fredi07 18.11.2009 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzieki jeszcze raz za cenne porady....posłuża napewno nie tylko mi ale też innym uzytkownikom forum. jeszcze tylko jedno...zastanawiam się nad wykończeniem. Podoba mi się piękno olejowanego drewna ale niewiem czy w przyszłości nie bede żałował że nie użyłem lakieru. Czy olejowane podłogi mozna później polakierować po przecyklinowaniu? pozdrawiam Osobiście jestem zwolennikiem lakierowania - jest trwalsze i łatwiejsze w utrzymaniu podłogi. Podłoga lakierowana jest "zamknięta" dyfuzyjnie a tym samym jest mniej podatna na zmiany mikroklimatu. Wygląd jest rzeczą gustu. Najlepiej gdy podłoga jest w miarę ładna i długotrwała w swym wyglądzie. Lakierowanie podłogi olejowanej po przecyklinowaniu jest trudne w bezpiecznym dla przyczepności lakieru wykonaniu, praktycznie niemożliwe. Być może będą inne wypowiedzi w tym temacie. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam. Zawsze można olejowaną podłogę wycyklinować i polakierować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 18.11.2009 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 dzieki jeszcze raz za cenne porady....posłuża napewno nie tylko mi ale też innym uzytkownikom forum. jeszcze tylko jedno...zastanawiam się nad wykończeniem. Podoba mi się piękno olejowanego drewna ale niewiem czy w przyszłości nie bede żałował że nie użyłem lakieru. Czy olejowane podłogi mozna później polakierować po przecyklinowaniu? pozdrawiam Osobiście jestem zwolennikiem lakierowania - jest trwalsze i łatwiejsze w utrzymaniu podłogi. Podłoga lakierowana jest "zamknięta" dyfuzyjnie a tym samym jest mniej podatna na zmiany mikroklimatu. Wygląd jest rzeczą gustu. Najlepiej gdy podłoga jest w miarę ładna i długotrwała w swym wyglądzie. Lakierowanie podłogi olejowanej po przecyklinowaniu jest trudne w bezpiecznym dla przyczepności lakieru wykonaniu, praktycznie niemożliwe. Być może będą inne wypowiedzi w tym temacie. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam. Zawsze można olejowaną podłogę wycyklinować i polakierować. Pozostaje pytanie czy "zawsze" lakier będzie się trzymał drewna w miejscu jego przesycenia olejem i inną chemią? Rzadkie drewno może wchłonąć na głębokość kilku milimetrów olej, oraz wszelką chemię i inne zanieczyszczenia jakie na tej podłodze mogą się znależć w trakcie jej użytkowania. Podłoga olejowana jest w znacznej części otwarta strukturalnie. Co w takim razie zrobisz z nasyconymi i zanieczyszczonymi krawędziami desek, w miejscach uszkodzonych sęków czy przysęczy jeśli takie występują? Wytrawianie czy odtłuszczanie często pozostawia przebarwienia drewna w mniejszym lub większym stopniu.Stosowanie podkładów do egzotyków też nie załatwi tematu w całości. To wszystko w kontekście zaniedbanych podłóg olejowanych, bo któż, kto ma zadbaną podłogę olejowaną będzie chciał ją zamienić na lakierowaną. Przy podłogach zanieczyszczonych osobiście bym nie ryzykował. Słowo "ZAWSZE" brzmi tu zbyt jednoznacznie. Być może znasz skuteczne sposoby lakierowania takich podłóg. Żeby nie zniechęcać do stosowania pokryć olejowych muszę powiedzieć, że dobrze utrzymane podłogi olejowane mają piękną, naturalną optykę powierzchni oraz charakteryzują się miłym ciepłem dotyku. