qwerty01 10.06.2008 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 Jestem tu pierwszy raz na forum i od razu potrzebuje Waszej pomocy. Staram się o pozwolenie na budowę, właśnie jestem po spotkaniu z architektem (MCprojekt Piaseczno) trochę przeraził mnie koszt projektu zagospodarowania działki i adaptacja projektu to koszt 4000,- w tym pracownia zajmuje się też zalatwieniem trzech dokumentów w Piasecznie (raczej standardowe sprawy). Ma doprowadzić sprawę do odbiory pozwolenia na budowę. Dajcie proszę znać czy to uczciwa cena, a może macie kogoś godnego polecenie w okolicach Tarczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 10.06.2008 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 A co to znaczy "standardowa sprawa" ? Jeśli z załatwieniem wszystkich pozwoleń ZUDów, zjazdów itp - to bardzo tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miciu 10.06.2008 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 Gwerty01 Do czego jest potrzebny projekt zagospodarowania działki? I co on zawiera? Znajomy za adaptację i dokumenty do PnB płacił 5000. Ja uważam, że to dośc dużo, nawiasem mówiąc dla siebie sama to wszystko załatwiłam bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwerty01 10.06.2008 21:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 A co to znaczy "standardowa sprawa" ? Jeśli z załatwieniem wszystkich pozwoleń ZUDów, zjazdów itp - to bardzo tanio. w tych 4000,- mieści się: - projekt zagospodarowania działki - lokalizacja budynku na działce z wizytą i prezentacja położenia budynku - obsługa komunikacyjna (jakiś papierek chyba z gminy) - zaświadczenie z melioracji - szambo - adaptacja - wniosek o pozwolenie na budowe i jego złożenie - finał po jego odbiorze (reszta dokumentów jest po mojej stronie) Przepraszam za mało fachową terminologie ale dopiero zaczynam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 10.06.2008 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 A kto załatwia ten drobiazg czyli papiery potrzebne do pozwolenia na budowę ( takie tam przyłacza, decyzje, zjazdy itp...) ? Cytat: Gromadzenie potrzebnych dokumentów należy rozpocząć w wydziale architektury urzędu miasta, gminy lub dzielnicy. Tam uzyskamy wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a jeśli takiego nie ma – decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (działki). Dokumenty te mogą zawierać szczegółowe informacje i wymagania dotyczące wyglądu domu, dachu, kąta nachylenia połaci, wysokości budynku, a nawet materiałów wykończeniowych i wielkości terenów zielonych. Następnie zleca się uprawnionemu geodecie wykonanie aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej, przeznaczonej do celów projektowych (w skali 1:500). Pomoże to w dokładniejszym określeniu kosztów przyszłej budowy (robót ziemnych, długości przyłączy instalacyjnych itp.). Należy również dołączyć warunki techniczne dostawy mediów: wody i odbioru ścieków (uzgodnione z okręgowym lub miejskim zakładem wodociągów i kanalizacji), energii elektrycznej (uzgodnione z dzielnicowym, okręgowym lub miejskim zakładem energetycznym), gazu (uzgodnione z dzielnicowym, okręgowym lub miejskim zakładem gazowniczym). W razie braku możliwości przyłączenia budynku do którejś z sieci, trzeba będzie przedstawić rozwiązanie alternatywne (w przypadku np. kanalizacji – projekt szamba lub przydomowej oczyszczalni ścieków). W Wydziale Geodezji i Ewidencji Gruntów urzędu gminnego, dzielnicowego lub miejskiego trzeba uzyskać wyciąg z mapy ewidencyjnej gruntów – zazwyczaj jest to mapa w skali 1:1000. Gdy na działce są skomplikowane warunki terenowe lub gruntowo-wodne, niezbędna może okazać się ekspertyza (opinia) geologiczna, ewentualnie tylko oświadczenie projektanta o geotechnicznych warunkach posadowienia budynku. Uzgodnienie zjazdu z drogi (projekt) Bios Czasem jeszcze spis roślin (drzew ) na działeczce ( u mnie chcieli ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miciu 10.06.2008 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 w moim regionie za adaptację średnio 2000 - 2500zł. Zależy skąd jesteś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwerty01 10.06.2008 21:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 A kto załatwia ten drobiazg czyli papiery potrzebne do pozwolenia na budowę ( takie tam przyłacza, decyzje, zjazdy itp...) ? Warunki przyłączy, wypis z planu zagospodarowania, mapki geodezyjne, wyłączenie z produkcji rolnej - załatwiam ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwerty01 10.06.2008 21:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 w moim regionie za adaptację średnio 2000 - 2500zł. Zależy skąd jesteś. Okolice Warszawy - Tarczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 10.06.2008 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 A kto załatwia ten drobiazg czyli papiery potrzebne do pozwolenia na budowę ( takie tam przyłacza, decyzje, zjazdy itp...) ? Warunki przyłączy, wypis z planu zagospodarowania, mapki geodezyjne, wyłączenie z produkcji rolnej - załatwiam ja Edytowałam. Jeśli Ty załatwiasz wszystko powyżej to sam sobie złóż wniosek :) Szkoda kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwerty01 10.06.2008 21:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 A kto załatwia ten drobiazg czyli papiery potrzebne do pozwolenia na budowę ( takie tam przyłacza, decyzje, zjazdy itp...) ? Warunki przyłączy, wypis z planu zagospodarowania, mapki geodezyjne, wyłączenie z produkcji rolnej - załatwiam ja Edytowałam. Jeśli Ty załatwiasz wszystko powyżej to sam sobie złóż wniosek :) Szkoda kasy Nie wiem czy wystarczy to do określenia kosztu tych prac ale jak sądzisz ile w moim przypadku powinno to kosztować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 10.06.2008 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2008 Projekty przyłączy: gaz - 500 woda - 500 kanalizacja - 500 ________________ 1500 total za załatwienie z ZUD - 200 za każde (600 total) geodeta za naniesienie na mapę - 300 (za 3 kreski) Za adaptację z tego co pamiętam 2000 - ale po znajoomści, która średnio mi wyszła na dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miciu 11.06.2008 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2008 Nefer wie co pisze! Załatwiasz sam wszystkie potrzebne dokumenty, a Twój architekt, składa to tylko w wydziale budownictwa i kasuje dodatkowo jakieś 2000 . ??? Chce Cię naciągnąc na kasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agata39 12.06.2008 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Nas kosztowało 7300 .Architekt załatwiał wszystko.W tej cenie jest też badanie gruntu.Od początku zdawaliśmy sobie sprawę,że architekt nie robi tego za friko i będzie nas to trochę więcej kosztować ,ale niestety brakuje nam czasu,żeby samemu za wszystkim latać. Inny architekt w naszej miejscowości bierze za to samo 12000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EBe 12.06.2008 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Nas kosztowało 7300 .Architekt załatwiał wszystko.W tej cenie jest też badanie gruntu.Od początku zdawaliśmy sobie sprawę,że architekt nie robi tego za friko i będzie nas to trochę więcej kosztować ,ale niestety brakuje nam czasu,żeby samemu za wszystkim latać. Inny architekt w naszej miejscowości bierze za to samo 12000 Mamy podobną sytuację. Dostaliśmy wstępny cennik: 1. Mapa-1200-1500 2. Geologia-1500-2000 3. Adaptacje-2000-3000 +gosp.500 4 .Projekt zb. gaz.-1500 4. Projekt oczyszczalni-1500 5. Projekt elektr.