Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

polbud: zastanawiasz sie nad YTONG 24cm, jak rozniez znajomy doradza Tobie "gazobeton suporex" - to jest ten sam material! To tak jakbys kupowal samochod: mozesz kupic np. Mercedesa i Malucha - i to, i to samochod :)

Dlatego jezeli mowimy o "gazobeton suporex", to mozemy mowic o takich firmach jak:

- YTONG 24 cm

- SOLBET24 cm

- i pewnie jeszcze sporo, sporo innych (w tym jakies wytwornie "no name", czyli taki "Maluch" wsrod gazobetonow

:)

 

Mowiles rowniez o tym, ze YTONG (czyli gazobeton suporex) nie jest odporny na sciskanie... owszem masz racje, ale do budownictwa jednorodzinnego nadaje sie doskonale - w koncu budujesz tylko parter i poddasze :):) a nie 10 pieter,gdzie wowczas moze grac to role. Jezeli uwazasz, ze potrzebujesz wiekszej odpornosci na sciskanie, to proponuje "gazobeton suporex" w gestszej odmianie... zamiast 600, daj np. 700.

 

Aha, co do ocieplenia - ja osobiscie do scian jednowarstrwowych nie jestem przekonany, a najbardziej oplaca sie dwuwarstwowe: np. "gazobeton suporex" 24cm + warstwa ocieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 950
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Monika_76 - ja nie brałem pod uwagę silikatów bo nie znam tego materiału. O YTONGU rozmawiałem ze znajomymi i raczej odpada ponieważ YTONG 24cm jest mniej odporny na ściskanie a pozatym należałoby go ocieplić wełną mineralną która nie jest najtańsza. Musiałbym zastosować minimum YTONG 36,5 cm i wtedy może być bez docieplenia - no nie wiem?.... Dziś myślałem jeszcze o keramzycie nie wiem tylko jak cenowo to wychodzi ale po niedzieli napiszę coś na ten temat. Znajomy namawia mnie na gazobeton suporex. Sam już nie wiem, ale jest wiele zastrzeżeń do porotherma które mnie zniechęcają, a dom buduje sie raz na całe życie. Dlatego nie mogę sie zdecydować.

 

A jakie są zastrzeżenia do Porothrermu? Ja juz sie raczej na niego zdecydowalem i zaczynam sie niepokoic...

 

Co do YTONGU - niewiele o nim wiem, ale znajomy budowlaniec zwrocil uwage na jedno - bardzo powoli postepuja prace i rośnie ich koszt, ponieważ YTONG ma bardzo małą tolerancję na odchylenia i trzeba to robic b.dokladnie, najlepiej aby to byl jeden murarz. Ile w tym prawdy? Nie wiem - powtarzam tylko zaslyszana opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monika_76 - ja nie brałem pod uwagę silikatów bo nie znam tego materiału. O YTONGU rozmawiałem ze znajomymi i raczej odpada ponieważ YTONG 24cm jest mniej odporny na ściskanie a pozatym należałoby go ocieplić wełną mineralną która nie jest najtańsza. Musiałbym zastosować minimum YTONG 36,5 cm i wtedy może być bez docieplenia - no nie wiem?.... Dziś myślałem jeszcze o keramzycie nie wiem tylko jak cenowo to wychodzi ale po niedzieli napiszę coś na ten temat. Znajomy namawia mnie na gazobeton suporex. Sam już nie wiem, ale jest wiele zastrzeżeń do porotherma które mnie zniechęcają, a dom buduje sie raz na całe życie. Dlatego nie mogę sie zdecydować.

 

A jakie są zastrzeżenia do Porothrermu? Ja juz sie raczej na niego zdecydowalem i zaczynam sie niepokoic...

