Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzisiaj usłyszałam od faceta że dobudowa tarasu do stanu surowego domu to tak jak budowa domu - tzn. trzeba robić fundamenty , zbroić, zdjąć humus , ocieplić itp. - co o tym sądzicie???- i ponoć betonu dużo też "idzie " ( chociaż on nie wie jaki duży planuję taras - ale fakt że muszę go dobudować)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

wystarczy zebrac humus, zrobic podklad jak sadze 10cm piasku wystarczy, wylac zbrojona plyte betonowa (6cm takze powinno wystarczyc) z dylatacja przy scianach budynku - i juz masz taniej i tak samo dobrze. Oby tylko nie byl zbyt duzy gdyz wtedy jeszcze bedziesz musial go dylatacjami na mniejsze plyty podzielic. Bez law fundamentowych bo i po co? Jesli juz to az prosi sie pod takim tarasikiem piwniczke lub inne pomieszczenie zrobic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie wiem jak duży chcesz zbudować taras i o ile będzie podniesiony względem podłoża ale facet chyba trochę przesadza z tymi kosztami i twierdzeniem jakoby było to porównywalne do budowy domu. Ja dobudowywałem taras do już stojącego domu, wylewałem fundament i wnętrze również zalałem betonem, podłożem był gruz jaki pozostał po budowie. Nic z tarasem się nie dzieje, nie pęka.

Nawet gdybyś wybrał taką opcję jak moja to przelicz ile potrzeba betonu na fundament o szerokości 20-30cm i wylanie 10cm płyty na Twoim tarasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fundamenty pod taras :o

 

-zbierasz humus

-dajesz 30 cm zwiru, najlepiej w dwuch warstwach zageszczanych mechanicznie

-nastepnie 10 cm piasku (j.w. zageszczonego) lub hudy beton

-plyta z betonu min B15 10cm (jesli taras nieduzy to bez zbrojenia), oczywisice pasek np. styropianu 2cm jako dylatacja od dom

-warstwa spadkowa 1%, mozna ja pominac i od razu zatrzec na rowno plyte ze spadkiem (do betonu mozna dodac srodek zmniejszajacy jego chlonnosc)

-wykonczenie np. plytki (nie powinny byc zbyt male (duza ilosc fug) ani zbyt durze (naprezenia) optymalne 20-30) Klei sie je podwujnie tzn, smaruje packa sie i podloze i plytke (nie mzoe byc pustej przerwy pomiedzy plytka a podlozem). Uzywamu kleju elastycznego i mrozoodpornego.

-fugi, elastyczne najlepiej wododporne

 

pozdro :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months później...
Mam w projekcie taras na gruncie wykonany z kostki brukowej lub betonowej. Taka nawierzchnia nie wymaga żadnego fundamentowania, wystarczy usunąć humus i w jego miejsce nasypać piasku, który z kolei należy dobrze zagęścić. Nie wiem jak jest z płytą betonową pod glazurę.Pozdrawiam. Ryszard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Witam !!!

 

Chcę na wiosnę zrobić sobie taki taraz jak na zdjęciu z wizualizacji mojego projektu . jednak zupełnie nie mam pojęcia jak się do tego zabrać .Głównie chodzi m o połączenie tarasu ze ścianą domu oraz o to jak powinny wyglądać "warstwy" tarasu- to znaczy czy zdjąć humus wylać płytę betonowa a na to położyć taki kamień jak na zdjęciu ,czy robić to bez wylewania betonu czyli żwir ,piasek z cementem i kamień .......... i jak to "połączyć" ze ściana budynku ??? Proszę fachowców o radę jak krok po kroku to zrobić .

 

Tak chciałbym mieć ...

 

http://republika.pl/darekrz/fotki/taras.jpg

 

a tak mam dziś...

http://republika.pl/darekrz/fotki/taras2.jpg

 

pozdrawiam D.RZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak:

- zdjęłem humus

- wykop pod fundament

 

--------------------------------- ściana domu

[]..........................[]

[]..........................[] fundamentu tarasu

[]..........................[]

[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[[]]

 

 

- szałunek i zalanie fundamentów

- wsypanie gruzu

- chudy beton (do zbrojenia włożyłem troche prętów stalowych , które pozostały ni z budowy)

- izolacja z papy termozgrzewalnej

- folia budowlana

- styropian 5 cm

- folia budowlana

- zbrojenie z siatki zgrzewalnej

- wylewka spadkowa

- izolacja Styrozol

- płytki na kleju elastycznym Kerakoll H40 Flex

 

Trochę tegu dużo, ale cóż...

