piechocinski 02.06.2008 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2008 Prywatyzacja DB. Został utworzony holding o nazwie DB AG w którym 100 udziałowcem jest państwo. DB AG zarządza infrastrukturą kolejową (szyny, dworce, energia) i pozostanie nadal w rękach państwa. DB AG utworzyło spółkę DB ML AG (Mobility Logistic), która wejdzie na giełdę jeszcze w tym roku, gdzie zostanie sprzedanych 24,9% jej udziałów.Aktualnie opracowywana jest umowa udziałowa (Beteiligungsvetrag), która będzie określała m.in. prawa i obowiązki partnerów (rząd i DB). Zdaniem wysokich przedstawicieli Rządu Niemieckiego nowymi akcjonariuszami DB będą fundusze emerytalne, indywidualni nabywcyoraz pracownicy DB. W przypadku gdyby zainteresowanie akcjami pojawiło się wśród zagranicznych inwestorów np. kolei rosyjskich rozważa się możliwość sprzedaży do 3-4%, co oznacza brak realnego wpływu na zarządzanie spółką. Decyzja rady nadzorczej DB AG wskazuje na datę 5 listopada jako dzień wprowadzenia DB ML AG na giełdę. Ww. spółka zostanie wpisana do rejestru handlowego 2 czerwca br.. 30 maja odbędzie się jeszcze debata w Bundestagu na temat prywatyzacji DB(Rząd Niemiec nie potrzebuje decyzji Bundestagu, ponieważ chodzi wyłącznie o częściową prywatyzację DB. ), ale zarówno przedstawiciele FederalnegoMinisterstwa jak i DB uznają sprawę sprzedaży 24,5% udziałów DB ML AG jako zdecydowaną. Zdaniem zarządu DB AG 20% udziałów znajdzie się w rękach nabywców instytucjonalnych, dalsze 4,9% trafi do indywidualnych nabywców, w tym w niewielkim stopniu do pracowników DB. Dokładny podział akcji jest aktualnie przedmiotem tzw. umowy udziałowej (Beteiligungsbeitrag) negocjowanej pomiędzy DB, Ministerstwami Finansów i Transportu oraz 4 bankami, które są doradcami prywatyzacyjnymi. W ciągu najbliższych dnipowinny się ukazać informację dot. sposobu podziału akcji. Rząd Niemiecki spodziewa się wpływów ze sprzedaży do wysokości 8 mld Euro, (eksperci uznają za zbyt wysoką). 1/3 wpływów z prywatyzacji zostanie przekazana do budżetu, 1/3 zostanie przeznaczona na modernizacje infrastruktury kolejowej, pozostałe 1/3 zasili kapitałowo DB AG. W prasie niemieckiej ukazały się również informacje ozainteresowaniu rosyjskich kolei(RZD) nabyciem akcji DB ML AG. Poinformował o tym szef kolei rosyjskich Jakunin na odbywającym się forum kolejowym w Soczi. Jakunin wskazał na dotychczasową bliską współpracę z DB. Obecny na forum szef kolei niemieckich Mehdorn stwierdził, ze jest otwarty na propozycję rosyjską. DB jest z kolei zainteresowana nabyciem udziałów w kolejach rosyjskich, w Transcontainer i nowotworzonej spółce logistycznej RZD. Stwierdził jednak, że o tym kto nabędzie udziały zarówno w RFN jak iRosji zadecydują rządy, bo to one są 100% właścicielami. Janusz Piechociński Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury http://WWW.piechocinski .pl [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek1950 02.06.2008 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2008 Januszu, a co z oznakowaniem trasy: Piaseczno - Konstancin - Wilanów? Myślę, że nie "olałeś" tylko się zastanawiasz, co z tym fantem zrobić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 03.06.2008 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 Januszu, a co z oznakowaniem trasy: Piaseczno - Konstancin - Wilanów? Myślę, że nie "olałeś" tylko się zastanawiasz, co z tym fantem zrobić. Pozdrawiam. Oj Tomek, Tomek - gadasz z automatem (czytaj asystentem). A sam "zleceniodawca" raczej zaprogramowany na pisanie i mówienie, a nie czytanie i słuchanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.