 

Co do YTONGU - niewiele o nim wiem, ale znajomy budowlaniec zwrocil uwage na jedno - bardzo powoli postepuja prace i rośnie ich koszt, ponieważ YTONG ma bardzo małą tolerancję na odchylenia i trzeba to robic b.dokladnie, najlepiej aby to byl jeden murarz. Ile w tym prawdy? Nie wiem - powtarzam tylko zaslyszana opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze do mojej wczesniejszej wypowiedzi dodam dla TomaBudowniczego że też byliśmy u doradcy finansowego (open finanse) i zaproponował nam Polbank (w euro) i multibank (w zł). Polbank odrzuciłam mimo że oferta fajna - bo za dużo niepochlebnych opinii się naczytałam. Kredyt chcemy wziąć w WBK, oferta lepsza niż w Multibanku. A doradca nic nam o niej nie powiedział :) chyba nie mają z tym bankiem podpisanej umowy. Czyli nie ma to jak samemu podreptać po wszystkich bankach ..... Ale to już Twój wybór.... moja tylko sugestia bo ostatnio też spacerki bo bankach zaliczałam.

 

Ja byłem w Expanderze i tez polecili mi Multibank w PLN. Mają marże 2,33%+WIBOR 3M. To daje aktualnie 6,77%. To jest 1pp ponizej oprocentowania np w PKO SA. Do tego trzeba doliczyc obowiazkowe ubezpieczenie na zycie w wysokosci 0,02% kwoty kredytu miesiecznie. W praktyce to kilkadziesiat PLN do kazdej raty.

 

To co mi sie w ofercie spodobalo, to znacznie bardziej niz w PKO SA liberalne podejscie do zdolnosci kredytowej. Moja zdolnosc w Multibanku bez likwidacji kart i limitów jest o 50% wyzsza niz w PKO SA po rezygnacji z kart i limitów :)

 

A jak to wyglada w WBK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat z czego budować ściany domu na forum muratora jest sporo wątków i proponuje je przeczytać.

Podsumowując:

-stawiać z tego co wychodzi taniej (beton komórkowy, ceramika, silikaty)

-ściana jednowarstwowa nie sprawdza się w polskich warunkach(zimno) więc pozostaje dwu lub trzy warstwowa

-przeważnie daje się min. 12cm ocieplenia (styropianem) do 20cm więc ciepłe ściany można sobie odpuścić (beton komórkowy)

-beton komórkowy ciągnie wodę więc należy w tym samym sezonie ocieplić ściany

-należy zwrócić na akumulację ciepła ścian(silikaty) która jednym się przyda a innym nie.

-ściany zewn. z betonu komórkowego, ceramiki a ściany wewn. z silikatów

-ytong z betonu komórkowego jest podobno najdroższy

itd.

Ja stawiam na zwykłą ceramikę ale jak będzie zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Odnośnie kredytów - nie polecam firmy expander no chyba że na waszym terenie lepiej wyszkolili doradców. Mimo to uważam, że najlepiej udać się bezposrednio do banku i tam wypytać o ofertę Doradcy chwalą ten bank z którym mają umowę. My z expanderem załatwialiśmy kredyt cztery miesiące i skończyło się na tym że kredyt załatwiałem sam bezpośrednio w banku tyle mi pomogli.

Co do materiału z jakiego budować Każdy z was ma rację:

- ściana jednowarstwowa - nie ten klimat

- porotherm bardzo kruchy materiał jak dla mnie za bardzo

- suporex bardzo chłonny i tak jak pisał kolega Phans trzeba odrazu przykryć i ocieplić więc pojawia się pytanie - z czego budować? My w 90% zdecydowaliśmy się na pustak keramzytowy 24*24*49 plus styropian 15 cm ruszamy na wiosnę więc może się jeszcze coś zmienić a póki co dziś zaczęliśmy poziom zero i budynek gospodarczy życzymy powodzenia

 

A TOMBUDOWNICZY co do YTONGU to dobrze słyszałeś materiał wymagający niesamowitej dokładności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do firm które pośredniczą w kredytach np. expander to proponuje się dowiedzieć jakie banki/firmy mają udziały w tych firmach pośredniczących w kredytach :-)

 

Dla tych co chcieliby się dowiedzieć ile teoretycznie może kosztować ogrzewanie(co+cwu) zimą faworyta C183a to proponuje odwiedzić stronę

http://bdec.builddesk.pl/index.php?a=pracownie&b=projekty&pid=4

(trzeba się zalogować - bezpłatnie)

wybrać C183a z kolekcji muratora.

