Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

deski na podłogę , gdzie są prawdziwę?


tomaszfeliks

Recommended Posts

dzieki jeszcze raz za cenne porady....posłuża napewno nie tylko mi ale też innym uzytkownikom forum.:)

 

jeszcze tylko jedno...zastanawiam się nad wykończeniem. Podoba mi się piękno olejowanego drewna ale niewiem czy w przyszłości nie bede żałował że nie użyłem lakieru. Czy olejowane podłogi mozna później polakierować po przecyklinowaniu?

 

pozdrawiam

Osobiście jestem zwolennikiem lakierowania - jest trwalsze i łatwiejsze w utrzymaniu podłogi. Podłoga lakierowana jest "zamknięta" dyfuzyjnie a tym samym jest mniej podatna na zmiany mikroklimatu. Wygląd jest rzeczą gustu. Najlepiej gdy podłoga jest w miarę ładna i długotrwała w swym wyglądzie. Lakierowanie podłogi olejowanej po przecyklinowaniu jest trudne w bezpiecznym dla przyczepności lakieru wykonaniu, praktycznie niemożliwe. Być może będą inne wypowiedzi w tym temacie. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam.

Zawsze można olejowaną podłogę wycyklinować i polakierować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki jeszcze raz za cenne porady....posłuża napewno nie tylko mi ale też innym uzytkownikom forum.:)

 

jeszcze tylko jedno...zastanawiam się nad wykończeniem. Podoba mi się piękno olejowanego drewna ale niewiem czy w przyszłości nie bede żałował że nie użyłem lakieru. Czy olejowane podłogi mozna później polakierować po przecyklinowaniu?

 

pozdrawiam

Osobiście jestem zwolennikiem lakierowania - jest trwalsze i łatwiejsze w utrzymaniu podłogi. Podłoga lakierowana jest "zamknięta" dyfuzyjnie a tym samym jest mniej podatna na zmiany mikroklimatu. Wygląd jest rzeczą gustu. Najlepiej gdy podłoga jest w miarę ładna i długotrwała w swym wyglądzie. Lakierowanie podłogi olejowanej po przecyklinowaniu jest trudne w bezpiecznym dla przyczepności lakieru wykonaniu, praktycznie niemożliwe. Być może będą inne wypowiedzi w tym temacie. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam.

Zawsze można olejowaną podłogę wycyklinować i polakierować.

Pozostaje pytanie czy "zawsze" lakier będzie się trzymał drewna w miejscu jego przesycenia olejem i inną chemią? Rzadkie drewno może wchłonąć na głębokość kilku milimetrów olej, oraz wszelką chemię i inne zanieczyszczenia jakie na tej podłodze mogą się znależć w trakcie jej użytkowania. Podłoga olejowana jest w znacznej części otwarta strukturalnie. Co w takim razie zrobisz z nasyconymi i zanieczyszczonymi krawędziami desek, w miejscach uszkodzonych sęków czy przysęczy jeśli takie występują? Wytrawianie czy odtłuszczanie często pozostawia przebarwienia drewna w mniejszym lub większym stopniu.Stosowanie podkładów do egzotyków też nie załatwi tematu w całości. To wszystko w kontekście zaniedbanych podłóg olejowanych, bo któż, kto ma zadbaną podłogę olejowaną będzie chciał ją zamienić na lakierowaną. Przy podłogach zanieczyszczonych osobiście bym nie ryzykował. Słowo "ZAWSZE" brzmi tu zbyt jednoznacznie. Być może znasz skuteczne sposoby lakierowania takich podłóg.

Żeby nie zniechęcać do stosowania pokryć olejowych muszę powiedzieć, że dobrze utrzymane podłogi olejowane mają piękną, naturalną optykę powierzchni oraz charakteryzują się miłym ciepłem dotyku. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze systemy olejowo-lakiernicze przewidują i takie problemy. Bez większych problemów można kłaść lakier na olej. Warunek aby olej był dobrze nałożony i całkowicie utwardzony.

Na olej bez większego problemu kładzie się lakier z olejów syntetycznych np. alkidowych.

