proste.Legary można również montować bez przykręcania do stropu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 17.11.2009 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 dodam: legary suche 8-11% proste. Legary można również montować bez przykręcania do stropu. Wilgotność legarów ok. W sprawie ich mocowania osobiście mam opinię bardzo konserwatywną. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Connor 18.11.2009 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzięki za szybkie odpowiedzi. Rozważałem tez zastosowanie dwóch warstw osb 10mm ułożonych z przewiązaniem i skręconych.. Co do mocowania zdecydowany jestem na rozwiązanie z uzyciem wkrętów. Mam jeszcze pytanie odnośnie wymiarów desek.. a właściwie ich długości. Jaka jest praca desek wzdłuż elementu. ? czy unikać desek dłuższych?Co do szerokości to wybiorę 9 cm...są tańsze Zastanawia mnie też w jaki sposób i jak mocno dociskać deski zakładając że mają prawidłową wilgotność ...Użyć pasów sciskających czy klamer jak w przypadku długich desek czy układać tylko dobijając? Wiem że zadaję dużo pytan ale niemam dużego doświadczenia w pracy z drewnem...jeśli juz to bardziej z posadzkami ceramicznymi. Zależy mi na tym by podłogę ułożyć własnymi siłami- nie tylko dla oszczędności. Poprostu chciałbym chodzic po tym co sam zrobiłem:)Jestem niezmiernie wdzięczny za każdą wskazówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Connor 18.11.2009 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzięki za szybkie odpowiedzi. Rozważałem tez zastosowanie dwóch warstw osb 10mm ułożonych z przewiązaniem i skręconych.. Co do mocowania zdecydowany jestem na rozwiązanie z uzyciem wkrętów. Mam jeszcze pytanie odnośnie wymiarów desek.. a właściwie ich długości. Jaka jest praca desek wzdłuż elementu. ? czy unikać desek dłuższych?Co do szerokości to wybiorę 9 cm...są tańsze Zastanawia mnie też w jaki sposób i jak mocno dociskać deski zakładając że mają prawidłową wilgotność ...Użyć pasów sciskających czy klamer jak w przypadku długich desek czy układać tylko dobijając? Wiem że zadaję dużo pytan ale niemam dużego doświadczenia w pracy z drewnem...jeśli juz to bardziej z posadzkami ceramicznymi. Zależy mi na tym by podłogę ułożyć własnymi siłami- nie tylko dla oszczędności. Poprostu chciałbym chodzic po tym co sam zrobiłem:)Jestem niezmiernie wdzięczny za każdą wskazówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 18.11.2009 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzięki za szybkie odpowiedzi. Rozważałem tez zastosowanie dwóch warstw osb 10mm ułożonych z przewiązaniem i skręconych.. Co do mocowania zdecydowany jestem na rozwiązanie z uzyciem wkrętów. Mam jeszcze pytanie odnośnie wymiarów desek.. a właściwie ich długości. Jaka jest praca desek wzdłuż elementu. ? czy unikać desek dłuższych? Co do szerokości to wybiorę 9 cm...są tańsze Zastanawia mnie też w jaki sposób i jak mocno dociskać deski zakładając że mają prawidłową wilgotność ...Użyć pasów sciskających czy klamer jak w przypadku długich desek czy układać tylko dobijając? Wiem że zadaję dużo pytan ale niemam dużego doświadczenia w pracy z drewnem...jeśli juz to bardziej z posadzkami ceramicznymi. Zależy mi na tym by podłogę ułożyć własnymi siłami- nie tylko dla oszczędności. Poprostu chciałbym chodzic po tym co sam zrobiłem:) Jestem niezmiernie wdzięczny za każdą wskazówkę Jednorodna płyta zawsze będzie stabilniejsza i da Ci równiejszą płaszczyznę. Przy podanym rozstawie legarów i poprzecznym względem nich układzie desek, podany przez Ciebie sposób jest bezzasadny technicznie /chyba,że takie płyty posiadasz/. Kurczliwość drewna wzdłuż włókien określa się w promilach i z praktycznego punktu widzenia nie bierze się jej pod uwagę. Dla Ciebie jako amatora łatwiej będzie składać deski krótsze /deski dłuższe mogą mieć krzywizny boczne/. Rozpoczynając montaż, przygotuj sobie linię bazową. Pierwszy rząd desek skierowany wpustem do ściany przytwierdż z góry - w tylnej części do płyty OSB. Krawędż deski na wysokości krawędzi płyty OSB, miejsce mocowania wybierz tak aby póżniej łby wkrętów przykryły listwy przypodłogowe. Kolejne deski dokładaj przykręcając je wkrętami pod kątem 45 stopni. Montaż w "pióro" jest mocniejszy. Powstały układ sił dosunie wzajemnie deski, jak i dociśnie je do płyty. Nie widzę konieczności dodatkowego napinania desek. W tym sposobie montażu deski 9 cm są jak najbardziej odpowiednie. Pytaj się - kto pyta nie błądzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Connor 18.11.2009 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzieki jeszcze raz za cenne porady....posłuża napewno nie tylko mi ale też innym uzytkownikom forum. jeszcze tylko jedno...zastanawiam się nad wykończeniem. Podoba mi się piękno olejowanego drewna ale niewiem czy w przyszłości nie bede żałował że nie użyłem lakieru. Czy olejowane podłogi mozna później polakierować po przecyklinowaniu? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 18.11.2009 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzieki jeszcze raz za cenne porady....posłuża napewno nie tylko mi ale też innym uzytkownikom forum. jeszcze tylko jedno...zastanawiam się nad wykończeniem. Podoba mi się piękno olejowanego drewna ale niewiem czy w przyszłości nie bede żałował że nie użyłem lakieru. Czy olejowane podłogi mozna później polakierować po przecyklinowaniu? pozdrawiam Osobiście jestem zwolennikiem lakierowania - jest trwalsze i łatwiejsze w utrzymaniu podłogi. Podłoga lakierowana jest "zamknięta" dyfuzyjnie a tym samym jest mniej podatna na zmiany mikroklimatu. Wygląd jest rzeczą gustu. Najlepiej gdy podłoga jest w miarę ładna i długotrwała w swym wyglądzie. Lakierowanie podłogi olejowanej po przecyklinowaniu jest trudne w bezpiecznym dla przyczepności lakieru wykonaniu, praktycznie niemożliwe. Być może będą inne wypowiedzi w tym temacie. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.