Andrzej.K 25.04.2015 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 ceramika zasypana perlitem sprawdza się znakomicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gizmoak 25.04.2015 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 Jeżeli chodzi o powierzchnie ``grend`` to jest podana i jest to 24m2 sciany fundamentowa piwnicy to około 100mb z bloczka betonowego.Jeżeli chodzi o ceramikę ``Andrzej.K`` to raczej obawiał bym się zastosować w gruncie mimo dobrej izolacji przeciw wodnej.Jak już wspomniałem dom będzie podpiwniczony a piwnice chce używać i dlatego ma być ciepło około 18stC, różnica temperatur pomiędzy ścianą piwnicy a lawa będzie większa niżeli pomiędzy ścianą parteru a ścianą fundamentowa. Poza tym w ścianie parteru to można pomyśleć o zastosowaniu warstwy BK jako odcięcia pionowego mostka pomiędzy parterem a piwnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 26.04.2015 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 ceramika zasypana perlitem sprawdza się znakomicie. Czy materiały sprasowane nie są czasem lepszym izolatorem od tych zasypywanych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.04.2015 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 Zwykle - nie.Problem gęstości...Mniej powietrza w cm3 takiej substancji. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mejmirem 28.09.2015 23:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2015 w dodatku isomur nie wciaga tyle wilgoci co bk i to jest jego glowna cecha bo co nam po izolacji jesli przesiaknie wilgocia wtedy traci swoje wlasciwosci izolacyjne a co sadzicie o bloczku keramzytowym zamiast ceramiki zasypanej perlitem bo ceramika wciaga wilgoc bardziej od keramzytu lub pustak keramzytowy i zasypac go perlitem ? znalazlem takie bloczki w internecie [ATTACH=CONFIG]299797[/ATTACH] Podbijam pytanie kolegi. Czy zastąpienie Isomuru keramzytowym bloczkiem fundamentowym ma sens. U mnie cd z silikaty 24 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 29.09.2015 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2015 To już trzeba Koledzy liczyć, liczyć i liczyć.Bez wyliczeń, a teraz są od tego komputery i MES'em sobie spokojnie można policzyć na tyle dokładnie, że można być pewnym wyniku. Zważywszy - że przy standardzie pasywnym, jeden mostek przez fundament - może osiągnąć stratę równą połowie strat reszty budynku. Im gorzej gacony dom- tym ta wartość się gubi, aż prawie jej nie ma przy domu bez izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 11.10.2015 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Czy materiały sprasowane nie są czasem lepszym izolatorem od tych zasypywanych ? Porównując produkty nie tylko porównuję jego właściwości ale również cenę do jakości. Perlit na zasypanie ok 60 mb fundamentu to wydatek ok 200 zł . mam tak zrobione i nie narzekam. A przy płaskim dachu zrobiłem taki sam myk przed górnym wieńcem . tylko tam zasypałem granulatem styropianowym ale dwa rzędy. Wychodząc z założenia że więcej powietrza lepiej izoluje, niż materiał izolacyjny bo on ma za zadanie utrzymać powietrze w bezruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 18.11.2015 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 czy naprawdę nie ma żadnych przeciwwskazań aby pod ścianę z silki 24cm jako pierwszą warstwę dawać ceramikę. Trochę mi się to kłóci aby na samym dole dawać materiał o niższej wytrzymałości od tego co będzie na nim. Do tego ciężar silki jest na tyle duży że ja mam poważne obiekcie czy w drodze do zaoszczędzenia 10zł rocznie nie zaburzamy solidności ściany:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kabzin82 20.01.2017 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Odkopuję temat Orientowałem się w cenach Isomur i jak dla mnie to za drogo wychodzi, zatem albo zastosuję ceramikę na 1 warstwę albo wcale (chyba że w międzyczasie coś nowego się pojawiło). Chociaż stawianie wszystkiego na silikacie trochę kłóci mi się z późniejszym dążeniem do dobrej izolacji. Co z tego że dam dobry styro na ściany, dobre okna i dobrze