Można również wodne. Oczywiście kosztuje tomterochę dodatkowych zabiegów ale one również dotyczą starych brudnych podłóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze systemy olejowo-lakiernicze przewidują i takie problemy. Bez większych problemów można kłaść lakier na olej. Warunek aby olej był dobrze nałożony i całkowicie utwardzony.

Na olej bez większego problemu kładzie się lakier z olejów syntetycznych np. alkidowych.

Można również wodne. Oczywiście kosztuje tomterochę dodatkowych zabiegów ale one również dotyczą starych brudnych podłóg.

Układać to one się układają zupełnie dobrze, natomiast z przyczepnością jest już gorzej. Nawet przy markowych rozwiązaniach tego typu 3 warstwa wodnego lakieru nawierzchniowego niesie ryzyko złuszczenia. Wg zaleceń pełna oksydacja olejolakieru nie służy przyczepności warstw nawierzchniowych, trzeba matowić. Twardość innych lakierów jest ograniczona, wskazane są lakiery bardziej elastyczne /alkidy/ a tym samym bardziej miękkie. Wystarczy wziąć "monetę", żeby przekonać się jak jest naprawdę.

Jeśli chodzi o renowację podłogi olejowanej z zamianą na lakierowaną, to wykonanie wymaga więcej zachodu, niesie pewien stopień ryzyka i nie zawsze daje pożądany efekt. W odniesieniu do renowacji lakier na lakier jest trudniejsze. O tym trzeba powiedzieć, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom czy ewentualnym rozczarowaniom klientów. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory udało mi się bez problemowo stosować te systemy. Nie twierdzę, że jest to proste i obejdzie się bez matowienia lub wykonania prób i odczekania nawet 2 tygodnie.

Poza tym mowa była o lakierach na olej a nie ich twardości. Dzisiaj lakiery alkidowe i syntetyczne mają gorsze parametry ścieralności niż lakiery wodne poliuretanowe. Znam jeden lakier syntetyczny o ścieralności wg. Taber-Abraser 8mg/m2 to rekordzista. Reszta to od 25-35g/m2. Wodne poliuretany 14-25g/m2[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Zamierzam ułozyć w remontowanym domu podłogę z litej deski dębowej. Oferowane w handlu deski mają wymiary od 9 do 14 cm szer, 20-22 mm grubosci oraz różną długość od 50cm do 2,5m.

Podłoga ma być ułożona na legarach ( wylewka betonowa wymagałaby długiego schnięcia).

Mój pomysł jest taki:

1. cienka wylewka samopoziomująca dla wyrównania nierówności stropu zelbetowego ułatwiająca ułożenie legarów.

2. ocieplenie i izolacja wilgociowa pomiedzy legarami

3. płyta OSB na legary dla usztywnienia konstrukcji

5. deska dębowa z frezowana z 4 stron

 

Jako że zamierzam podłogę ułożyć sam a chciałbym uniknąć błędów prosze o poradę w następujących kwestiach

 

1. sposób wyciszenia podłogi (ew. pianka pomiędzy deską a płytą osb)

 

2. dobór wymiarów desek tak by uniknąć odkształceń)

 

3. sposób mocowania deski

wkręty czy gwozdzie? czy dawać wkret lub gwozdz w pióro od węższej strony deski czy tylko po długości? czy lepiej je przykleić do OSB

 

4.grubość płyty osb.jedna czy dwie warstwy płyt?

 

5. czy konieczne jest mocne dociskanie desek do siebie czy przy tych wymiarach lepiej nie dociskac?

 

6.legary- mocowac czy nie ? rożne opinie slyszalem

czytałem gdzieś ze warto naciąć legary w poprzek do 1/3 grubości na pewnych odleglościach dla rozładowania ew napreżeń

 

Czy wogóle to rozwiązanie ma sens? :)

 

proszę o porady :)

Proponuję następujące rozwiązanie:

1. LEGARY - wypoziomowane i przytwierdzone śrubami do stropu, ułożone prostopadle do planowanego ułożenia desek, w rozstawie osiowym ok 40cm. Tu należy uwzględnić łączenie płyty na legarze. Przestrzeń pomiędzy legarem a stropem wypełnić podkładkami i pianką montażową. W tym przypadku legar jest elementem konstrukcyjnym podłogi i nacięcia są zabronione. Wylewanie masy jest kosztowne i nieuzasadnione. Wylana płaszczyzna nigdy nie pokryje się z płaszczyzną konstrukcji podłogi, a różnice będą powodem póżniejszego skrzypienia.