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 19.11.2009 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Dzisiejsze systemy olejowo-lakiernicze przewidują i takie problemy. Bez większych problemów można kłaść lakier na olej. Warunek aby olej był dobrze nałożony i całkowicie utwardzony. Na olej bez większego problemu kładzie się lakier z olejów syntetycznych np. alkidowych.Można również wodne. Oczywiście kosztuje tomterochę dodatkowych zabiegów ale one również dotyczą starych brudnych podłóg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 19.11.2009 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Dzisiejsze systemy olejowo-lakiernicze przewidują i takie problemy. Bez większych problemów można kłaść lakier na olej. Warunek aby olej był dobrze nałożony i całkowicie utwardzony. Na olej bez większego problemu kładzie się lakier z olejów syntetycznych np. alkidowych. Można również wodne. Oczywiście kosztuje tomterochę dodatkowych zabiegów ale one również dotyczą starych brudnych podłóg. Układać to one się układają zupełnie dobrze, natomiast z przyczepnością jest już gorzej. Nawet przy markowych rozwiązaniach tego typu 3 warstwa wodnego lakieru nawierzchniowego niesie ryzyko złuszczenia. Wg zaleceń pełna oksydacja olejolakieru nie służy przyczepności warstw nawierzchniowych, trzeba matowić. Twardość innych lakierów jest ograniczona, wskazane są lakiery bardziej elastyczne /alkidy/ a tym samym bardziej miękkie. Wystarczy wziąć "monetę", żeby przekonać się jak jest naprawdę. Jeśli chodzi o renowację podłogi olejowanej z zamianą na lakierowaną, to wykonanie wymaga więcej zachodu, niesie pewien stopień ryzyka i nie zawsze daje pożądany efekt. W odniesieniu do renowacji lakier na lakier jest trudniejsze. O tym trzeba powiedzieć, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom czy ewentualnym rozczarowaniom klientów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 20.11.2009 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 Jak do tej pory udało mi się bez problemowo stosować te systemy. Nie twierdzę, że jest to proste i obejdzie się bez matowienia lub wykonania prób i odczekania nawet 2 tygodnie. Poza tym mowa była o lakierach na olej a nie ich twardości. Dzisiaj lakiery alkidowe i syntetyczne mają gorsze parametry ścieralności niż lakiery wodne poliuretanowe. Znam jeden lakier syntetyczny o ścieralności wg. Taber-Abraser 8mg/m2 to rekordzista. Reszta to od 25-35g/m2. Wodne poliuretany 14-25g/m2[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 21.11.2009 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2009 Witam! Zamierzam ułozyć w remontowanym domu podłogę z litej deski dębowej. Oferowane w handlu deski mają wymiary od 9 do 14 cm szer, 20-22 mm grubosci oraz różną długość od 50cm do 2,5m. Podłoga ma być ułożona na legarach ( wylewka betonowa wymagałaby długiego schnięcia). Mój pomysł jest taki: 1. cienka wylewka samopoziomująca dla wyrównania nierówności stropu zelbetowego ułatwiająca ułożenie legarów. 2. ocieplenie i izolacja wilgociowa pomiedzy legarami 3. płyta OSB na legary dla usztywnienia konstrukcji 5. deska dębowa z frezowana z 4 stron Jako że zamierzam podłogę ułożyć sam a chciałbym uniknąć błędów prosze o poradę w następujących kwestiach 1. sposób wyciszenia podłogi (ew. pianka pomiędzy deską a płytą osb) 2. dobór wymiarów desek tak by uniknąć odkształceń) 3. sposób mocowania deski wkręty czy gwozdzie? czy dawać wkret lub gwozdz w pióro od węższej strony deski czy tylko po długości? czy lepiej je przykleić do OSB 4.grubość płyty osb.jedna czy dwie warstwy płyt? 5. czy konieczne jest mocne dociskanie desek do siebie czy przy tych wymiarach lepiej nie dociskac? 6.legary- mocowac czy nie ? rożne opinie slyszalem czytałem gdzieś ze warto naciąć legary w poprzek do 1/3 grubości na pewnych odleglościach dla rozładowania ew napreżeń Czy wogóle to rozwiązanie ma sens? proszę o porady Proponuję następujące rozwiązanie: 1. LEGARY - wypoziomowane i przytwierdzone śrubami do stropu, ułożone prostopadle do planowanego ułożenia desek, w rozstawie osiowym ok 40cm. Tu należy uwzględnić łączenie płyty na legarze. Przestrzeń pomiędzy legarem a stropem wypełnić podkładkami i pianką montażową. W tym przypadku legar jest elementem konstrukcyjnym podłogi i nacięcia są zabronione. Wylewanie masy jest kosztowne i nieuzasadnione. Wylana płaszczyzna nigdy nie pokryje się z płaszczyzną konstrukcji podłogi, a różnice będą powodem póżniejszego skrzypienia. 