Zależało mi (a raczej żonie) na tym, aby powierzchnia tarasu była równa z powierzchnia salonu (bez schodka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taras trzeba koniecznie zdylatowac od domu. Czyli po zebraniu humusu, wystarczy wylac betonowa plyte (w zaleznosci od wielkosci tarasu mozna ja dodatkowo zazbroic). PLyta taka, stanowiaca oddzielna konstrukcje, nie wymaga fundamentow, ani warstw izolacyjnych. BEzporednio na nia mozna kleic plytki, na kleju mrozoodpornym (smarujac plytke i powierzchnie tarsau, aby nie bylo pustych miejsc w ktore wniknie woda !).

 

Polaczenie tarasu z domem jak wspomnialem trzeba zdylatowac, mozna zrobic to 1cm paskiem styropianu. Polaczenie plytek z domem mozna wykonac masa trwale plastyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taras trzeba koniecznie zdylatowac od domu. Czyli po zebraniu humusu, wystarczy wylac betonowa plyte (w zaleznosci od wielkosci tarasu mozna ja dodatkowo zazbroic). PLyta taka, stanowiaca oddzielna konstrukcje, nie wymaga fundamentow, ani warstw izolacyjnych. BEzporednio na nia mozna kleic plytki, na kleju mrozoodpornym (smarujac plytke i powierzchnie tarsau, aby nie bylo pustych miejsc w ktore wniknie woda !).

 

Polaczenie tarasu z domem jak wspomnialem trzeba zdylatowac, mozna zrobic to 1cm paskiem styropianu. Polaczenie plytek z domem mozna wykonac masa trwale plastyczna.

 

 

pod dwoma warunkami taka płyta

1. próg z drzwi wyjściowych - płyta niżej 10-15 cm

2. jaki rodzaj gruntu

 

chiby mi o wysadzanie zimowe takiej płyty...

nie jest to wielka inwestycja posadowić ją do głęb. przemarzania

nawet na filarach

 

co do warstw na takim tarasie się nie wtrącam bo się nie znam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie warto taras oprzec na fundamencie lub palach aby nie pracował w cyklu zmina lato. Nie trzeba go ocieplać jesli na gruncie. Koniecznie dylatacja od domu. Wygląda jakbys miał ścianę 2w ocieplona czymś (wełna/styropian) - nie zapomnij o załatwieniu izolacji termicznej na scianie domu która przeciez tez musi jakoś wejść pod poziom ziemi - jesli tego nie zrobisz to tedy będzie uciekać ciepło!!!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

 

Tak jest ściana będzie dwuwarstwowa 24BK+ 15 styropianu . Z tak rozleglych połaci klinkieru jak na zdjęciu na pewno zrezygnuję ze względu na koszty .

Czyli reasumując :

- zdejmuje humus ,wylewam niezbrojoną płytę,a pomiędzy ocieploną ścianę fundamentową i tą część ściany budynku która troszkę schowa się pod płytę daję jeszcze np. kilka centymetrów styropianu ??

 

pozdro D.RZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tak :wink: Mozna tez wykonac podsypke pod plyte z zageszczonego mechanicznie piasku. I jak mowilem zbrojenie zalezy od wielkosci plyty. Najlepiej uzyc betonu B20. I potem bardzo wazne to odpowiednie przyklejenie plytek !!

 

P.S.

a pomiędzy ocieploną ścianę fundamentową i tą część ściany budynku która troszkę schowa się pod płytę daję jeszcze np. kilka centymetrów styropianu

 

tego zabardzo nierozumiem, ale msyle ze dobrze myslisz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

Rozważ dwie wersje - I na ławach, II na płycie

 

I - ława posadowiona na 0,80 m na 10 cm podsypce z piasku , ława szer. 35 lub 40 cm, wys. 30 cm , beton B15, póżniej ściana fundamentowa z bloczka na 25 cm , wysokość jakieś 40 cm , wewnątrz 30 cm podsypki z piasku lub tłucznia, zagęszczonej na to podkłąd betonowy B7,5 - 5-10 cm a na nim papa termozgrzewalna - potem płyta właściwa około 10 cm z B15 - można zazbroić siatkami albo uzyć włókien polipropylenowych.

 

II - podsypka z piasku lub z tłucznia , jeśli mozliwe z drenarzem na około 50 cm , zagęszczona etapami po około 15 cm

- podkłąd betonowy B10 5-10 cm

- izolacja z papy termozgrzewalnej

- płyta właściwa około 15 cm , rónież zbrojona siatkami albo włóknami polipropylenowymi , beton B15 , wersja II jak liczyłem jest tańsza.

 

 

Obie wersje zdylatowane od budynku i dylatacje płyty 3x3 m max., w obu wersjach płyta powinna byc do zimy zabezpieczona - B15 nie jest odporny na warunki zimowe w dłuższym okresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...