-1500 6 .Wyłaczenie-500-700 razem- 12 000 + 22% vat Nie wiem czy jest szansa, że ktoś to zrobi taniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agata39 12.06.2008 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Nas kosztowało 7300 .Architekt załatwiał wszystko.W tej cenie jest też badanie gruntu.Od początku zdawaliśmy sobie sprawę,że architekt nie robi tego za friko i będzie nas to trochę więcej kosztować ,ale niestety brakuje nam czasu,żeby samemu za wszystkim latać. Inny architekt w naszej miejscowości bierze za to samo 12000 Mamy podobną sytuację. Dostaliśmy wstępny cennik: 1. Mapa-1200-1500 2. Geologia-1500-2000 3. Adaptacje-2000-3000 +gosp.500 4 .Projekt zb. gaz.-1500 4. Projekt oczyszczalni-1500 5. Projekt elektr.-1500 6 .Wyłaczenie-500-700 razem- 12 000 + 22% vat Nie wiem czy jest szansa, że ktoś to zrobi taniej... Na waszym miejscu szukała bym taniej.Jak widać u nas jeden chce 7000.a drugi za to samo 12000.My płaciliśmy bez vatu, bez faktury.W ten poniedziałek złożyliśmy komplet dokumentów o PZnB,a dzisiaj już mamy do odebrania PZnB. Więc bardzo szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hybris 12.06.2008 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 upsss.... ponownie płacenie bez faktury. i jak ten kraj ma być normalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PL-PROJEKT 12.06.2008 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 niestety brakuje nam czasu,żeby samemu za wszystkim latać. Mamy podobną sytuację. Dostaliśmy wstępny cennik: 1. Mapa-1200-1500 2. Geologia-1500-2000 3. Adaptacje-2000-3000 +gosp.500 4 .Projekt zb. gaz.-1500 4. Projekt oczyszczalni-1500 5. Projekt elektr.-1500 6 .Wyłaczenie-500-700 razem- 12 000 + 22% vat Nie wiem czy jest szansa, że ktoś to zrobi taniej... Do wykonania budynku potrzebne są usługi projektowe (projekt, nadzór, itp.) Stanowią one ok 10% wartości budynku. Jest to normalne i występuje na całym świecie. Oczekiwanie się, że ktoś to zrobi taniej jest równoznaczne z oczekiwaniem na współfinansowanie budowy. A chyba nie o to chodzi. Projekt powinien być optymalny jeśli chodzi o koszty budowy i eksploatacji. I za taki projekt trzeba po prostu właściwie uhonorować jego wykonawcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekp71 12.06.2008 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2008 Mamy podobną sytuację. Dostaliśmy wstępny cennik: 1. Mapa-1200-1500 2. Geologia-1500-2000 3. Adaptacje-2000-3000 +gosp.500 4 .Projekt zb. gaz.-1500 4. Projekt oczyszczalni-1500 5. Projekt elektr.-1500 6 .Wyłaczenie-500-700 razem- 12 000 + 22% vat Nie wiem czy jest szansa, że ktoś to zrobi taniej... no to sie nie dziwie, ze co dom to idzie pół banki, skoro juz na poczatku wyrzuca sie kase w bloto .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 13.06.2008 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2008 w tych 4000,- mieści się: - projekt zagospodarowania działki - lokalizacja budynku na działce z wizytą i prezentacja położenia budynku - obsługa komunikacyjna (jakiś papierek chyba z gminy) - zaświadczenie z melioracji - szambo - adaptacja - wniosek o pozwolenie na budowe i jego złożenie - finał po jego odbiorze (reszta dokumentów jest po mojej stronie) Czyli za te 4000 istotne rzeczy, które robi Twój architekt to wytyczenie budynku, adaptacja projektu i projekt szamba.Więc to chyba sporo chce za to, reszte możesz zrobić sam bez problemu, spróbuj ponegocjować lub poszukać kogoś kto za te same pieniądze zrobi Ci więcej z tych rzeczy o których pisała Nefer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
viamedia 16.06.2008 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2008 Ja właśnie dostałem wycenę 3 700 netto za adaptację projektu, projekt zagospodarowania działki i tzw. skompletowanie wszystkich dokumentów i przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę.Mam wątpliwości co do kompletowania dokumentów, ponieważ to akurat już dostarczam sam architektowi. Jeżeli przyjąć koszt adaptacji ok. 2- 2,5 tys. to projekt zagosp. działki wyniesie mnie 1,7 - 1,2 tys. zł netto, no nie wiem? Czy jest sens brać fakturę i płacić VAT? AndrzejWrocław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.