ocieplone poddasze jak będzie spory mostek na styku fundamentu ze ścianą. Jak sobie radziliście z różnicą grubości bloczka z ceramiki a silikatu? Wiem że jest ceramika 24cm ale podejrzewam że trudnodostępna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 20.01.2017 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Ceramika 24cm trudno dostępna? W dobrej hurtowni spokojnie dostaniesz taką od ręki i to jeszcze w klasie 15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 23.02.2017 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 Chociaż stawianie wszystkiego na silikacie trochę kłóci mi się z późniejszym dążeniem do dobrej izolacji. Co z tego że dam dobry styro na ściany, dobre okna i dobrze ocieplone poddasze jak będzie spory mostek na styku fundamentu ze ścianą. Podłączam się na etapie projektu, wstępnie na 99% też rozważam silikat plus tradycyjna ława i ściana fundamentowa, dwa pełne piętra, dwa stropy monolityczne, dach dwuspadowy, brak podpiwniczenia. Cena izomuru 600/240/113 z pierwszej strony jaka mi wyskoczyła to 51zł brutto - zakładam wstępnie 50mb fundamentu to daje w zaokrągleniu 4200zł. Wytrzymałość na ściskanie 20MPa lambda 0,33 Patrzę teraz na bloczki keramzytowe pełne 380/240/250 cena za sztukę też na pierwszej znalezione stronie 11zł brutto to daje w zaokrągleniu 1400zł Wytrzymałość na ściskanie 10Mpa lambda 0,22 - na korzyść keramzytu bo nie dosyć, że lepszy współczynnik to jeszcze dwa razy większa grubość przy trzy razy mniejszej cenie. Zastanawiam się jak będzie pracować silka o wytrzymałości większej niż 15Mpa z takim bloczkiem 10Mpa. Z drugiej strony zakładając taką izolację czy naprawdę można zrezygnować z izolacji fundamentów w domu energooszczędnym bo to już niewiele da? Jest jeszcze trzecia sprawa - jak odciąć stopy fundamentowe od słupów? Czy ktoś odważy się postawić na takim bloczku izomuru słup? Gdyby był zaprojektowany z betonu C20/25 to w teorii ma zbliżoną wytrzymałość na ściskanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 24.02.2017 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Jeszcze w ramach rozmowy Porotherm zasypany perlitem. Porotherm klasy 20 ma lambdę 0,313 . Lambda perlitu EP200 0,043. Tylko że, teraz trzeba by wyliczyć uśrednioną wartość biorąc pod uwagę stosunek "ilości cegły w cegle do ilości powietrza (perlitu) w cegle". Ktoś się pokusił o sprawdzenie ile jest tam pustki - 50%? Wydaje mi się że jest więcej - może 60? Czy można to tak prosto przeliczyć - 60% lambda 0,043 a 40% lambda 0,313? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.02.2017 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Po co się trudzisz?Pogoogluj HELUZCzesi to policzyli, obadali i pomierzyli. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 24.02.2017 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Podłączam się na etapie projektu, wstępnie na 99% też rozważam silikat plus tradycyjna ława i ściana fundamentowa, dwa pełne piętra, dwa stropy monolityczne, dach dwuspadowy, brak podpiwniczenia. Cena izomuru 600/240/113 z pierwszej strony jaka mi wyskoczyła to 51zł brutto - zakładam wstępnie 50mb fundamentu to daje w zaokrągleniu 4200zł. Wytrzymałość na ściskanie 20MPa lambda 0,33 Patrzę teraz na bloczki keramzytowe pełne 380/240/250 cena za sztukę też na pierwszej znalezione stronie 11zł brutto to daje w zaokrągleniu 1400zł Wytrzymałość na ściskanie 10Mpa lambda 0,22 - na korzyść keramzytu bo nie dosyć, że lepszy współczynnik to jeszcze dwa razy większa grubość przy trzy razy mniejszej cenie. Zastanawiam się jak będzie pracować silka o wytrzymałości większej niż 15Mpa z takim bloczkiem 10Mpa. Z drugiej strony zakładając taką izolację czy naprawdę można zrezygnować z izolacji fundamentów w domu energooszczędnym bo to już niewiele da? Jest jeszcze trzecia sprawa - jak odciąć stopy fundamentowe od słupów? Czy ktoś odważy się postawić na takim bloczku izomuru słup? Gdyby był zaprojektowany z betonu C20/25 to w teorii ma zbliżoną wytrzymałość na ściskanie. Isomur dodatkowo zabezpiecza przed zaciąganiem wody z fundamentów ( czego o porothermie i keramzycie nie możesz powiedzieć ), chociaż faktycznie jest droższym rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 27.02.2017 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Po co się trudzisz? Pogoogluj HELUZ Czesi to policzyli, obadali i pomierzyli. Adam M. To jak rozumiem ceramika wypełniona wełną? Czy może są takie wypełnione styropianem? Można prosić o jakieś dokładniejsze nakierowanie na te obliczenia? Ta wełna mnie trochę nie przekonuje, dom będę budował dosyć długo - optymistycznie liczę 3 lata do wykonania ocieplenia zewnętrznego. Co się stanie z wełną z takiego pustaka po trzech mokrych latach? Czy to jest to samo co Porotherm z wełną? (koszt transportu z Czech do Warszawy może być zabójczy) Isomur dodatkowo zabezpiecza przed zaciąganiem wody z fundamentów ( czego o porothermie i keramzycie nie możesz powiedzieć ), chociaż faktycznie jest droższym rozwiązaniem. To zaciąganie wody i wytrzymałość to dwa główne plusy, jednak pod tym przemurowaniem z keramzytu, porothermu czy innego heluza i tak by leżała papa zapobiegająca podciąganiu wody, wydaje mi się że budując na wiek nawet można się pokusić o podwójną warstwę papy i problem podciągania załatwiony. Bardziej obawiam się tego co napisałem wyżej, czyli lania się wody na ten materiał przez trzy cztery lata. Perlitowi raczej woda nie przeszkadza, tak samo porothermowi czy keramzytowi. Jak wyschną to będzie ok. Wprawdzie wodę gruntową mam na około 2-1,5m a okresowo podejrzewam że może dochodzić do 1m, ławę mam zamiar zrobić z betonu W8, być może ściankę fundamentową również z W8 laną. Poziom posadowienia i tak prawdopodobnie będzie podniesiony do jakiegoś -0,8 grunt piaszczysty niewysadzinowy a nośny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 27.02.2017 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Pisałem o pustakach zasypywanych perlitem.Ten HELUZ.Było. zachwalali i pomierzyli.Teraz też jakieś gotowce ze styropianem oferują, zdaje się... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fukujin 28.02.2017 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 (edytowane) Przemyślę temat, jeszcze poszukując informacji znalazłem dwa produkty - novomur ale ceny jeszcze nie sprawdzałem bo wytrzymałość 6MPa. Na stronach naszych sąsiadów znalazłem coś takiego http://bungalow333.eu/fotoblog/2013/05/29/pata_muriva.html pustaki ze szkła spienionego PERINSUL ale ceny również nie sprawdzałem bo wytrzymałość 2,9MPa. Może jednak przyda się taka wiedza komuś budującemu parterówkę. Nie wiem co tam jest na zdjęciach, niby pełno opakowań z silką ale zdecydowanie na pierwszą warstwę nad szkło piankowe układają ytonga. Dalej wydaje się że już idzie silka? Dobrze widzę? Dziwne to dla mnie ze względów wytrzymałościowych. Edytowane 28 Lutego 2017 przez fukujin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czorekopole 04.03.2017 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2017 Jak można to ja się jeszcze podpytam w projekcie mam ścianę z silikatu 18cm. Patrzyłem na cegły Heluz i nie znalazłem tych docieplanych o grubości zbliżonej do 18cm. A chyba nie da się użyć cegły 25 czy 30 przy takim projekcie ściany. Jak źle szukałem to proszę o podesłanie namiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kabzin82 22.03.2017 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2017 Zasypałem perlitem pierwszą warstwę pustaków. Zrobiłem podobną rynienkę jaką ktoś kiedyś pokazywał na forum, sprawdza się w sam raz. Zastosowałem EP-180, przedstawiciel od producenta perlitu mówił że można zastosować też EP-150 jednakże moim zdaniem jest zbyt drobny i przy wietrznej pogodzie w czasie zasypywania połowa by mogła odlecieć Przy pustakach Cerpolu 250/375/238 worek 125L wchodzi w 10 pustaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_gregor 23.03.2017 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 A czy taki pustak zasypany perlitem bedzie miał lepszą izolacyjność niż ten gazobeton na zdjeciu w tle? No chyba, że to silikat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.