2. IZOLACJA z folii a na niej izolacja termiczna w ułożeniu umożliwiającym przepływ powietrza nad izolacją a pod płytą OSB. 3. PŁYTY OSB z wpustem i wypustem gr. 22mm przytwierdzone wkrętami do legarów. Dla wyciszenia na legarach ułożyć paski filcu. Zachować odległość całej konstrukcji podłogi do ściany od 1 do 1,5 cm zależnie od jej powierzchni . 4.MONTAŻ. W przypadku klejenia, wybrać deski takie, jakie się będą podobać i pasować do wnętrza. Polecam klejenie dwuskładnikiem WAKOL PU 210 po uprzednim przeszlifowaniu płyty. Dodatkowo sztyftowanie w boczne pióro deski w celu lepszego dociśnięcia deski do płyty w trakcie montażu. Sprawdzić dokładność wysuszenia desek. W przypadku równomierności w wysuszeniu /8 - 10%/ sporadycznie 7 lub 11%, deski układać szczelnie. Wilgotność sprawdzić przy zakupie. Deski o innej wilgotności nie nadają się na podłogę do pomieszczeń zamieszkałych. W sytuacji montażu na gwożdzie czy wkręty, technicznie polecałbym deski szerokości do 8 góra 10 cm, ze względu na mniejszą możliwość odkształceń przy zmianach mikroklimatu pomieszczeń. Pozdrawiam. Zapomniałem o jednym istotnym elemencie montażu - rozplanowaniu. 1. Szerokość podłogi pomniejsz o łaczną szerokość szczelin przyściennych/ 3 cm/. 2. Otrzymaną wartość w cm podziel przez szerokość desek też w cm. 3. W przypadku połówkowej lub mniejszej reszty dodaj do niej szerokość jednej deski i całość podziel na połowę. Otrzymasz szerokość elementów umożliwiającą symetryczne zakończenia podłogi. 4. Pierwszym montowanym elementem będzie przycięta deska o obliczonej szerokości. Jej przycięty bok ma licować z krawędzią płyty OSB. Wnęki, progi czy wykusze, wymagają indywidualnego rozpatrzenia. Ale to już pozostawię Tobie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dad1793 01.03.2010 23:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 Oferowane w handlu deski Panmaru mają wymiary od 15 i 20 cm szer, 22 mm grubosci oraz różną długość od 60cm do 180cmPodłoga ma być ułożona na wylewce betonowej Pokoje do ułożenia to salon ok 20m2, i dwa pokoje po ok 10 m2 Moje pytanie jest:- jaka szerokość i jaka dłogość desek w mixie byłaby do takich pomieszczeń najładniejsza no i najlepsza pod katem ewentualnych szpar.Ja myslałem o 15 cm szer i 60 i 90 długości. Czy nie za wąskie i czy nie krótkie.W standarcie firma oferuje od 60- 180 cm.Proszę o rade.Z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gaia 06.05.2010 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 A ja szukam właśnie olejowanych ze względu na łątwość w utrzymaniu i szybką samodzielna naprawę ewentualnych uszkodzeń. Gdy deska ma fazy maskują one "pracę" drewna i zmiany mikroklimatu nie maja większego znaczenia. Jakie deski olejowane dębowe polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shira3 03.02.2011 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Witam.Właśnie jesteśmy przed podjęciem decyzji o rodzaju podłogi w salonie (parter bez piwnicy, chudziak na gruncie). Pozostawiliśmy go (chudziak) na poziomie -20cm do stanu zero. Bardzo podoba nam się podłoga z litej deski daglezjowe. W sąsiedztwie znaleźliśmy solidny tartak oferujący taką podłogówkę suszoną komorowo. Będę bardzo wdzięczna za wselkie opinie od tchnologii kładzenia poczynając do sensowności położenia tej podłogi. Dodam tylko ,że wymiar pokoju gdzie planujemy tą podłogę to 420x660cm. Jest to nowy budynek z pustaka keramzytowego. Z góry dziękuję za wszzelkie info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.