 

Ponieważ energią pierwotną interesują się tylko zagorzali ekolodzy to podam wart. z świadectwa energetycznego, które najbardziej interesują zwykłego Kowalskiego

Faworyt z Muratora C183a:

Zapotrzebowanie na energię końcową: 91,96 kWh/(m2*rok)

Współczynnik strat mocy cieplej przez przenikanie przez wszystkie przegrody zewnętrzne: 263 W/K

Współczynnik strat mocy cieplej na wentylację: 128 W/K

 

I to wszystko dla danych jak z projektu, które można/należy ulepszyć (a można zrobić sporo i nie chodzi tu o rekuperację).

Energia końcowa to energia potrzebna na ogrzanie domu(c.o.), straty na wentylacje oraz energia dla c.w.u.

10kWh to ok. 1m3 gazu ziemnego

Dodatkowo proszę zwrócić uwagę na dużą wart. strat na wentylację bo w teoretycznych obliczeniach bierze się jedną wymianę powietrza na godzinę w objętości pomieszczeń co przeważnie w praktyce nie występuje i można w went. grawitacyjnej te straty zmniejszyć do minimum więc te zapotrzebowanie na energię końcową jest praktycznie mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem to te schody powinny być bardziej dłuższe niż szersze wtedy można by zrobić spocznik. Myślisz olyv że samo zwiększenie ich szerokości przyczyniło by się do zwiększenia komfortu z ich używania (ale nadal chyba byłyby zabiegowe bez spocznika)? A co z powiększeniem szerokości schodów (o ile?) na poddaszu?

Może jest więcej 'kwiatków' w tym projekcie o którym wiesz i można by coś zmienić?

Zauważyłem olyv że nie podwyższaliście ścianki kolankowej? Czy nadal uważacie to za dobre posunięcie bo wg mnie podwyższenie go o 1 (max 2) pustaki mocno nie zaburzy bryły budynku a poddasze stanie się bardziej funkcjonalne? Zauważcie że standardowe ocieplenie w projekcie dachu to tylko 20cm wełny a daje się więcej. Wysokość wg projektu ścianki kolankowej(tej drgiej czyli ryglowej) to prawie 1m a to dla pochylenia dachu 35st to nie jest dużo (powinno być z 120-130cm)? Zastanawialiście się nad tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie spocznika to masz rację, chodzi o długość schodów, niestety nasze wychodzą równo na korytarz i nie da się dołożyć schodka.

 

A co do szerokości to dla mnie są za wąskie, widać to szczególnie na stopniach zabiegowych gdzie przestrzeń wygodnego chodzenia jest bardzo mała. Wchodzisz tuż przy ścianie, praktycznie się o nią ocierając. Gdybym była mądrzejsza ;) to poszerzyłabym je o min 50 cm.

 

Poddasza jeszcze nie mamy także nie widać na razie jak będzie z tą ścianą kolankową. Na pewno łazienka na górze jest niesamowicie mała i cieszę się, że zrobiłam z niej garderobę :)

 

Jeszcze jednym "kwiatkiem" jest kotłownia, mamy piec na ekogroszek i kotłownia powinna być co najmniej dwukrotnie większa. Ale z tym akurat da się coś zrobić. Ale to już po odbiorze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla łazienki wystarczy 5-6m2 użytkowej (C183a w oryginale ma 4,7) ale dla zachowania komfortu taka łazienka nie może pełnić funkcji pralnio-suszarni i dodatkowo wypadało by wybrać albo wannę albo prysznic. Dodatkowo taką mniejszą łazienkę łatwiej zimą dogrzać wtedy kiedy tego potrzebujemy.

Co do podwyższenia ścianki kolankowej w projekcie C183a np. o 2 pustaki max (2*22cm) to wys. 190cm uzyskujemy o ponad 60cm bliżej skosów niż w projekcie oryginalnym - a to już sporo!

Olyv przecież wieźbę dachową już macie więc czy nie jest już za późno na podnoszenie ścianki kolankowej? Dodatkowo jeżeli podniesiesz a tego nie masz w projekcie to zwiększasz powierzchnię użytkową domu a na to nie wiem czy wystarczy zwykły wpis w dzienniku przez kier. budowy - chyba że przymknie na to oko?

