pablo7607 31.05.2008 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2008 Poczytałem trochę pytań i odpowiedzi na tym forum i znalazłem trochę odpowiedzi na moje ciche pytania. Witam mam pytania.Ale najpierw opiszę stan faktyczny.3 lata temu kuoiłem 3,9 h ziemi rolnej - zostałem rolnikiem -płacę krus.Ziemię kupiłem z myslą o budowie na niej domu. Jest ślicznie położona do centrum wioski 200m. Nie ma planu miejscowego. jest nieobowiązujące studium w którym zapisano - zabudowa, projektowane mieszkalnictwo, zabudowa zagrodowa. Nie jestem na stałe zameldowany w tej gminie gdzie niby gospodarstwo niby prowadze. jestem w gminie sasiedniej zameldowany.Teren mój nie ma tkzw. dobrosąsiedztwa. mogę wydzierzawić od mojego przyjaciela rolnika 20h ziemii by mieć srednią dla gminy, by uzyskac wz i Pozwolenie na budowe siedliska.media w drodze dojazd super. chcę od razu podzielic działke na 8 mniejszych po 0,3h i 7 potem sprzedać.I takie pytania. 1. czy jestem rolnikiem - gosp mam 3 lata nie piec nie mam szkoły o tym charakterze itd.2. nie mam zameldowania stałego w gminie.3. czy mozna bez umowy na pismie na okres ponizej 1 roku pod te pozwolenia wydzierzawic.ustne umowy tez sa ponoc wiążące.4. czy od razu zrobic podział i wystąpić na wszystkie działki o WZ, czy tylko na tą na której teraz chce sie budować. wiadomo ze i tak poxniej bede wystepował na reszte po kolei i o pozwolenie na budowe. i umowy warunkowe itd.Prosze o podpowiedz jak postąpićz góry wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
partner 01.06.2008 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 z tego co się orientuję to nie można podzielić ziemi rolnej na działki mniejsze niż 3000 metrów kwadratowych a sprzedać można tylko sąsiedniemu właścicielowi ziemi w celu powiększenia jego pola uprawnego (te podzielone mniejsze działki). tak gdzieś słyszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania