Teves 20.02.2010 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 Nie jestem super doradca od hydroizolacji, ale moje przemyślenia : - jakoś średnio wygląda silikat jak naciągnie wody a robi to bardzo chętnie, a bloczkowi betonowemu to chyba wszystko jedno i taki skory do ciągnięcia wody to on znów nie jest - to odnośnie hydroizolacji pionowej. - Jak już ten bloczek silikatowy w fundamencie naciągnie wody to i owszem, możesz odciąć transport wody w górę do ścian za pomocą folii, ale transportu ciepła w dół nie odetniesz a ścianka fundamentowa z silikatu będzie to robiła tym skuteczniej im więcej wody wciągnie, dlatego mi wychodzi ze lepiej fundament z bloczków betonowych i jakiś izolator termiczny poziomy bo: -bloczek betonowy mniej skłonny do picia wody, a nawet jak pociągnie to niewiele to mu zaszkodzi. - potrzebne termoizolacja w poziomie (isomur lub coś innego) bo jak ścianka fundamentowa zechce pociągnąć ciepło w dół to napotka barierę. A tak w ogóle jak nie robisz piwnicy to zrób płytę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 21.02.2010 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 temat płyty był już przerabiany ale nie udało się go przeforsować bez garażu wychodziło jakiś 190m2 kloca betonowego, argument ceny był nie do przejścia do tego jeszcze sprawa bezbłędnego przygotowania wszystkich instalacji i przejść dowiadywałem się już o novomur light i wychodzi niecałe 13 euro za sztukę - na odpowiedź w sprawie ceny Isomuru jeszcze czekam zobaczymy po ile cenią te "cudowne" wynalazki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 21.02.2010 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 temat płyty był już przerabiany ale nie udało się go przeforsować bez garażu wychodziło jakiś 190m2 kloca betonowego, argument ceny był nie do przejścia do tego jeszcze sprawa bezbłędnego przygotowania wszystkich instalacji i przejść dowiadywałem się już o novomur light i wychodzi niecałe 13 euro za sztukę - na odpowiedź w sprawie ceny Isomuru jeszcze czekam zobaczymy po ile cenią te "cudowne" wynalazki No, trochę kosztuje, to lepiej wynieść dom 30 cm nad grunt zaizolować przeciwilgociowo i dać BK400 lub BK300. Albo kto wie czy nie lepiej ceramika z perlitem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 21.02.2010 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 no kosztuje ale ten BK pod ściany z silikatów 24 to chyba nie do końca będzie ok ? ciężko trochę dla "pompowanego" betonu na chwile obecną rozważam temat isomur/novomur i obkładać fundamenty styro po obu stronach -- na teraz najprostsze rozwiązanie jaki mi się nasuwa ( może nie najtańsze ale jest ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 22.02.2010 06:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 no kosztuje ale ten BK pod ściany z silikatów 24 to chyba nie do końca będzie ok ? ciężko trochę dla "pompowanego" betonu na chwile obecną rozważam temat isomur/novomur i obkładać fundamenty styro po obu stronach -- na teraz najprostsze rozwiązanie jaki mi się nasuwa ( może nie najtańsze ale jest ) A co stawiasz wieżowiec że boisz się stawiać silkę na BK? Nic mu nie będzie wieniec też lejesz na BK, i nadproza też jak budujesz z BK a waga wieńca i betonu na nadproże to jak 6 wierszy silki . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 22.02.2010 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Ja bym sie bal udzielac takich porad bez przeliczenia konstrukcji. Warstwa cokolowa musi przeniesc wszystkie obciazenia, ze stropem i dachem wlacznie.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 22.02.2010 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Ja bym sie bal udzielac takich porad bez przeliczenia konstrukcji. Warstwa cokolowa musi przeniesc wszystkie obciazenia, ze stropem i dachem wlacznie. Pozdrawiam. A jak stawiasz dwie kondygnacje z BK i pierwszy na ścianie fund. byłby BK oczywiście to przecież tak jakbyś stawiał jedną kondygnację z silki. Przecież BK to nie styropian tylko materia konstrukcyjny. Poza tym cieżar samego materiału ścian stanowi mały procent uwzględniając jeszcze wiatr, śnieg więźbę, pokrycie dachu itp. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teves 22.02.2010 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 Ja bym sie bal udzielac takich porad bez przeliczenia konstrukcji. Warstwa cokolowa musi przeniesc wszystkie obciazenia, ze stropem i dachem wlacznie. Pozdrawiam. A ile kondygnacji można postawić na BK? Chyba ze 4 wraz ze stropami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 22.02.2010 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 No i niech beda to dwie kondygnacje z silki i juz ciezar scian jest taki jak 4 kondygnacje z bk.Teoretycznie OK ale sa miejsca gdzie obciazenia sa wieksze: np filary pomiedzy drzwiami itp.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 22.02.2010 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 u mnie wysokość ścian z silki 24 to max 2,70 m +wieniec (strop drewniany )- tak więc nisko i lekko - ściany szczytowe nad wieńcem nie murowane tylko "kombinowane" OSB + styro coś jak w szkieletowcu . solbet 400 ma jakieś 2,0 MPa - ale to chyba temat dla konstruktora by przeliczył :/ co do walorów termo - to z tego co znalazłem w necie to solbet 400 współczynnik λ 0,110 W/mk a np novomur light λ pozioma 0,189 W/(mk),a poziomy 0,083 W/(mk) i teraz pytanie laika czemu jedni podają W/mk a inni W/(mk) ? (przykład ze strony solbetu i pdf od schock'a) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 22.02.2010 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 u mnie wysokość ścian z silki 24 to max 2,70 m +wieniec (strop drewniany )- tak więc nisko i lekko - ściany szczytowe nad wieńcem nie murowane tylko "kombinowane" OSB + styro coś jak w szkieletowcu . solbet 400 ma jakieś 2,0 MPa - ale to chyba temat dla konstruktora by przeliczył :/ co do walorów termo - to z tego co znalazłem w necie to solbet 400 współczynnik λ 0,110 W/mk a np novomur light λ pozioma 0,189 W/(mk),a poziomy 0,083 W/(mk) i teraz pytanie laika czemu jedni podają W/mk a inni W/(mk) ? (przykład ze strony solbetu i pdf od schock'a) To to samo, po prostu nie dali nawiasu. A BK300 ma nawet 0,08 . A to 0,189 to ma tylko taki plus że trzyma te wlaściwości w stanie nawet wilgotnym a BK niestety nie ale jak pisałem zacząć dom wyżej i od razu od BK300 lub 400 z dobrą izolacją przeciwwilgociową i będzie dobrez. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 22.02.2010 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 nie wiem czy dobrze odczytałem ale skoro solbet 400 ma wytrzymałość na ściskanie 2MPa to ten novomur light jest jeszcze słabszy bo w tabeli podają 1,2 N/mm2 - natomiast Isomur podają klasę wytrzymałości jak w bloczkach bet. czyli 20. J-J'a z tym komórkowym jestem na tak byle dobrze się przyłożyć do wyizolowania hydro ( z wodą nie mam problemów bo nawet w okresach wiosennych jest jej tyle co kot napłakał - ogólnie to teren z "pieprzu" sucho na 2m w głąb) ale co z tymi miejscami szczególnie narażonymi na nacisk - u mnie sporo okien 235 wys od samej podłogi - czy te miejsca nie będą zbyt narażone ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 22.02.2010 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 nie wiem czy dobrze odczytałem ale skoro solbet 400 ma wytrzymałość na ściskanie 2MPa to ten novomur light jest jeszcze słabszy bo w tabeli podają 1,2 N/mm2 - natomiast Isomur podają klasę wytrzymałości jak w bloczkach bet. czyli 20. J-J'a z tym komórkowym jestem na tak byle dobrze się przyłożyć do wyizolowania hydro ( z wodą nie mam problemów bo nawet w okresach wiosennych jest jej tyle co kot napłakał - ogólnie to teren z "pieprzu" sucho na 2m w głąb) ale co z tymi miejscami szczególnie narażonymi na nacisk - u mnie sporo okien 235 wys od samej podłogi - czy te miejsca nie będą zbyt narażone ? Narażone to będą te fragmenty ściany między oknami. Osobiście nie sądzę aby w domu jedorodzinnym BK400 czy 300 nie wytrzymał. ja u siebie liczyłęm i w najbardziej niekorzystnym miejscu wyszedł mi nacisk zaledwie coś koło 3,5 kg/cm2. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 22.02.2010 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 wyliczenia łopatologicznie na pieszo czy jest do tego jakiś programik? z ciekawości policzyłbym dla swojego klocka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 22.02.2010 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2010 a bloczki optiroc ?stosował ktoś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 23.02.2010 03:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 wyliczenia łopatologicznie na pieszo czy jest do tego jakiś programik? z ciekawości policzyłbym dla swojego klocka Na stronie http://www.betonkomorkowy.com.pl jest do pobrania poradnik dla projektantow, gdzie sa przyklady wyliczen opisane na tyle prosto, ze nawet laik zrozumie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 23.02.2010 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 dzięki wielkie - jako laik postaram się przez to przebrnąć dzis przysłali mi wycenę za isomur - ~65 zł za 1 mb ! za te pieniądze to zrobię pewnie taką hydroizolacje dla gazobetonu że w wodzie będzie pewnie mógł stać a tak serio to wałczę dalej by coś w końcu wybrać - sensownego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ThomasJ 03.03.2010 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Witam serdecznie, przeczytałem całe to forum odnośnie ISOMURU bo mam ten produkt w projekcie. Wahałem się czy jest sens go stosować ale z tego co rozmawiałem z fachowcami to warto. Uzyskałem również pomocne informacje u dystrybutora pustaków Isomur. kibito chyba pytałeś się w innej firmie niż ja bo ja mam inną cenę za pustak Isomur?W firmie Stahlton Polska dostałem ofertę za isomur 61zł/mb. Klasa wytrzymałości 20MPa oraz niska nasiąkliwość w stosunku do innych materiałów jak silikat i beton komórkowy to jego zalety, które mi przedstawiono. 13Euro za sztukę Novomuru o niższej klasie wytrzymałości to znacznie więcej niż Isomur.Do tego nie posiadają dopuszczenia do obrotu. Pozdrawiam wszystkich budujących domy energooszczędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 03.03.2010 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Są dwa produkty isomur i isomur-light. Dla jednorodzinnych wystarcza light. Z tego co pamiętam ma lepszą izolacyjność, a mniejszą wytrzymałość. Ceną też się pewnie różnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 04.03.2010 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 Ja miałem wycenę na isomur light ale na chwile obecną kreśli się projekt z gazobetonem odmiana 400 jako bariera z poziomą izolacją wilgociową pod i nad nim - później wysyłam to do konstruktora dla uspokojenia własnego sumienia i żony isomur zastosuje jako ostateczność - albo nic nie dam bo i tak fundamenty będą izolowane z obu stron - z zewnątrz 15 w środku 10 lub 5 jeszcze nie wiem ( oczywiście jakiś hydro styro) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.