Co do schodów to zapytam się p. architekt czy ich poszerzenie zwiększy komfort z ich używania zwłaszcza na tym zabiegu. Wydłużyć schody można ale w stronę garażu co kiepsko mi się na razie widzi -:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz Kierownik zwrócił na te schody od razu uwage jak tylko zobaczył projekt. Ostatecznie łączymy na parterze WC z łazienką i poszerzamy schody. Podobno 110cm to komfortowa szerokoś dla jednego biegu i ta szerokosc ma duze znaczenie.

 

Co do scianki kolankowej - kilka kompetentnych osob zwrocilo nam uwage, ze jej podniesienie zdecydowanie zmini bryłe budynku na znacznie mniej zgrabną...no a tego przeciez bysmy nie chcieli.

 

Zrobimy tez kilka zmian z oknami na parterze, nie robimy spiżarni i inaczej oddzielimy kuchnie od jadalni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz Kierownik zwrócił na te schody od razu uwage jak tylko zobaczył projekt. Ostatecznie łączymy na parterze WC z łazienką i poszerzamy schody. Podobno 110cm to komfortowa szerokoś dla jednego biegu i ta szerokosc ma duze znaczenie.

 

Co do scianki kolankowej - kilka kompetentnych osob zwrocilo nam uwage, ze jej podniesienie zdecydowanie zmini bryłe budynku na znacznie mniej zgrabną...no a tego przeciez bysmy nie chcieli.

 

Zrobimy tez kilka zmian z oknami na parterze, nie robimy spiżarni i inaczej oddzielimy kuchnie od jadalni.

W projekcie jest 90cm? na bieg a zmieniacie na 110cm czyli poszerzacie schody o 40cm w stronę łazienki? A co z górą domu w związku z tym poszerzeniem schodów? Węższy hol?

 

Co do ścianki kolankowej to każdy projektant to mówi :-) ale jednocześnie mówią że podniesienie o 1 pustak lub max o 2 aż takiego problemu nie zrobi. Ja jednak będę się upierał z tym podniesieniem ścianki bo wygoda i komfort w samym wnętrzu domu jest dla mnie ważniejszy od wyglądu domu z zewnątrz.

 

Co do innych zmian to prośba o więcej szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poddsazu trzeba przesunac troche scianke miedzy holem a pokojem. Pewnym ograniczeniem jest komin, ale w projekcie jest z pelnej cegly a robi sie raczej systemowe, ktore są mniejsze. Kwestie konstrukcyjne jeszcze na pewno bedziemy analizowali, to jest taka koncepcja na szybko, ale Kierownik twierdzi ze realizowalna bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wątku kredytowego.......chyba zdecyduję sie na kredyt w Polbanku w Euro.

Z wstępnego rozeznania wiem, ze mam na taki kredyt i zdolnośc i wystarczający wklad wlasny, oprocentowanie jest OK.

Na ten moment rata przy kredycie 460 tys jest nizsza o 400PLN/m-c od raty najtanszego kredytu w PLN (przynajmniej wg mojej wiedzy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HMMM HMMM dla walczących o kredyt:

naszą działkę 1600 m2 pod Sochaczewem wycenił na 48 000. mało w okolicy centy średnie 45-65 zł za metr a tu niespodzianka....

 

No to kochani to i nasza niespodzianka .......

Działkę nasza wycenił rzeczoznawca z banku tez bardzo nisko. Za metr2 wyszła stawka 39zł gdzie w okolicy działki rolne z warunkami zabudowy (czyli podobne do naszej) najtaniej za 90-100zł /m2 chodzą ......

Olyv wiem co czułeś, bo mi az szczęka opadła jak zobaczyłam wycenę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wątku kredytowego.......chyba zdecyduję sie na kredyt w Polbanku w Euro.

Z wstępnego rozeznania wiem, ze mam na taki kredyt i zdolnośc i wystarczający wklad wlasny, oprocentowanie jest OK.

Na ten moment rata przy kredycie 460 tys jest nizsza o 400PLN/m-c od raty najtanszego kredytu w PLN (przynajmniej wg mojej wiedzy)

 

Tez się nad Polbankiem zastanawialiśmy i tez w euro. Oferta fajna ale trochę w necie poczytałam o problemach ludzi z wypłacalnością transz przez ten bank i .... jakos tak odwagi nie miałam zaryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...