2. IZOLACJA z folii a na niej izolacja termiczna w ułożeniu umożliwiającym przepływ powietrza nad izolacją a pod płytą OSB.

3. PŁYTY OSB z wpustem i wypustem gr. 22mm przytwierdzone wkrętami do legarów. Dla wyciszenia na legarach ułożyć paski filcu. Zachować odległość całej konstrukcji podłogi do ściany od 1 do 1,5 cm zależnie od jej powierzchni .

4.MONTAŻ. W przypadku klejenia, wybrać deski takie, jakie się będą podobać i pasować do wnętrza. Polecam klejenie dwuskładnikiem WAKOL PU 210 po uprzednim przeszlifowaniu płyty. Dodatkowo sztyftowanie w boczne pióro deski w celu lepszego dociśnięcia deski do płyty w trakcie montażu. Sprawdzić dokładność wysuszenia desek. W przypadku równomierności w wysuszeniu /8 - 10%/ sporadycznie 7 lub 11%, deski układać szczelnie. Wilgotność sprawdzić przy zakupie. Deski o innej wilgotności nie nadają się na podłogę do pomieszczeń zamieszkałych.

W sytuacji montażu na gwożdzie czy wkręty, technicznie polecałbym deski szerokości do 8 góra 10 cm, ze względu na mniejszą możliwość odkształceń przy zmianach mikroklimatu pomieszczeń. Pozdrawiam.

Zapomniałem o jednym istotnym elemencie montażu - rozplanowaniu.

1. Szerokość podłogi pomniejsz o łaczną szerokość szczelin przyściennych/ 3 cm/.

2. Otrzymaną wartość w cm podziel przez szerokość desek też w cm.

3. W przypadku połówkowej lub mniejszej reszty dodaj do niej szerokość jednej deski i całość podziel na połowę. Otrzymasz szerokość elementów umożliwiającą symetryczne zakończenia podłogi.

4. Pierwszym montowanym elementem będzie przycięta deska o obliczonej szerokości. Jej przycięty bok ma licować z krawędzią płyty OSB.

Wnęki, progi czy wykusze, wymagają indywidualnego rozpatrzenia. Ale to już pozostawię Tobie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Oferowane w handlu deski Panmaru mają wymiary od 15 i 20 cm szer, 22 mm grubosci oraz różną długość od 60cm do 180cm

Podłoga ma być ułożona na wylewce betonowej

 

Pokoje do ułożenia to salon ok 20m2, i dwa pokoje po ok 10 m2

 

Moje pytanie jest:

- jaka szerokość i jaka dłogość desek w mixie byłaby do takich pomieszczeń najładniejsza no i najlepsza pod katem ewentualnych szpar.

Ja myslałem o 15 cm szer i 60 i 90 długości. Czy nie za wąskie i czy nie krótkie.W standarcie firma oferuje od 60- 180 cm.

Proszę o rade.

Z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
A ja szukam właśnie olejowanych ze względu na łątwość w utrzymaniu i szybką samodzielna naprawę ewentualnych uszkodzeń. Gdy deska ma fazy maskują one "pracę" drewna i zmiany mikroklimatu nie maja większego znaczenia. Jakie deski olejowane dębowe polecacie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...

Witam.

Właśnie jesteśmy przed podjęciem decyzji o rodzaju podłogi w salonie (parter bez piwnicy, chudziak na gruncie). Pozostawiliśmy go (chudziak) na poziomie -20cm do stanu zero. Bardzo podoba nam się podłoga z litej deski daglezjowe. W sąsiedztwie znaleźliśmy solidny tartak oferujący taką podłogówkę suszoną komorowo. Będę bardzo wdzięczna za wselkie opinie od tchnologii kładzenia poczynając do sensowności położenia tej podłogi. Dodam tylko ,że wymiar pokoju gdzie planujemy tą podłogę to 420x660cm. Jest to nowy budynek z pustaka keramzytowego. Z góry dziękuję za wszzelkie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...